close

بهترین دستگاه جوانسازی پوست

دستگاه جوانسازی پوست

دستگاه جوانسازی پوست بدون ایجاد هیچ‌گونه برش و از طریق امواجی که برای بدن مضر نیستند، چین‌وچروک و ضایعات پوستی را رفع می‌کند. بهترین دستگاه برای لیفت پوست به‌هیچ‌عنوان عوارض جانبی برای افراد ندارد. به‌طورکلی برای انتخاب دستگاه لیزر لیفت پوست هیچ‌گونه مؤلفه خاصی وجود ندارد. از دستگاه‌های جوانسازی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پوست استفاده می‌شود. با افزایش سن، به‌سبب کاهش فرایند کلاژن‌سازی، پوست به‌مرور دچار پیری و افتادگی شده و چین‌وچروک‌ها بیشتر می‌شوند. امروزه از دستگاه‌ها و روش‌های مختلف برای برگشت سرعت کلاژن‌سازی و تحریک سلول‌‎های پوست استفاده می‌شود. این روش‌ها شامل لیزر، محصولات ضد چین‌وچروک، دستگاه‌های لیفتینگ برای رفع چروک، جراحی، تزریق چربی، بوتاکس و فیلر هستند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های جوانسازی پوست قادر هستند نتایج تأثیرگذاری برای شما امکان‌پذیر کنند که اثرات آن را بر روی پوست خود مشاهده نمایید. این نوع دستگاه‌ها با توجه به ایجاد فرکانس‌های رادیویی، موجب تولید مجدد کلاژن و بالارفتن ضخامت و تراکم پوست می‌شوند.

معرفی بهترین دستگاه جوانسازی پوست

در حال حاضر در کلینیک‌های زیبایی پزشکان متخصص پوست از طریق تجهیزات مدرن مانند لیزر، امواج رادیویی، تزریق و غیره با اعمال برخی تغییرات بر روی بافت‌های پوستی اقدام به جوانسازی صورت افراد می‌کنند. تمام این متدها باید از طریق بهترین دستگاه لیزر لیفت پوست انجام شوند تا نتایج تأثیرگذاری از خود برجای بگذارند؛ در غیر این صورت امکان دارد پوست دچار آسیب‌‎های جبران‌ناپذیری گردد. هنگامی‌که لیزر 2co و اربیوم به بازار معرفی شدند با وجود تأثیرگذاری مثبت، مشکلاتی مانند ایجاد درد و زمان بهبود طولانی کم‌کم موجب شد این دستگاه‌ها از محبوبیت کمتری برخوردار شوند.

بعد از آن لیزر 2co فرکشنال تولید شد، اما این لیزر به‌دلیل ایجاد سوختگی در سطح پوست (اپیدرم) برای انتقال انرژی به لایه‌های پایین پوست و دوره نقاهت طولانی (یک هفته) نیاز داشت. این موارد برای برخی از افراد دشوار است. در بعضی دیگر که دچار تیرگی و لک صورت شدند، احتمال تیره‌تر شدن لکه در آن‌ها است. دوره نقاهت نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که اثرات لک بر روی پوست باقی نماند. لیزر فرکشنال از طریق امواج اقدام به جوانسازی و لایه برداری می‌کند. این روش با ایجاد کانال‌های لیزری از سطح اپیدرم تا عمق موردنظر را تحت شعاع قرار می‌دهد و نیاز به دوره نقاهت برای ترمیم پوست دارد که در صورت سهل‌انگاری ممکن است نه‌تنها تأثیر مثبتی حاصل نشود، بلکه عوارض جبران‌پذیری را نیز فراهم کند. این نوع دستگاه نیاز به اپراتور حرفه‌ای و تنظیمات دقیق برای ازبین‌بردن تأثیرات مخرب دارد. در ادامه قصد داریم اقدام به معرفی دستگاه‌های جوانسازی پوست کنیم:

 

دستگاه جوانسازی پوست

 

  1. هایفوتراپی

هایفوتراپی جزء بهترین دستگاه برای لیفت پوست محسوب می‌شود. هایفو طبق امواج صوتی یا اولتراسوند بانفوذ عمیق بر روی پوست تأثیر می‌گذارد. به‌طورکلی امواج هایفو دارای خاصیت درمانی بوده و شدت امواج آن افزایش می‌یابد. به‌کارگیری امواج اولتراسوند در سونوگرافی از گذشته تا امروز بدون هیچ‌گونه خطری بوده است. این متد هیچ‌گونه دردی ندارد و زمان درمان آن کم است. با تنظیم عمق نفوذ دستگاه هایفوتراپی، برای انواع پوست و مناطق متعدد بدن مناسب است. امواج هایفوتراپی با فشرده شدن در زیرپوست و ایجاد گرما تا 70 درجه سانتی‌گراد موجب گرم‌شدن، تحریک بافت به تولید کلاژن و چربی‌سازی می‌شوند.

