close

کربوکسی تراپی جای جوش و رفع جای اسکار

کربوکسی تراپی جای جوش

کربوکسی تراپی جای جوش یکی از روش‎هایی برای ازبین‌بردن جای جوش‌ها و لک‌های باقی‌مانده آن است. درمان جای جوش با دی‌اکسیدکربن انجام می‌شود و به‌عنوان کربوکسی تراپی صورت شناخته شده است. در این صورت با تزریق دی‌اکسیدکربن به‌صورت زیرجلدی به زیرپوست تزریق می‌شود تا جای جوش و دیگر مشکلات پوستی رفع شود. در این روش برای ازبین‌بردن جای جوش از طریق چندین تزریق کوچک با سوزن ظریفی انجام می‌شود. سوزن‌هایی که به یک لوله وصل هستند و از طریق این لوله مقدار بسیار کمی از دی‌اکسیدکربن پزشکی با جریانی مهارشده وارد زیرپوست می‌شود. کربوکسی صورت یکی از متدهای جدید برای ازبین‌بردن جای جوش، افتادگی و چین‌وچروک‌ها و شل‌شدن پوست صورت است.

کربوکسی تراپی صورت چیست؟

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای درمان جوان‎سازی پوست کربوکسی تراپی صورت است. این درمان یک روش ایمن و ملایمی است که از نظر بالینی برای جوان‌‎سازی، بازیابی و ترمیم دوباره پوست و جلوگیری از شل‌شدن آن و برای ازبین‌بردن چربی مقاوم و علائم کشیدگی پوست اثبات شده است. برخی از پزشکان از کربوکسی تراپی برای درمان اختلال نعوظ، آرتروز حاد، سندروم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده‌اند.

کربوکسی تراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

افرادی که دارای جای جوش و یا چین‌وچروک، افتادگی پوست و تیرگی زیر چشم هستند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. در این روش پزشک بعد از ضدعفونی‌کردن ناحیه موردنظر سوزنی که به دستگاه کربوکسی تراپی وصل است بعد از وارد شدن به داخل پوست گاز را به داخل بدن منتقل می‌کند. بهتر است بدانید که گاز دی‌اکسیدکربن هیچ خطری ندارد و با وارد شدن به داخل پوست بدن احساس کمبود اکسیژن در آن بخش را دارد و با افزایش گردش خون مواد مغذی را به آن بخش انتقال می‌دهد. با افزایش گردش خون در ناحیه موردنظر کلاژن‌سازی افزایش‌یافته و پوست جوان‌تر و با طراوات‌تر می‌شود.

تأثیرات کربوکسی‌تراپی بر صورت

  • کاهش رسوبات چربی پوست
  • محو کردن نشانه‌های کشیدگی پوست
  • سفت کردن پوست شل‌شده
  • درمان زخم‌ها و جای زخم‌ها
  • روشن و محکم کردن ناحیه کانتور چشم
  • بهبود نارسایی ورید و رگ‌های عنکبوتی شکل

هزینه درمان جای جوش با استفاده از روش کربوکسی‌تراپی چقدر است؟

به‌طورکلی نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت میزان هزینه کربوکسی تراپی صورت چقدر است. میزان هزینه و شرایط آن بستگی به میزان جلساتی که شما قرار است با توجه به میزان آسیب‌دیدگی صورت خود انجام دهید، متفاوت و متغیر است. میانگین طول درمان شما امکان دارد بین 4 تا 8 جلسه باشد که هر جلسه حدودی 30 دقیقه زمان نیاز دارد و پس از گذشت این زمان می‌توانید به‌صورت مشخص و واضح روند درمان پوست خود را مشاهده کنید و از تغییرات منحصربه‌فردی که برای پوست صورت شما و جای جوش رخ می‌دهد، لذت ببرید. در رابطه با هزینه باید با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید از این طریق هزینه شما را مشخص کنند، چراکه میزان هزینه به مشکلات و عمق آثار روی پوست شما و تعداد جلسات بستگی دارد.

