close

بلفاروپلاستی با لیزر ؛ کاربرد و مراقبت‌های قبل و بعد آن

بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر یکی از عمل‌های زیبایی است که در جوان‌سازی پوست و ترمیم بافت افتاده پلک‌ها تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با لیزر برای بهبود پلک‌ها به‌کار گرفته می‌شود. این جراحی می‌تواند بر روی پلک‌های بالایی و پایینی انجام شود. بلفاروپلاستی برای زیبایی نواحی چشم و برای درمان مشکلات عملکردی پلک به‌کار گرفته می‌شود. امروزه با افزایش سن پوست اطراف چشم و بالای پلک دچار افتادگی شده و ظاهر فرد خسته و مسن نشان داده می‌شود. یکی از روش‌های غیر جراحی تحت عنوان لیفت پلک، بلفاروپلاستی با پلاسما جت محسوب می‌شود. این روش یک جایگزین بدون خطر برای جراحی زیبایی است. در این روش به‌جای این‌که پوست اضافی را بردارند و یا از نور شدید لیزر استفاده کنند، از دستگاه پلاسما جت برای ایجاد یک قوس کوچک الکتریسیته به‌کار گرفته می‌شود که می‌تواند سلول‌های سطحی را از طریق گرمای اعمالی مورد هدف قرار دهد.

عمل بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با لیزر یک عمل زیبایی بوده که جزء روش‌های غیرتهاجمی به‌شمار می‌رود. با استفاده از این روش افراد قادرند بدون استرس از عوارض بی‌هوشی و خطرات ناشی از عمل‌های تهاجمی مشکل افتادگی پلک خود را درمان نموده و چهره‌ای زیبا و جوان را برای خود به ارمغان آورند. پزشکان با استفاده از عمل جراحی پلک با لیزر از طریق دستگاه‌های مخصوص اقدام به ازبین‌بردن بافت اضافی در پلک بالا و پایین می‌کنند. بلفاروپلاستی انرژی 2CO را برای ازبین‌بردن چربی جمع‌شده بر رو و زیر چشم اعمال می‌کنند. در نتیجه در این صورت حالت کیسه‌ای و افتادگی بدون نیاز به هیچ‌گونه برش و بخیه از بین می‌رود.

بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر

ازآنجایی‌که بلفاروپلاستی یکی از مؤثرترین جراحی‌‎های زیبایی و جوان‌سازی چهره محسوب می‌شود؛ بنابراین این عمل به‌منظور درمان افتادگی پلک انجام می‌‌شود. به‌طورکلی این متد از طریق دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های غیرتهاجمی بلفاروپلاستی با لیزر محسوب می‌شود که برای درمان مشکلات ایجاد شده می‌توانند با استفاده از امواج لیزری تابیده شده، از شر پوست اضافی و چربی‌های انباشته شده در پلک بالای خود رها شوند. در نتیجه می‌توان بدون هیچ‌گونه برش و بخیه به نتایج ایده‌آل خود برسند. افرادی که پلک آن‌ها دچار افتادگی شده است می‌توانند از این روش استفاده نمایند. استفاده از این روش موجب می‌شود که شما از سنگینی و چروک‌های ایجاد شده در این قسمت رها شوید. اصل کار به این صورت است که از طریق لیزر برش‌های بسیار ریزی بر روی پلک ایجاد و چربی‌های انباشته شده در زیرپوست خارج می‌شوند. ازآنجایی‌که برش‌ها بسیار سطحی و کوچک هستند؛ بنابراین بعد اتمام کار نیازی به بخیه نبوده و حداکثر بعد از یک هفته می‌توان پوستی بدون زخم و کبودی داشت.

 

بلفاروپلاستی با لیزر

 

جراحی پلک پایین با لیزر

افرادی که در زیر چشمان خود حالت پف‌کرده دارند می‌توانند به روش‌های تهاجمی و یا غیرتهاجمی برای رفع پلک افتاده اقدام نمایند. در این متد با ایجاد یک برش در حد چند میلی‌متر و امکان برداشت پوست‌های اضافی و توده‌های چربی را در این بخش را مهیا می‌کنند. بعد از اتمام کار پزشک متخصص از انرژی لیزر برای انسداد برش‌های ایجاد شده استفاده کرده تا زخم‌ها بلافاصله بهبود پیدا نمایند. همچنین در این روش نیازی به هیچ‌گونه بخیه نبوده و دوره نقاهت طولانی به‌همراه عارضه جانبی خاصی ندارد.

