close

برداشتن خال با پلاسما جت

برداشتن خال با پلاسما جت

برداشتن خال با پلاسما جت یکی از متدهای غیر جراحی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین متدهایی که امروزه بیشترین استفاده را در سراسر جهان دارد، برداشتن خال با دستگاه پلاسما جت است. برداشت خال با پلاسما جت، یکی از روش‌هایی است که در آن پالس پلاسمایی، توسط هندپیس دستگاه یک جریان الکتریکی بر روی پوست ایجاد کرده بدون این‌‎که برخوردی با پوست داشته باشد. برای برداشتن خال از قلم پلاسما استفاده می‌شود و هیچ‌گونه ضرری برای پوست به‌همراه ندارد. در این صورت قلم به‌صورت مستقیم با پوست تماسی نخواهد داشت. قلم پلاسما تنها در نزدیکی پوست قرار داده می‌شود تا انرژی آن بافت خال را از بین ببرد. بدین ترتیب خال گرم و سلول‌های پوستی به گاز تبدیل می‌شوند. برداشت خال از طریق این روش بدون درد است و 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد. برای ازبین‌رفتن کامل خال نیاز به 3 تا 10 روز است. تعداد جلسات درمان به پارامترهای مختلفی از قبیل افراد، عمق خال، کیفیت دستگاه و واکنش‌های فیزیولوژی بستگی دارد. این امکان وجود دارد خال با یک جلسه برداشته شود.

پلاسما جت چیست؟

پلاسما‌جت یکی از روش‌ها برای زیبایی و جوان‌سازی پوست به‌شمار می‌رود. امروزه برای برداشتن خال از طریق پلاسما جت اقدام می‌کنند. این روش یک متد غیرتهاجمی بوده و نیازی به بیهوشی نداشته و نسبت به دیگر روش‌های جراحی بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر است. همچنین هزینه آن نسبت به دیگر روش‌ها بسیار مناسب است. به‌طورکلی قلم‌های دستی را نیز به‌عنوان وسایل آرایشی تبلیغ می‌کنند. این روش علاوه‌بر برداشت خال در موارد دیگری نیز کاربرد دارد. در این روش با استفاده از پالس‌های پلاسمایی از طریق هندپیش دستگاه، یک جریان الکتریکی بدون برخورد با پوست ایجاد می‌شود. این جریان پلاسمایی، سلول‌های پوستی را تبخیر و در نهایت موجب ایجاد پوسته‌هایی در سطح پوست می‌شود که بعد از چند روز حذف خواهند شد. در این متد گرمای حاصل از پلاسما بر روی سلول‌های پوستی، باعث تحریک کلاژن‌سازی شده و سلول‌های جدیدی ایجاد می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی برای پوست به‌همراه ندارد.

برداشتن خال با جریان یا پلاسمای ولتائیک (Voltaic Arc)

برای برداشتن خال‌های خوش‌خیم روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این روش‌ها می‎‌توان به جریان الکتریکی AC اشاره کرد. شما می‌توانید برای برداشتن خال‌های گوشتی و ضایعات مادرزادی از طریق لیزر و پلاسما جت اقدام نمایید. در این روش اگر خال به‌درستی برداشته شود و بعد از آن مراقبت و توصیه‌های لازم انجام شود، خطر ایجاد زخم کاهش می‌یابد. برداشتن خال با دستگاه پلاسما جت باید توسط متخصص پوست زیبایی انجام شود. شما تنها می‌توانید برای برداشتن خال‌های خوش‌خیم اقدام کنید. انواع ضایعات خوش‌خیم متفاوتی وجود دارد که باعث خال‌های خوش‌خیم می‌شود. توصیه می‌شود برای کاهش خطر ایجاد زخم باید محل خال برداشته شده با نواحی پوست اطراف آن همسطح باشد. به‌طورکلی این امکان وجود دارد انواع ضایعات خوش‌خیم بین پوست بیرونی و غشای داخلی آن ریشه داشته باشد. در این صورت برای برداشتن خال ممکن است نیاز به یک تکنیک منحصربه‌فرد داشته باشید. تشخیص انواع ضایعات خوش‌خیم به شما کمک می‌کند که به‌صورت مؤثر ضایعه را از طریق پلاسماجت بردارید. در صورت ریشه داشتن خال خوش‌خیم که بین پوست بیرونی و غشای داخلی قرار دارد، ممکن است در هنگام ازبین‌بردن آن نیاز به یک جلسه با تخلیه عمیق باشد. درصورتی‌که ریشه خال گوشتی عمیق بوده یا از طریق نواحی پوست اطراف پوشیده شده باشد، ضروری است برای برداشتن خال نیاز به جلسات بیشتری خواهید داشت.

