close

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است که چنانکه از نامش پیداست در آن از کاربرد امواج رادیویی استفاده می‌شود. دستگاه فرکشنال و روشی که به وسیله آن مورداستفاده قرار می‌گیرد ایمنی بسیار بالایی داشته و روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود. این روش از ابزاری بهره می‌برد که دارای یک هندپیس است و هندپیس آن از سوزن‌های ریزی تشکیل شده که قطر آن‌ها به حدود دو میکرومتر می‌رسد. این سوزن‌های بسیار نازک به پوست وارد می‌شوند و از طریق آن‌ها امواج فرکانس رادیویی در میان و بین این سوزن‌ها جریان پیدا می‌کند. این جریان امواج رادیویی سبب می‌شود که در ناحیه دِرم پوست جریانی از گرما ایجاد شود و این حرارت ایجادشده سبب برانگیختن یاخته‌ها به سمت ساخت کلاژن بیشتر شود. افزایش مقدار کلاژن به معنای جوان‌سازی پوست و ترمیم عارضه‌های آن خواهد بود. این مورد از مزایای آر اف فرکشنال است. در این مقاله خواهیم کوشید تا به‌صورت مختصر به چیستی این دستگاه، کاربردهای این روش، مزایای آن در جوان‌سازی پوست به وسیله rf فرکشنال و نیز اندکی به بحث عوامل اثرگذار بر قیمت آر اف فرکشنال بپردازیم.

لیزر آر اف فرکشنال چیست؟

این روش یک روش برای جوان‌سازی پوست است که با تأثیر بر دو لایه اپیدرم و میانی پوست سبب ایجاد تغییرات مثبت در آن‌ها می‌شود. این روش از همین طریق به درمان عوارض و مشکلات پوستی می‌پردازد. عوارضی که این روش با آن‌ها روبروست بسیار کم است. سوزن‌هایی که از طریق دستگاه موردنظر وارد پوست می‌شوند با حرارتی که ایجاد می‌کنند سبب ایجاد کلاژن و الاستین بیشتر در پوست می‌شود و این مسأله شادابی بیشتر پوست را با خود به همراه دارد. هندپیسی که در هر جلسه مورداستفاده قرار می‌گیرد، ابتدا با الکل ضدعفونی می‌شود و ناحیه تحت درمان با کرم بی‌حسی موضعی بی‌حس شده و عمل صورت می‌گیرد. هر جلسه حدود نیم ساعت تا سه ربع زمان می‌برد و هر مراجع از کارتریج جداگانه‌ای بهره خواهد برد که دارای ۲۵ سوزن بسیار ظریف است. هر کارتریج را می‌توان برای ۶ جلسه درمانی مورداستفاده قرار داد و سوزن‌ها هر جلسه تا جلسه بعد کاملاً استریل می‌شوند.

دستگاه جوان‌سازی با امواج رادیویی مبتنی بر فناوری فرکشنال

دستگاه فرکشنال که بر مبنای امواج فرکانس رادیویی عمل می‌کند، در مورد بی‌خطر بودن و ایمنی داشتن موردتأیید سازمان غذا و داروی آمریکاست. این ابزار می‌تواند در مورد جوان‌سازی پوست، بهبود وضعیت زوایای سطحی پوست بدن و نیز جوان‌سازی ناحیه تناسلی زنانه مورداستفاده قرار گیرد. برخی از امکانات این دستگاه را می‌توان به شکل زیر مورد اشاره قرار داد:

برای درمان نواحی زیر چشم از هندپیس تک‌قطبی استفاده می‌کند که درمان آن را آسان می‌سازد.
سوزن‌های این ابزار را می‌توان در حالت تمیزسازی (Cleaning) استریل کرده و برای جلسات بعدی استفاده کرد.
می‌توان زمان کاربری از این فناوری را تا حود ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه معادل با یک ثانیه تنظیم کرد.
ازآنجاکه این سوزن از یک موتور مرحله‌ای برای ورود به پوست استفاده می‌کند، موقع استفاده درد کمتری دارد.
عمق نفوذ سوزن‌ها را می‌توان بین نیم تا سه‌ونیم میلی‌متر کنترل کرد.
سوزنی که در این ابزار به کار می‌رود به خاطر قطر کمی که دارد (در حدود سه‌دهم میلی‌متر) آسان در پوست نفوذ می‌کند.

