close

دستگاه فرکشنال سکرت آر اف ؛ راز ماندگاری جوانی

دستگاه فرکشنال

دستگاه فرکشنال سکرت آر اف جدیدترین فناوری ضد پیری پوست است که با خیال راحت و به‌شکل مؤثری پوست فرد را به حالت جوان‌تر و درخشان‌تری می‌رساند. دستگاه آر اف فرکشنال سکرت یکی از مؤثرترین درمان‌های سفت کننده پوست برای بهبود خطوط ریز و چین‌وچروک، به‌ویژه در اطراف چشم، دهان و گونه‌ها است. آر اف فرکشنال سکرت همچنین باعث کاهش اندازه منافذ، جوش‌های آکنه و علائم کشش می‌شود. در این مقاله خواهیم کوشید تا با اشاره مختصر به چیستی و نحوه عملکرد این دستگاه و ویژگی‌ها و مزایای آن به برخی پرسش‌ها در مورد این دستگاه و کاربردهای آن پاسخ دهیم.

امواج فرکانس رادیویی چیست؟

انرژی امواج فرکانس رادیویی اساساً انرژی الکتریکی است. در پزشکی زیبایی، از این فناوری برای گرم کردن آرام و بی‌خطر پوست استفاده می‌شود. لایه دِرم پوست با گرم شدن تا حدود 60 درجه سانتی‌گراد شروع به تشکیل کلاژن (پروتئین ساختاری که موجب استحکام پوست می‌شود) و الاستین می‌کند تا پوست را کاملاً سفت سازد.

بیشتر فناوری‌های فرکانس رادیویی از ویژگی تک‌قطبی یا دوقطبی استفاده می‌کنند. در دستگاه‌های تک‌قطبی باید روی بدن بیمار یک پد متصل به زمین زده شود. این دستگاه دوقطبی است و این به آن معناست که انرژی الکتریکی بین الکترودها هدایت می‌شود و نیازی به پد متصل به زمین ندارد.

دستگاه‌های آر اف نیز بسته به اینکه آیا فناوری امواج فرکانس رادیویی به لایه‌های بالایی پوست آسیب می‌رساند یا خیر در گروه‌های غیرتهاجمی، تهاجمی و دارای توانمندی تهاجمی طبقه‌بندی می‌شوند. دستگاه سکرت از نوع فرکشنال است.

 

 

این دستگاه چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه از سوزن‌های بسیار ظریفی استفاده می‌کند که به‌آرامی پوست فرد را سوراخ کرده و انرژی امواج فرکانس رادیویی را ساطع می‌کند. به همان نسبت که پوست فرد از این زخم‌ها بهبود می‌یابد، تولید کلاژن بدن افزایش می‌یابد و در نتیجه پوست، سفت‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

دستگاه فرکشنال سکرت آر اف از کارتریج‌های یک‌بارمصرف سوزن میکروسکوپی 10 یا 25 عددی استفاده می‌کند که به انتهای هندپیس متصل می‌شود و به‌آرامی سطح پوست را در اعماق مختلف از پیش تعیین‌شده سوراخ می‌کنند.

این چند سوزن به شکل هم‌زمان داخل پوست شده و حالت قرار گرفتن آن‌ها بر روی هندپیس به‌صورت ماتریسی است. در این دستگاه می‌توان مقدار شدت شات‌هایی که توسط هندپیس زده می‌شود را بر روی نشان‌گر آن مشاهده و تنظیم کرد. همچنین سوزن‌هایی که در دستگاه آر اف فرکشنال سکرت به کار می‌روند قابلیت تمیز کردن و استریل کردن دارند و می‌توانند مجدداً مورداستفاده قرار گیرند.

با رساندن دقیقاً انرژی کنترل‌شده امواج به اعماق پوست، خطر گرم شدن بیش‌ازحد یا سوختن آن وجود ندارد. بیشتر انرژی به فیبرهای کلاژن در لایه درم سطحی متوسط ​​می‌رسد. این ابزار همچنین سیستم پشتیبانی زیربنایی پوست را هدف قرار می‌دهد و مناطق آسیب‌دیده در اثر پیری، اسکارهای آکنه‌ای یا علائم کششی را بازسازی می‌کند. با بازسازی سیستم پشتیبانی پوست، بالاترین لایه پوست صاف و محکم به نظر می‌رسد و با این روش دارای اثرات طولانی‌مدت می‌شود.

