close

هایفو دور چشم روشی برای از بین بردن چروک

هایفو دور چشم

 

هایفو دور چشم یک روش برای درمان چین‌وچروک دور چشم، تیرگی، کبودی و گودی آن است. هایفو زیر چشم یک روش بدون خطر و ایمن برای رفع چروک در این نواحی است. از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای رفع چین‌وچروک استفاده از هایفوتراپی است. هایفو تنها یک روش درمانی نیست، بلکه به‌عنوان یک روش پیشگیری نیز استفاده می‌شود. در هایفوتراپی در همان جلسه می‌توان نتایج آن را مشاهده کرد و پوست زیر چشم صاف و لیفت می‌شود، اما نتایج اصلی به‌دلیل تولید کلاژن‌های جدید در اثر هایفوتراپی در چند ماه بعد قابل‌مشاهده است. در این روش از مواج مافوق صوت متمرکز استفاده می‌شود و ازاین‌جهت هایفو مانند روش سونوگرافی معمولی بوده و در نتیجه امواج آن کاملاً بی‌خطر است. در این روش امواج هایفو به‌صورت مستقیم به بافت زیرین پوست نفوذ کرده و با ارسال انرژی گرمایی موجب تولید دوباره کلاژن در پوست را ایجاد می‌کند.

عملکرد هایفوتراپی برای زیر چشم چگونه است؟

امواج هایفو به‌دلیل حساسیت و نازکی پوست دور چشم و بالا و زیر پلک‎‌ها باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که موجب صدمه به پوست این نواحی نگردد. امواج این دستگاه به‌علت ایجاد انرژی در نواحی دور چشم موجب لیفت طبیعی دور چشم می‌شود و کلاژن لازم جهت لیفت پوست را به وجود می‌آورد. هایفو مانند سونوگرافی با امواج مافوق کار می‌کند. امواج استفاده‌شده در این روش بی‌خطر و بدون ضرر هستند. در هایفوتراپی با استفاده از دستگاه هایفو امواج را به‌صورت مستقیم به سطح پوست می‌تابند، امواج در زیرسطح پوست و در بافت هم‌بند پوست در لایه‌های زیرین جمع می‌شوند.

انرژی گرمای تولید‎شده از طریق امواج موجب تحریک سلول‌های موجود در پوست مانند فیبروبلاست می‎شود که شادابی پوست را فراهم می‌کند. این عمل، روند کلاژن‌سازی پوست را بالا برده که سبب جوان‎سازی آن می‌شود. هایفوتراپی از روش‎های بسیار تأثیرگذار است که با حرکت دستگاه مربوطه روی پوست دور چشم، موجب درمان و رفع مشکلات آن می‌شود، ناگفته نماند که حرکت آن کاملاً یکنواخت بوده و گودی زیر چشم، پف دور چشم و چروک‌های پلک را درمان می‌کند.

روش انجام هایفوتراپی چگونه است؟

بعد از استفاده از ژل اولتراسوند در سطح پوست و انتخاب کارتریج مناسب خطوط درمان به‌طوردستی و با فاصله 3 میلی‌متر انتخاب‌شده و تعداد 350 تا 450 شات برای تمام صورت و گردن انجام می‌شود. اگر افتادگی پوست شدید باشد تا 500 شات قابل انجام است. هر کارتریج براساس نوع دستگاه 10 تا 15 نقطه کانونی ایجاد می‌کند. درجه حرارت 65 درجه سانتی‌گراد باعث مرگ موضعی بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود. همچنین با ارتعاش و انتقال گرما در بافت اطراف که کمتر از نقاط هدف است رشته‌های کلاژن جمع‎شده و در نهایت ترمیم و لیفتینگ در این قسمت شروع شده و پس از 90 تا 180 روز این فرایند تکمیل می‌شود. در نقاطی که ضخامت لایه SMAS (لایه‌ای که پوست را به چربی‌ها و عضلات متصل می‌کند) کمتر است مانند پیشانی، شقیقه، گردن و پلک و اطراف چشم از کارتریج‎هایی با عمق نفوذ کمتر استفاده می‌شود. در سایر نقاط به‌طور معمول از کارتریج‌هایی با عمق نفوذ بالاتر استفاده می‌شود (3 تا 4.5 میلی‌متر).

