close

لیفت صورت با لیزر

لیفت صورت با لیزر

لیفت صورت با لیزر برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. کشیدن پوست صورت با لیزر روشی نوین هست که در زمینه فناوری بالا‌کشیدن بافت با استفاده از متد غیرتهاجمی دستاوردهای مؤثری را ارائه کرده است. لیفت صورت با دستگاه لیزر از امواج صوتی یا مافوق صوت شدید برای اثرگذاری بر لایه بافتی عمیق پوست به‌کار گرفته می‌شود. به‌طورکلی لیفت صورت یا کشیدن پوست، متدی نسبتاً تهاجمی محسوب می‌شود. در این متد با ایجاد برش‌های اندک در بخش کناری پوست صورت و کشیدن عضلات یا پوست در نواحی مختلف، لیفت و جوانسازی صورت می‌گیرد. استفاده از این روش اثرات ناشی از افزایش سن، کهیر پوستی، نور آفتاب، چین‌وچروک‌های پوستی، شل‌شدگی و افتادگی پوست صورت را کاهش می‌دهد. همچنین پوست صورت را جوان و جذاب‌تر می‌کند. در هنگام لیفت صورت، لایه‌های خارجی آسیب‌دیده پوست از طریق لیزر برداشته شده و موجب تحریک سلول‌های پوستی جدید و لایه‌های زیرین پوست توسط کلاژن می‌شود. در این صورت پوستی جوان، صاف و سالم‌تری را ایجاد می‌کند. در حال حاضر برخلاف گذشته بیشترین درصد پیشرفت در زمینه متدهای غیر جراحی در نواحی صورت است. در اغلب مراکز معتبر جوانسازی صورت برای درمان شل‌شدگی و افتادگی پوست صورت از تجهیزات و امکانات لیفت صورت توسط متدهای غیر‌‌‌تهاجمی عرضه می‌شود.

مزایای لیفت صورت با لیزر

امروزه در کلینیک‌های جراحی زیبایی در سراسر جهان، لیفت صورت از طریق لیزر از محبوبیت خاصی برخوردار است. با توجه به مزایای شگفت‌انگیز این روش، پرطرفدار بودن و محبوبیت آن دور از ذهن نیست. در ادامه قصد داریم به معرفی مزایای لیفت صورت توسط لیزر بپردازیم:

نتیجه عالی

نتایج پیشرفت‌های جدید لیزر به‌صورت واضح بر روی پوست صورت خانم‌ها و آقایان قابل تشخیص است. بعد از استفاده از این روش می‌توانید شادابی و جوانی را در صورت آن‌ها مشاهده کنید. به‌طورکلی نتایج تمام لیزرها بر روی نقاط متعدد صورت به یک اندازه نیست، اما این عمل می‌تواند در اغلب نواحی صورت به‌غیر‌از زیر چشم مورداستفاده قرار گیرد. استفاده از این متد می‌تواند به بهترین نحو ممکن اثرات پیری را برطرف کند.

بدون جراحی در زمان کم

لیفت صورت از طریق لیزر بدون هیچ‌گونه جراحی، خونریزی و زخم صورت می‌گیرد. برای ازبین‌بردن خطوط چین‌وچروک صورت از یک روش غیر‌تهاجمی استفاده می‌شود. افراد در هنگام استفاده از این روش هیچ‌گونه درد و ناراحتی را احساس نمی‌کنند. فرد بیمار تنها در طول درمان احساس گرمای تولید شده ناشی از اشعه لیزر را دارد. در مواردی حتی این امکان وجود دارد که گرما برای فرد بیمار خوشایند بوده و همانند ماساژ سنگ گرم باشد. از جهتی دیگر لیفت صورت با دستگاه لیزر در زمان بسیار کمی انجام می‌شود. مدت‌زمان انجام این عمل بین 45 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

بدون جای بخیه

لیفت صورت از طریق لیزر به‌هیچ‌عنوان در آن برش و بخیه انجام نمی‌شود. در این متد از اشعه‌های لیزر برای التیام لایه‌های زیرین پوست به‌کار گرفته می‌شود. در این روش نیازی به برش نخواهد بود و در نتیجه هیچ‌گونه خونریزی و بخیه‌ای در آن وجود ندارد. در این صورت بعد از تمام شدن این عمل، جای زخم، بخیه و اسکار بر روی پوست صورت به‌جا نمی‌ماند. بعد از استفاده از این روش تنها نتایج مثبت را می‌توانید مشاهده نمایید. در روش میکرونیدلینگ فرکانس رادیویی به حدی اثر سوزن‌ها کوچک است که طی همان روزهای اولیه به‌صورت کامل رفع می‌شوند.

