close

پلاسما تراپی واژن چیست؟

پلاسما تراپی واژن

پلاسما تراپی واژن برای جوان‌سازی و درمان عفونت‌های باکتریایی زنان مؤثر است. پلاسماتراپی واژن یک روش بدون درد و عارضه و برای رفع مشکلات ظاهری واژن است. از این روش برای سفید و تنگ کردن واژن، ازبین‌بردن تیرگی و چین‌وچروک استفاده می‌شود. این روش با استفاده از دستگاه پلاسما جت انجام می‌شود و به سبب خاصیت میکروب‌کشی بالایی که دارد برای درمان عفونت واژن مؤثر است. دستگاه پلاسما یک لوله شیشه‌ای نسبتاً بلند است و در داخل واژن قرار می‌گیرد و دستگاه روشن می‌شود و با جریان الکتریسیته، پلاسما تولید می‌شود و پلاسما به مخاط برخورد می‌کند و گاز دی‌اکسیدکربن به وجود می‌آید. گاز دی‌اکسیدکربن یک گاز استریل‌کننده است و برای درمان عفونت‎های واژن و جوان‌سازی آن به‌کار می‌رود، چراکه با تولید گاز دی‌اکسیدکربن پوست آن را تحریک به جوان‎سازی می‌کند.

براساس معیارهای مختلفی هزینه پلاسما تراپی واژن تعیین می‌شود. در برخی از مواقع ممکن است پلاسما تراپی هم‌زمان با دیگر جراحی زیبایی زنان انجام شود که می‌تواند در هزینه آن تأثیرگذار باشد. از دیگر عواملی که می‌تواند در تعیین هزینه مؤثر باشد، میزان مشکل و زمان موردنیاز برای درمان عارضه است.

پلاسما تراپی چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا فرد بدون استفاده از ماده بی‌حسی در وضعیت دستگاه معاینه دراز می‌کشد، سپس لوله شیشه‌ای دستگاه در داخل واژن قرار داده می‌شود. به‌طورکلی این دستگاه حدود 5 تا 10 دقیقه در داخل بدن فرد قرار می‌گیرد. در طول این مدت گازی دی‌اکسیدکربن در بدن آزاد شده و چنانچه فرد مبتلا به عفونت واژن باشد، موجب شده تا میکروارگانیزم‌های فرد را آزار داده و سرانجام باعث درمان عفونت واژن می‌شود.

تعداد جلسات پلاسما تراپی واژن

تعداد جلسات موردنیاز برای پلاسما تراپی به نوع استفاده آن، درمان و زیبایی بستگی دارد. نکته قابل‌توجه این است که با استفاده از این روش نمی‌توان با یک جلسه درمان به نتایج مثبتی دست‌یافت و مشکل فرد را برطرف کرد. به‌طورکلی برای استفاده از این روش توصیه می‌شود به‌صورت هفتگی یا دوهفته یک‌بار مراجعه کنید. اگر پلاسما تراپی به‌منظور ازبین‌بردن عفونت واژن انجام می‌شود، با چنین شرایطی فرد به‌صورت حدودی 4 تا 5 جلسه درمانی بسته به شرایط نیاز خواهد داشت تا درمان صورت گیرد.

مراقبت‌های بعد از پلاسما تراپی ناحیه تناسلی

ازآنجایی‌که عوارض پلاسما تراپی واژن بسیار کم است، اما نیاز به رعایت برخی نکات بعد از انجام آن دارید. در ادامه به برخی از مراقبت‎های موردنیاز بعد از پلاسما تراپی ناحیه تناسلی اشاره می‌کنیم:

  • اجتناب از پانسمان محل پلاسما تراپی شده
  • خودداری از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین
  • اجتناب از استحمام با آب گرم و استفاده از استخر
  • خودداری از کندن پوست‌های اضافه بعد از انجام پلاسما تراپی
  • خودداری از برقراری رابطه جنسی به مدت 2 تا 3 هفته
  • اجتناب از شستشوی محل پلاسما تراپی شده به مدت 24 ساعت

کاربردهای پلاسماتراپی برای واژن چیست؟

کاربردهای پلاسما تراپی برای ناحیه تناسلی شامل موارد زیر است:

درمان بی‌اختیاری ادرار با پلاسما تراپی واژن

خشکی واژن و شل‌شدن آن تنها از طریق افزایش سن به‌وجود نمی‌آید. یکی از معضلاتی که با افزایش سن به‌وجود می‌آید، بی‌اختیاری ادرار است. با استفاده از این روش می‌توانید بی‌اختیاری ادرار را برطرف کنید.

 

پلاسما تراپی واژن

 

درمان آتروفی واژن با پلاسماتراپی

در حقیقت آتروفی واژن همان نازک شدن، شل‌شدن، پاره شدن دیواره و احساس سوزش و درد در هنگام رابطه جنسی است. در برخی از موارد حاد آتروفی واژن می‎تواند باعث عفونت‌های مداوم این ناحیه و بی‌خوابی شود. دلایل بسیاری می‌تواند باعث نازک شده دیواره واژن شود که این دلایل می‌تواند شامل سرطان روده، سرطان تخمدان، استفاده بی‌رویه از قرص‌های جلوگیری و یائسگی باشد.