 

 

 

مزایای برداشتن خال با پلاسما جت

مزایای برداشت خال با دستگاه پلاسما جت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحت‌تأثیر قرارگرفتن لایه بیرونی پوستی یکی از نکات مثبت این روش به‌شمار می‌رود، در نتیجه ضایعه خاصی را ایجاد نمی‌کند.
  • در این روش هیچ‌گونه زخمی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود.
  • امکان ایجاد زخم و عفونت بعد از استفاده از پلاسما وجود ندارد.
  • بدون هیچ‌گونه برش سطحی یا عمقی و خونریزی بر روی پوست در هنگام برداشتن خال‌ها، ایجاد نمی‌شود.
  • این امکان وجود دارد حداکثر تا 7 روز بعد از عمل پوست شما تورم داشته باشد و بعد از آن هیچ‌گونه علائمی از آن باقی نمی‌ماند.
  • با توجه به این‌که هیچ‌گونه برشی در پوست ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین در این روش سرعت بهبود بافت بسیار سریع است.
  • در هنگام استفاده از پلاسما جت برای برداشتن خال نیازی به بیهوشی و تزریق نیست.
  • در این روش از مواد شیمیایی مضر به‌کار گرفته نمی‌شود.
  • برای استفاده از پلاسما جت محدودیت سنی وجود ندارد.
  • برداشتن خال با پلاسما جت اساساً بدون درد است.
  • دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه است.
  • مدت عمل این روش بسیار کوتاه است.

توجه داشته باشید یکی از نکات مهم در هنگام استفاده از این روش تمیز نگه‌داشتن محل درمان است. همچنین تا پایان دوره درمان در مقابل نور خورشید قرار نگیرید، چراکه موجب ایجاد لک بر روی پوست شما می‌شود.

مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با دستگاه پلاسما جت

برخی از نکات باید بعد از انجام عمل پلاسما جت به آن‌ها توجه خاصی داشته باشید که شامل موارد زیر هستند:

  • تا اتمام دوره درمان باید ناحیه موردنظر را تمیز نگه‌دارید. همچنین از ورود هرگونه آلودگی در ناحیه موردنظر خودداری نمایید تا مشکلات پوستی از جمله عفونت رخ ندهد.
  • ناحیه درمان را به‌هیچ‌عنوان دست‌کاری نکنید. در صورت پوسته‌پوسته شدن لایه سطحی پوست، از کندن پوسته اجتناب نمایید.
  • هرگز از مواد شوینده یا لایه‌بردار تا بهبود کامل نواحی درمان استفاده نکنید، چراکه سلول‌های سطحی پوست را درگیری می‌کنند.
  • به‌هیچ‌عنوان از لوازم بهداشتی در ناحیه موردنظر تا اتمام دوره درمان استفاده نکنید.
  • نکته قابل‌توجه این است که به‌کارگیری پلاسترها بعد از عمل پلاسما جت، روند بهبود پوست را کاهش می‌دهد و ممکن است تأثیر منفی در نواحی موردنظر داشته باشد.
  • در طول دوره درمان در مقابل نور خورشید قرار نگیرید، چراکه امکان ایجاد لکه‌های پوستی را افزایش می‌دهد.
  • 90 روز بعد از انجام عمل حتی در صورت استفاده از ضدآفتاب قوی، در مقابل نور شدید آفتاب قرار نگیرید تا دوره درمان به‌درستی و بدون مشکل سپری شود.

 

 

برداشت خال با پلاسما جت چه عوارضی به‌دنبال دارد؟

یکی از روش‌های نوین برای ازبین‌بردن خال‌ها از طریق پلاسما جت صورت می‌گیرد. به‌طورکلی پلاسما یک گاز یونیزه بوده که موجب تخریب بافت پوست شده و باعث افزایش اجزای آن می‌شود. همچنین برای تحریک کلاژن‌سازی در پوست، گرما ایجاد می‌کند. پلاسما جت بدون هیچ‌گونه خونریزی خال‌های پوستی را از بین می‌برد، در نتیجه عوارض در این روش بسیار ناچیز است.