 

آنچه در یک جلسه آر اف فرکشنال اتفاق می‌افتد

قبل از آنکه این روش مورداستفاده قرار بگیرد، ناحیه‌ای که قرار است تحت عمل قرار بگیرد باید به‌صورت کامل با الکل ضدعفونی شود. بعد از آن، برای جلوگیری از اینکه احساس دردی بر روی پوست به وجود آید حدود ۴۵ دقیقه قبل از انجام کار از کرِم بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود. هر فرد باید از یک کارتریج ۲۵ سوزنی که برای ۶ جلسه کافی است استفاده خواهد کرد. تعویض این کارتریج‌ها از جمله عواملی است که بر قیمت آر اف فرکشنال اثر می‌گذارد. این هندپیس قبل از هر جلسه به‌صورت کامل استریل خواهد شد.

این سوزن‌های مقاوم با استفاده‌های مکرر آسیب نمی‌بینند. برای درمان ابتدا فاکتورهای دستگاه تنظیم می‌شود و کار آغاز می‌گردد. هر جلسه این روش درمانی حدود نیم ساعت به طول خواهد انجامید. سوزن‌ها با هر شاتی وارد پوست می‌شوند و انتهای هر شات زمانی است که امواج فرکانس رادیویی در محل موردنظر رها می‌شود. درمان با این روش با اینکه اندکی درد دارد اما درد آن توسط اغلب افراد به‌راحتی قابل تحمل است و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. پس از آنکه عمل با rf  فرکشنال به پایان رسید، چند ساعت پوست محل درمان دارای قرمزشدگی و التهاب خواهد بود. این روش هیچ‌گونه زخمی ایجاد نخواهد کرد و اگر هرچند به‌صورت نادر اما خون‌مردگی زیر پوست مشاهده شود، نهایتاً تا یک هفته برطرف خواهد شد.

 

آر اف فرکشنال

 

کاربرد آر اف فرکشنال چیست؟

از کاربردهای این روش که به مزایای آر اف فرکشنال می‌انجامد می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

  • سفت‌سازی پوست

مهم‌ترین کاربردی که برای دستگاه فرکشنال می‌توان در نظر گرفت، کشیدن و سفت‌سازی پوست‌های شل‌شده است. تأثیری که از طریق این روش بر روی پوست ایجاد می‌شود دارای دو فاز است. نتایج فاز اول آن را می‌توان چند روز پس از انجام عمل دید و نتایج فاز دوم آن چند هفته بعد خودنمایی می‌کند که دومی چندسال دوام خواهد داشت. استفاده از این روش را می‌توان در نواحی دیگری از بدن مانند ابروها و لیفت آن‌ها و نیز درمان افتادگی پلک‌ها به کار بست.

  • سفت‌سازی غبغب و فک‌ها

استفاده از این روش به‌ویژه در بین خانم‌ها رواج بسیاری دارد و با توجه به اینکه روش جایگزینی که برای این مورد در افراد استفاده می‌شود لیپولیز است، می‌توان این روش را در قیاس با آن روش یک روش بهینه دانست. علت این امر آن است که لیپولیز یک روش تهاجمی بوده و احتمال عوارض زیادی نیز با خود به همراه دارد در حالی که روش آر اف چنین نیست و افراد به‌وضوح پس از انجام این روش رضایت خود را ابراز می‌کنند. از بخش‌های دیگر بدن که این روش در آن به‌خوبی عمل می‌کند گردن است. پوست گردن به دلیل نازکی که دارد می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای جوانسازی با rf باشد.

  • چین‌وچروک‌ها

اثر این روش درمانی-زیبایی را می‌توان به‌خوبی در مورد چین‌وچروک‌های نواحی اطراف چشم دید.

  • تحت کنترل درآوردن میزان چربی‌های پوستی و منافذ آن

یکی دیگر از کاربردهای این روش کنترل‌کردن میزان چربی پوست است که با میزان منافذ باز پوستی رابطه مستقیم دارد. این روش سبب می‌شود که چربی های پوستی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته و منافذ پوستی نیز تا حد قابل‌قبولی بهبود یابد.