برای جلوگیری از ابتلا به آتروفی واژن، بهتر است از پوشیدن لباس‌های زیر پلاستیکی و استفاده از قرص‌های ضدبارداری به‌صورت بی‌رویه و مزمن اجتناب کنید. PH ناحیه تناسلی خود را با استفاده از پاک‌کننده‌های ادراری تنظیم و از استروژن به‌صورت مداوم استفاده نمایید.

درمان عفونت‌های مکرر واژن

پلاسما تراپی تنها برای جوان‌سازی واژن استفاده نمی‌شود بلکه جنبه درمانی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این روش درمان عفونت‎های واژینال است. این روش به‌صورت هم‌زمان با دارودرمانی نتیجه بسیار عالی و قابل قبولی خواهد داشت.

درمان مکمل ویروس اچ‌پی‌وی

پلاسما تراپی زگیل تناسلی یکی از مهم‎ترین کاربردها برای درمان ویروس زگیل تناسلی است. این روش یکی از روش‌های درمان حمایتی ویروس HPV محسوب می‌شود، یعنی ویروس HPV از طریق پلاسما تراپی به طور قطعی از بین نمی‌رود. این روش تنها برای کمک به دیگر روش‌های درمانی است.

جوان‌سازی واژن با پلاسما تراپی

یکی دیگر از کاربردهای این روش جوان‎سازی واژن است. برای جوان‌سازی ناحیه تناسلی از ترکیب کربوکسی‌تراپی واژن و پلاسماتراپی واژن استفاده می‌شود.

مدت زمان انجام پلاسما تراپی چقدر است؟

مدت زمانی که برای انجام این روش در نظر گرفته‌شده به طور تقریبی 60 دقیقه است. در این روش ابتدا پزشک یا متخصص باید از فرد خون بگیرد. سپس پلاسما و سرم را جدا و بعد از آن در ناحیه تخمدان، رحم و واژن تزریق کند. پس از تزریق بلافاصله سلول‌های کلاژن‎ساز و الاستین کار خود را آغاز می‌کنند و منجر به حالت الاستینی پوست و مو بافت شما خواهد شد. به‌طورکلی بهتر است این روش را حدود یک سال یک‌بار انجام دهید. تزریق بیش از حد پلاسمای مایع خون ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. اگر شما هرسال یک‎بار از این روش استفاده کنید، می‌توانید باعث درمان و تقویت واژن خود شوید. با استفاده از این روش می‌توانید بیماری‌هایی از جمله ستون فقرات، درد کمر را نیز درمان کنید.

ماندگاری پلاسما تراپی برای عفونت واژن چقدر است؟

عوامل مختلفی در ماندگاری پلاسماتراپی واژن تأثیرگذار است. این عوامل می‌تواند شامل تبحر و تخصص پزشک موردنظر، روش انجام‌دادن کار و حتی نوع دستگاه پلاسما تراپی باشد. به‌طورکلی ماندگاری پلاسما جت در درمان عفونت واژن از دیگر روش‌های درمانی بالاتر است.

تأثیر پلاسما تراپی در جوان‌سازی واژن

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای ایجاد زیباسازی واژن استفاده می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • لابیاپلاستی
  • واژینوپلاستی
  • سفید کردن واژن
  • تنگ کردن واژن

این روش‌ها تنها با هدف جوان‎سازی ناحیه تناسلی انجام می‌شود. امروزه یکی از روش‌ها برای ایجاد جوان‎سازی، پلاسما جت است. این دستگاه با استفاده ایجاد حرارت روی پوست ناحیه تناسلی، باعث کلاژن‌سازی در پوست شده و جوان‎سازی و سفید شدن این ناحیه را به‌همراه خواهد داشت. با استفاده از پلاسما جت می‌توانید برخی از بیماری‌ها مانند زگیل تناسلی را از بین ببرید.

 

پلاسما تراپی واژن

آیا پلاسما تراپی واژینال دردناک است؟

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که قرارگرفتن دستگاه پلاسماتراپی در داخل واژن آن‌ها می‎تواند دردناک باشد، درحالی‌که این روش درمان بدون درد و عارضه خاصی است. با استفاده از پلاسما تراپی افراد می‌توانند بدون نگرانی و استرس جهت انجام این روش درمان و برخورداری از نتایج آن به بهترین متخصص زنان مراجعه نمایند.

درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی

زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی است که در مردان و زنان ایجاد می‌شود. معمولاً این ویروس هیچ‌گونه علائمی ندارد و حتی ممکن است 2 سال طول بکشد فرد متوجه آلوده شدن خود شود. هنگامی‌که برجستگی‌های گل‌کلم مانند روی پوست واژن یا مقعد ایجاد می‌شود، نشانه‌های زگیل تناسلی در واژن ظاهر می‌شود. زگیل تناسلی تنها از طریق رابطه جنسی انتقال داده می‌شود. یکی از روش‌های درمان این ویروس پلاسما تراپی زگیل تناسلی است. این روش تکنیکی کم‌هزینه، مقرون‌به‌صرفه و سریع است که برای ازبین‌بردن کامل زگیل‌ها در مدت‌زمان کوتاه‌ همراه با دارو استفاده می‌شود.

هزینه پلاسما تراپی برای واژن

برای استفاده از این روش نمی‌توان هزینه دقیقی را تعیین کرد. معمولاً هزینه‌ای که برای پلاسما تراپی ناحیه واژن در نظر گرفته می‌شود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال، تعداد جلسات موردنیاز برای پلاسما تراپی، پزشک متخصص که پلاسماتراپی را انجام می‌دهد، مدت زمانی که پلاسما تراپی طول می‌کشد و دستگاهی که از طریق آن پلاسما تراپی انجام می‌شود در تعیین قیمت مؤثر است. برای تعیین قیمت پلاسماتراپی واژن باید فرد از طریق پزشک معاینه شود، سپس با نظر گرفتن شرایط بیمار پزشک هزینه مشخصی را به بیمار اعلام می‌کند.

مزایا پلاسما تراپی ناحیه واژن

یک روش مناسب برای درمان مشکلات واژن استفاده از روش پلاسما تراپی است. این روش درمانی دارای مزایای بسیاری برای افراد است. در حقیقت با پلاسمادرمانی هم‌زمان می‌توانید چندین مشکل از واژن خود را رفع کنید. برخی از مزایای این روش شامل موارد زیر هستند:

  1. با استفاده از این روش جوان‎سازی واژن امکان‌پذیر است. با تزریق پلاسما در ناحیه تناسلی کلاژن‌سازی انجام شده و موجب طراوت و شادابی واژن می‌شود.
  2. این روش به آبرسانی واژن کمک بسیاری می‌کند.
  3. تأثیر بسیاری در کیفیت رابطه جنسی دارد. با استفاده از پلاسما تراپی میل به رابطه جنسی و ارگاسم افزایش می‌یابد و کیفیت رابطه نیز بهبود پیدا می‌کند.
  4. این روش درمانی نیازی به برش، زخم و عمل جراحی ندارد.
  5. این روش از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند که موجب عوارض احتمالی برای فرد شود.
  6. برای استفاده از پلاسما تراپی در نواحی مختلف ناحیه تناسلی، هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود دارد.
  7. با استفاده از پلاسما تراپی می‌توانید تیرگی ناحیه تناسلی را رفع کنید. سفید کردن واژن با استفاده پلاسماجت امکان‌‌پذیر است واژن شما به‌خوبی تغییر رنگ می‌دهد و شاداب می‌شود.
  8. پس از انجام این روش می‌توانید به فعالیت‎های روزانه خود بپردازید و اختلالی در انجام فعالیت‌های شما رخ نخواهد داد. در حقیقت بعد از پلاسما تراپی دوران نقاهت بسیار کوتاهی را خواهید داشت.

 

پلاسما تراپی واژن

 

عوارض پلاسما تراپی واژن

اگر پلاسما تراپی برای واژن توسط یک پزشک متخصص انجام شود، بدون تردید برای شما هیچ‌گونه عوارضی نخواهد داشت. به‌طورکلی این روش بدون خطر است، اما در برخی از موارد ممکن است عوارضی را برای فرد داشته باشد.

افرادی که دارای پوستی حساس هستند، می‌تواند عوارضی از جمله التهاب و قرمزی داشته باشد.

ممکن است عوارضی مانند خارش یا درد بعد از انجام پلاسمادرمانی برای شما به‌همراه داشته باشد.

برای استفاده از این روش درمانی می‌توانید از طریق یک متخصص جراحی زیبایی زنان این کار را انجام دهید. درصورتی‌که جراح زنان در کار خود حرفه‌ای باشد، بهترین نتیجه را از این روش درمانی و زیبایی دریافت خواهید کرد. با استفاده از ویژگی‌های زیر می‌توانید انتخاب مناسبی برای انجام این روش درمانی داشته باشید:

  • پزشک دارای تخصص و مهارت لازم است.
  • کلینیک به ابزار و وسایل پیشرفته مجهز است.
  • کلینیک درمانی تمیز و مرتب است.

برخورد حرفه‌ای کادر پزشکی با بیمار و وقت‌گذاشتن جراح برای بیمار و شنیدن مشکلات او بسیار مهم است.

در این مقاله به پلاسما تراپی واژن و مزایا و عوارض آن پرداخته شد. برای استفاده از این روش باید ابتدا از طریق پزشک متخصص معاینه شوید تا براساس مشکلات شما و تعداد جلسات موردنیاز هزینه پلاسما تراپی واژن تعیین شود.

 

 

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از راه ارتباطی زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2520

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com