close

کربوکسی تراپی زیر چشم ؛ رفع سیاهی و تیرگی دور چشم با کربوکسی‌تراپی

کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی زیر چشم برای ازبین‌بردن تیرگی و کبودی چشم استفاده می‌شود. کربوکسی تراپی دور چشم عمل تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیرپوست است. این گاز غیرسمی برای تحریک خون‌رسانی و جذب اکسیژن مورداستفاده قرار می‌گیرد و برای بدن هیچ‌گونه ضرری ندارد و به‌صورت طبیعی در بدن تولید و از طریق ریه‌ها دفع می‌شود. هنگامی‌که میزان این گاز از حد مجاز بیشتر شود بدن فرد آن را به‌صورت یک کمبود اکسیژن در ناحیه تزریقی تفسیر می‌کند و برای این‌که بدن با این مشکل مواجه نشود جریان خون را در این نقطه افزایش می‌دهد که با این کار مواد مغذی بیشتری به ناحیه موردنظر خواهد رسید و این عمل باعث ترمیم بافت سلولیت در اطراف چشم می‌شود. به‌طورکلی در کربوکسی تراپی چشم با آزاد شدن اکسیژن به کلاژن‌سازی و جوان شدن پوست و به لیفت آن کمک می‌کند.

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

کربوکسی تراپی دور چشم یک روش برای جوان‌سازی پوست که با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن سبب می‌شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. در این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیرپوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می‌شود و اکسیژن رها می‌کند. دلیل آن تمایل هموگلوبین به گاز دی‌اکسیدکربن است. در این صورت تراکم اکسیژن و عمل خون‌رسانی افزایش می‌یابد و گاز با فشار به ناحیه چربی موجب فعالیت‌هایی در بافت می‌شود که چربی محل تجزیه شده، جریان خون را بالا می‌برد.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

در ادامه مطالب قصد داریم به عوارض کربوکسی تراپی اشاره کنیم:

کربوکسی تراپی چشم یک متد درمانی بسیار تأثیرگذار است که متخصصان براین باورند که عوارض خاصی ندارد، اما برخی از عوارض احتمالی مانند سایر روش‌های جوان‌سازی پوست ممکن است رخ دهد. این عوارض ممکن است شامل تورم و کبودی جزئی باشد که ظرف مدت‌زمان بسیار کوتاه رفع می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست.

در این روش هنگامی که بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد ضربه‌های کوچک یا نبض مانند را در ناحیه تحت درمان احساس می‌کند. به‌طورکلی ممکن است حدود 5 دقیقه احساس ناخوشایندی داشته باشید که قابل‌تحمل است. توصیه می‌شود افراد بالای 30 سال از این روش استفاده کنند. هرچه فرد در سن پایین از این روش استفاده کند به نتیجه بهتری می‌رسد. ازآنجایی‌‌‌‌‌‌‌‌که سرعت جذب این روش بالاست به‌صورت تقریبی 5 دقیقه در محل تزریق پخش و رفع می‌شود، اما ممکن است در فاصله زمانی جذب دارو ناحیه موردنظر قرمز و کمی متورم ‌شود که نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد. ملتهب شدن پوست موجب فرمان تولید کلاژن به مغز می‌شود. ممکن است کبودی هم رخ دهد که تنها در 2 درصد افراد بروز می‌کند. بیمار بعد از انجام این روش همان احساس نبض را خواهد داشت و بعد از جذب دی‌اکسیدکربن رفع می‌شود.

این روش تنها عوارضی از جمله قرمزی، سوزش، متورم شدن و کبودی دارد. این عوارض بسیار کوتاه‌مدت است و اغلب بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌رود و به‌ندرت تا چند روز طول می‌کشد. کربوکسی زیر چشم برای افرادی که باردار هستند و یا به بیماری سرطان، صرع و گلوکوم دچارند، ممنوع است. ایجاد درد و خارش در محل از دیگر عوارض این روش محسوب می‌شود.

