close

پاک کردن تاتو با لیزر و بررسی جزئیات آن

پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر باید به‌صورت مؤثر و ایمن انجام شود. روش رفع تاتو با لیزر یکی از محدود متدهایی است که در آن هیچ‌گونه برشی در پوست ایجاد نمی‌شود یا لایه برداری صورت نمی‌گیرد و از پالس‌های نوری بسیار متمرکز برای ازبین‌بردن آن به‌کار گرفته می‌شود. به‌طورکلی پاک کردن خالکوبی یا تاتو با لیزر در اندازه و رنگ‌های متنوع انجام می‌شود. پاک‌کردن تاتو از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود، اما براساس گفته متخصصین پوست یکی از تأثیرگذارترین و بهترین گزینه‌ها، لیزر محسوب می‌شود. برای رفع اثرات خال‌کوبی و تاتو باید به کلینیک تخصصی مراجعه نمایید. به طور معمول جوهر تاتو در زیرلایه سطحی پوست قرار گرفته و ممکن است ازبین‌بردن آن کمی سخت باشد.

حذف تاتو از طریق لیزر یک عمل غیرتهاجمی به‌شمار می‌رود که با استفاده از اشعه آن، اقدام به شکسته شدن رنگ‌دانه‌های زیرپوست می‌کند و کمترین احتمال آسیب برای سلول‌های اطراف رنگ‌دانه وجود دارد. در این روش با تابیده شدن اشعه لیزر، رنگ خالکوبی و تاتو به ذرات کوچک‌تر تقسیم و به‌مرورزمان از طریق سلول‌های سیستم ایمنی هضم شده و از پوست خارج می‌شود. برای افزایش بهبود سرعت و راندمان این دستگاه باید حداقل یک سال از عمر خالکوبی گذشته باشد و از رنگ‌های تیره و تک‌رنگ استفاده کرده باشند.

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

ابتدا پروسه پاک‌کردن خالکوبی با لیزر با یک جلسه مشاوره آغاز می‌شود. در این جلسه پزشک اقدام به بررسی خالکوبی شما می‌کند و متدهای درمانی را شرح می‌دهد. به‌طورکلی عوامل بسیار زیادی می‌تواند در رفع خالکوبی با لیزر مؤثر باشد. این عوامل شامل نوع جوهر استفاده شده، عمق، عمر خال‌کوبی، نوع و اندازه پوستی که روی آن تاتو انجام شده است. همچنین می‌توان گفت رنگ پوست بیمار و عمق رنگ‌دانه خال‌کوبی که توسعه‌یافته نیز در رفع تاتو با لیزر اهمیت دارد. در طول یک جلسه لیزر برای پاک‌کردن تاتو می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

عینک محافظ را بر روی چشم‌های خود قرار دهید. برای مشخص‌کردن بیشترین انرژی تأثیرگذار در این روش، واکنش پوست نسبت به لیزر را مورد آزمایش قرار می‌دهند. این متد برای پاک‌کردن تاتو حاوی قراردادن یک هند پیس در کنار سطح پوست و فعال‌کردن نور لیزر است. براساس نظریات اغلب بیماران، هر پالس نور لیزر مشابه ترشح چربی یا تماس یک باند لاستیکی به پوست است. خال‌کوبی‌های کوچک‌تر نیاز به پالس‌های کمتری دارند. در این صورت خال‌کوبی‌های بزرگ‌تر نیاز به پالس بیشتری دارند. در این روش بیماران از هیچ‌گونه داروی بیهوشی استفاده نمی‌کنند. بااین‌حال، با توجه به محل خال‌کوبی و توانایی بیمار در برابر تحمل درد، پزشک داروی بی‌حسی موضعی تزریق می‌کند. مدت‌زمان کمی بعد از درمان، یک کمپرس یخ برای کاهش درد ناحیه درمان قرار داده می‌شود. پزشک یک کرم یا پماد که حاوی آنتی‌بیوتیک موضعی است برای بیمار تجویز می‌کند.

