close

ماندگاری پلاسما جت ؛ تاثیر، مزایا و معایب آن به چه صورت است؟

ماندگاری پلاسما جت

ماندگاری پلاسما جت به عوامل مختلفی بستگی دارد. تاثیر پلاسما جت ارتباط مستقیمی با تعداد جلسات درمانی، تکنیک مورداستفاده، نوع پوست، روند پیری و سبک زندگی افراد دارد. نوع عارضه پوستی و نقطه‌ای که عمل بر روی آن انجام می‌شود بسیار اهمیت دارد. در برخی از موارد تأثیر آن به‌صورت دائمی است، اما گاهی اوقات پوست روند پیری خود را به‌صورت طبیعی طی کرده و بعد از گذشت 1 تا 3 سال به‌صورت اولیه بازمی‌گردد. در این صورت نیاز است که درمان مجدد انجام شود. از مزایای پلاسما جت می‌توان به رفع چین‌وچروک و درمان ناراحتی‌های پوستی اشاره کرد. این روش به دلیل عوارض کم، بهبود سریع و ماندگاری طولانی‌مدت موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این روش از تیغ جراحی برای این کار استفاده نمی‌شود و این یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت روش پلاسما جت است.

مدت ماندگاری پلاسما جت چقدر است؟

ماندگاری بالای پلاسما جت موجب شده افراد بسیاری برای استفاده از این روش اقدام کنند، البته هرچند ماندگاری پلاسما جت به‌اندازه عمل‌های جراحی نیست. این روش جزء روش‌های درمانی و غیرتهاجمی است و به‌نوعی یک اقدام کلاژنی محسوب می‌شود، در نتیجه نباید انتظار داشت مانند روش‌های تهاجمی و جراحی ماندگاری بالایی داشته باشد. پلاسما درمانی به سبب این‌که با حداقل درد و همچنین خون‌ریزی انجام می‌شود، دارای ماندگاری نسبتاً کم‌تری نسبت به جراحی است. این روش علاوه‌بر درمان مشکلات پوستی می‌تواند در بعضی از موارد نتایج دائمی به‌دنبال داشته باشد، درحالی‌که برخی از نقاط صورت، بدون تأثیرپذیری طولانی‌مدت از درمان روند پیری خود را دنبال می‌کنند. برای افزایش ماندگاری این روش باید هر از چند گاهی حتی به مدت چند سال مداوم درمان را تکرار کنید. به‌طورکلی ماندگاری پلاسما با هر بار درمان تقریباً به مدت یک سال ادامه پیدا می‌کند.

عوامل مؤثر بر ماندگاری پلاسما جت

عوامل مؤثر در ماندگاری روش پلاسما جت به موارد زیر بستگی دارد:

  • سن
  • نوع پوست
  • میزان آسیب‌دیدگی پوست
  • دلایل ایجاد آسیب
  • محل درمان
  • تکنیک مورداستفاده برای درمان
  • تعداد جلسات درمانی
  • مراقبت‎های پس از عمل
  • سبک زندگی
  • رژیم غذایی

چگونه می‌توان مدت زمان ماندگاری پلاسما جت را افزایش داد؟

با رعایت دقیق توصیه‌های پزشک قبل از عمل و تغییر سبک زندگی ماندگاری نتایج پلاسما جت را حد بسیاری می‌توان افزایش داد، البته بهتر است قبل از این‌که چین‌وچروک‌ها یا افتادگی‌ها شدید شوند، برای درمان آن‌ها با پلاسما جت اقدام کرد تا تأثیرات آن برای مدت طولانی‌تری باقی بماند.

 

ماندگاری پلاسما جت

 

ماندگاری نتایج پلاسما جت چقدر است؟

بدون تردید ماندگاری روش پلاسما جت نسبت به روش‌های جراحی کمتر است، چراکه در این روش تغییرات بنیادی در پوست، پلک یا بینی فرد ایجاد نمی‌شود و تنها مشکلات ظاهری پوست رفع می‌شود. البته ماندگاری این روش نسبت به روش‌هایی از جمله تزریق بوتاکس، تزریق ژل و تزریق چربی بیشتر خواهد بود. مدت‌زمان ماندگاری استفاده از این روش برای درمان در هر ناحیه متغیر است. معمولاً مدت ماندگاری این روش بین 1 تا 3 سال است. براساس آمار در اغلب موارد نتایج پلاسما جت حدود 3 سال ماندگاری دارد، بنابراین شما می‌توانید به‌عنوان روشی با اثر طولانی‌مدت استفاده کنید.