اقدامات قبل از جراحی پلک

اگر به‌دلیل افتادگی پلک‌ها دید شما دچار اخلال شده و نیاز به جراحی زیبایی پلک دارید، بهتر است ابتدا در مورد برخی از موارد از قبیل مزایا، معایب و هزینه آن آگاهی داشته باشید.

از دیگر موضوعاتی که باید پیش از بلفاروپلاستی نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید، مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی زیبایی پلک است. همچنین شما می‌توانید براساس این فاکتورها در مورد انجام‌دادن یا ندادن این عمل زیبایی تصمیم نهایی خود را بگیرید. درصورتی‌که قصد استفاده از این روش را دارید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

ابتدا با تحقیق و بررسی از طریق وب‌سایت‌های مختلف و پرسش از آشنایانی که از این روش استفاده نموده‌اند، بهترین جراح پلک را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب پزشک خود در جلسه مشاوره‌ای که از قبل برای انجام بلفاروپلاستی تعیین شده در مورد انتظارات از نتیجه جراحی بحث و گفت‌وگو کنید.

برای رسیدن به نتیجه دلخواه و این‌که بلفاروپلاستی به نحو ممکن انجام شود نسبت به سؤالات پزشک در مورد حساسیت دارویی و سابقه بیماری‌ها خود صادقانه پاسخ دهید.

مراقبت‌های قبل از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با لیزر

مراقبت‌های قبل از بلفاروپلاستی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اجتناب از مصرف مکمل‌های گیاهی، ویتامین‌ها و داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین به مدت دوهفته
  • ضروری بودن انجام عکس‌برداری‌ها و آزمایش‌های تجویز شده از طریق پزشک معالج
  • اجتناب از مصرف مواد نیکوتین دار و دخانیات به‌دلیل کاهش میزان اکسیژن خون به مدت 14 روز پیش از جراحی پلک
  • استفاده‌نکردن از لاک در هنگام جراحی زیبایی و در صورت داشتن ناخن مصنوعی، خارج کردن حداقل یکی از آن‌ها

مراقبت‌های بعد از جراحی پلک

مراقبت‌های بعد از جراحی پلک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ازآنجایی‌که در هنگام عمل فرد تحت بی‌هوشی قرار می‌گیرد؛ بنابراین تأثیر آن تا مدت‌ها در او باقی می‌ماند. به‌همین دلیل در هنگام ورود هرگونه مواد غذایی به معده باعث ایجاد حالت تهوع در فرد می‌شود.
  • بعد از جراحی پلک برای ممانعت ایجاد حالت تهوع به مدت 4 ساعت چیزی نخورید و ننوشید.
  • بعد از عمل جراحی پزشک بر روی پلک‌ها پماد قرار می‌‎دهد که همین دلیل باعث ایجاد تاری دید در فرد می‌شود.
  • بعد از اتمام جراحی احساس درد و حس کشیدگی پلک‌ها طبیعی است.
  • برای تسکین درد تنها می‌توانید از مسکن‌هایی که پزشک معالج تجویز کرده استفاده نمایید.

 

بلفاروپلاستی با لیزر

 

چگونگی انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت

امروزه روش‌های جدید جراحی پلک از طریق بلفاروپلاستی انجام می‌شود که نتایج ماندگاری پلاسما جت را برای فرد در پی دارد. در حقیقت جراحی پلک از طریق روش‌های جدید و مختلف موجب کاهش عوارض احتمالی بعد از بلفاروپلاستی می‌شود. یکی از این متدها، به‌کارگیری پلاسما جت و جایگزین آن با جراحی پلک است. یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته پلاسما جت است که جایگزین جراحی برای ازبین‌بردن پلک‌های افتاده می‌شود. پلاسما در حقیقت یک نوع گاز است که به‌صورت تخلیه الکتریکی برای برطرف‌کردن چروک و افتادگی‌های پلک به‌کار گرفته می‌شود.

در این روش با ایجاد حرارت در سلول‌های پوست، می‌توانید چروک‌های اطراف چشم و بافت‌های آن را تحت تأثیر قرار دهید. استفاده از این متد موجب محکم شدن مجدد پوست شل و افتاده می‌شود. در حقیقت این تکنولوژی با توجه به این‌که نسبت به جراحی پلک دارای مزایای بسیار است می‌تواند به‌صورت سرپایی و بدون هیچ‌گونه برش و زخم در اطراف پلک‌ها انجام شود. معمولاً دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است و عوارض بی‌هوشی وجود ندارد، چراکه بی‌حسی موضعی برای بلفاروپلاستی توسط پلاسما اعمال می‌شود. بلفاروپلاستی با پلاسما جت منبع انرژی گرمایی الکتریکی با ولتاژ بالا با فاصله اندکی از پوست پلک بوده و موجب بالارفتن فشار الکتریکی شده و سلول‌های پوستی را تحریک می‌کند تا با کلاژن‌سازی بیشتر، چین‌وچروک‌های پوستی را برطرف کند و پوست محکم شود.