 

پاک کردن تاتو با لیزر

 

کاندیدای مناسب برای پاک کردن تاتو با لیزر

یکی از چالش‌ها، رفع خال‌کوبی با رنگ‌های بسیار است. برای این‌که از طریق این روش به نتیجه بهتری دست پیدا کنید، نیاز به درمان با لیزر و طول موج‌های متعددی دارید. بهترین انتخاب برای لیزر سنتی، افرادی هستند که پوست روشن‌تری دارند.  افرادی که پوست روشن دارند، لیزردرمانی می‌تواند رنگ پوست تیره را تغییر دهد. افرادی که دارای پوست تیره هستند، بهترین گزینه برای آن‌ها استفاده از لیزر ان دیاگ است. این روش امکان دارد رنگ پوست تیره را تغییر دهد. اغلب خال‌کوبی‌های قدیمی با لیزردرمانی محو می‌شوند. ازبین‌بردن خالکوبی‌های جدید از طریق لیزردرمانی دشوار است.

بعد از لیزر کردن چه اتفاقی برای ناحیه موردنظر رخ می‌دهد؟

برخورد اشعه لیزر با پوست صدای ترق مانندی را ایجاد می‌کند و سریع ناحیه موردنظر سفید می‌شود. گاهی اوقات امکان دارد خونریزی نقطه‌ای نیز مشاهده شود. سفید شدن نواحی لیزر برای 15 دقیقه ادامه می‌یابد و بعد از رفع شدن سفیدی، ناحیه قرمز شده ورم می‌کند. این قرمزی و ورم بین 2 تا 3 روز ادامه می‌یابد. در مرحله بعدی نواحی تحت درمان تیره شده و دلمه‌های ایجاد شده بین 7 تا 10 روز می‌ریزند. بعد از گذشت 4 تا 6 هفته می‌توان انتظار داشت که نواحی درمان شده بهبود یافته و خال‌کوبی‌ها کم‌رنگ‌تر شده باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که تا هنگامی‌که محل درمان کاملاً ترمیم نشده است، نباید جلسه بعدی را انجام دهید. صبر داشته باشید، اغلب افراد قصد دارند بلافاصله به سراغ جلسه بعدی لیزر بروند. آن‌ها فکر می‌کنند با این کار سریع می‌توانند خال‌کوبی را پاک کنند، اما این تصور کاملاً اشتباه است. باید این فرصت را به بدن خود بدهید تا ذرات خال‌کوبی را از محل خارج کند. اگر پیش از درمان کامل محل، اقدام به لیزر نمایید، تنها خطر ایجاد عارضه را بیشتر می‌کنید و هیچ نتیجه مثبتی از آن مشاهده نخواهید کرد.

 

پاک کردن تاتو با لیزر

 

پاک کردن خالکوبی یا تاتو با لیزر چه مزایایی را به‌دنبال دارد؟

رفع تاتو با لیزر دارای مزایای خاصی است که اغلب به نحوی با ویژگی غیر جراحی بودن این متد ارتباط مستقیم دارد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

باقی نگذاشتن اثر اسکار

نور لیزر به‌گونه‌ای طراحی شده است که هیچ‌گونه آسیبی برای سلول‌های پوست فرد به‌همراه ندارد. در این متد، برخلاف متدهایی که براساس سایش و لایه برداری پوست صورت می‌گیرند، امکان ایجاد اسکار کاهش می‌یابد.

محو و پاک شدن چشمگیر خال‌کوبی‌ها

استفاده از لیزر می‌تواند به‌سادگی خال‌کوبی را محو کند، بدون این‌که هیچ‌گونه اثر ناخوشایندی بر روی پوست شما باقی بگذارد. این امکان وجود دارد، استفاده از دیگر روش‌ها برای حذف تاتو موجب ایجاد اسکار بر روی پوست شود.

کوتاه بودن دوره بهبودی

بعد از درمان توسط لیزر، ضروری است برای چند روز از پوست خود در مقابل تابش اشعه ماورای بنفش حفاظت نمایید. این امکان وجود دارد، دچار کمی قرمزی و حساسیت شوید، اما این مشکل در کمتر از چند روز رفع می‌شود.

پاک‌کردن بخش‌های خاص یا کل خالکوبی

با استفاده از لیزر می‌توانید تمام خالکوبی‌های بدن فرد یا تنها برخی از آن‌ها را پاک کنید.

ایمنی

یکی از بی‌خطرترین و مهم‌ترین روش‌ها برای پاک‌کردن تاتو، لیزر محسوب می‌شود. امکان ابتلا به عفونت در این روش بسیار کم است و عوارض جانبی ناخواسته کمی را بعد از درمان به‌همراه دارد. همچنین در طول پروسه درمان به‌مرورزمان فرد دچار ناراحتی کمتری می‌شود.