آیا پلاسما جت تاثیر دارد؟

در موارد مختلفی می‌توانید تأثیرات این روش را مشاهده کنید که عبارتند از:

  • لیفت پوست
  • ترک‌های بعد از بارداری
  • زخم و سوختگی
  • زگیل‌ها و خال‌ها
  • غبغب
  • کوچک کردن بینی‌های گوشتی

کاربردهای پلاسما جت

پلاسما جت را می‌توان یکی از مهم‌ترین روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست دانست. از تأثیر پلاسما جت علاوه‌بر درمان انواع آسیب‌های پوستی مانند چین‌وچروک‌ها، آکنه، جای زخم و بریدگی می‎توان به رفع افتادگی پلک و اطراف چشم و کاهش علائم کشش و شل‌شدن پوست اشاره کرد. برای لیفت بینی و اصلاح حالت آن از روش پلاسما جت استفاده می‌شود. درمان ترک‎های پوستی یکی از فواید پلاسما جت به شمار می‌رود. این ترک‌ها ممکن است در اثر افزایش وزن، حاملگی یا بلوغ در پوست افراد ایجاد شوند. با پلاسما جت می‌توانید برای درمان انواع زگیل و فیبروئیدها استفاده کرد. پلاسما جت یکی از روش‌های مؤثر برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های اطراف چشم، خط لبخند، خطوط پیشانی و دیگر نواحی چهره و بدن افراد است. این روش می‌تواند برای پاک‌کردن تاتو‌ها، ازبین‌بردن خال‌های نقاط مختلف بدن و لیفت پلک و بینی استفاده شود. با استفاده از این روش می‎توانید اثرات رگ‌های واریسی که به‌سادگی از زیرپوست قابل‌مشاهده هستند، از بین ببرید؛ همچنین برای حل مشکلات رنگ‌دانه‌ای پوست نیز مناسب است. مشکلات رنگ‌دانه‌ای همان کک‌ومک، لک‌های ناشی از افزایش سن و بارداری یا تیرگی‌های نواحی مختلف چهره یا بدن هستند.

مزایای استفاده از پلاسما جت بینی چیست؟

مزایای پلاسما جت شامل موارد زیر است:

نسبت به دیگر روش‌ها از جمله جراحی بینی دارای هزینه پایینی است.

تأثیر و نتایج آن به‌صورت درازمدت است.

طول درمان پلاسما جت و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است.

این روش دارای عوارض کم و خفیفی است.

 

ماندگاری پلاسما جت

 

آیا افزایش و کاهش وزن یا بارداری می‌تواند بر نتایج و ماندگاری پلاسما جت مؤثر باشد؟

افزایش و کاهش وزن در نتایج پلاسما جت مؤثر است. به‌طورکلی انجام پلاسما جت در دوران بارداری و شیردهی اصلاً توصیه نمی‌شود، چراکه ممکن است تأثیرات منفی روی بدن جنین یا کودک داشته باشد. اگر پیش از بارداری از این روش استفاده کرده‌اید، باید بدانید تغییرات هورمونی و بدنی در این دوران بر روی نتایج آن تأثیرگذار خواهد بود. در رابطه‌ با کاهش افزایش وزن نیز صدق می‌کند، کاهش وزن موجب شل‌شدن پوست و افزایش وزن سبب کشیده شدن پوست می‌شود. اگر در حال کاهش یا افزایش وزن هستید یا قصد بارداری دارید، پیشنهاد می‌شود استفاده از این روش را به زمان دیگری موکول کنید.

مزایای استفاده از پلاسما جت

یکی از روش‌های کم‌خطر و کم عارضه، پلاسما جت است که می‌توانید برای درمان و ازبین‌بردن انواع آسیب‌های پوستی استفاده کنید. استفاده از این روش بدون هیچ‌گونه دردی بوده و نتایج آن در زمان کوتاه‌تری نسبت به روش‎های دیگر قابل تشخیص خواهد بود. استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد و هیچ حساسیتی در فرد ایجاد نمی‌کند. این روش برای هر فردی با هر رنگ پوستی می‌توان استفاده کرد. نوع پوست افراد ممکن است در زمان تأثیرگذاری مؤثر باشد، اما نمی‎تواند مانع اثرگذاری آن شود. این روش با تحریک و تسریع روند کلاژن‌سازی در پوست بدون افزودن مواد شیمیایی اضافه به بدن موجب بهبود روند خون‌رسانی و آبرسانی پوست شده و در طول زمان آن را شاداب، سالم و با طراوت نگه می‌دارد.