بلفاروپلاستی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

ازآنجایی‌که با بالارفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی بودن خود را از دست می‌دهد و به‌ویژه در اطراف چشم و پلک‌ها به‌مرورزمان دچار نازکی، تغییر رنگ‌دانه و شل شدن و ایجاد چین‌وچروک می‌شود؛ بنابراین استفاده از بلفاروپلاستی پلک می‌تواند در رفع این مشکل بسیار تأثیرگذار باشد. برخی از افرادی که برای استفاده از جراحی بلفاروپلاستی گزینه مناسبی هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حداقل باید 35 سال سن داشته باشند.
  • دچار بیماری‌های زمینه‌ای یا شرایط پزشکی خاصی که مانع بهبودی شود در فرد وجود نداشته باشد.
  • فرد باید در رابطه با نتیجه نهایی نگاه مثبت و واقع‌بینانه داشته باشد.
  • برای انجام جراحی پلک باید تأیید پزشک از نظر نتیجه‌بخشی و وضع مناسب جسمی داشته باشد.
  • هیچ‌گونه زخم، عفونت و مشکلی در حاشیه پلک و خشکی چشم وجود نداشته باشد.
  • در صورت مصرف سیگار فرد امکان استفاده از روش بلفاروپلاستی را ندارد.
  • چنانچه در پلک‌های بیمار رسوبات چربی وجود داشته باشد و پوست تا حدی شل بوده که موجب چین‌خوردگی گردد.

 

بلفاروپلاستی با لیزر

 

کاربردهای مختلف عمل جراحی پلک با لیزر

براساس تشخیص متخصص چشم و پلک شما دچار نوعی اختلال و مشکل شده است که در این صورت نیاز به عمل بلفاروپلاستی خواهد بود. استفاده از این عمل بسته به نوع بیماری و مشکل موجود متفاوت است که در حالت کلی به 3 روش دسته‌بندی می‌شود.

 درمان افتادگی پلک

پلک‌های بالایی به‌علت وجود سلول‌های چربی و با انباشته شدن آن کمی ورم‌کرده و پوست به سمت بالا و مژه‌ها کشیده می‌شود که در نهایت موجب کمی برجسته‌تر شدن پلک‌های فوقانی خواهد شد. افتادگی پلک ظاهر خسته و ناراحتی را به فرد القا می‌کند و حتی می‌تواند باعث مشکلات بینایی نیز شود.

 درمان تورم پلک پایین

جراحی و درمان پلک پایین می‌تواند از طریق روش‌های متنوعی انجام شود، حتی می‌توان از تیغ جراحی نیز استفاده کرد، اما برش پوست زیر مژه‌ها کمی دشوار و خطرناک است و موجب بیشتر طول کشیدن دوران بهبودی می‌شود. پف زیر چشم به‌دلیل بالارفتن سن ایجاد می‌شود، بلفاروپلاستی می‌تواند برای درمان آن یک روش عالی محسوب شود.

حل مشکل چشم‌بادامی‌ها

اغلب مردم در شرق آسیا حاوی چشم‌های ریز و کشیده هستند که به چشم بادامی معروف‌اند. برای درمان این نوع شکل از چشم که اغلب در آسیای شرقی دیده می‌شود نیز می‌توان از جراحی پلک استفاده کرد.

 رفع چین‌وچروک‌های زیر چشم

با بالارفتن سن افراد زیر چشم آن‌ها دچار چین‌وچروک می‌شود که با بلفاروپلاستی می‌توان پوست را کشید و مشکلات آن را از بین برد. زمان موردنیاز برای استفاده از این روش بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد.

در این مقاله سعی شد به بررسی روش بلفاروپلاستی با لیزر بپردازیم. پزشکان از طریق روش بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با لیزر برش‌های بسیار ریزی را بر روی پوست ایجاد و چربی‌های انباشته شده را خارج می‌کنند. با استفاده از چراحی پلک با لیزر می‌توانید چین‌وچروک، بافت‌های افتاده و تورم پلک را برطرف کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید بدون بی‌هوشی و در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات پوستی خود را رفع نمایید.

 

 

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3088

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com