به‌طورکلی اگر لایه چربی زیرپوستی به‌اندازه کافی باشد کارتریج 4.5 میلی‌متر انتخاب مناسب‎تری است. به‌طورمعمول هر جلسه هایفوتراپی حدود یک ساعت طول می‌کشد. به‌منظور یک‌دست شدن پوست انجام نقاط صورت و گردن در یک جلسه باید انجام گیرد. به‌عبارتی نمی‌توان برای یک ناحیه از صورت هایفوتراپی انجام داد و بقیه صورت را رها کرد، چراکه در غیر این صورت تأثیر درمان کمتر شده و نتیجه مطلوب به‌دست نخواهد آمد. تفاوت هایفوتراپی با امواج لیزر و آر اف در جوان‌سازی پوست در این است که انرژی این امواج جذب لایه‌های سطحی اپیدرم و قسمت فوقانی درم می‌شوند و تأثیر درمانی خود را در این قسمت اعمال می‌کند، چراکه درصد بسیار ناچیزی از انرژی آن‌ها به لایه عمیق‌تر پوست می‌رسد. درحالی‌که هایفو صورت تمرکز امواج نقاط زیرپوست است.

چه افرادی نیاز به هایفو دور چشم دارند؟

افرادی که دنبال روشی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پلک و دور چشم، تیرگی، کبودی و گودی آن هستند، استفاده از هایفو می‌تواند یک روش مؤثر باشد. از هایفوتراپی می‌توانید علاوه‎بر درمان برای پیشگیری نیز استفاده کنید. هایفوتراپی با ارسال امواج فراصوت به سمت عمق پوست، سلول‎ها را وادار به تولید کلاژن و جوان‌سازی پوست می‌کنند، این روش کاملاً بی‌خطر و تأثیرگذاری آن بسیار بالا است. افرادی که ترس از ایجاد چین و چروک‎های احتمالی صورت و دور چشم دارند و به‌سلامتی و زیبایی خود اهمیت می‌دهند می‌توانند از این روش برای پیشگیری استفاده کنند. تأثیر این روش برای درمان خطوط کم‌عمق صورت و دور چشم نمایان‌تر و قابل‌توجه خواهد بود.

 

 

هایفوتراپی چشم چه مزایایی دارد؟

برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پلک و گودی دور چشم از روش‌های بسیاری از جمله تزریق ژل، بوتاکس و جراحی استفاده می‌شود. هر یک از این روش‌ها عوارض جانبی خاص خود را دارند که هیچ‌یک از این عارضه‌ها در هایفو دور چشم دیده نمی‌شود. هایفو یک روش بدون خطر، ایمن، بدون ایجاد برش و سوراخ در پوست بوده و عوارضی مانند التهاب، قرمزی، درد، سوزش و خارش را ندارد. این روش تنها به یک جلسه نیاز داشته و مدت‌زمان یک جلسه بستگی به عمق چروک‌ها و عارضه‌های پوستی دارد، اما به‌طورکلی بین 30 تا 60 دقیقه است. بعد از هایفوتراپی، ممکن است کمی پوست شما دچار التهاب شود که بعد از چند ساعت التهاب فروکش خواهد کرد.

آیا هایفو برای دور چشم تأثیر دارد؟

در پاسخ به سؤال افرادی که قصد دارند هایفوتراپی انجام دهند، باید گفت که تأثیر هایفو دور چشم مستقیماً به عمق چین‌وچروک، تیرگی و گودی چشم شما بستگی دارد. اگر عمق خطوط روی صورت شما کم باشد تأثیر هایفو بلافاصله بعد از اتمام آن کاملاً واضح است. هرچند اگر عمق این خطوط بالا هم باشد تأثیر هایفوتراپی مشخص خواهد بود، اما نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید.

عوارض هایفوتراپی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک چشم و پلک

یکی از دغدغه‌های متقاضیان، عوارض بعد از هایفوتراپی است. به‌طورکلی هایفوتراپی زیر چشم عوارض جدی ندارد. تنها بعد از تمام شدن این فرایند پوست شما تا چند ساعت دچار تورم، قرمزی و سوزش خفیف می‌شود که طبیعی است. هایفو زیر چشم بعد از عمل ممکن است دور چشم کمی ملتهب و قرمز شود و اگر امواج دستگاه به‌درستی تنظیم شود این التهاب گذرا بوده و بعد از چند ساعت برطرف می‌شود. به‌طورکلی عوارض هایفو تا حدود زیادی به تبحر و تخصص پزشک شما بستگی دارد و به‌دلیل حساسیت پوست دور چشم باید با دقت بیشتر انجام شود، چراکه آسیب‎‌های چشمی ممکن است عوارض بدی را برای چشم به‌همراه داشته باشد که قابل جبران نباشد.

