close

انواع دستگاه لیزر موهای زائد ؛ معرفی بهترین ها

انواع دستگاه لیزر

انواع دستگاه لیزر براساس تیپ پوستی و ویژگی‌های مرتبط با موها به‌کار گرفته می‌شود. امروزه ایمن‌ترین و تأثیرگذارترین روش برای ازبین‌بردن موهای زائد، لیزر است. لیزر، یکی از روش‌های اثرگذار و چشمگیر که برای مدت‌زمان طولانی و یا دائمی موهای زائد را رفع می‌کند، البته اگر از طریق بهترین دستگاه و معتبرترین کلینیک زیبایی انجام شود. لیزر موهای زائد به‌وسیله پرتوهای متمرکز نور برای ازبین‌بردن فولیکول‌های مو به‌کار گرفته می‌شود. در این روش نور به‌شکل مستقیم، به فولیکول‌های مو برخورد کرده و آن‌ها را تخریب می‌کند. فولیکول حاوی کیسه‌های کوچکی است که داخل پوست قرار دارد و مو در آنجا رشد می‌کند. لیزر از طریق گرما، فولیکول‌های مو را تخریب و از بین می‌برد. لیزر شامل انواع دستگاه‌های مختلفی بوده که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، اما اجزا و عوامل مکانیکی آن‌‎ها یکسان است. به‌طورکلی می‌توان گفت بهترین روش برای رفع موهای زائد، استفاده از دستگاه لیزر است که یک متد غیرتهاجمی به‌شمار می‌رود و تأثیر بسیار زیادی در حذف فولیکول مو دارد. به‌کارگیری لیزر موجب می‌شود فولیکول ریشه مو، گرم شود و از بین برود. در ادامه مطالب قصد داریم به معرفی انواع دستگاه لیزر و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

به‌طورکلی پزشکان متخصص زیبایی معتقدند اثرگذاری لیزر برای افرادی که دارای پوست روشن‌تر و موهای زائد تیره‌تری هستند، بیشتر است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، از دستگاه‌های لیزر متنوعی برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود. یکی از معضلات بسیاری از افراد نداشتن اطلاعات کافی در مورد تفاوت انواع دستگاه‌های لیزر است. ما قصد داریم انواع دستگاه لیزر موهای زائد را به‌همراه ویژگی‌های آن‌ها معرفی کنیم:

دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر روبی اولین سیستمی است که برای ازبین‌بردن دائمی موهای زائد ایجاد شد. برای ازبین‌بردن ملانین موها، از طول موج کوتاه‌تری (نانومتر) استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه برای رفع موهای نازک و معمولی مناسب است. از جهتی دیگر، استفاده از این دستگاه برای افرادی که دارای تیپ پوستی تیره‌تری هستند، پیشنهاد نمی‌شود. سیستم لیزر روبی برای کاهش ناراحتی پوستی از یک وقفه طولانی بین پالس‌های لیزری استفاده می‌کند.

دستگاه لیزر Alexandrite

لیزر الکساندرایت یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد به‌شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های مهم لیزر الکساندرایت توانایی تنظیم طول موج و میزان انرژی برای رفع هر نوع مو و پوست است. لیزر الکساندرایت جزء لیزرهای جامد به‌شمار می‌رود و طول موج آن 755 نانومتر است. به‌طورکلی محدوده طول موج لیزر الکس، بین 710 تا 800 نانومتر تعیین شده است. از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه جذب بالای ملانین (رنگ‌دانه اصلی پوست و مو) در طول موج برای رفع موهای زائد است. برخی از کارشناسان معتقدند قدرتمندترین و تأثیرگذارترین دستگاه لیزر، الکساندرایت است.