تأثیر رنگ پوست برای پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

میزان تأثیرگذاری پاک کردن تاتو ابرو با لیزر به پارامترهای مختلفی مانند رنگ پوست بستگی دارد. به‌طورکلی، جوهرهای سیاه و رنگ‌های تیره از طریق لیزرهای کیو سوئیچ به‌صورت کامل برطرف می‌شوند. درحالی‌که، ازبین‌بردن رنگ‌های سبک‌تر نظیر زرد و سبز بسیار سخت‌تر خواهد شد. رنگ‌دانه خال‌کوبی با رنگ تیره که از طریق کربن و جوهر سیاه ایجاد شده‌اند، تمام طول موج‌های ارسالی از لیزر را جذب می‌کنند و نتایج مؤثری را در رفع تاتو نشان می‌دهند. سایر رنگ‌ها تنها از طریق لیزرهای انتخاب شده، برحسب رنگ‌دانه‌ها قابل‌درمان هستند و برای درمان به جلسات بیشتری نیاز دارند. این روش کمتر به نتایج مطلوب در پروسه محو کردن تاتو منجر می‌شود.

 

پاک کردن تاتو با لیزر

 

آیا لیزر جای تاتو ابرو امکان‌پذیر است؟

متأسفانه امروزه در بین خانم‌ها استفاده از تاتو بسیار رایج شده است، اما بسیاری از آن‌ها بعد از گذشت مدت کوتاهی احساس پشیمانی می‌کنند و تمایل به تغییر آن را دارند. در این صورت به‌‎دنبال روشی برای رفع جای تاتو هستند و از موادی مانند اسید و یا با برش دادن در صدد برطرف‌کردن تاتو برمی‌آیند. استفاده از این روش‌ها موجب صدمات غیر قابل جبران مانند کلوئید (گوشت اضافه) و اسکارهای بسیار بدشکل در فرد می‌شود. به‌طورکلی با اطمینان می‌توان گفت که بی‌خطرترین روش استفاده از لیزر جای تاتو است. لیزر تاتو در دو طول موجب 1064 و 532 نانومتر بر روی پوست انجام می‌شود و برای ازبین‌بردن انواع تاتوها و خالکوبی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بهترین روش برای پاک‌کردن تاتوهای دو و چندرنگ

اغلب افراد بعد از خالکوبی و تاتو پشیمان می‌شوند و پاک‌کردن آن به یکی از معضلات و چالش‌های روحی و روانی برای آن‌ها تبدیل خواهد شد. شاید روش‌های بسیار زیادی برای پاک‌کردن جای تاتو وجود داشته باشد، اما برای درمان قطعی، لیزر تأثیرگذار است. پاک کردن تاتو با لیزر یکی از تکنیک‌های جدید محسوب می‌شود که این امکان را برای افراد فراهم کرده تاتوهای چندرنگ و چندلایه را از بین ببرد. در حال حاضر پزشکان می‌توانند تاتوها و خالکوبی‌ها را با تکنیک‌های خاص و بدون عوارض رفع کنند. تمام تاتوها با رنگ‌های کرم، سفید و سیاه قابل پاک شدن هستند.

مراقبت‌های بعد از پاک کردن خالکوبی یا تاتو با لیزر

با رعایت تمام این دستورالعمل‌ها می‌توانید فرصت بهبود آن را فراهم کنید که به بهترین نحو ممکن خالکوبی و تاتوها را از بین ببرید. مراقبت‌های بعد از استفاده از لیزر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • 2 تا 3 روز با پمادی که پزشک تجویز می‌کند محل زخم را به‌صورت سطحی پانسمان کنید.
  • بعد از 24 ساعت فرد می‌تواند استحمام کند و بعد از شست‌وشوی کامل زخم، دوباره روی آن پماد بزند و پانسمان نماید.
  • بعد از گذشت 3 تا 4 روز پوست روی زخم بسته شده و قرمزی مختصری به‌جا می‌ماند.
  • سعی کنید بعد از لیزر در معرض نور اشعه ماورای بنفش خورشید قرار نگیرید.
  • سعی کنید از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • از کندن زخم‌ها بعد از هر جلسه درمان خودداری کنید.

در این مقاله سعی شد در مورد پاک کردن تاتو با لیزر بحث کنیم. رفع تاتو با لیزر یکی از تکنیک‌های جدید محسوب می‌شود که به‌سادگی می‌توانید با استفاده از این روش تاتوهای چندرنگ را از بین ببرید. توصیه می‌شود پیش از هرگونه اقدامی ابتدا با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. پزشک با بررسی پوست شما بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3776

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com