close

کربوکسی تراپی شکم و پهلو

کربوکسی تراپی شکم

کربوکسی تراپی شکم با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن موجب افزایش فرایند چربی‌سوزی می‌شود. در علم پزشکی و زیبایی، کربوکسی شکم یک متد درمانی جدید محسوب می‌شود. ممکن است کاهش چربی‌ها در نواحی مختلفی از قبیل شکم و قسمت پایین کمر بعد از تلاش‌های فراوانی با ورزش، انجام فعالیت‌های سنگین و رژیم غذایی سخت‌گیرانه برای مدت‌زمان کوتاهی صورت گیرد. در نتیجه امکان دارد این روش بعد از مدت‌زمان طولانی بی‌نتیجه باشد و به حالت اولیه خود بازگردند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه کربوکسی تراپی شکم بسیار بالا است و امکان دارد نتیجه مثبتی نداشته باشد، همین دلیل موجب می‌شود که از این روش برای لاغری استفاده نکنند.

استفاده از کربوکسی تراپی موجب افزایش روند چربی‌سوزی می‌شود. در حقیقت بدن ذخایر چربی را تغییر می‌دهد و مجدداً این تغییرات را اصلاح می‌کند. با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به درون چربی‌های شکم و پهلوها، چربی‌ها نسبت به این عمل واکنش نشان می‌دهند. در نتیجه فرم شیمیایی آن تغییر کرده و به اسیدکربنیک تبدیل می‌شود. با این ترکیب سلول‌های چربی حل شده و در نهایت آزاد می‌شوند. همچنین کربوکسی تراپی متابولیسم بدن را بالا می‌برد و میزان دفع چربی در شکم بیشتر می‌شود.

روش اجرای کربوکسی تراپی شکم

در این روش پزشک متخصص با بررسی چربی شکم، میزان گاز دی‌اکسیدکربن برای تزریق را تعیین می‌کند. مدت‌زمان هر جلسه درمانی بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. در این بین دی‌اکسیدکربن از طریق سوزن کالیبر در ناحیه موردنظر تزریق شده و در نهایت واکنش در زیرپوست صورت می‌گیرد. این روش یک فرایند ساده است و نیاز به استراحت و طول دوره درمان ندارد. ازآنجایی‌که طول دوره درمان برای استفاده از این روش حداقل 6 ماه است؛ بنابراین در این مدت فرد باید تحت‌نظر پزشک قرار گیرد.

برخی از افراد برای جوان‌‎سازی پوست از این روش استفاده می‌کنند، به‌همین دلیل کربوکسی تراپی صرفاً برای زیبایی به‌کار گرفته می‌شود. کربوکسی تراپی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در لاغری شکم داشته باشد، اما بهتر است در کنار آن ورزش و رژیم غذایی مؤثر را در دستور کار خود قرار دهید. با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به بدن میزان جریان خون در ناحیه موردنظر افزایش می‌یابد، در نتیجه پوست جوان‌تر شده و تیرگی و چین‌وچروک نیز از بین می‌رود.

عملکرد کربوکسی تراپی برای درمان چربی اضافی بدن

این روش درمانی با بالابردن جریان خون در سلول‌ها به‌وسیله تزریق گاز دی‌اکسیدکربن کار می‌کند. شیوه دقیق کارکرد این روش به‌صورت زیر است:

در طول درمان مقدار بسیار کمی از گاز دی‌اکسیدکربن به زیرپوست تزریق می‌شود. با تزریق این گاز میزان کربن‌دی‌اکسید بافت بدن افزایش‌یافته و حجم اکسیژن کم می‌شود. در نتیجه نیاز به گشاد شدن عروق خونی و بیشتر شدن گردش خون است که شما سعی در خروج کربن‌دی‌اکسید دارید و اکسیژن‌رسانی به بدن نیز بالا می‌رود. همین دلیل باعث افزایش حجم بسیار زیادی اکسیژن و مواد مغذی در ناحیه تزریق شده می‌شود. در این صورت بدن تحریک شده تا فعالیت آن افزایش یابد تا بتواند کمبودها را جبران کند، در نتیجه عملیات کلاژن تولید شده و چربی‌ها بلافاصله شروع به سوخت‌وساز و ازبین‌رفتن می‌کنند.