  • مداوای جوش‌های فعال پوستی

از rf فرکشنال می‌توان همچنان در درمان جوش‌های فعال استفاده کرد. جوش‌های صورت پس از درمان نیز ممکن است تشدید شوند. این مورد حتی در افرادی که در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی دارای مشکلات هورمونی هستند نیز ممکن است وجود داشته باشد. همچنین این مورد در حالی است که وقتی افراد از این روش درمانی برای درمان جوش‌های فعال صورت خود استفاده می‌کنند عموماً رضایت خود را اعلام می‌کنند.

  • بهبود و رفع اِسکارهای آکنه‌ای

از کاربردهای دیگر آر اف می‌توان به درمان اسکارهای پوستی اشاره کرد. یکی از مزایای این روش نسبت به برخی روش‌های دیگر مانند لیزر فرکشنال دی‌اکسید کربن این است که این روش نیاز به مراقبت کمتری دارد و نیز فرد بدون نیاز به دوره نقاهت می‌تواند به محل کار خود بازگردد. همچنین افرادی که دارای پوست سبزه هستند نیز بااینکه با روش لیزر ممکن است بعضاً دچار سوختگی‌هایی شوند اما با این روش مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

  • بهبود وضعیت تعریق بیش‌ازحد

یکی از بهترین و جذاب‌ترین کاربردهای آر اف درمان و بهبود وضعیت تعریق بدن در نواحی‌ای مانند زیر بغل است. برخی پژوهش‌ها نشان از طولانی‌مدت بودن یا حتی دائمی‌بودن سازوکار این روش دارد.

  • درمان ترک‌های پوستی

این فناوری در بهبود وضعیت ترک‌های پوستی اثر بسیار زیادی خواهد داشت. البته باید توجه داشت که این اثر به‌صورت نسبی اِعمال خواهد شد و نمی‌تواند همه تَرَک‌های پوستی را به‌طور کامل از بین ببرد اما اثر بسیار زیادی بر روی استریاهای موجود در پوست خواهد گذاشت.

 

آر اف نتل

 

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

از مزایای دستگاه آر اف فرکشنال به‌اختصار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این روش از هیچ ماده شیمیایی یا دارویی استفاده نمی‌شود.
  • در این روش از امواج بی‌ضرر و منطبق با شرایط زیست‌شناختی بدن بدن استفاده می‌شود.
  • کوتاه بودن دوران نقاهت پس از درمان با این روش
  • عدم نیاز به برش و بخیه‌هایی که در عمل‌های جراحی به کار می‌رود.
  • پیشرفته‌تر بودن نسبت به بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی زیبایی و درمانی
  • نتیجه‌بخشی صددرصدی در همه افراد
  • کوتاه‌بودن دوره درمانی
  • عدم وجود عوارض بلندمدت در این روش
  • مناسب بودن این روش برای همه بازه‌های سنی
  • دیدن نتایج درمانی از اولین جلسه

قیمت آر اف فرکشنال به چه معیارهایی بستگی دارد؟

قیمت ار اف فركشنال را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد. یکی از این جنبه‌ها به خرید و تهیه دستگاه آن بازمی‌گردد که خود به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. از میان این عوامل ظاهراً اثرگذارترین عامل وضعی اقتصادی بازار به‌صورت کلی است. اینکه بازار دارای چه شرایط اقتصادی‌ای باشد و نرخ ارز دارای نوسان است یا ثبات نسبی در بازار برقرار است به‌شکل مستقیم بر قیمت این دستگاه و دستگاه‌های مشابه تأثیر می‌‌گذارد و این امر بازتاب خود را در جنبه دیگر که هنگام ارائه خدمات به مشتریان خواهد بود نشان می‌دهد. هزینه این روش بسته به میزان سن فرد، جنسیت او، نیازی که فرد متقاضی به آن دارد و نیز شدت مشکل او و همچنین نوع ابزاری که برای او به کار برده می‌شود و نیز میزان تخصص فردی که کار عمل را به پیش خواهد برد و حتی محلی که کلینیک در آن قرار دارد فرق خواهد کرد. تعداد جلسات درمانی بسته به نظر فرد متخصص معمولاً بین ۴ تا ۶ جلسه خواهد بود و زمان جلسات نیز چیزی بین نیم تا یک ساعت به طول خواهد انجامید. نیاز است که این روش هر سه ماه یا شش ماه برای حفظ و ثابت‌کردن نتایج تکرار شود.