 

کربوکسی تراپی زیر چشم

 

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

بعد از انجام این روش و برای رسیدن به نتایج دلخواه باید یک‌‎سری مراقبت‌هایی ضروری را در دستور کار خود قرار دهید:

  • تا مدت 24 ساعت از حمام رفتن خودداری کنید.
  • به مدت یک ماه از قرارگرفتن در مقابل نور شدید و مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • تا زمان تعیین شده از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • تا زمان تعیین شده انجام کارهایی از قبیل شناکردن، سونا و جکوزی ممنوع است.
  • مصرف کامل قرص‌ها و کرم‎هایی که پزشک شما تجویز کرده است.

ماندگاری کربوکسی تراپی دور چشم

ماندگاری این روش به عواملی از جمله هزینه کربوکسی تراپی دور چشم ، تعداد جلسات موردنیاز، شدت چین‌وچروک، پف و یا تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. به‌طورکلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن، شدت تیرگی‌ها و چروک‌ها دارد. از این روش می‌توانید برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کنید که ماندگاری حدود 6 ماه دارد که با تکرار آن مدت‌زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

اهمیت درمان با کربوکسی تراپی زیر چشم

امروزه روش‌های بسیاری برای جوان‌سازی و زیبایی پوست وجود دارد که مردم اغلب ترجیح می‌دهند از روش‌های غیر جراحی استفاده نمایند. کربوکسی دور چشم یک روش سرپایی محسوب می‌شود که بیمار سریع بعد از انجام آن می‌تواند کارهای روزمره خود را ادامه دهد. این روش درمانی نسبت به دیگر روش‌ها دارای طول درمان بیشتری است، اما عوارض جانبی کمتری به‌دنبال خواهد داشت. با توجه به این‌که گاز دی‌اکسیدکربن هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد و توسط مویرگ‌های بدن گردآوری شده و دفع می‌شود؛ بنابراین کربوکسی زیر چشم یک روش ایمن و کاملاً تأثیرگذار است. از این روش می‎توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی برای نواحی مختلفی استفاده کنید و حتی با تزریق و ورود آن به رگ‌های خونی هیچ مشکلی برای بیمار پیش نمی‌آید و ازاین‌رو در مقایسه با دیگر روش‌ها ایمن‎تر است. یکی از مهم‌ترین عوامل تیرگی زیر پلک اختلال در اکسیژن‌رسانی زیر چشم است که موجب سیاهی زیر چشم خواهد شد. با استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی زیر چشم می‌توانید سیاهی و گودی زیر چشم را رفع کنید و پوست جوان و شادابی را داشته باشید.

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

ازآنجایی‌که در روش کربوکسی تراپی چشم عمل تزریق در زیرپوست انجام می‌شود؛ بنابراین با تزریق زیرپوستی در دور چشم کمبود اکسیژن احساس می‌شود. خون‎رسانی دور چشم شروع می‌شود و مواد مغذی را به این نقطه می‌رساند و سبب ازبین‌رفتن گودی و سیاهی زیر چشم و جوان‌سازی پوست می‌شود. کربوکسی تراپی زیر چشم یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست به‌شمار می‌رود که از طریق یک پزشک متخصص و باتجربه زیبایی انجام می‌گیرد. کربوکسی‌تراپی یک شیوه برای درمان سلولیت و از بین بردن خط‎های دایره‌ای تاریک زیر چشم و علائم ارتجاعی پوست به‌کار گرفته‌ می‌شود.کربوکسی‌تراپی یا درمان با گاز کربن‌دی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اکسید متدی جدید است که تا به امروز تنها از طریق متخصص پوست و زیبایی انجام شده است. متخصصان معتقدند با استفاده از این روش می‌توانند علائم ارتجاعی پوست سلولیت، زخم‌ها و پوست‌های اضافی را از بین می‌برند.  در این روش با تزریق گاز دی‌اکسید کربن به زیرپوست موجب تحریک گردش خون و تولید کلا‌ژن می‌شود و کمک بسیاری به زیبایی پوست شما می‌کند.