برداشت خال از طریق دستگاه پلاسما جت عوارض بسیار ناچیزی دارد. بعد از اتمام برداشتن خال به پلاسما این امکان وجود دارد بلافاصله پوست نواحی درمان دچار تورم و قرمزی شود. در برخی از افراد مشاهده شده که پوست آن‌ها دچار تورم شدید و پوسته‌پوسته شده و بعد از 72 ساعت علائم از بین رفته است. نکته قابل‌توجه این است اگر پلاسما جت از طریق پزشک متخصص پوست و زیبایی انجام شود، هیچ‌گونه عوارضی به‌دنبال ندارد. هنگام استفاده از این روش در انتخاب پزشک و مراکز زیبایی توجه زیادی داشته باشید. همچنین برای افزایش سرعت بهبود پوست و نتیجه درمان می‌توانید از دارو یا پمادهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است، استفاده نمایید. افرادی که پوست تیره یا سبزه دارند، احتمالاً استفاده از این روش منجر به تیرگی محل برداشت خال می‌شود.

پلاسما جت برای برداشتن خال نیاز به چند جلسه دارد؟

میزان جلسات موردنیاز برای برداشتن خال در افراد مختلف، متفاوت است. افراد براساس تفاوت ویژگی‌های فردی، کیفیت دستگاه مراکز زیبایی و واکنش‌های فیزیولوژی نسبت به درمان به تعداد جلسات مختلفی نیاز دارند. در مراکز زیبایی معتبر افراد بعد از یک جلسه تأثیرات مثبت این روش را مشاهده می‌کنند. نکته قابل‌توجه این است که برای تکرار درمان پلاسما جت باید 6 تا 8 هفته بین جلسات فاصله باشد.

ماندگاری پلاسما جت

ماندگاری برداشت خال با پلاسما جت نسبت به دیگر روش‌ها بسیار بالا است. ماندگاری این روش بین 2 تا 3 سال است. همچنین در برخی از افراد ماندگاری پلاسما جت ممکن است متفاوت باشد. در این صورت می‌توان گفت با توجه به ناحیه درمان، ماندگاری پلاسما جت برای هر فرد متفاوت است.

قیمت برداشتن خال به روش پلاسما جت

به‌طورکلی نمی‌توان به‌صورت دقیق قیمت یکسانی را برای برداشتن خال‌ها از طریق پلاسما جت در نظر گرفت. هزینه برداشتن خال با پلاسما جت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این پارامترها شامل، مراکز زیبایی پوست، تعداد جلسات موردنیاز، ناحیه درمان و موارد دیگر می‌شود. همین‌طور می‌توان گفت این امکان وجود دارد برخی از کلینیک‌های نامعتبر بابت برداشتن خال‌های گوشتی هزینه‌های هنگفتی دریافت کنند، اما نتیجه مطلوبی برای افراد به‌همراه نداشته باشد. از جهتی دیگر، مراکز زیبایی وجود دارد که برای شناخته شدن و جذب مشتری، ابتدا هزینه کمی دریافت می‌کنند و حتی ممکن است به‌دلیل نداشتن تجربه کافی، باعث آسیب به پوست افراد شوند. توصیه می‌شود قیمت را فدای کیفیت نکنید. شما می‌توانید با انتخاب کلینیک زیبایی معتبر با اطمینان خاطر اقدام به برداشتن خال نمایید. برای این کار می‌توانید درخواست مشاوره داشته باشید و تصاویر قبل و بعد افراد قبلی را مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران را در وب‌سایت آن‌ها مشاهده کنید.

در این مقاله سعی شد به برداشتن خال با پلاسما جت بپردازیم. برداشتن خال با دستگاه پلاسما جت بی‌خطر بوده و نیاز به درمان خاصی ندارد. افراد برای استفاده از این روش ابتدا باید با متخصص زیبایی مشورت نمایند، سپس اقدام به ازبین‌بردن خال‌های گوشتی کنند.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3299

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com