یکی از ویژگی‌های این دستگاه مجهز به سیستم خنک‌کننده بوده که مانع ایجاد سوزش در پوست می‌شود، البته به طور قابل‌توجهی میزان درد در لیزر الکساندرایت نسبت لیزرهای IPL و ILET بیشتر است. طول موج این دستگاه کمتر به عمق پوست نفوذ می‌کند و اغلب تأثیرگذاری آن روی اپیدرم پوست است. ازآنجایی‌که طول موج این دستگاه کم است؛ بنابراین گاهی اوقات در هنگام استفاده درد آن غیرقابل‌تحمل می‌شود. نکته قابل‎‌توجه این است که تأثیرگذاری این روش روی پوست افزایش‌یافته و باید با حساسیت بیشتری از آن استفاده نمود. تأثیرگذاری دستگاه لیزر الکساندرایت برای افرادی که دارای پوست سفید و موهای تیره هستند، چشمگیر است. یکی از بهترین و معتبرترین مارک‌های دستگاه لیزر الکساندرایت، برند آمریکایی کندلا است که در اغلب کلینیک‌ها استفاده می‌شود. تکنولوژی به‌کاررفته در این دستگاه موجب شده به یکی از گران‌ترین روش‌های رفع موهای زائد تبدیل شود.

 

انواع دستگاه لیزر

 

دستگاه لیزر Nd- YAG

یکی از روش‌های بی‌خطر و تأثیرگذار برای رفع موهای زائد به‌صورت دائمی در مدت‌زمان طولانی، لیزر Nd- YAG یا پالس به‌شمار می‌رود. این دستگاه جزء فناوری‌های جدید برای رفع موهای زائد محسوب می‌شود. طول موج دستگاه لیزر ان دی یانگ 1064 نانومتر است. تأثیرگذاری این روش برای پوست‌های برنزه و تیره بیشتر بوده و تمام طیف‌های تیپ پوستی را پوشش می‌دهد. این روش در کاهش رشد موهای زائد بسیار مؤثر است. در این نوع لیزر طول موج به عمق پوست نفوذ کرده و سپس از طریق رنگ‎‌دانه مو جذب می‌شود. براساس یافته‌های جدید این نوع لیزر روی بافت‌های اطراف پوست تأثیر مثبتی ندارد. دستگاه لیزر ان دی یانگ بر روی موهای نازک و کم تأثیر مثبت دارد. درد این لیزر نسبت به دیگر برندها بیشتر بوده و امکان سوختگی، زخم، قرمزی، تغییر رنگ پوست و ورم وجود دارد.

دستگاه لیزر IPL

دستگاه لیزر IPL جزء سیستم‌های لیزری به‌شمار نمی‌رود. این دستگاه از طول موج مشخصی استفاده نمی‌کند، بلکه از طول موج‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد بهره می‌برد. به‌طورکلی می‌توان گفت که این سیستم نوری شدید پالسی در اصل لیزر نیست و یک فلش لامپ زنون است. برای ازبین‌بردن موهای زائد، جوان‌سازی و روشن شدن لک‌های صورت یک روش بسیار محبوب محسوب می‌شود. این دستگاه برای درمان یک دید همه‌جانبه دارد، اما هدف‌گیری آن بسیار پایین است. در این روش پالس‌های نوری با تجمع روی فولیکول مو باعث ایجاد گرما و تخریب موهای زائد بدون سوختگی یا آسیب به پوست می‌شود. دستگاه لیزر IPL عوارض جانبی کمتری دارد، اما می‌تواند دچار قرمزی و یا در ناحیه درمان منجر به تورم شود که بلافاصله رفع می‌شود. تأثیرگذاری این روش برای افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند، بیشتر است. استفاده از این روش می‌تواند برای مدت‌زمان طولانی شما را از شر موهای زائد خلاص کند.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود دارای طول موج طولانی و قدرت کمتری است. برای ازبین‌بردن موهای زائد دستگاه لیزر دایود دایونیک از طول موج با 800 نانومتر استفاده می‌شود. دستگاه لیزر دایود نسبت به برندهای دیگر دارای عوارض کمتری است و در هنگام استفاده از این روش قابلیت خنک‌کردن سطح پوست را دارد. ازآنجایی‌که دستگاه لیزر دایود جزء ایمن‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین گزینه ایده‌آلی برای پوست‌های تیره نیست، چراکه امکان سوختگی و تورم وجود دارد. میزان جذب این تکنولوژی نسبت به الکس در رنگ‌دانه اصلی پوست کمتر است، اما عمق نفوذ بیشتری در فولیکول مو دارد. لیزر دایود سازگاری بسیار مناسبی با پوست ما ایرانی‌ها دارد. با توجه به قدرت کم پرتوهای لیزر دایود، موجب شده افراد برای استفاده از این روش نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند.