 

کربوکسی تراپی جای جوش

 

میزان جلسات درمانی کربوکسی تراپی برای جای جوش

میزان جلسات درمانی کربوکسی‌تراپی باید براساس نظر پزشک تعیین شود. برای ازبین‌بردن جای جوش باید در فاصله یک هفته تا دوهفته کربوکسی‌تراپی بر روی پوست انجام شود تا بتوانید از این طریق به نتیجه دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که نتیجه هر جلسه به جلسه قبل بستگی دارد. بعد از گذشت زمان حدودی 5 دقیقه بعد از تزریق کربن‌دی‌اکسید به پوست اکسیژن جایگزین آن می‌شود و بیمار می‌تواند به فعالیت روزانه خود بپردازد و هیچ منعی برای او نداشته باشد. کربوکسی‌تراپی یک راه‌حل بسیار طبیعی و تأثیرگذار است تا بتواند جوان‌سازی پوست و جریان خون را بهبود ببخشد. همچنین می‎تواند موجب کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی پوست شود، به‌همین دلیل این روش بسیار ایمن و کارآمد است.

کربوکسی تراپی برای لک صورت به چه صورتی است؟

براساس تحقیقات انجام شده تأثیرات کربوکسی‌تراپی بر روی پوست موجب کاهش چین‌وچروک اطراف چشم و باعث ازبین‌بردن کک و مک‌ها، لک‎های تیره روی پوست صورت می‌شود. در این روش با تزریق زیرپوستی گازکربنیک میزان چربی بافت کاهش‌یافته و سایه‌های زیر چشم وضوح آن‌ها از بین رفته و لک و کک و مک‌های صورت رفع می‌شوند. لک یا لکه نه‌تنها یک مشکل معمول پوستی است، بلکه در بسیاری از موارد به‌سختی آن را می‌توان درمان کرد. این لکه‌ها در مردان و زنان از همه نژادها دیده می‌شود. لک در بخشی از پوست که تیره‌تر هست و اغلب در افراد میان‌سال دیده می‌شود. لکه به‎صورت مستقیم از طریق سلول‌های تولیدکننده ملانوسیت یا سلول‌های تولیدکننده ملانین تولید می‌شوند و یا با تکثیر خود ملانوسیت‌ها ایجاد می‌شوند.

احساس درد در هنگام تزریق کربوکسی‌تراپی جوش صورت

ممکن است برخی از افراد نگران دردهای ناشی از تزریق کربن‌دی‌اکسید در زیرپوست خود باشند و دچار اضطراب و دلهره شوند. به‌طورکلی کربوکسی تراپی صورت جای جوش بدون هیچ‌گونه دردی انجام می‌شود. در هنگام تزریق گاز ممکن است در زیرپوست کمی احساس ناراحتی جزئی داشته باشید و علت آن به سبب گرم‌شدن گاز در زمان درمان است تا بتوانید از این طریق تمام گازهای اضافی را تخلیه کنید و این روش موجب کم تهاجمی بودن می‌شود. در این صورت احساس درد کمی دارید، البته هر تزریق با سوزشی مانند نیش حشرات همراه است. به‌طورکلی میزان شدت تزریق کربوکسی‌تراپی در حد الکترولیز است.

کربوکسی تراپی برای جای اسکار

یکی از متدهای جدید برای جوان‌سازی پوست و ترمیم جای زخم و اسکار، کربوکسی تراپی است. این روش به سبب کم‌هزینه و کم تهاجمی بودن اغلب موردتوجه بسیاری قرار گرفته است. از این روش می‌توانید برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله ازبین‌بردن خطوط صورت و چین‌وچروک‌ها، جای زخم و اسکار و چربی‌های مقاوم، سیاهی زیر چشم، افزایش کشسانی و تقویت پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش با بالابردن تولید کلاژن در بافت‌ها موجب جوان‌سازی و ترمیم پوست می‌شود. درمان با استفاده از تزریق دی‌اکسیدکربن برای اغلب افراد مؤثر بوده درحالی‌که دارای عوارض جانبی ناچیزی است.

 

کربوکسی تراپی جای جوش

 

کربوکسی‌تراپی جهت بهبود اسکارهای جراحی

براساس مطالعات بالینی تأثیرات کربوکسی‌تراپی در بهبود پارامترهای بالینی گردش خون بدون سمیت (سمی بودن) و یا عوارض جانبی اثبات شده است. امروزه تلاش بسیاری برای شناسایی مواد و تکنیک‌های مدیریت زخم صورت‌گرفته است که قادر به بهبود زخم باشند. وجود هیپوکسی بافت در زخم‌ها معمولی است. هیپوکسی یا کمبود اکسیژن در بافت موجب مهار بهبود زخم می‌شود، چراکه منجر به کاهش تکثیر فیبروبلاست‌ها، تولید کلاژن‌ها می‌شود. برای افزایش اکسیژن در بافت‌ها چندین شیوه وجود دارد که فشار نسبی اکسیژن توسط پوست (TcPO2) بیش‌تر از 30 تا 40 میلی‌متر جیوه برای التیام زخم اجباری است. در بالین، اکسیژن درمانی (HBOT) برای این هدف استفاده می‌شود، هرچند مطالعات متعدد استفاده از آن را در درمان زخم‌های مزمن در بافت‌هایی که تحت پرتودرمانی هستند و یا برای ممانعت و درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌های بی‌هوازی محدود کرده‌اند.

