close

بلفاروپلاستی بدون جراحی انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی بدون جراحی

بلفاروپلاستی بدون جراحی برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود. افرادی که دچار افتادگی پوست شده‌اند و به هر دلیلی نمی‌توانند از روش جراحی استفاده نمایند، بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. به‌طورکلی مهم‌ترین دلیل افتادگی پوست افزایش سن و روند پیری است. با افزایش سن ماهیچه‌های چشم دچار کشیدگی بیشتری شده و در نتیجه موجب افتادگی پلک می‌شود. افتادگی پلک علاوه‌بر این‌که در افراد بزرگسال رخ می‌دهد، ممکن است کودکان نیز از زمان بدو تولد گرفتار آن شوند. افتادگی پلک در کودکان بسیار نادر است. در برخی از مواقع دلیل اصلی این بیماری ناشناخته باقی می‌ماند. در برخی از مواقع به‌دلیل صدمه به چشم مانند ضربه موجب افتادگی پلک می‌شود. همچنین مشکلات عصب‌شناسی نیز می‌تواند در ابتلا به این عارضه تأثیرگذار باشد. استفاده از روش بلفاروپلاستی موجب جمع‌شدن پوست‌های اضافه می‌شود. بلفاروپلاستنی به دو صورت جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود. در صورتی باید از روش جراحی آن استفاده کنید که افتادگی‌های شما حاد باشد.

علل افتادگی پلک بالا و پایین

یکی از پدیده‌های طبیعی با افزایش سن، چروک شدن و افتادگی پوست است. به طور طبیعی با افزایش سن پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد و موجب ایجاد چین‌وچروک می‌شود. ازآنجایی‌که نواحی پلک و ابروها نسبت به سایر قسمت‌های صورت نازک‌تر هستند، بنابراین همین دلیل موجب افتادگی پلک‌ها می‌شود. از عوامل افتادگی پلک‌ها می‌توان به بیماری‌های عصبی، آسیب‌دیدن چشم، سکته، دیابت و ارث اشاره کرد.

آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان‌پذیر است؟

چشم‌ها و فرم ابروها در زیبایی صورت تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. یکی از عوامل تعیین‌‎کننده جذابیت در صورت فرم چشمان آن‌ها است. شاید یکی از دلایل مهم محبوبیت این روش جذابیت دوباره به ظاهر افراد باشد. در حقیقت در اغلب مواقع افراد در زندگی تحت شرایط جسمی، سنی و محیطی عارضه‌هایی در صورت خود مشاهده می‌کنند که قادر به اغماض و چشم‌پوشی از آن نیست. به‌طورکلی یکی از رایج‌ترین عوارض تیرگی و گودی چشم‌ها، چروک پوست و افتادگی پلک است. امروزه در جهان افراد بسیار زیادی از بلفاروپلاستی بدون جراحی استفاده می‌کنند و یکی از مزایای این روش ماندگاری بالای آن است. امروزه با پیشرفت و ترکیب علم پزشکی و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای استفاده از بلفاروپلاستی بدون هیچ‌گونه عملی امکان‌پذیر است.

 

بلفاروپلاستی بدون جراحی

 

مهم‌ترین روش درمان برای افتادگی پلک بالا و پایین

ازآنجایی‌که نوع افتادگی پلک و میزان آن در هر فرد متفاوت بوده نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت کدام روش برای همه مناسب است، اما روش‌های غیر جراحی هیچ‌یک از آن‌ها برای درمان افتادگی پلک نتیجه ماندگار و طولانی‌مدت ندارند. به‌طورکلی در بین تمام روش‌ها می‌توان گفت درمان فتادگی برای پلک بالا بهترین گزینه بلفارپلاستی است. در کشور انگلستان دومین عمل رایج بلفاروپلاستی محسوب می‌شود و اغلب بیماران از نتیجه آن راضی هستند.

بلفاروپلاستی بدون جراحی با پلاسما جت

یکی از متدهای شایع بدون نیاز به جراحی استفاده از دستگاه پلاسما جت است. پلاسما جت از طریق انرژی در ناحیه موردنظر حرارت ایجاد کرده و شما می‌توانید بدون نیاز به برش و بخیه افتادگی پلک بالا و یا پایین را درمان کنید. در این صورت بلفاروپلاستی بدون گذراندن دوره نقاطت طولانی‌مدت، آزاردهنده نخواهد بود. عوارض جانبی مانند ایجاد زخم و خونریزی در این روش به کمترین حد خود می‌رسد. نکته قابل‌توجه این است که روش پلاسما جت نسبت به جراحی بلفاروپلاستی تأثیرگذاری و ماندگاری کمتری دارد. بااین‌حال پلاسما جت یک روش بی‌دردسر و با عوارض جانبی کمی است. افرادی که از پلاسما جهت به‌منظور ازبین‌بردن افتادگی پلک‌ها استفاده می‌کنند باید مجدداً این روش را تکرار نمایند.

