close

کاربرد لیزر در زیبایی پوست

کاربرد لیزر در زیبایی پوست

کاربرد لیزر در زیبایی پوست می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد. بیشترین کاربرد لیزر در پوست و زیبایی برای جوان‌سازی است و می‌توان در لایه‌برداری‌های سطحی پوست و رفع چین‌وچروک‌ها از آن استفاده کرد. درگذشته از لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند. همچنین برای درمان ضایعات خوش‌خیم عروقی مانند خال شرابی و همانژیوم از لیزر آرگون و دی‌اکسیدکربن استفاده می‌کردند. جراحی‌های بالینی شامل پوست و جراحی پلاستیک، درمان سرطان، دندان‌پزشکی، تحریک عصب و التیام زخم جزء کاربرد لیزر در پزشکی هستند. ازآنجایی‌که امروزه زیبایی پوست به یکی از معیارهای مهم برای افراد تبدیل شده است؛ بنابراین لیزر می‌تواند برای ازبین‌بردن بسیاری از مشکلات پوستی مؤثر باشد. اغلب افراد به‌دلیل داشتن لک، اسکار یا جای زخم، ماه‌گرفتگی، خال‌های گوشتی، موهای زائد به‌ویژه پوست صورت احساس ناراحتی می‌کنند. بسیاری از افراد برای درمان این ضایعات پوستی هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شده‌اند، اما به نتایج مؤثری نرسیده‌اند. لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی و زیبایی دارای کاربردهای بسیار زیادی است. شما می‌توانید از طریق لیزردرمانی تمام مشکلات پوستی، چربی‌های متراکم شده در ناحیه شکم، پهلو، ران و حتی مشکلات بینایی با ایجاد کمترین جای زخم را برطرف کنید.

کاربرد لیزر در پوست و زیبایی

در ادامه قصد داریم کاربرد انواع دستگاه‌های لیزر برای زیبایی پوست را برای شما بیان کنیم:

پلاسما تراپی

برای استفاده از پلاسما تراپی، ابتدا سطح موردنظر را کاملاً پاکسازی کنید و در صورت نیاز از بی‌حسی موضعی استفاده نمایید. این روش در هنگام استفاده بر روی سطح پوست کشیده شده و نقطه‌های ریز و نزدیک به هم ایجاد می‌کند. استفاده از پلاسما تراپی با جریان بسیار کم لایه سطحی پوست سوزانده شده و موجب ایجاد گرما در لایه اپیدرم می‌شود. پلاسما تراپی موجب تحریک، تولید کلاژن‌های بیشتر و جوان‌سازی پوست می‌شود. کاربرد پلاسما تراپی شامل موارد زیر می‌شود:

  • خال، زگیل و منگوله‎‌های پوستی را از بین می‌برد.
  • جای زخم‌های بعد از جراحی را بهبود می‌بخشد.
  • پف یا کیسه‌های زیر چشم را برطرف می‌کند.
  • چین‌وچروک‌های صورت را از بین می‌برد.
  • جای جوش و اسکار آکنه را رفع می‌کند.
  • چشم، پلک و بینی را لیفت می‌کند.
  • افتادگی پلک را درمان می‌کند.
  • شکم را لاغر و کوچک می‌کند.
  • پوست صورت را سفت می‌کند.

آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال جزء کاربرد لیزر در پزشکی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال می‌توان به سفت کردن و درمان شلی پوست اشاره کرد. همچنین می‌توانید برای درمان خطوط چین‌وچروک‌های عمیق و برجسته، تحریک کلاژن‌سازی، سفت کردن غبغب و ناحیه فک، کنترل بیش از حد ترشح چربی، محو کردن جای جوش، اسکار آکنه، بهبود منافذ باز پوست، ترک‌های پوستی و تعریق بیش از حد از این روش استفاده نمایید.

 

کاربرد لیزر در زیبایی پوست

 

هایفو

دستگاه هایفو دارای مزایای بسیار زیادی برای جوان‌سازی و زیبایی پوست است. هایفو، یکی از روش‌های درمانی و تأثیرگذار برای پیشگیری از پیری پوست است. افرادی که پوست آن‌ها دچار آسیب ناشی از قرارگیری مداوم در مقابل نور آفتاب و اشعه فرابنفش شده یا شل‌شدگی پوستشان شدید شده است، برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چندین جلسه درمانی نیاز دارند. در ادامه به کاربردهای هایفو می‌پردازیم:

  • ابروها، چانه، پیشانی، گردن و گونه‌ها را لیفت می‌کند.
  • چین‌وچروک‌های اطراف چشم را رفع می‌کند.
  • سیاهی و تیرگی دور چشم را درمان می‌کند.
  • خطوط ریز دور چشم را از بین می‌برد.
  • منافذ باز پوست را درمان می‌کند.
  • افتادگی پلک را رفع می‌کند.
  • خط لبخند را از بین می‌برد.
  • خط اخم را از بین می‌برد.
  • غبغب را رفع می‌کند.