این فرایند موجب سفت شدن و لیفت پوست می‌شود. همین‌طور می‌توان گفت با توجه به عبور انرژی از اپیدرم و متراکم شدن گرما در عمق پوست هیچ‌گونه آسیبی به سطح آن نمی‌رسد. بعد از گذشت 3 ماه از جلسه درمانی تازه تأثیرات هایفو در جوانسازی و لیفت پوست شروع می‌شود. در این روش نیازی به طی‌کردن دوره نقاهت نیست، چراکه هیچ‌گونه آسیب و زخمی در سطح پوست ایجاد نمی‌شود و به‌سادگی می‌توان به فعالیت‌های روزانه خود پرداخت. امروزه یکی از تأثیرگذارترین روش‌های جوانسازی و لیفت صورت هایفوتراپی محسوب می‌شود.

  1. آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال، بدون تردید بهترین دستگاه جوانسازی پوست محسوب می‌شود. این دستگاه جزء متدهای کم تهاجمی بوده و با امواج رادیویی ایمن عمل می‌کند. آر اف فرکشنال با ورود سوزن‌های بسیار ظریف به صورت و انتقال امواج رادیویی توسط این سوزن‌ها به اپیدرم پوست، سلول‌های پوستی را گرم و اقدام به تحریک کلاژن می‌کند. ازآنجایی‌که تأثیرات این روش بر لایه میانه پوست اعمال می‌شود؛ بنابراین سطح آن هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند و تنها کمی دچار قرمزی و حساسیت می‌شود که بعد از چند ساعت رفع خواهد شد. آر اف فرکشنال با امواج رادیو فرکانسی، تخلیه این امواج و ایجاد گرمای تولید در بافت هدف بهترین درمان را در پی دارد. به‌طورکلی این امواج به لایه پوست فیبروبلاست بدن نفوذ کرده و اقدام به تحریک و تولید کلاژن می‌کنند. فرکشنال از طریق کارتریج‌هایی که تعدادی سوزن با قطری در حد میکرون دارند به‌محض شات زدن وارد بدن می‌شوند و برحسب تنظیم عمق، امواج رادیو فرکانسی را تخلیه می‌کند. دستگاه فرکشنال برای ممانعت از ایجاد حساسیت از سوزن‌های بسیار ظریفی استفاده می‌کند که قطر آن‌ها 200 میکرون است. عمق نفوذ این سوزن‌ها بین 0.5 تا 3.5 میلی‌متر در پوست قابل‌کنترل است. طول این سوزن‌ها حاوی عایق بوده و تنها نوک آن‌ها آزاد است. اگر انرژی RF آزاد شود، تخریب حرارتی در عمق بافت انجام می‌شود. RF طیف گسترده‌ای از عوارض و مشکلات پوستی را درمان می‌کند، به‌همین دلیل به یکی از بهترین متدهای جوانسازی پوست تبدیل شده است.

 

دستگاه جوانسازی پوست

 

  1. میکرونیدلینگ

برخی از متخصصان پوست و زیبایی برای درمان بیماری‌های پوستی متفاوت و جوانسازی پوست از میکرونیدلینگ بهره می‌برند. این نوع دستگاه جوانسازی از طریق چندین سوزن کوچک و استریل برای سوراخ کردن پوست و ایجاد آسیب پوستی کار خود را انجام می‌دهد. استفاده از این روش موجب می‌شود که لایه عمیق پوست مجدداً بازسازی شود. یکی از روش‌های ایمن و مؤثر میکرونیدلینگ محسوب می‌شود که می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد و برای جوانسازی پوست بسیار تأثیرگذار است. این امکان وجود دارد چین‌وچروک را کاهش دهد و اقدام به درمان زخم و سفت شدن پوست کند.

به طور معمول افزایش سن موجب کاهش کلاژن در پوست شده و کم‌شدن تولید آن در پوست موجب ایجاد چین‌وچروک و دیگر علائم پیری می‌شود. همین‌طور می‌توان گفت پوست به‌سبب آسیب‌دیدگی از قبیل زخم، آکنه، ترک و یا دیگر زخم‌ها می‌تواند موجب ازدست‌رفتن کلاژن شود. میکرونیدلینگ با اعمال ضربه و آسیب به پوست موجب تقویت تولید کلاژن و دیگر عوامل جوانسازی می‌شود. در این صورت دستگاه جوانسازی پوست با تحریک تولید کلاژن و رفع مشکلات پوستی به شادابی پوست کمک می‌کند. درک این نکته بسیار اهمیت دارد که این روش یک متد درمانی سریع محسوب نمی‌شود، چراکه میکرونیدلینگ با تقویت و تولید پوست جدید به جوانسازی کمک می‌کند و ممکن است این دوره چندین ماه طول بکشد تا فرد بتواند نتایج کاملی از فرایند درمانی خود را مشاهده نماید.