 

کربوکسی تراپی شکم

 

مزایای استفاده از کربوکسی شکم

کربوکسی تراپی نسبت به دیگر روش‌های درمانی در اولویت بالاتری قرار دارد، چراکه به‌کارگیری آن برای افراد با رنگ پوست‌های متفاوت، محدودیتی ندارد. این فرایند به سلولیت پوست کمک نموده و هزینه کربوکسی تراپی شکم نسبت به دیگر متدها بسیار کمتر است. همچنین استفاده از این روش نیازی به بیهوشی، بستری شدن و حتی استراحت بعد از اتمام درمان ندارد و در حقیقت یک روش درمانی ساده است. امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه تکنولوژی بسیاری از متدهای درمانی ایمن هستند و کربوکسی تراپی جزء این روش‌ها محسوب می‌شود. ممکن است در هنگام استفاده از این روش احساس عجیبی بعد از درمان در ناحیه شکم داشته باشید و گاهی باعث کبودی و قرمزی آن بخش از پوست شود، اما این متد درمانی بدون عوارض است، در نتیجه تنها نیاز به مراقبت، طی یک مدت‌زمان کوتاهی بعد از درمان دارید.

نحوه ازبین‌بردن چربی‌های شکم با کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی تزریق گاز دی‌اکسیدکربن در نواحی مختلف بدن متفاوت است، چراکه اندازه و نحوه انتقال آن به بافت بدن در هر یک از این متدها تفاوت دارد. برای حذف چربی‌های شکم و پهلوها از طریق کربوکسی تراپی، به‌صورت مستقیم گاز به نقاط آسیب‌دیده تزریق می‌شود تا چربی‌ها به‌صورت کامل از بین بروند. این روش نیازی به جراحی ندارد و گاز 2CO توسط سوزن تزریق می‌شود. تزریق گاز دی‌‎اکسیدکربن موجب اکسیژن‌رسانی به بافت عروق و گشادشدن آن می‌شود. این گاز مواد محلول در بین سلول‌ها را کاهش می‌دهد و موجب سفت شدن بافت بدن می‌شود. گاز دی‌اکسیدکربن در بین بافت بدن گسترش می‌یابد و سپس توسط ریه دفع می‌شود. در این روش درصد کمی از این گاز به دی کربنات تبدیل شده و توسط کلیه‌ها دفع می‌شود. بعد از استفاده از این روش فرد هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. برای استفاده از روش کربوکسی نیاز به بیهوشی و مصرف داروهای مسکن نیست.

مراقبت‌های قبل و بعد از کربوکسی تراپی برای لاغری

اگر قصد دارید برای لاغری شکم خود از روش کربوکسی تراپی استفاده نمایید، بهتر است قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنید. در نتیجه شما می‌توانید راهنمایی‌های موردنیاز را از پزشک متخصص زیبایی دریافت نمایید. پزشک شما با بررسی و معاینه شما می‌تواند تعداد جلسات موردنیاز برای لاغری شکم را تعیین کند. مراقبت‌های قبل از کربوکسی تراپی شکم شامل موارد زیر است:

  • اجتناب از مصرف سیگار و مشروبات الکلی حداقل 24 ساعت قبل از درمان
  • اجتناب از مصرف داروهای ضدالتهاب یا رقیق‌کننده خون به مدت 2 هفته پیش از درمان
  • خوردن صبحانه مقوی (برای کاهش سردرد در طول درمان) پیش از کربوکسی تراپی

برای بهبودی کامل پس از کربوکسی تراپی نیاز به گذراندن دوره نقاهت کوتاه مدت دارید؛ بنابراین شما احتیاج به مراقبت‌های خاصی بعد از تزریق ندارید. بعد از استفاده از کربوکسی تراپی برای لاغری، می‌توانید طبق برنامه به کارهای روزمره خود بپردازید:

مراقبت‌های پس از کربوکسی تراپی شامل موارد زیر هستند:

  • خودداری از استحمام با آب سرد، دوش گرفتن و شناکردن به مدت 24 ساعت
  • اجتناب از قرارگیری در مقابل نور مستقیم آفتاب به مدت یک ماه
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی و ورزشی تا مدت‌زمان تعیین شده

مراقبت‌های بعد از کربوکسی تراپی به نظر پزشک بستگی دارد و این اقدامات در افراد مختلف، متفاوت است.

