close

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی چیست؟

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بی‌توجهی در مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیر به‌دنبال داشته باشد. ازآنجایی‌که این روش دوران نقاهت سختی نداشته، افراد سریع می‌توانند زندگی عادی خود را در پیش بگیرند و نیازمند رعایت نکات ویژه‌ای نیستند. به‌طورکلی مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی می‌تواند تأثیر مثبتی در نتایج و بهتر سپری شدن دوران نقاهت داشته باشد. معمولاً درمان با استفاده از روش کربوکسی تراپی 15 دقیقه بیشتری به طول نمی‌انجامد. تزریقات دی‌اکسیدکربن دردناک نیست، اما ممکن است احساس سوزش مختصری همراه با قرمزی پوست و کمی تورم ایجاد شود. ورم زیر چشم بعد از کربوکسی‌تراپی نیاز به درمان خاصی ندارد و بعد از 10 تا 20 دقیقه خودبه‌خود از بین می‌رود. نیاز است بعد از استفاده از این روش به مدت 24 ساعت در مقابل آفتاب قرار نگیرید و از شستشو استحمام اجتناب کنید.

مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی شامل چه مواردی است؟

در ادامه قصد داریم به مراقبت‌های بعد از کربوکسی اشاره کنیم:

  1. نداشتن نگرانی نسبت به ورم اولیه، ورم بعد از کربوکسی‌تراپی تا 24 ساعت بعد از انجام آن از بین می‌رود. چنانچه ورم پوست شما بعد از 24 ساعت کم نشود باید به پزشک مراجعه کنید.
  2. از رفتن به حمام و استحمام با آب سرد و شنا تا 24 ساعت بعد از انجام کربوکسی‌تراپی اجتناب کنید. داشتن هرگونه فعالیت این‌چنینی موجب ازبین‌رفتن تأثیرات مثبت این روش بر روی پوست می‌شود.
  3. از قرارگرفتن در معرض آفتاب تا 30 روز اجتناب کنید.
  4. باید از انجام فعالیت‌های سنگین از جمله ورزش اجتناب کنید. با ورزش‌کردن پوست دچار تعریق می‌شود و تأثیرات منفی بر روی ناحیه موردنظر خواهد گذاشت.
  5. داروهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است به‌صورت مرتب استفاده نمایید. استفاده خودسرانه از دیگر کرم‌ها به‌شدت خودداری شود.
  6. جلسات معاینه بعد از کربوکسی‌تراپی را به‌صورت منظم انجام دهید. حساسیت در این زمینه به حدی نیاز است که می‌توانید تأثیرات مثبت و یا منفی و تغییرات را به‌مرور مشاهده کنید.
  7. باید بعد از استفاده از روش کربوکسی‌تراپی معاینات لازم انجام شود.
  8. از فشار دادن ناحیه موردنظر اجتناب کنید.
  9. در مجاورت هوای سرد قرار نگیرید.

 

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی

 

اقدامات قبل از کربوکسی‌تراپی به چه صورتی است؟

اقداماتی که نیاز است قبل از انجام کربوکسی‌تراپی صورت گیرد شامل موارد زیر است:

  • انتخاب یک پزشک خوب و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین اقدامات به‌شمار می‌رود.
  • بعد از انتخاب پزشک موردنظر باید مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی را دریافت کنید.
  • باید از پزشک خود بخواهید که نمونه کاری قبلی خود را در اختیار شما قرار دهند.
  • از بی‌حس‌کننده استفاده کنند.
  • پیش از مراجعه به پزشک اقدام به استحمام و نظافت پوست نمایید.