تفاوت میکرونیدلینگ مبتنی بر امواج فرکانس رادیویی و میکرونیدلینگ کلاسیک

میکرونیدلینگ کلاسیک از یک دستگاه مکانیکی دستی با نوک سوزن یک‌بارمصرف فوق‌العاده ظریف استریل برای ایجاد آسیب‌های ریز در پوست استفاده می‌کند. این روش پاسخ‌دهی بدن را تحریک می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. استفاده از سرم یا پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در طول درمان امکان نفوذ عمیق و مؤثرتر مواد مغذی و عوامل رشد را از طریق میکرو کانال‌های ایجادشده در پوست فراهم می‌کند.

میکرونیدلینگ آراف عنصر انرژی امواج دارای فرکانس رادیویی را به روش سنتی میکرونیدلینگ اضافه می‌کند. میکرونیدلینگ آراف به شما مزایای میکرونیدلینگ سنتی، به‌علاوه سفت شدن پوست و تولید اضافی کلاژن و الاستین را می‌دهد. انرژی امواج منتقل‌شده در اعماق پوست نتایج سریع‌تر و چشمگیرتری را نسبت به دستگاه‌های سنتی ایجاد می‌کند.

 

 

ویژگی‌ها و کاربردهای دستگاه فرکشنال سکرت آر اف

عمق نفوذ سوزن‌های میکرومتری آن بسته به شرایط درمانی می‌تواند از ۵/۰ تا ۵/۳ میلی‌متر متغیر باشد. نتایجی که این روش برای پوست به ارمغان می‌آورد شامل کشیدگی پوست، کم شدن ابعاد منفذهای پوستی، سفت‌سازی پوست و جوان‌سازی آن است. این دستگاه همچنین در مورد درمان مواردی همچون هایپرپیگمنتیشن پوست و نیز انواع چین‌وچروک‌ها و نیز آکنه‌ها و اِسکارهای پوستی به کار می‌رود. یکی از تفاوت‌های این روش با روش‌های سنتی میکرونیدلینگ این است که در این روش انرژی امواج فرکانس رادیویی توسط دستگاه به سر آن متمرکز می‌شود و آسیب‌های احتمالی به لایه اپیدرم اطراف کمتر می‌گردد. این مورد در کاهش زمان نقاهت افراد نیز تأثیر بسزایی دارد. سوزن‌هایی که در این دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند عایق‌دار و بدون عایق باشد. انتخاب این دو نوع از سوزن سبب می‌شود تا درمان اپیدرمی مؤثرتری به پوست اعمال شود. برای جوان‌سازی کامل صورت می‌توان از ۲۵ سوزن عایق‌دار و بدون عایق در درمان‌های استاندارد استفاده کرد. همچنین می‌توان از ۱۰ کارتریج سوزن که به‌صورت ردیف تکی قرار داشته و عایق هستند برای درمان استریاهای پوستی بهتر بهره جست و نیز اگر از ۶ کارتریج سوزنی تک‌ردیفه که دارای عایق هستند استفاده شود، درمان هایپرهیدروزیس یا همان مشکل تعریق بیش‌ازحد را به نحو مؤثری درمان خواهد کرد.

همچنین کاربردهای این دستگاه را می‌توان به دو بخش کاربردهای بدنی و نیز کاربردهای مربوط به‌صورت تقسیم کرد. در بخش کاربردهای بدن می‌توان به مواردی همچون از بین رفتن جای زخم‌ها، درمان تعریق بیش‌ازحد، درمان استریاهای پوستی و نیز رگ‌های تارعنکبوتی اشاره کرد. درمان‌های مربوط به‌صورت نیز شامل کشیدگی پوست و کاهش چین‌وچروک‌ها، سفت کردن پوست و کم کردن منفذهای آن و نیز ازبین‌بردن جای زخم و جوش اشاره کرد.

مزیت دستگاه‌های آراف فرکشنال نسبت به سایر روش‌های زیبایی پوست

مزایای اصلی این دستگاه‌ها این است که می‌توانند نتایج مشابهی با روش‌های لیزر تهاجمی ارائه دهند و درد، میزان تخریب و خطر رنگ‌دانه‌ای شدن را به‌ویژه در انواع پوسته‌ای تیره به میزان بسیار کمتری داشته باشد.

این دستگاه‌ها ساخت کلاژن و الاستین جدید را در لایه‌های عمیق پوست تحریک می‌کند، درحالی‌که اپیدرم، سطحی‌ترین لایه را که بیشتر در معرض عوارض جانبی و توقف طولانی‌مدت است، دور می‌زنند!