اندولیفت

یکی از روش‌های تأثیرگذار برای جوانسازی پوست اندولیفت محسوب می‌شود. به‌طورکلی کاربرد لیزر اندولیفت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحریک کلاژن پوست
  • کاهش افتادگی پوست
  • سفت کردن ناحیه غبغب
  • کاهش چربی‌های موضعی
  • کاهش خطوط خنده
  • زاویه‌سازی فک
  • لیفت صورت

اربیوم

لیزر اربیوم برای درمان مشکلات پوستی کاربردهای بسیاری دارد. از این روش برای درمان چین‌وچروک سطحی استفاده می‌شود. لیزر اربیوم برای تحریک کلاژن، سفت و صاف کردن پوست تأثیرگذار است. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به جوان‌سازی پوست اشاره کرد. لیزر اربیوم برای بهبود لکه‌های پوستی ناشی از تابش آفتاب، کاهش چین‌وچروک‌ها، روشن‌سازی پوست و کم‌رنگ کردن خال‌ها استفاده می‌شود.

 

کاربرد لیزر در زیبایی پوست

 

کاربرد لیزر در زیبایی پوست شامل چه مواردی می‌شود؟

در حال حاضر از انواع دستگاه‌های لیزر برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. لیزر می‌تواند با کاهش علائم بیماری و یا با درمان آن‌ها موجب افزایش اعتمادبه‌نفس افراد شود. معمولاً در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. استفاده از این روش نیازی به بی‌هوشی ندارد. استفاده از لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی و جوان‌سازی پوست مؤثر است. لایه‌های بیرونی پوست از طریق پرتو دقیق و مهار شده نور لیزر، خشک و جدا می‌شود و موجب جوان و شفاف به نظر رسیدن پوست زیرین می‌گردد. هنگامی‌که لایه‌های قدیمی پوست برداشته می‌شوند، سلول‌های پوستی جدید برای رشد، تحریک می‌شوند. معمولاً برای درمان جزئی مشکلات صورت بین 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز است. به طور معمول مدت‌زمان درمان کامل 2 ساعت است.

درمان خال‌های عروقی

در اغلب مواقع این عارضه در کودکان مشاهده می‌شود و ماه‌گرفتگی جزء این دسته قرار دارد. پزشک می‌تواند هنگامی‌که کودک شما به سن مناسب برسد، از طریق لیزر مانع انتشار این ضایعه شود.

درمان پسوریازیس

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوستی، خودایمنی است. به این بیماری صدفک نیز گفته می‌شود. در این بیماری سلول‌های پوستی زیادی تولید می‌شوند. محرک‌های این بیماری استرس، صدمه به پوست، عفونت و برخی داروها هستند. این بیماری هیچ‌گونه درمان قطعی ندارد و پزشکان از دارو برای درمان استفاده نمی‌کنند. از لیزر می‌توانید برای کاهش علائم بیماری، کنترل استرس و ممانعت از گسترش بیماری استفاده کنید.

درمان آکنه و اسکار

برخی از جای جوش ها به‌ویژه در جوانان باقی می‌مانند. این‌گونه اسکارها مشابه فرورفتگی‌ها در پوست دیده می‌شوند. شما می‌توانید این مشکل را تا 80 درصد با استفاده از لیزر برطرف کنید. استفاده از لیزر موجب تولید سلول‌های جدید در محل فرورفتگی و هموارسازی مکان‌های برآمده می‌شود. اگر آکنه هنوز فعال است فرد باید درمان دارویی را آغاز و بعد از آن اقدام به استفاده از لیزر کند.

 

کاربرد لیزر در زیبایی پوست

 

لیپولیز

لیپولیز جزء کاربرد لیزر در پوست و زیبایی محسوب می‌شود. لیپولیز، یکی از کاربردهای جدید لیزر است که محبوبیت بسیاری دارد. تأثیرگذاری آن در لاغری موضعی و کاهش وزن است. این روش تنها در قسمت‌های محدودی از بدن و از طریق پزشک متخصص قابلیت اجرا شدن دارد. به‌طورکلی این روش را نمی‌توان جزء یکی از روش‌های آسان برای کاهش وزن به‌حساب آورد. این روش اگر زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند گوشت اضافه برای فرد به‌همراه داشته باشد. پیش از استفاده از این روش با پزشک خود در این رابطه بحث و گفتگو داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که لیپولیز برای شما مناسب است.

