close

آبرسانی پوست با دستگاه هیدرودرمی

آبرسانی پوست با دستگاه

آبرسانی پوست با دستگاه یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی برای جوان‌سازی و شاداب کردن پوست صورت است. آبرسانی پوست توسط دستگاه از تأثیرگذارترین روش‌ها برای پاکسازی محسوب می‌شود. هیدرودرمی پوست می‌تواند از طریق متدهای مختلفی انجام شود که چین‌وچروک‌های سطحی پوست را کاهش دهد. هنگامی‌که پوست آبرسانی می‌شود، می‌تواند عکس‌العمل خوبی از خود نشان دهد. یکی از اصلی‌ترین آبرسانی‌های پوست از طریق دستگاه هیدرودرمی انجام می‌شود. دستگاه‌های هیدرودرمی دارای انواع مختلفی بوده، اما میزان کارایی آن‌ها یکسان است. سلامت پوست صورت به‌ویژه در خانم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، زیرا یکی از مهم‌ترین نواحی بدن محسوب می‌شود که با دیگر عوامل محیطی در تماس است. تمام افراد در پوست آن‌ها یک ماده به نام هیالورونیک اسید وجود دارد که با افزایش سن مقدار آن کاهش می‌یابد. در این صورت خشکی پوست جزء دلایل کاهش هیالورونیک است. برای جلوگیری از خشکی پوست می‌توانید از آبرسان استفاده کنید و همواره پوست خود را مرطوب نگه‌دارید. افزایش رطوبت در پوست موجب سالم و باطراوت شدن صورت می‌شود و مانع از چین‌وچروک خواهد شد.

هیدرودرمی پوست چیست؟

یکی از روش‌ها برای شاداب کردن پوست و آبرسانی (هیدرودرمی) از طریق دستگاه انجام می‌شود. در این صورت به‌دلیل رطوبت‌رسانی به سلول‌های لایه شاخی (بیرونی‌ترین لایه پوست)، پوست شاداب‌تر شده و چین‌وچروک‌های سطحی را کاهش می‌دهد. در این روش از طریق دستگاه هیدرودرمی می‌توانید ژل آبرسان را به سلول‌های خشک‌شده منتقل کنید. به‌طورکلی آبرسانی پوست با دستگاه (هیدرودرمی) یک روش کاملاً طبیعی و بدون درد است که با درمان بر روی پوست می‌توانید به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کنید و سرعت بهبود بافت‌های پوستی را افزایش دهید. هیدرودرمی (آبرسانی) پوست یک متد برای زیبایی به‌حساب می‌آید که موجب ازبین‌رفتن سلول‌های مرده می‌شود. سلول‌های مرده پوست بر روی سطح لایه (استراتوم کورنئوم) قرار دارند.

علایم کم‌آبی پوست

علائمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم حکایت از کم‌آبی پوست دارد. برای تشخیص کم‌آبی از طریق علائم خشکی پوست باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

خارش پوست

چنانچه توجه داشته باشید، بعد از آفتاب گرفتن یا اسکی کردن دچار خارش شدید پوست می‌شوید. آب‌وهوای خیلی سرد یا گرم و عواملی از قبیل باد می‌توانند موجب کم‌آبی پوست و به‌دنبال آن دچار خارش شوند. در اغلب مواقع بعد از خارش پوسته‌پوسته شدن نیز رخ می‌دهد، با وجود این‌که پوست چربی کافی دارد.

حساس شدن پوست

یکی از دلایل ایجاد پوست‌های حساس، خشکی و کم‌آبی است. هنگامی‌که سد محافظتی پوست از بین برود، در نتیجه نمی‌تواند به‌خوبی از خود در مقابل عوامل آسیب‌زا، محافظت کند. به‌این‌ترتیب آلاینده‌ها و میکروب‌ها به پوست نفوذ می‌کنند و موجب التهاب و افزایش حساسیت می‌شوند.

پوست خسته و افتاده

چنانچه پوست شما دچار حالت افتاده یا خسته شده است، امکان دارد دچار کم‌آبی شده باشد. کم‌آبی موجب اختلال در برخی از فعالیت‌های پوست مانند تقسیم سلولی می‌شود. در این صورت سلول‌های مرده در لایه شاخی پوست جمع می‌شوند. تجمع سلول‌های مرده موجب کدر شدن پوست و بسته‌شدن منافذ پوستی می‌شود.