 

لیفت صورت با لیزر

 

لیفت صورت با انواع دستگاه‌های لیزر

لیزر 2CO

تأثیرگذارترین دستگاه لیزر برای جوان‎سازی پوست صورت، 2CO محسوب می‌شود. بعد از درمان پوست از طریق لیزر 2CO، سطح پوست سفت‌تر و صاف‌تر می‌شود، چراکه این دستگاه برای محدود‌کردن الیاف کلاژن که در لایه زیرین قرار دارد از گرما بهره می‌برد. لیزر 2CO موجب کاهش چین‌وچروک صورت، جای جوش و زخم‌ها، زگیل و ماه‌گرفتگی‌ها می‌شود. در برخی از موارد برای درمان سرطان پوست از این روش استفاده می‌شود.

لیزر فرکشنال

استفاده از لیزر فرکشنال برای جوانسازی پوست صورت نسبت به دیگر متدها متفاوت است، چراکه عوارض جانبی کمتری دارد. بعد از کشیدن پوست صورت با لیزر، پوست دچار درد و التهاب نمی‌شود و نیازی به دوره ریکاوری ندارد. بااین‌حال، این روش جوانسازی پوست تنها در یک جلسه صورت نمی‌گیرد و برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به هفته‌ها و ماه‌ها زمان دارد.

روش لیفتینگ صورت با لیزر

پزشک جراح باید یکی از روش‌های کشیدن و سفت کردن پوست را براساس ناحیه مورد درمان و کیفیت پوست فرد انتخاب کند. در برخی از متدهای لیفت صورت با لیزر امکان دارد در طول عمل به یک روکش نازک از ژل نیاز داشته باشند. معمولاً این روش جوان‌سازی پوست را با بی‌حسی موضعی انجام می‌دهند.

  • ابتدا نواحی که دچار افتادگی شده‌اند، برای لیفت و کشیدن پوست اندازه‌گیری و علامت‌گذاری می‌شوند.
  • برای ایمنی و راحتی پوست فرد بیمار سرد می‌شود.
  • جهت درمان از یک قلم مخصوص بر روی پوست صورت استفاده می‌شود.
  • فرکانس‌های رادیویی با سطح انرژی بالا به داخل بافت پوست منتقل شده و در عمق پوست نفوذ می‌کند و با گرم‌کردن آن برای جوانسازی، اقدام به تحریک تولید کلاژن می‌نماید.
  • این امکان وجود دارد در طول ارسال هر موج کمی احساس لرزش خفیف همراه با گرما و سرما داشته باشید.
  • سرانجام لایه خارجی پوست فرد سرد می‌شود.

در این روش به‌دلیل این‌که نواحی درمان صورت است، فرد باید از عینک ایمنی استفاده نماید. هنگامی‌که لایه‌های درونی پوست فرد از طریق نور مادون‌قرمز سیستم حرارت داده می‌شود، بخش دیگری از دستگاه به‌صورت مکرر پوست را خنک می‌کند. همین‌طور می‌توان گفت این امکان وجود دارد که دستگاه برای کشیدن پوست صورت از هر نقطه چندین بار عبور نماید تا آن را به بهترین روش ممکن کشیده و سفت‌تر کند. در طول دوره درمان ممکنه اندکی درد داشته باشید، اما بدون تردید تحمل آن ارزش بسیار زیادی دارد.

متدهای درمانی لیفتینگ صورت با امواج رادیویی و پالس نوری شدید (IPL) تنها لایه‌های عمیق پوست را حرارت داده و تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و هیچ‌گونه آسیبی به سطح پوست وارد نمی‌کنند. پوست صورت نسبت به این حرارت واکنش نشان داده و اقدام به افزایش تولید کلاژن می‌کند. در این صورت پوست جوان‌تر می‌شود.