  1. کربوکسی تراپی

یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌های جوانسازی پوست کربوکسی تراپی محسوب می‌شود که با تزریق گاز کربن‌دی‌اکسید عمل می‌کند. این متد مشابه مزوتراپی بوده و برای درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین‌وچروک، سلولیت و چربی‌های موضعی، بهبود افتادگی پوست به‌کار گرفته می‌شود. یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست، کربوکسی تراپی به‌حساب می‌آید، چراکه در طول این سال‌ها هیچ‌گونه عوارضی را در پی نداشته و جزء متدهای کم تهاجمی به‌شمار می‌رود. برای رسیدن به نتایج مؤثر نیاز به 7 تا 10 جلسه تزریق کربوکسی تراپی دارید و این جلسات را پزشک متخصص مشخص می‌کند. پزشکان متخصص با دستگاه کربوکسی، گاز دی‌اکسیدکربن را به سلول‌های زیرین پوست تزریق کرده و اقدام به حذف سلول‌های مرده می‌کنند تا مکانیسم‌های جبرانی برای تولید کلاژن را تحریک کنند. این کار موجب می‌شود میزان خون‌رسانی به پوست بیشتر شود و چربی‌های اضافی جای خود را به سلول‌های تازه بدهند.

 

دستگاه جوانسازی پوست

 

  1. اندولیفت

اندولیفت یکی از درمان‌های کم تهاجمی محسوب شده و بسیاری از پزشکان آن را جزء مؤثرترین و بهترین دستگاه برای لیفت پوست می‌دانند. در این متد با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست، اجزای صورت را می‌کشند. این کار سبب می‌شود تا چین‌وچروک صورت کشیده شده و کاملاً محو شوند. کشیدن اجزای صورت از طریق لیزر بسیار ایمن بوده و برخلاف تصور برخی از افراد، پرتو لیزر به‌هیچ‌عنوان بیش از 200 تا 300 میکرون (ضخامت یک تار مو) به زیرپوست نفوذ نمی‌کند. این کار سبب می‌شود تا بافت پوست تجزیه شده و برای بالاکشیدن آماده شوند. اگر تمام دستگاه‌های متناسب با جنس پوست انتخاب شوند، نتایج شگفت‌انگیزی را در پی دارند. یکی از متدهای مقرون‌به‌صرفه اندولیفت محسوب می‌‎شود و تنها به 1 جلسه درمانی نیاز دارد. مزایای استفاده از اندولیفت شامل ازبین‌رفتن افتادگی پوست، افزایش تولید کلاژن، دقت بسیار بالا و بهبود در مدت‌زمان کم هستند.

کرایوتراپی یا سرمادرمانی

در این روش پوست شما در معرض دمای زیر صفر درجه قرار داده می‌شود و از این طریق اقدام به جوانسازی پوست و سفت شدن آن خواهد کرد. کرایوتراپی به معنی سرمادرمانی است که در این متد درمانی بدن یا بخشی از آن برای چند دقیقه در برابر دمای زیر صفر درجه قرار داده می‌شود. در سال 1978 در ژاپن برای اولین‌بار از روش کرایوتراپی استفاده شد. ابتدا از این روش برای درمان آرتروز استفاده کردند، سپس متوجه مزایای دیگر این متد شدند. از این دستگاه جوانسازی و لیفتینگ برای درمان التهاب، پسوریازیس، درد بافت و احیای پوست به‌کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید برای تمام بخش‌های بدن از کریوتراپی استفاده نمایید.

شیوه انجام کرایوتراپی به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. در کرایوتراپی بخش‌های تمام بدن، بدن شما در یک اتاقک کوچک محدود می‌شود و شما باید در درون محفظه‌ای قرار بگیرید که تنها شما را محاصره کرده است. در این صورت تنها دریچه‌ای برای سر شما باقی می‌ماند. وقتی‌که بدن شما در درون محفظه است، دمای آن در هر ناحیه بین 200- تا 300- درجه فاز نهایت کاهش پیدا می‌کند. در کریوتراپی جریان هوای سرد که از نیتروژن مایع تبخیر شده ساخته و به سطح بدن وزیده می‌شود و بدن شما تنها برای چند دقیقه در مقابل آن درجه حرارت قرار دارد. وقتی‌که در مقابل دمای بسیار سرد قرار می‌گیرید، بدن شما تصور می‌کند که یخ‌زده و این موجب ایجاد ساختار درمانی طبیعی در پوست شما می‌شود. برای گرم نگه‌داشتن خود، خون در نقطه کانونی بدن شما متراکم می‌شود و این منجر به افزایش مویرگ‌های شما شده و از جهتی دیگر گلبول‌های سفید خون بلافاصله شروع به کار کرده تا از شما محافظت کنند.

در این مقاله سعی شد شما را با بهترین دستگاه جوانسازی پوست آشنا کنیم. بهترین دستگاه برای لیفت پوست شامل موارد مختلفی است. امروزه برای لیفت و جوانسازی پوست از متدهای مختلفی بهره می‌برند که عملکرد هرکدام از آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید برای انجام لیفت و جوانسازی پوست خود به کلینیک زیبایی معتبری مراجعه نمایید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3621

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com