 

کربوکسی تراپی زیر چشم

 

تعداد جلسات کربوکسی تراپی پلک

تعداد جلسات کربوکسی‌تراپی به درمان و ناحیه‌ای که تزریق انجام می‌گیرد، بستگی دارد. اگر قصد دارید با استفاده از کربوکسی‌‎تراپی چربی‌های موضعی خود را به‌صورت کامل از بین ‌ببرید، بهتر است تعداد جلسات را هر هفته یا یک هفته درمیان به تعداد 8 تا 10 جلسه انجام دهید و برای تثبیت بهتر پس از اتمام کامل دوره براساس نظر پزشک سالیانه کربوکسی را انجام دهید. اگر از کربوکسی‌تراپی برای درمان سلولیت استفاده می‌کنید باید بدانید که برای ازبین‌بردن کامل آن بین 6 تا 10 جلسه در فاصله یک یا دوهفته نیاز است.

رفع و درمان پف زیر چشم با کربوکسی‌تراپی

یکی از روش‌‌های غیرتهاجمی و مبتنی بر تزریق کربوکسی‌تراپی است. کربوکسی تراپی پف زیر چشم از طریق یک پزشک متخصص تزریق و این ترکیب بعد از ورود پخش می‌شود و ناحیه بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. حجم اندکی از دی‌اکسیدکربن در فشار پایین در ناحیه موردنظر تزریق می‌شود تا مشکلی برای بدن رخ ندهد. سلول‌های خون این گاز را منتقل می‌کنند و گاز در نهایت از راه بازدم خارج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردد. هنگامی‌که اکسیژن بیشتری به ناحیه زیر چشم تزریق شود، تولید کلاژن افزایش می‌یابد و مواد سریع‌تر دفع می‌شود.

اثرات کربوکسی‌تراپی در بدن

به‌طورکلی کربوکسی تراپی به ناحیه‌ای که تزریق انجام می‌شود، بستگی دارد. در این روش از یک کپسول که دارای دی‌اکسیدکربن است، استفاده می‌شود که یک لوله پلاستیکی دارد و به دستگاه تنظیم‌کننده جریان گاز وصل می‌شود. در این صورت پزشک متخصص با استفاده از این دستگاه و طبق تجربه‌ای که دارد به‌صورت دقیق گازی که وارد بدن شما می‌شود را کنترل می‌کند. حال گاز به‌وسیله دستگاه و با عبور از لوله استریل شده به یک فیلتر می‌رسد. وظیفه این فیلتر گرفتن تمام ناخالصی‌ها و جلوگیری از واردن شدن آن به بدن است. سپس پزشک با استفاده از سوزن ریز تعبیه‌شده گاز را به محل موردنظر تزریق می‌کند. تمام فرایند تزریق بدون درد انجام می‌شود و در اغلب مواقع حتی پزشکان متخصص باتجربه از داروهای بی‌حس استفاده نمی‌کنند، اما در صورت نیاز از کرم‌های بی‌حسی به‌کار می‌گیرند.

درمان گودی زیر چشم با کربوکسی‌تراپی

با بالارفتن سن و عوامل دیگری از جمله آلودگی، اکسیژن پوست کاهش‌یافته و پوست مستعد پیری و چین‌وچروک می‌شود. این عوامل می‌توانند موجب گودی و سیاهی اطراف چشم شود. کربوکسی تراپی برای گودی زیر چشم یک روش کاملاً تأثیرگذار برای رفع آن است. در این روش با تزریق CO2 در زیرپوست اکسیژن و خون‌رسانی در ناحیه تحت درمان افزایش می‌یابد. کربوکسی تراپی سیاهی دور چشم یک روش بسیار پرطرفدار است و باید بین 4 تا 8 جلسه در فاصله دوهفته در میان و یا چهار هفته یک‌بار انجام می‌شود. در این صورت با استفاده از این روش می‌توانید چین‌وچروک‌ها و سیاهی و گودی زیر چشم را کاهش و رفع کنید.

در این مقاله سعی شد شما را به‌طور کامل با روش کربوکسی تراپی زیر چشم آشنا کنیم. کربوکسی تراپی دور چشم یک روش برای از بین بردن پف زیر چشم، گودی و سیاهی دور چشم استفاده می‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و ارتباط با مشاورین ما از طریق زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2553

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com