قبل از به وجود آمدن آر اف فرکشنال سکرت ، هنگامی‌که افراد نتایج قابل‌توجهی می‌خواستند، لازم بود که تحت درمان با لیزرهای زیبایی پوست یا لایه‌برداری شیمیایی عمیق قرار بگیرند؛ اما طولانی شدن زمان بهبودی، تطبیق این روش‌های درمانی را با سبک زندگی شلوغ امروزی دشوار می‌سازد.

بر خلاف لایه‌برداری مجدد پوست با لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی عمیق، این ابزارهای آر اف فرکشنال می‌توانند انرژی را در جایی که بیشتر از همه موردنیاز است یعنی در لایه دِرم تحتانی به پوست تحویل دهند، درحالی‌که آسیب به سطح پوست را به حداقل می‌رسانند. این به معنای کمترین میزان تخریب بافتی قابل‌مشاهده است.

مزیت دستگاه آر اف فرکشنال سکرت با سایر دستگاه‌های ازاین‌دست چیست؟

از امتیازهای دستگاه فرکشنال سکرت آر اف میکروسوزن‌های کاملاً فاصله‌دار و رسانا است که با خیال راحت امواج فرکانس رادیویی با انرژی بالا را در بین سوزن‌های ریز ساطع می‌کند تا لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار دهد درحالی‌که سطح پوست را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. ازآنجاکه نوک سوزن‌های این دستگاه دارای فاصله کافی با یکدیگر هستند، در طول درمان‌های با فرکانس بالا عوارض جانبی ناشی از گرم شدن بیش‌ازحد را به حداقل می‌رساند. دردی که با استفاده از این دستگاه توسط فرد متقاضی تحمل می‌شود به‌مراتب کمتر از سایر دستگاه‌های میکرونیدلینگ با امواج فرکانس رادیویی است.

این دستگاه به درد چه مواردی می‌خورد؟

آر اف فرکشنال سکرت به بهبود موارد زیر می‌پردازد:

  • خطوط ظریف و پوست شل اطراف چشم و دهان
  • چین‌وچروک صورت
  • آکنه، جای آبله‌مرغان و جای زخم‌های آسیب‌زا
  • شلی پوست خفیف تا متوسط ​​در صورت، گردن و قفسه سینه
  • تنظیم بافت و رنگ پوست
  • منافذ بزرگ و قابل‌مشاهده در پوست
  • علائم کشیدگی در پوست

 

 

چند جلسه درمان توسط این دستگاه توصیه می‌شود؟

اکثر بیماران نتایج قابل‌توجهی را با سه جلسه درمان با فاصله حدود سه تا چهار هفته مشاهده خواهند کرد. تعداد درمان‌ها به میزان پاسخ بیمار به درمان و شدت مشکلات پوستی وی بستگی خواهد داشت.

توصیه‌های قبل از درمان

یک تا دو هفته قبل از درمان با این روش باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی‌مدت و اتاق‌‌های سولاریوم پرهیز شود.

حداقل از 10 روز قبل از انجام این عمل، از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون (به‌عنوان‌مثال آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) خودداری شود.

مصرف قرص آرنیکا مونتانا یک روز قبل از درمان و به مدت یک هفته بعد به بهبودی کمک‌کننده خواهد بود.

روند استفاده از این دستگاه در روز درمان چگونه است؟

پس از پاک‌سازی کامل پوست، یک پماد بی‌حس‌کننده موضعی قوی در ناحیه درمان قرار داده می‌شود تا فرد متقاضی را تا آنجا که ممکن است راحت‌تر کند. برای کسانی که به درد حساس هستند، می‌توان از مسکن خوراکی نیز استفاده کرد تا به آرامش متقاضی کمک شود. لازم به ذکر است که دستگاه فرکشنال سکرت آر اف  یکی از کم‌دردترین عمل‌های آر اف را به همراه خواهد داشت. پس از 45 دقیقه بی‌حسی موضعی، بسته به‌اندازه ناحیه‌ای که قرار است درمان شود، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا درمان انجام شود.

در این روش امکان ایجاد خونریزی کم به دلیل ریزدانه‌های موجود در عمق پوست تحت درمان را وجود دارد. بااین‌حال، خونریزی در صورت به وجود آمدن بسیار کم است و بلافاصله بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی اضافی یا اقدام لازم برطرف می‌شود.

بعد از درمان یک ماسک پپتیدی خنک و آرام به پوست فرد زده می‌شود تا احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد.

در این مقاله کوشیدیم تا به ویژگی‌ها و نکات مرتبط با یکی از بهترین دستگاه‌های مورداستفاده در زمینه زیبایی و درمان و جوان‌سازی پوست اشاره کنیم. شما همچنین می‌توانید برای بیان نظرات و پیشنهادهای خود با ما از طریق راه ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com