چین‌وچروک‌های ظریف

به‌آرامی پوست روی گونه خود را نیشگون بگیرید و فشار دهید. چنانچه خطوط ظریفی مشاهده کردید یا بعد از رهاکردن پوست بلافاصله به حالت اولیه خود برنگشت، امکان دارد پوست شما دچار کم‌آبی شده باشد.

 

آبرسانی پوست با دستگاه

 

چه عواملی موجب آسیب رسیدن به پوست می‌شود؟

امروزه عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند در ایجاد چین‌وچروک و آسیب به پوست تأثیرگذار باشند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • از لوازم‌آرایش کهنه و تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند.
  • بیش از حد مجاز، مواد غذایی آلرژی‌زا مصرف می‌کنند.
  • برای نوشیدن نوشیدنی‌ها، به‌صورت مداوم از نی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.
  • به‌صورت مداوم از دستمال مرطوب برای پاک‌کردن سطح پوست استفاده می‌کنند.
  • بیش از حد مجاز در طول روز پوست خود را لمس می‌کنند.
  • بیش از حد استحمام می‌کنند.
  • صفحه گوشی موبایل خود را تمیز نمی‌کنند.
  • سیگار مصرف می‌کنند.
  • بدون ضدآفتاب در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرند.
  • تغذیه نامناسب و غلط در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند.
  • بیش از حد استرس دارند.

هیدرودرمی چگونه انجام می‌شود؟

آبرسانی پوست با دستگاه (هیدرودرمی) یک متد کاملاً ایمن و بدون درد است. در این روش هیچ‌گونه مواد شیمیایی و یا سوزن در دستگاه هیدرودرمی استفاده نشده است. دستگاه هیدرودرمی با نام درم ابریژن شناخته شده است. این دستگاه به لایه برداری عمیق پوست، پاکسازی و ازبین‌بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند. در این صورت آبرسانی با سرعت بیشتری به پوست می‌رسد. این فرایند برای پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از پاکسازی کامل پوست محلول‌های ضروری از طریق فرد متخصص به دستگاه افزوده می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال، انواع ویتامین‌ها و اسید هیالورونیک اضافه می‌گردد. در این صورت تمام نیازهای پوست برای بهبود و ترمیم آن دریافت می‌شود. برای افزایش بهبود پوست می‌توانید از ترکیب این روش با نوردرمانی (LED) استفاده نمایید.

مراقبت‌های قبل و بعد از هیدرودرمی

پیش از این‌که اقدام به آبرسانی پوست خود کنید، باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. افرادی که دچار آکنه شدید هستند و از داروی ایزوترتینوئین در 1 سال گذشته استفاده نموده‌‌اند. همچنین اشخاصی که دچار عفونت فعال پوست از قبیل تب‌خال یا زردزخم هستند، نباید از روش هیدرودرمی پوست (آبرسانی) استفاده نمایند. همین‌طور می‌توان گفت افرادی که سابقه عدم بهبود پوستی دارند، برای انجام این روش گزینه مناسبی به‌شمار نمی‌روند.

در ادامه قصد داریم به مراقبت‌های بعد از آبرسانی پوست با دستگاه (هیدرودرمی) اشاره کنیم:

نوشیدن آب به مقدار زیاد

استفاده از آبرسانی پوست توسط دستگاه می‌تواند موجب کمبود آب بدن شما شود؛ بنابراین مصرف روزانه آب را افزایش دهید. تاحدامکان سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف کنید.

 پوست تمیز و مرطوب

بعد از درمان پوست خود را تمیز کرده و باقی‌مانده مواد را پاک نمایید. در هفته اول از مرطوب‌کننده غنی یا مرطوب‌کننده‌هایی که متخصصان پوست تجویز کرده‌اند، استفاده کنید.

 پاک‌کننده ملایم

در هنگام تمیزکردن پوست خود از محصولات معطر و خشن استفاده نکنید. صبح و شب از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده نمایید.