از RF فرکشنال چه چیزی انتظار می‌رود؟

برای راحتی شما، قبل از شروع روند جوانسازی، یک ماده بی‌حس کننده موضعی برای منطقه تحت درمان به شما داده می‌شود. سپس دستگاه آر اف فرکشنال، مجهز به یک خوشه سوزن، که شامل ده‌ها سوزن با اندازه‌ای حدود سه میلی متر، سوراخ‌هایی در عمق پوست شما تشکیل می دهد. این دستگاه همچنین انرژی فرکانس رادیویی را به پوست شما وارد می‌سازد تا جای زخم‌ها و چین و چروک‌ها را درمان کرده و ظاهری جوان‌تر و زیباتر به شما بدهد. به طور هم‌زمان، سوزن‌ها و انرژی گرمایی پوست شما را تحریک می‌کند تا کلاژن و اسید هیالورونیک جدید ایجاد کند، که به ترتیب به ترمیم بافت و آبرسانی پوست کمک می‌کند. یک جلسه حدود 20 تا 45 دقیقه است و حداقل چهار جلسه برای نتیجه مطلوب توصیه می‌شود. اگرچه روش آر اف فرکشنال بسیار بی‌خطر است، اما برخی از عوارض جانبی خفیف انتظار می‌رود. بسیاری از مراجعه کنندگان یک تجربه کمی ناخوشایند و در عین حال قابل تحمل را گزارش می‌دهند. قرمزی و تورم در اطراف محل درمان نیز دور از انتظار نیست، هرچند هر دو باید فقط خفیف باشند. ممکن است صورت شما احساس گرما کند، گویی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اید. برای بسیاری از زنان ، میکرونیدلینگ یک تغییر دهنده روال زندگی بوده است. با این حال، مانند هر روند داغ، هنوز اطلاعات غلط وجود دارد.

آنچه که باید مورد توجه متقاضیان استفاده از روش آر اف فرکشنال قرار بگیرد این است که، این روش یک روش جوانسازی است و می‌تواند به عنوان یک روش درمانی قلمداد شود. در بسیاری از مواقع اثرات زخم، آکنه و برخی ضایعات پوستی را از بین می‌برد، این روال به طور کمکی در کنار تجویزهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و کماکان مجتمع‌های زیادی در سراسر دنیا ضمن استفاده از این روند، به بررسی و تحقیق پیرامون آن نیز می‌پردازند. این شیوه جوان سازی با اینکه در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما هنوز تأییدیه FDA ایالات متحده آمریکا را دریافت ننموده است. اما این موضوع به این معنی نیست که این روش عوارض حاد رفع نشدنی دارد و یا سلامت متقاضیان و کاربران را تهدید می‌کند. تمامی عوارض استفاده از آر اف سوزنی در مدت اندکی از بین رفته و به کلی رفع می‌گردند. این در حالی است که مدت زمان باقی ماندن اثرات استفاده از این روش بسیار بیشتر است.

 

 

مجموعه نیک لیزر بهترین مرجع برای خرید و فروش دستگاه آر اف فرکشنال است. در این مجموعه اطلاعات جامع و کاملی پیرامون این دستگاه و جزئیات کارکرد آن در اختیار کلینیک‌ها و مطب‌های مراقبت زیبایی قرار داده می‌شود. همواره از مشاوره و پشتیبانی کارشناسان ما بهره‌مند بوده و در هیچ یک از عرصه‌های اجرایی شما را تنها نخواهیم گذاشت.

در این مقاله کوشیدیم به شرح چیستی، کاربردها و مزایای روش آر اف فرکشنال پرداخته و گریزی به مسأله هزینه‌های آن بزنیم. در پایان لطفاً تجربیات خود را در مواجهه با این روش جوان سازی پیشرفته برای ما و دیگر مخاطبان نیک لیزر در بخش ارائه دیدگاه‌ها بنویسید. همچنین شما می‌توانید برای بیان پیشنهادها یا نظرات خود پیرامون این مطلب یا سایر مطالب از طریق راه ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=1503

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com