 

کربوکسی تراپی شکم

 

هزینه کربوکسی تراپی شکم

هزینه کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد، هرچند در تمام کلینیک‌ها نمی‌توان قیمت ثابتی را دریافت کرد. پزشکان بعد از بررسی و معاینه فرد و تعیین میزان گاز دی‌اکسیدکربن تزریق شده و تعداد جلسات موردنیاز می‌توانند هزینه را به شما اعلام کنند. این هزینه به تخصص و تجربه پزشک، لوازم و تجهیزاتی که در کلینیک به‌کار گرفته می‌شود، ارتباط مستقیمی دارد. همین‌طور می‌توان گفت که میزان چربی و تعداد نواحی موردنیاز در افزایش و کاهش آن تأثیرگذار است.

تأثیر کربوکسی تراپی در لاغری

در حقیقت کربوکسی تراپی همان گاز 2CO  است که به‌صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد، اما انسان‌ها برخلاف گیاهان اکسیژن را تنفس و گاز کربن‌دی‌اکسید را از بدن خود دفع می‌کنند. کربن‌دی‌اکسید همان دود سوخت طبیعی بدن ما انسان‌ها است، اما این روش چه تأثیری می‌تواند در لاغری داشته باشد؟ آیا به‌کارگیری این متد می‌تواند تأثیری در لاغر شدن ما داشته باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این متد در بدن ذخایر مقاوم چربی را اصلاح و بعد از ورود، 2CO به اسیدکربنیک تبدیل می‌شود. در نتیجه سلول چربی را حل و آن را آزاد می‌کند. در این صورت استفاده از کربوکسی موجب افزایش پاکسازی لنفاوی در ناحیه متابولیسم شده است. در نتیجه با خارج کردن آن چربی آزاد شده را در نواحی شکم و پهلو بهبود می‌بخشد.

بهترین کاندیدای کربوکسی تراپی برای لاغری شکم

افرادی که تصمیم دارند از کربوکسی شکم استفاده نمایند، باید در نظر داشته باشند که امکان به‌کارگیری این روش برای آن‌ها ممکن است یا خیر؟ ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با بررسی‌های لازم نتیجه نهایی به‌دست آید. به طور معمول افرادی می‌توانند از این روش استفاده نمایند که ضایعه آن‌ها کمتر بوده و دچار شل‌شدگی و اسکار بسیار عمیق بر روی پوست خود نشده‌اند. توجه داشته باشید امکان فرم دهی و رساندن به وزن نرمال در افرادی که چربی زیادی در ناحیه شکم ندارند، بسیار ساده است.

 

کربوکسی تراپی شکم

 

عوارض استفاده از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی دارای عوارض جانبی جزئی است. این روش یک درمان سطحی و بدون درد با نتیجه ایده‌آل را برای افراد به‌همراه دارد، تنها عوارض این روش می‌توان به مواردی که در چند ساعت اولیه درمان دیده می‌شوند، اشاره کرد. عوارض استفاده از کربوکسی بعد از گذشت 24 ساعت پس از درمان از بین می‌روند. از عوارض جانبی این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی در ناحیه تحت درمان
  • احساس درد و سوزش خفیف در ناحیه تحت درمان
  • قرمزی

در نهایت می‌توان گفت کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی‌خطر بوده و عوارض جانبی خاصی ندارد. این روش لاغری موضعی کاملاً ایمن بوده و عوارض جانبی بعد از تزریق طبیعی است و به‌مرورزمان رفع می‌شود.

در این مقاله سعی شد در مورد کربوکسی تراپی شکم بحث کنیم. کربوکسی شکم یکی از روش‌های ایمن و تأثیرگذار برای لاغری محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق این متد چربی‌های اضافی شکم خود را از بین ببرید. برای استفاده از این روش باید به مراقبت‌های بعد از تزریق، رژیم غذایی صحیح و ورزش توجه خاصی داشته باشید تا بتوانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com