مراقبت‌های ضروری بعد از کربوکسی‌تراپی

در حقیقت کربوکسی تراپی از طریق عمل گاز دی‌اکسیدکربن انجام می‌شود. این روش درمانی به جوان‎سازی پوست، کاهش چین‌وچروک، کاهش ترک پوستی، کاهش سلولیت و سلول‎های چربی کمک بسیاری می‌کند. هر بافتی از بدن با ورود گاز دی‌اکسیدکربن تحریک می‌شود و جریان خون و بازسازی سلول‌ها را افزایش می‌دهد، همچنین مویرگ‌های جدید را ایجاد و کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. در این روش با استفاده از یک سوزن بسیار نازک گاز دی‌اکسیدکربن به زیرپوست تزریق می‌‌شود و موجب تحریک جریان خون در آن بافت می‌گردد. درد و سوزش در هنگام تزریق گاز دی‌اکسیدکربن بسیار کم است. در ادامه به برخی از مراقبت بعد از کربوکسی تراپی اشاره می‌کنیم:

  1. تا 48 ساعت از رفتن به سونا، جکوزی و حمام داغ خودداری کنید.
  2. ممکن است پوست شما تا 48 ساعت التهاب و ورم داشته باشد که به‌دلیل تجمع گاز زیر بافت طبیعی بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و رفع خواهد شد.
  3. چنانچه تا 48 ساعت از میزان تورم پوست شما کم نشود، حتماً با پزشک معالج خود تماس بگیرید و توصیه‌های لازم را دریافت کنید.
  4. تا یک ماه از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.
  5. از انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.
  6. در جلسات معاینه بعد از کربوکسی‌تراپی حضور پیدا کنید، پزشک در این جلسات عوارض احتمالی این روش را برای شما بررسی خواهد کرد.
  7. از کمپرس سرد می‌توانید برای کاهش التهاب استفاده کنید.
  8. برای ممانعت از تورم بیشتر از مصرف زیاد الکل یا نمک اجتناب کنید.
  9. اگر پوست شما تورم دارد به‌صورت روبه‌بالا و کمی با ارتفاع بخوابید.

نکات قابل‌توجه قبل از کربوکسی‌تراپی

برای انجام هر روش جوان‌سازی، زیبایی باید از قبل آزمایش‌های لازم گرفته شود. در این صورت پزشک متخصص شما متوجه خواهد شد که شما نسبت به داروهای مصرفی تعیین شده حساسیت و یا آلرژی دارید یا نه. کربوکسی‌تراپی یکی از روش‌هایی که برای جوان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد که نیاز است قبل از انجام آن آزمایش‌های موردنیاز گرفته شود. با انجام این آزمایش‌ها موجب می‌شود فرد دچار آلرژی و یا حساسیت نسبت به مصرف داروها مشخص شود که در نهایت مانع از مصرف آن‌ها می‌گردد. مهم‌ترین زمان برای مراقبت‌های کربوکسی‌تراپی بعد از استفاده از این روش است، البته طول دوره نقاهت این روش بلندمدت نیست، چراکه با گذراندن تنها 2 روز، فرد به حالت عادی زندگی خود برمی‌گردد. مهم‌ترین نکته در رابطه با روش کربوکسی تراپی و مراقبت‌های بعد از آن این‌که پس از انجام این متد نیاز به چه مراقبت‌هایی است که نتایج مثبتی به‌همراه داشته باشد.

مدت ماندگاری کربوکسی‌تراپی چقدر است؟

ماندگاری کربوکسی‌تراپی به‌صورت موقت است. برای این‌که بعد از استفاده از این روش بهترین نتیجه را روی پوست خود مشاهده کنید، ضروری است تعداد جلساتی که پزشک متخصص برای شما مشخص کرده است به طور مرتب انجام دهید تا تأثیر مثبت آن را بر روی پوست خود داشته باشید. برای این‌که تأثیرات استفاده از روش کربوکسی‌تراپی به بهترین نحو ممکن روی پوست خود ببینید باید تعداد جلسات درمانی را به‌صورت کامل انجام دهید. معمولاً برای رسیدن به نتایج مثبت نیاز است حدودی 10 جلسه داشته باشید. بعد از انجام کربوکسی‌تراپی برای پایدار شدن نتیجه هر 6 ماه یک‌بار و یا سالانه روش درمان خود را پیگیری کنید. اگر نیاز به ترمیم و تمدید دارید برای حفظ ظاهر و شادابی پوست و ماندگاری بیشتر درمان خود را ادامه دهید.