درمان افتادگی پلک با پلکسر یا پلاسما جت

درمان افتادگی با استفاده از پلاسما جت که یک متد غیر جراحی است می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی پلک باشد. این روش بدون استفاده از هیچ بخیه یا برشی، پوست پلک را منقبض و سفت می‌کند. برای رسیدن ناراحتی و درد به کمترین حد خود در حین کار و هنگام درمان افتادگی با پلکسر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. این مِتد بین 1 تا 3 جلسه و در فاصله 6  تا 8 هفته قابل انجام است. مدت‌زمان هر جلسه به ناحیه درمان بستگی دارد و بین 20 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی

مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی شامل موارد زیر می‌شود.

  • معمولاً بعد از استفاده از روش بلفاروپلاستی برای درمان سریع ورم، باید در هنگام استراحت، حداقل به مدت 2 روز سر خود را نسبت به بدن بالاتر قرار دهید.
  • به‌آرامی با استفاده از پماد تجویز شده، پلک‌های خود را تمیز کنید.
  • تا چند روز از کمپرس یخ بر روی نواحی موردنظر استفاده نمایید، البته یخ را داخل پارچه قرار دهید تا به‌صورت مستقیم با پوست در تماس نباشد.
  • برای محافظت از چشمان خود در مقابل آفتاب و باد از عینک آفتابی استفاده نمایید.
  • برای تسکین درد‌های خفیف می‌توانید پاراستامول یا یک مسکن تجویز شده دیگری مصرف کنید.
  • داروهایی تجویز شده پزشک متخصص خود را به‌صورت کامل مصرف کنید.
  • بعد از عمل پلک، پوست دچار خارش می‌شود، به‌هیچ‌عنوان چشم‌ها را نباید ماساژ دهید، چراکه در این صورت ممکن است به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید.

 

بلفاروپلاستی بدون جراحی

 

عوارض و خطرات ناشی از بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به‌عنوان یک متد مناسب برای ازبین‌بردن پلک افتاده به‌شمار می‌رود که پزشک متخصص می‌تواند از فرد درخواست کند که در طول درمان چشمان خود را باز و بسته کند. همچنین از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که فرد در هنگام عمل پلک تنها فرد کمی احساس درد یا سوزش می‌کند. با توجه به نوع پوست و مشکل ایجاد شده، شاید نیاز باشد که فرد بین 1 تا 3 جلسه که هر یک بین 4 تا 6 هفته از یکدیگر فاصله دارند برای بلفاروپلاستی مراجعه نمایند. از رایج‌ترین نگرانی‌های افراد بعد از عمل می‌‎توان به کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان‌دادن یک چشم، تاری دید در چشم‌ها و حتی ترس از کوری اشاره کرد. بهتر است در مشاوره اولیه تمام اطلاعات لازم در اختیار بیمار گذاشته شود تا ترس و استرس استفاده از این روش کاهش یابد.

این امکان وجود دارد فرد از جراح انتظارات نامعقولی داشته باشد و یا نگرانی زیادی در این مورد باشد، در این صورت باید تحت مشاوره و اطلاعات بیشتری در اختیار بیمار قرار گیرد. بعد از شناسایی نگرانی‌های بیمار، پزشک جراح باید سؤالاتی در رابطه با بیماری‌های قلبی و تیروئید، فشارخون بالا، دیابت، خونریزی و ایجاد اسکار کلوئید از فرد بپرسد. آلرژی و فهرستی از داروها باید ذکر گردد. برخی از افراد داروهای خاصی استفاده می‌کنند از قبیل آسپرین، ضدانعقادها، ضدالتهاب غیراستروئیدی، ویتامین E، لثه و دیگر داروهای گیاهی، در صورت امکان تا 3 هفته پیش از عمل باید مصرف آن‌ها را متوقف کنند. علاوه‌براین مواردی از قبیل خونریزی بیش از حد، ایجاد لخته خون، عفونت و واکنش آلرژیک به بی‌هوشی وجود دارد که پزشک باید در این رابطه اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار دهد که امکان بروز خطرات و عوارض چقدر است. به‌طورکلی هر چه حساسیت نسبت به عمل کمتر باشد عوارض احتمالی به حداقل می‌رسد.