 

لیفت صورت با لیزر

 

مراقبت‌های بعد از لیفت صورت با لیزر

برای ممانعت از عوارض لیفت صورت توسط لیزر، باید بعد از تمام شدن عمل، مراقبت‌های لازم را آغاز کنید. انجام مراقبت‌های لازم تنها تا حدودی می‌تواند عوارض را کنترل کند و موجب ماندگاری بیشتر این متد شود. بعد از درمان تغییراتی در پوست رخ می‌دهد که باید انتظار داشته باشید و اقدامات ضروری را برای بهبود سریع انجام دهید. مراقبت‌های ضروری بعد از لیزر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مرطوب نگه‌داشتن پوست
  • استفاده‌نکردن از مواد لایه بردار و محصولات قوی نظیر رتینوئیدها
  • اجتناب از قرارگیری در مقابل نور آفتاب
  • استفاده از کرم ضدآفتاب و کلاه‌های لبه‌دار
  • مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج
  • انجام دیگر متدهای درمانی برای بهبود و مراقبت از پوست با مشورت پزشک معالج

ماندگاری لیفت صورت با لیزر چقدر است؟

کشیدن پوست صورت با لیزر را نمی‌توانید یک متد دائمی برای رفع چین‌وچروک‌ها، خطوط و دیگر علائم پیری دانست. به‌طورکلی هیچ روشی نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی پروسه پیری را متوقف کند و تا پایان عمر جوان بماند. با انجام مراقبت‌های ضروری شامل تغذیه مناسب، داشتن سبک زندگی سالم و بدون استرس می‌توانید مانع پیری زودرس پوست شوید. ماندگاری این روش می‌تواند بین 1 تا 3 سال باشد. طبیعی است هرچه بیشتر از پوست خود مراقبت کنید و یا از دیگر متدهای جوانسازی پوست بهره ببرید، ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

 

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

لیفت صورت و بدن با دستگاه لیزر یک عمل بی‌خطر و تا حدودی بدون درد برای هر ناحیه از بدن محسوب می‌شود. برخلاف دیگر متدها، پاکسازی پوست با لیزر و لیفت به پوست آسیب نمی‌رساند و آن را از بین نمی‌برد. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، دچار عوارض جانبی کمی می‌شوند. این عوارض جانبی می‌تواند شامل التهاب خفیف و قرمزی موقت باشد که بعد از گذشت چند روز کاهش می‌یابد و از بین می‌رود. این امکان وجود دارد در موارد نادر فرد دچار تاول و کبودی شود. در برخی از افراد این امکان وجود دارد تغییراتی در رنگ‌دانه‌های پوست ناحیه تحت درمان مشاهده شود. بااین‌حال، این‌گونه عوارض جانبی بسیار نادر هستند. به‌طورکلی افراد باید برای عمل لیفت صورت انتظار تورم خفیف و قرمزی را داشته باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که این افراد می‌توانند سریع بعد از آن به زندگی عادی خود بپردازند و فعالیت‌های روزمره را انجام دهند. پزشکان توصیه می‌کنند بعد از انجام این روش حداقل تا 2 هفته از کرم‌های ضدآفتاب جهت محافظت از پوست استفاده نمایند تا در محل موردنظر دچار آسیب نشوند.

قیمت لیفت صورت توسط لیزر چقدر است؟

ازآنجایی‌که لیفت صورت با دستگاه لیزر نیازی به بستری شدن و جراحی ندارد؛ بنابراین بسیاری از هزینه‌ها حذف می‌شود. به‌همین دلیل قیمت لیفت صورت توسط لیزر نسبت به دیگر متدهای جراحی پایین‌تر است. بااین‌حال، هزینه این روش برای تمام افراد به یک اندازه نیست و به عوامل خاصی بستگی دارد. این عوامل شامل تعداد جلسات موردنیاز، ناحیه تحت درمان و وسعت آن، نوع لیزر و تجربه پزشک است. معمولاً هزینه این روش درمانی بعد از مشاوره و بررسی پوست توسط پزشک تعیین و به بیمار اطلاع داده می‌شود.

در این مقاله سعی شد در رابطه با لیفت صورت با لیزر بحث کنیم. برای جوانسازی و جذاب شدن پوست می‌توانید از طریق کشیدن پوست صورت با لیزر اقدام نمایید. به‌طورکلی خطوط ریز و عمیق، افتادگی، چین‌وچروک با افزایش سن در ظاهر و شادابی پوست تأثیر منفی می‌گذارد. یکی از جدیدترین و ایمن‌ترین متد برای جوانسازی پوست، لیفت با لیزر است. تمام افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص و بررسی پوست آن‌ها از این روش استفاده نمایند.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3793

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com