 

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی

 

دستیابی به بهترین نتایج از کربوکسی‌تراپی

برای رسیدن به بهترین نتیجه از کربوکسی‌تراپی باید یک پزشک متخصص و حرفه‌‍‌ای را انتخاب کنید. قدم بعدی باید از مصرف برخی از داروها از جمله مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید. از دیگر فاکتورهای مهم و مؤثر در مطلوب بودن این روش و رسیدن به نتایج مثبت رعایت مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی است. برای رسیدن به نتایج بهتر باید از 4 هفته قبل از انجام کربوکسی‌تراپی از مصرف داروهایی از قبیل رتینول، آلفا هیدروکسی اسید مانند سیتریک اسید و مالئیک اسید اجتناب کنید. درصورتی‌که دچار آفتاب‌سوختگی شدید هستید باید اقدام به درمان آن کنید، سپس از روش کربوکسی استفاده نمایید. اگر سابقه مشکلات پوستی و یا هر نوع بیماری دارید باید با پزشک خود در میان بگذارید شاید نیاز باشد قبل از درمان یک‌سری دارو مصرف شود. پیش از انجام کربوکسی‌تراپی به مقدار کافی غذا و نوشیدنی بخورید.

بعد از استفاده از کربوکسی‌تراپی چه انتظاری باید داشت؟

درصورتی‌که از کربوکسی‌تراپی برای درمان ترک پوست و جای زخم استفاده می‌کنید، احساس درد خیلی کمی خواهید داشت. این مسئله به‌سبب بافت اسکار که بدون عصب است. ممکن است بعد از انجام این روش احساس خارش داشته باشید، چراکه در این مواقع ترک‌های پوستی و کشیدگی آن باز خواهند شد. معمولاً این احساس خارش بعد از 5 دقیقه از بین می‌رود. افرادی که از این روش برای درمان سلولیت و حذف رسوبات چربی استفاده می‌کنند، ممکن است در طول تزریق فشار بیشتری را احساس کنند. این مسئله به‌دلیل انبساط گاز در بدن ایجاد می‌شود. گاهی اوقات ممکن است تا 24 ساعت بعد از درمان در نواحی تحت درمان، احساس گرما و خارش داشته باشید، چراکه گاز دی‌اکسیدکربن گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد.

چه نکاتی باید بعد از انجام کربوکسی‌تراپی رعایت شود؟

این روش تکنیکی دارای عوارض خاصی نیست و نیاز به مراقبت بعد از کربوکسی تراپی ندارد. بعد از استفاده از این روش ضروری است در ساعات اولیه مانع از نفوذ آب و رطوبت به پوست شوید و از حمام و شناکردن خودداری کنید. چنانچه از کربوکسی‌تراپی در ناحیه صورت استفاده می‌کنید بعد از درمان از قرارگرفتن در مقابل نور شدید خورشید خودداری کنید. همچنین از ضدآفتاب و آبرسان استفاده نمایید. بعد از درمان تا چند روز از آرایش اجتناب کنید، بهداشت محل درمان را کنترل نمایید تا عفونتی رخ ندهد. بعد از انجام کربوکسی تراپی به‌هیچ‌وجه محل درمان را ماساژ ندهید، مگر این‌که با نظر پزشک شما این کار صورت گیرد. برای ممانعت از تورم مراقب تغذیه خود باشید و از مصرف بسیار زیاد نمک اجتناب کنید.

کرم بعد از کربوکسی تراپی چیست؟

برای رسیدن به نتایج مثبت و کاهش درد و خودداری از ایجاد عوارض احتمالی می‌توانید از کرم‌های مخصوصی استفاده کنید. پزشکان می‎توانند برای کاهش عوارض و دریافت نتیجه بهتر کرم‌های خاصی را برای بیمار تجویز کنند. استفاده از این کرم می‌تواند نتیجه بهتری برای بیمار به‌دنبال داشته باشد.

در این مقاله سعی شد تمام نکات و مراقبت بعد از کربوکسی تراپی برای شما بیان شود. برای رسیدن به نتایج بهتر ضروری است مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی رعایت شود. با مراقبت‌های جزئی می‌توانید طول درمان را کاهش دهید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و همچنین ارتباط با مشاورین ما از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com