توصیه‌هایی برای کاهش عوارض بلفاروپلاستی

برای ممانعت از افزایش عوارض عمل پلک غیر جراحی باید به برخی از توصیه‌های جراح خود توجه نمایید:

  1. خودداری از انجام فعالیت‌های شدید و ورزش‌ها سنگین تا 24 ساعت بعد از عمل
  2. خودداری از قرارگرفتن در مقابل گرما و نور خورشید بعد از بلفاروپلاستی
  3. خودداری از لایه‌برداری‌های شیمیایی و لیزردرمانی تا 2 هفته بعد از جلسات جراحی پلک
  4. اجتناب از آرایش چشم‌ها در روز عمل یا تماس هر ماده دیگری با چشم
  5. خودداری از فعالیت‌های سنگین از قبیل هوازی و شناکردن
  6. خودداری از سیگار یا قلیان کشیدن
  7. خودداری از به‌کارگیری لنزهای طبی یا تزیینی، مالیدن، تماس و ضربه چشم

 

بلفاروپلاستی بدون جراحی

 

هزینه‌های بلفاروپلاستی

یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه عمل زیبایی پلک بلفاروپلاستی است. هزینه‌های جراحی پلک به عوامل مختلفی از قبیل نوع افتادگی، میزان پوست اضافی و شرایط فرد بستگی دارد. مرکز درمانی و پزشک جراح می‌تواند در هزینه بلفاروپلاستی بدون جراحی تأثیرگذار باشد. ازآنجایی‌که این امکان وجود دارد دوباره نیاز به تکرار این روش باشد؛ بنابراین بهتر است در رابطه با هزینه‌های آن پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشید. به‌طورکلی عوامل تعیین‌کننده هزینه بلفاروپلاستی یا جراحی پلک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع بی‌هوشی یا بی‌حسی که به‌کار گرفته می‌شود.
  • موارد و تجهیزاتی که در اتاق عمل استفاده می‌شود.
  • داروهای ضروری که باید قبل و بعد از جراحی استفاده شود.
  • نوع بیمه درمانی که بیمار استفاده می‌کند.
  • دستمزد جراحی براساس تجربه و موقعیت جغرافیایی متفاوت است.
  • دستمزد دکتر بی‌هوشی براساس زمان عمل و تکنیک مورداستفاده تعیین می‌شود.
  • کلینیکی که برای درمان خود انتخاب می‌کنید.

هزینه عمل زیبایی یا بلفاروپلاستی در اغلب کلینیک‌ها و پزشکان جراح حداقل برای هر پلک 2 میلیون تومان در نظر می‌گیرند. نکته قابل‌توجه این است که این قیمت پایه بوده و با توجه به خدمات دریافتی، امکان دارد هزینه آن افزایش یابد.

بلفاروپلاستی غیر جراحی چگونه انجام می‌شود؟

به‌طورکلی اغلب افراد از جراحی پلک واهمه دارند، چراکه در حساس‌ترین و ظریف‌‎ترین ناحیه انجام می‌شود. این افراد همواره به‌دنبال یک روش بدون جراحی هستند که قادر باشند غیر از بی‌هوشی عمومی یا جراحی باز ظاهر چشم‌ها و اطراف آن را بهبود بخشند. بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هیچ‌گونه برش اقدام به ازبین‌بردن و برداشتن پوست اضافی یا پلک‌ها می‌کند. در حقیقت این روش با استفاده از پلاسما جت، نقاط‌ریزی روی پلک کنار یکدیگر ایجاد می‌کند. این روش طبق یک فرایندی مایعات زیرپوست را تبدیل به گاز می‌کند، سپس دود یا گاز تصعید شده ناشی از آن را می‌توانید مشاهده کنید. به طور معمول احساس سوزش و درد در این روش طبیعی است، هرچند از بی‌حسی استفاده می‌شود.

در این مقاله سعی شد در مورد بلفاروپلاستی بدون جراحی بحث کنیم. به‌طورکلی افراد با افزایش سن دچار چین‌وچروک و افتادگی پلک می‌شوند. درمان افتادگی برای پلک بالا یا پایین از روش بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی (پلاسما جت) امکان‌پذیر می‌شود.

 

 

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com