درمان لکه‌های حاملگی

لکه‌های دوران حاملگی به هورمون‌ها وابسته هستند، در نتیجه به‌صورت کامل از بین نمی‌روند و تنها می‌توانید تا حدودی آن‌ها را کم‌رنگ کنید. به‌همین دلیل استفاده از دارو به‌همراه لیزر، ظاهر لکه‌ها را کاهش می‌دهد. امکان بازگشت لکه‌ها وجود دارد، اما زمان دقیقی ندارد و ممکن است بعد از 2 یا 10 سال پدیدار شوند.

درمان التهابات پوستی با لیزر

برای التهابات مفصلی از یک نوع لیزر استفاده می‌کنند که در موارد درمانی قدرت بالایی دارند. برای افرادی که درگذشته از ژل پاژ (ژل غیرقابل‌جذب) استفاده کرده‌اند و دچار عوارض بلندمدت شده‌اند بعد از تخلیه آن التهاب اتفاق می‌افتد. استفاده از این نوع لیزر برای کاهش التهاب و کبودی پوست بسیار تأثیرگذار است.

خال‌کوبی و ضایعات رنگ‌دانه‌ای

لیزر با انرژی بسیار زیاد می‌تواند در روشن‌کردن و یا ازبین‌بردن ضایعات رنگ‌دانه‌ای به‌کار گرفته شود. ضایعات رنگ‌دانه‌ای شامل کک‌ومک یا خال‌های مادرزادی از طریق این لیزر به‌سادگی از بین می‌روند. عملکرد این لیزر به این صورت است که انرژی آن موجب تبدیل دانه‌های ملانین به ذرات کوچک می‌شود. نتیجه درمان با لیزر  QS به عمق و رنگ ضایعه ارتباط مستقیمی دارد. این نوع لیزر بدون هیچ‌گونه آسیبی به اطراف پوست، خال‌کوبی را محو می‌کند. انتخاب نوع لیزر به رنگ، عمق و ماهیت شیمیایی جوهر خال‌کوبی ارتباط مستقیم دارد. جلسات درمانی متعددی برای ازبین‌بردن خال‌کوبی‌ها لازم است. مقاوم‌ترین رنگ‌ها نسبت به لیزر رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز هستند.

زخم‌ها و جای سوختگی

از لیزر می‌توانید برای بهبود جای زخم، جراحی و سوختگی استفاده کنید. لیزر نمی‌تواند پوست را به حالت اول خود بازگرداند، اما درصد قابل‌توجهی از طریق درمان دارویی و لیزر را بهبود می‌دهد.

جوانسازی

ازآنجایی‌که با افزایش سن میزان کلاژن‌های تولید شده پوست کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توانید به‌وسیله لیزر ترشح کلاژن را تحریک کنید. در این روش لیزر به عمق پوست که مسئول کلاژن‌سازی است ارسال می‌شود و زخمی را ایجاد می‌کند که ترمیم آن موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌گردد. این فرایند موجب استحکام پوست و کاهش ایجاد چین‌وچروک‌ها در سنین بالاتر می‌شود.

پاکسازی تتو

پاکسازی تتو جزء کاربرد لیزر در زیبایی پوست به‌شمار می‌رود. بسیاری از افراد از تتوهای طولانی‌مدت استفاده می‌کنند و پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی تمایل دارند آن را پاک کنند. این روش اغلب برای بانوان به‌صورت تتوهای ابرو، خط لب و در آقایان تتوهای بدن را در برمی‌گیرد. درگذشته برای ازبین‌بردن جای تتو از اسید استفاده می‌کردند که عوارض وحشتناکی از جمله ایجاد گوشت اضافه به‌همراه داشت. در حال حاضر با استفاده از چندین جلسه لیزر با فاصله 30 تا 45 روز می‌توان بدون هیچ‌گونه عوارضی این ضایعات را محو کرد. در ابتدا امکان ایجاد زخم وجود دارد، اما به‌سرعت ترمیم می‌شوند. اگر در مراکز نامعتبر اقدام به ازبین‌بردن تتوها کنید، امکان دارد به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید تا بتوانید این ضایعه‌ها را محو کنید.

در این مقاله سعی شد در مورد کاربرد لیزر در زیبایی پوست بپردازیم. کاربرد لیزر در پوست و زیبایی شامل موارد مختلفی است. شما می‌توانید برای مشکلات پوستی و پیشگیری از افزایش سن پوست صورت از لیزر استفاده نمایید. لیزر کاربردهای مختلفی دارد که در مطالب فوق برخی از آن‌ها را برای شما بیان کردیم.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3268

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com