 دوری از آفتاب

در هفته ابتدایی سعی نمایید از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت نمایید، چراکه پوست شما در برابر اشعه آفتاب، حساس و دچار آسیب می‌شود. ضروری است حداقل تا 48 ساعت از آرایش کردن اجتناب کنید.

 

آبرسانی پوست با دستگاه

 

پوست کم آب را چگونه درمان کنیم؟

یکی از عواملی که به طور قطعی می‌تواند موجب تشدید شرایط پوست شما شود، نخوردن آب است. شما برای اصلاح شرایط کنونی پوست خود باید از روش‌های سطحی آبرسانی استفاده نمایید. درصورتی‌که پوست شما دچار کم‌آبی شده، امکان دارد افزایش نوشیدن آب نتواند شرایط پوست شما را تغییر دهد. برای آبرسانی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد و انتخاب هر یک از متدها به نظر شما بستگی خواهد داشت. در برخی از روش‌ها برای انجام آبرسانی مؤثر از تکنیک‌های دیگری مانند لایه برداری استفاده می‌کنند. در ادامه دو مورد از مهم‌ترین روش‌های آبرسانی و جوان‌سازی پوست را بیان می‌کنیم:

آبرسانی با پاکسازی پوست

خدمات پاکسازی تنها به پاک‌کردن پوست و لایه برداری معمولی بستگی ندارد، بلکه مجموعه‌ای از مراقبت‌های پوستی بسیار مؤثر را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مراحل پاکسازی پوست، آبرسانی محسوب می‌شود. در صورت امکان، می‌توان یکی از انواع روش‌های آبرسانی پوست را پاکسازی دانست. مراحل پاکسازی پوست شامل برداشت سلول‌های مرده، ازبین‌بردن آلودگی‌ها و چربی‌ها، آبرسانی، تغذیه و بهبود خون‌رسانی می‌شود.

آبرسانی پوست با دستگاه هیدرودرم

یکی از روش‌های مؤثر آبرسانی به پوست هیدرودرم است. یکی از تکنیک‌های بسیار پیشرفته در هنگام استفاده از هیدرودرم، افیوژن پوستی هم‌زمان است. افیوژن به طور هم‌زمان 3 درمان را بر روی پوست انجام می‌دهد.

  • بدون استفاده از کریستال‌ها لایه برداری مؤثری را انجام می‌دهد.
  • با استفاده از سیستم وکیوم یا مکنده، ماساژ کششی انجام می‌دهد.
  • با بهره‌گیری از سرم آنتی‌اکسیدانی، تکنیک آبرسانی پیشرفته را بر روی پوست انجام می‌دهد.

مراحل آبرسانی پوست توسط دستگاه هیدرودرم

مراحل آبرسانی پوست شامل موارد مختلفی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

سم‌زدایی

در این روش ابتدا سیستم لنفاوی پوست تخلیه شده و خون‌رسانی پوست بهبود می‌یابد. سم‌زدایی کمک می‌کند که آبرسانی فوق‌العاده و مؤثری در ادامه مراحل انجام شود و تأثیرات درمانی آن دارای ماندگاری بالایی باشد.

پاکسازی و لایه برداری

لایه برداری از طریق هیدرودرم بادقت بالایی انجام می‌شود. در این روش تنها اقدام به برداشتن خارجی‌ترین لایه پوست که از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده ساخته شده‌اند، می‌کند. استراتوم کورنئوم همان لایه‌ای است که بدن به‌صورت طبیعی سعی می‌کند از شرش خلاص شود. در هیدرودرم هم‌زمان با لایه برداری پوست اقدام به پاکسازی و تغذیه می‌شود. با استفاده از هوای فشرده، سرمی که دارای گلوکوزامین، لاکتیک اسید و عصاره گیاهی مؤثری است بر روی پوست پاشیده می‌شود. این سرم موجب تفکیک لایه شاخی، پاکسازی آلودگی‌ها و علاوه‌براین رساندن مواد مؤثر به پوست می‌شود.

افزودن مواد شفاف‌کننده

استفاده از اسیدهای ملایمی از قبیل گلیولیک و سالیسیلیک اسید پوست را شفاف و درخشان می‌کند. این اسیدها توانایی بازکردن منافذ بسته پوست را دارند و برای درمان پوست‌های چرب و مستعد به آکنه بسیار تأثیرگذار هستند. معمولاً پوست‌های کم آب دارای منافذ بسته‌ای هستند و در این مرحله افزودن مواد شفاف‌کننده بسیار تأثیرگذار است.