هایفو برای دور چشم و رفع چین‌وچروک

برای درمان و ازبین‌بردن چین‌وچروک پلک و دور چشم می‌توانید از روش هایفوتراپی استفاده کنید. این روش بدون درد و بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی است. هایفوتراپی با ارسال امواج فراصوت به سمت عمق پوست، سلول‌ها را مجبور به تولید کلاژن و جوان‌سازی پوست می‌کند. افرادی که از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی دور چشم ترس دارند و به‌سلامتی پوست خود اهمیت می‎دهند می‌توانند برای جلوگیری از چروک دور چشم از این روش استفاده نمایند. تأثیر هایفو زیر چشم برای خطوط کم‌عمق صورت و دور چشم نمایان‌تر و قابل‌توجه خواهد بود.

هزینه هایفوتراپی دور چشم به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه هایفوتراپی دور چشم به عواملی از جمله تعداد جلسات درمانی، تجربه و مهارت پزشک، کلینیک، تجهیزات و منطقه جغرافیایی، تعداد شات‌ها و تماس‎‌ها و جلسه مشاوره بستگی دارد.

 

هایفو دور چشم

 

مقایسه روش‌های رفع چین‌وچروک دور چشم

ایجاد چین‌وچروک دور چشم  علل مختلفی دارد که از مهم‌ترین دلایل آن بالارفتن سن و آسیب‎‌های نور خورشید طی این سال‌ها و کاهش رطوبت و تولید کلاژن پوست است. از دیگر عوامل ایجاد این چروک‌ها می‌توان به سیگارکشیدن، برنزه کردن، خشکی پوست و خوابیدن با کنار صورت اشاره کرد. برای درمان چین‌وچروک می‌توانید از روش‌هایی مانند بوتاکس و تزریق ژل، بلفاروپلاستی، میکرودرم ابریژن، لایه‌برداری با مواد لایه‌بردار شیمیایی، لیزر، هایفوتراپی و پلاسما جت استفاده کنید.

بوتاکس و تزریق ژل

یکی از روش‌های رفع چین‌وچروک استفاده از بوتاکس و تزریق ژل است. این روش با تزریق مواد پرکننده و بوتاکس چروک‌ها را به‌صورت موقت و حدود 3 تا 6 ماه رفع می‌کند.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلاستیک چشم (لیفت چشم) به‌منظور درمان و برطرف‌کردن چین‌وچروک دور انجام می‌شود.

میکرودرم ابریژن

روش میکرودرم ابریژن با استفاده از یک دستگاه سایش به‌آرامی روی پوست شما سابیده می‌شود و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و میزان غلظت کلاژن پوست را افزایش می‌دهد.

لایه‌برداری با مواد لایه‌بردار شیمیایی

یکی از روش‌هایی که از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خود را دارد، لایه‌برداری است. در این روش با استفاده از مواد لایه‌بردار شیمیایی پوست را لایه‌برداری می‌کنند، بعد از انجام عمل لایه‌برداری لایه سطحی پوست که دچار آسیب‌دیدگی شده قرمز رنگ‌شده و می‌ریزد و بعد از آن پوست جدید جایگزین می‌شود.

 

هایفو دور چشم

 

لیزر

لیز یکی دیگر از روش‌ها برای ازبین‌بردن چین‌وچروک است. عملکرد این روش بر مبنای لایه‌برداری است، با این تفاوت در این روش لایه‌برداری عمیق‌تر انجام می‌شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان چین‌وچروک است که با استفاده از امواج ماورای صوت انجام می‌شود. در این روش کانون امواج در زیرپوست است و عملیات بر روی کلاژن‌ها و چربی‌ها انجام می‌گیرد و بعد از انجام عمل، تولید کلاژن آغاز می‌شود. در این روش نیازی به مراقب‌های بعد از عمل نیست و می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

پلاسما جت

در این روش با استفاده از پلاسما برای گرمایش لایه‌های زیرین پوست، پوست را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند و سبب ازبین‌رفتن خطوط پنجه کلاغی دور چشم و لیفت طبیعی پوست می‌شود.

در این روش‌ها هایفوتراپی با کم‌ترین عوارض و بدون نیاز به جراحی و ایجاد زخم مؤثرترین روش برای رفع چین‌وچروک دور چشم است. ماندگاری و میزان اثرات درمانی آن حداقل بین 6 ماه و حداکثر تا 3 سال است. طول درمان آن تنها در یک جلسه راحت و بدون درد انجام می‌شود. هایفو علاوه‎ بر رفع چین‌و‌چروک می‌توانید به‌عنوان یک روش برای پیشگیری از چین‌وچروک استفاده کنید.

در این مقاله سعی شد شما را با مزایا و معایب هایفو دور چشم و میزان تأثیرات آن در درمان چین‌وچروک دور چشم آشنا کنیم. اگر شما به‌دنبال روشی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک دور چشم خود هستید می‌توانید از طریق یک پزشک متخصص باتجربه اقدام کنید.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادی‌های خود از راه ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com