استفاده از این روش به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای جراحی‌های زیبایی بینی، پلک یا دیگر نواحی بدن است. با توجه به این‌که نقاط درمان پلاسما جت بسیار کوچک و نزدیک به هم هستند، می‌توانید از آن برای درمان مشکلات پوستی در نواحی کوچک و حساس مانند کناره‌های چشم استفاده کنید. طول مدت درمان در هر جلسه کوتاه بوده و بیش از 30 دقیقه طول نمی‌کشد. بعد از درمان فرد می‌تواند به فعالیت‌های روانه خود بپردازد. در اغلب افراد درمان با این روش در یک جلسه به اتمام می‌رسد. در برخی افراد خاص ممکن است نیاز به دو یا سه جلسه درمانی باشد. درمان پوست بدون بی‌حسی و بی‌هوشی انجام می‌شود. در این روش عوارض ناشی از بی‌هوشی و بی‌حسی را تجربه خواهید کرد. ماندگاری و دوام پلاسما جت نسبت به سایر روش‌های غیرتهاجمی برای درمان آسیب‌های پوستی بیشتر است و هزینه‌های آن نیز بسیار کمتر از دیگر روش‎ها درمی‌آید.

معایب پلاسما جت

اگر پلاسما جت در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، خطری فرد مراجعه‌کننده را تهدید نمی‌کند و هیچ‌گونه عوارضی ندارد. از مضرات پلاسما جت می‌توان به احساس خارش و سوزش جزئی در نقاط درمان اشاره کرد. البته گاهی اوقات ممکن است ناحیه درمان کمی قرمز و متورم شده و التهاب داشته باشید. شدت این عوارض و مدت‌زمان ماندگاری آن‌ها به عوامل متعددی از جمله شدت آسیب، سن فرد، نوع پوست و ناحیه درمان بستگی دارد، اما در افراد مختلف با ویژگی‌های متفاوت این عوارض بیش از چند روز باقی نخواهد ماند. براساس آمار مشخص شده در بسیاری از افراد عوارض روش پلاسما جت چند ساعت بعد از درمان به‌صورت کامل رفع شده‌اند، اما در برخی افراد ممکن است زمان بهبودی حدود یک هفته طول بکشد. بسیاری از افراد نگران باقی‌ماندن جای زخم‌های پلاسما جت هستند. در حقیقت اگر فرد بلافاصله بعد از اتمام عمل پلاسما جت، خود را در آینه مشاهده کند، نقاطی ریز و متعدد در ناحیه درمان می‌بیند که ملتهب و سرخ شده و در برخی از مواقع زخم‌های ریزی دارند. همین مسئله موجب ایجاد نگرانی در افراد شده و ممکن است که فکر کنند که جای این زخم‎ها هرگز از بین نمی‌رود. به‌طورکلی جای این زخم‌ها باقی نمی‌ماند و با رفع تمام عوارض، زخم‎ها نیز کاملاً از بین می‌روند، به‌گونه‌ای که بعد از رفع شدن جای زخم‌ها نمی‌توانید محل درمان را تشخیص دهید.

آیا پلاسما جت برگشت دارد؟

استفاده از این روش نتایج طولانی‌مدتی را در بردارد. این روش حتی می‌تواند تا 5 سال ماندگاری داشته باشد. گرچه پلاسما جت، روند پیری پوست شما را متوقف نمی‌کند، اما نتایج پایدار آن را می‌توانید تا چندین سال مشاهده کنید. برای ماندگاری بالای این روش باید سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. از سیگارکشیدن و مصرف زیاد الکل اجتناب کنید، در معرض آفتاب طولانی قرار نگیرید و ورزش‌هایی از جمله پیاده‌روی، ایروبیک و پیلاتس را در برنامه روزانه خود قرار دهید. شما می‌توانید به‌عنوان روشی با اثرات بلندمدت حساب کنید.

در این مقاله عوامل مختلف در ماندگاری پلاسما جت و میزان تاثیر پلاسما جت را بر روی پوست برای شما شرح دادیم. کاربرد و مزایای پلاسما جت بسیار زیاد است و در کنار این مزایا، عوارض ناچیزی نیز می‌تواند داشته باشد.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و ارتباط با ما از راه زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2405

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com