استخراج

استخراج نوعی پاکسازی به‌حساب می‌آید. در این مرحله آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و لایه‌های برداشته شده ازروی پوست را جمع‌آوری می‌کند تا در ادامه آبرسانی عمیق و مؤثری انجام دهد. در هیدرودرم دستگاه استفاده شده، قابلیت مکش و وکیوم را دارد. وکیوم به‌صورت هم‌زمان با استخراج موارد گفته شده، پوست را ماساژ داده و خون‌رسانی را افزایش می‌دهد.

آبرسانی

در این مرحله پوست شما برای دریافت مواد مغذی و آبرسانی آماده است. در ادامه از کوکتل یا سرمی مخصوص استفاده می‌شود که منشأ مواد آنتی‌اکسیدان و آبرسان است. در کوکتل می‌توان از ماده پروتئینی ضد پیری یا بریتول برای درمان لکه‌های پوستی استفاده کرد. از دلایل تبدیل هیدرودرم به یکی از بهترین متدهای آبرسان و جوان‌سازی پوست، ترکیب کوکتل و سرم است.

نوردرمانی

در این مرحله برای کاهش التهاب پوست و تحریک کلاژن‌سازی می‌توانید از نور LED و مادون‌قرمز استفاده نمایید. چنانچه پوست شما مستعد آکنه و جوش باشد، می‌توان LED آبی به‌کار گرفت و باکتری‌های عامل آکنه را از بین برد.

 

آبرسانی پوست با دستگاه

 

تاثیر نوع پوست در هیدرودرمی

روش‌های متنوعی برای جوان‌سازی هر نوع پوستی از جمله خشک، چرب و معمولی وجود دارد. افرادی که پوست مناسبی دارند، نیاز به استفاده از هیدرودرم ندارند. در این صورت با مصرف روزانه 8 لیوان آب و داشتن غذایی سالم از قبیل میوه‌جات و سبزیجات تازه نیاز به رطوبت‌رسانی پوست خود را حفظ می‌کنند.

پوست چرب

پوست چرب مستعد به جوش است و متد هیدرودرمی برای آن مناسب نیست و در صورت استفاده، امکان افزایش جوش نیز وجود دارد.

پوست خشک

روش هیدرودرمی یک گزینه مناسب برای پوست‌های خشک محسوب می‌شود. بعد از استفاده از این روش برای آبرسانی پوست، حفظ نگهداری رطوبت باید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید.

پوست نرمال

پوست نرمال نیاز به آبرسانی دارد.

درمان با آبرسانی با هیدرودرمی

در این متد لایه شاخی پوست که حاوی سلول‌های مرده است، سابیده می‌شود و سطح خارجی آن پاکسازی خواهد شد. سرم‌های خاصی برای آبرسانی هستند، این سرم‌ها، با فشار وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شوند. این سرم‌ها برای درمان بیماری‌های خاصی قابل تغییر هستند و در اغلب مواقع برای بهبود جوش، آکنه، ازبین‌بردن علائم پیری، تقویت جریان خون، کاهش منافذ پوست، هیدراته کردن و اطلاع از رنگ‌دانه پوست استفاده می‌شوند. امروزه در اغلب کلینیک‌های زیبایی از هیدرودرم برای جوان‌سازی، کاهش چین‌وچروک استفاده می‌شود. هیدرودرم یک روش بدون درد برای آبرسانی به‌کار گرفته می‌شود. هیدرودرم با هر نوع پوستی قابلیت درمان پیری پوست را دارد و این یک روش درمانی جدید محسوب می‌شود.

در این مقاله سعی شد به آبرسانی پوست با دستگاه بپردازیم. آبرسانی پوست توسط دستگاه یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش چین‌وچروک، تقویت جریان خون، جوان‌سازی، پاکسازی، بستن منافذ باز، بهبود جوش و آکنه و ازبین‌بردن علائم پیری پوست است. شما می‌توانید از طریق دستگاه هیدرودرم اقدام به پاکسازی و آبرسانی پوست خود کنید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3151

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com