ماندگاری نتیجه کربوکسی تراپی جای جوش

برای ماندگاری و روند درمان کربوکسی تراپی جای جوش باید تغذیه سالم داشته باشید و به‌صورت منظم ورزش انجام دهید تا درمان شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. درصورتی‌که درمان را ادامه ندهید و یا تغذیه سالم و ورزش مناسب نداشته باشید پس از گذشت 5 تا 6 ماه ممکن است مجدداً جای جوش‌ها به حالت قبل برگردند. هرچقدر توصیه‎های پزشک خود را رعایت کنید پوست شما بعد از 3 تا 4 جلسه شفاف و صاف‌تر می‌شود. به‌طورکلی درمان از طریق کربوکسی‌تراپی ماندگار است. درصورتی‌که درمان خود را به‌صورت روتین انجام دهید، میزان ماندگاری یک جلسه انجام کربوکسی صورت تا 6 ماه است، اما اگر این کار را به‌صورت روتین و یک روال مشخص انجام دهید، ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند.

خطرات ناشی از کربوکسی تراپی جای جوش

هر روشی ممکن است عوارضی داشته باشد، البته اگر درمان به‌صورت درست و در یک کلینیک معتبر انجام شود، هیچ‌گونه خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند. اگر تزریق به‌صورت نامطمئن انجام شود ممکن است در هنگام درمان عفونت وارد خون شما شود و از این طریق منجر به بیماری‌های خونی شود. تزریق مستقیم این گاز به رگ‌های خونی یا سیاهرگ‌ها موجب می‌شود که حباب‌های گازی در زیرپوست انجام شود و این حباب‌ها در خون حرکت کنند و سبب اریتمی در رگ‌ها شوند. اگر این رگ‎ها به چشم نزدیک باشند ممکن است، مشکلات بسیاری را برای بینایی شما ایجاد کنند. ازآنجایی‌که می‌دانید کربن‌دی‌اکسید یک گاز سمی است و میزان موردنیاز برای کربوهیدرات در کربوکسی‌تراپی انجام شود باید مشخص شده باشد. اگر به‌درستی میزان آن تعیین نشود و یا تزریق زیرپوستی به‌درستی انجام نشود ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد.

روش کار کربوکسی تراپی جای جوش

روش درمان پوست و جای جوش از طریق سوزن یک شیوه درمانی قدیمی است که به اولین تزریق‌ها بستگی دارد. همواره تزریق سوزن و آمپول موجب ترس و اضطراب نمی‌شود، گاهی اوقات موجب تأثیرات بسیار مثبتی بر روی پوست صورت شما می‌شود. اگر شما جزء افرادی هستید که از سوزن استرسی ندارید و نگرانی در رابطه با تزریق آن وجود ندارد باید بدانید بهترین روش برای درمان جای جوش صورت شما کربوکسی تراپی است. توجه داشته باشید از طریق تزریق‌های کوچکی با استفاده از سوزن‌های ظریفی انجام می‌شود که می‌توانید برای بهبود جای جوش خود روش بسیار مناسبی داشته باشید. این سوزن‌ها به یک لوله اتصال دارند و از طریق این لوله میزان کمی دی‌اکسیدکربن که برای پوست مفید است، وارد سوزن‌ها می‌شود و از همین جهت به زیرپوست شما انتقال داده می‌شود. تزریق کربن تراپی صورت در زیرپوست همانند نوشیدن نوشابه‌های گازدار است که از طریق تزریق کردن بر روی پوست صورت ایجاد می‌شود.

در این مقاله سعی شد روش استفاده از کربوکسی تراپی جای جوش را برای شما بیان کنیم. کربوکسی صورت دارای ماندگاری بالا و تأثیرات بسیاری است و برای ازبین‌بردن جای اسکار و زخم، جای جوش، سیاهی زیر چشم و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و ارتباط با ما از راه زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com