لیزر ایلایت

لیزر Elight یک ترکیبی از دستگاه IPL و RF یا رادیو فرکانسی است. مکانیزم عملکرد ایلایت براساس تفاوت مقاومتی بین بافت هدف و پوست عادی است و تأثیرپذیری آن منجر به جذب گزینشی انرژی نورانی از طریق پوست می‌شود. لیزر Elight با نفوذ کردن به لایه میانی و عمق پوست بافت را گرم می‌کند. در این صورت دارای انرژی کمتری نسبت به روش IPL است و افراد در هنگام استفاده از این روش درد کمتری را تحمل می‌کنند. این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده است و افراد در هنگام استفاده از این روش دچار درد و ناراحتی کمتری می‌شوند. این روش برای جذب امواج رادیویی به ملانین نیازی ندارد و به‌همین خاطر برای رفع موهای نرم یا نازک مناسب است.

 

 

 

دستگاه لیزر ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM

از پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌هایی که امروزه در حال استفاده هستند، می‌توان به ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM اشاره کرد. این دو دستگاه از لحاظ تکنولوژی و کیفیت، نسبت به دیگر برندها دارای مزایای بیشتری هستند. ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM ویژگی تمام دستگاه‌های الکساندرایت، دایود و ان دی یانگ را در خود دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت این روش دارای کمترین طول موج است. افرادی که موهای بلوند، روشن و یا نازکی دارند و یا پوست آن‌ها تیره و یا برنزه است می‌توانند با تغییر فرکانس مناسب از این دستگاه برای حذف دائمی موهای زائد خود استفاده نمایند. با ترکیب 3 طول موجب متفاوت و بانفوذ به عمق پوست می‌توان به نتایج شگفت‌انگیزی برای رفع موهای زائد رسید.

دستگاه لیزر سوپرانو

دستگاه سوپرانو یک نوع لیزر دایود است. این نوع دستگاه با ایجاد 3 طول موج الکس، دایود و ان دی یانگ می‌تواند تا عمق بیشتری در پوست نفوذ کرده و اقدام به حذف موهای زائد برای مدت‌زمان طولانی کند.

دستگاه لیزر الکس آلما سوپرانو

طول موج دستگاه الکس آلما سوپرانو 755 نانومتر بوده و عمق نفوذ به پوست برای ازبین‌بردن موهای زائد بسیار بالا است. این نوع دستگاه مجهز به سیستم خنک‌کننده برای سطح پوست است و بدون کوچک‌ترین درد و سوختگی فرایند ازبین‌بردن موهای زائد را امکان‌پذیر می‌کند. این دستگاه یک گزینه ایده‌آل برای رفع موهای زائد با انواع تیپ پوستی و تناژ رنگ‌‌های مختلف است. از مزایای چشمگیر این روش این است که موهای روشن و نازک را بلافاصله و بدون هیچ‌گونه دردی از بین می‌برد. دستگاه الکس آلما سوپرانو بهترین و تأثیرگذارترین روش برای حذف دائمی موهای زائد به‌شمار می‌رود. این نوع لیزر از چند تکنولوژی استفاده می‌کند که برای رفع موهای زائد یک انقلاب جدید به‌حساب می‌آید. این روش از طریق پزشکان در سراسر دنیا برای ازبین‌بردن موهای زائد به‌کار گرفته می‌شود.

در این مقاله شما را با انواع دستگاه لیزر و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به تناژ و تیپ پوستی برای ازبین‌بردن موهای زائد خود از انواع دستگاه‌های لیزر استفاده نمایید. اگر لیزر از طریق پزشکان متخصص پوست و در کلینیک معتبر و مجهز انجام شود، می‌توانید بدون هیچ‌گونه آسیب داخلی و خارجی اقدام به حذف موهای زائد خود کنید. برای خرید انواع دستگاه لیزر و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر اقدام کنید.

همچنین برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3257

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com