close

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن روشی برای جوان‌سازی واژن بانوان است. کربوکسی تراپی زنان یک متد برای جوان‌سازی و درمان تیرگی‌ها است. کربوکسی واژن یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی واژن است که جنبه درمانی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه عوارض کم و قابل‌جبران آن است جوان‌سازی پوست با این دستگاه معمولاً طی یک تا چهار جلسه انجام می‌‌شود و نیازی به جلسات بیشتر ندارد. ناگفته نماند که از دستگاه کربوکسی‌تراپی برای جوان‌سازی نواحی دیگر بدن هم استفاده می‌شود. در این مقاله ابتدا قصد داریم توضیح کلی پیرامون کربوکسی تراپی به شما ارائه دهیم و پس از آن فواید و عوارض استفاده از این دستگاه را برای جوان‌سازی واژن شرح می‌دهیم.

کربوکسی تراپی واژن به چه صورتی است؟

ضعیف بودن گردش خون در بدن می‌تواند سبب رخ‌دادن مشکلات پوستی شود. افزایش سن یکی از دلایل چروکی و افتادگی واژن است. به همین دلیل بسیاری از بانوان از این اتفاق رنج می‌برند. رخ‌دادن این مشکل برای پوست واژن می‌تواند به دلیل انجام‌دادن فعالیت‌های سنگین و چاق و لاغر شدن ناگهانی باشد. شاید بسیاری از شما اطلاع نداشته باشید که کربوکسی نام علمیه کربن‌دی‌اکسید است. این دستگاه دارای قابلیتی است که پزشک متخصص می‌تواند مقدار کربن‌دی‌اکسید را مشخص کند که چه مقداری به سطح پوست وارد شود. امروزه بیشتر بانوان برای رفع تیرگی و جوان‌سازی پوست از کرم‌های مختلفی استفاده می‌کنند که در بیشتر مواقع ممکن است به نتیجه مدنظر خود نرسند. کربوکسی تراپی زنان روشی نوین برای جوان‌سازی، رفع افتادگی و چروک‌های سطح پوست است.

تاریخچه کربوکسی‌تراپی

بیشتر شما ممکن است شنیده باشید که در دوران گذشته از آب چشمه‌های معدنی برای درمان بیماری‌های پوستی و شریانی خود استفاده می‌کردند. امروزه دانشمندان کشف کرده‌اند که دلیل استفاده از آب چشمه‌ها وجود گاز کربن‌دی‌اکسید در آن‌ها است. کربن‌دی‌اکسید در سطح پوست کلاژن‌سازی می‌کند به همین دلیل استفاده از روش کربوکسی‌تراپی سبب ازبین‌رفتن چین‌وچروک در سطح پوست می‌شود. جوان‌سازی و درمان مشکلات پوستی با استفاده از گاز کربن‌دی‌اکسید اولین‌بار در سال 1932 انجام شده است و در سال 1995 کربوکسی‌تراپی در بین بانوان رایج شد. اولین‌بار این فعالیت در فرانسه انجام شده است. درمان و جوان‌سازی پوست با استفاده از گاز کربن‌دی‌اکسید دارای تأییدیه از سمت FDA است. همان‌طور که در ابتدای متن اشاره کردیم جوان‌سازی پوست با دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود که هرکدام از دستگاه‌ها دارای عوارض‌های مختلفی هستند. ماندگاری جوان‌سازی با استفاده از این دستگاه تنها بستگی به بدن فرد، جنس پوست و نحوه درمان دارد. اولین و اصلی‌ترین کار دستگاه کربوکسی‌تراپی جوان‌سازی پوست است. به‌طورکلی بخواهید در نظر بگیرید مفهوم کامل کلمه کربوکسی‌تراپی، تزریق کربن‌دی‌اکسید به سطح پوست است. در ادامه با ما همراه باشید تا فواید و عوارض استفاده از این دستگاه را برای شما شرح دهیم.

فواید کربوکسی‌تراپی بانوان

یکی از منحصربه‌فردترین مزایای این دستگاه این است که مشکل افتادگی پوست شما را بدون هیچ‌گونه عمل جراحی از بین می‌برد. استفاده از این روش برای جوان‌سازی پوست واژن سبب آب‌رسانی به پوست، کاهش خارش و رفع خشکی پوست واژن شما می‌شود. این دستگاه با گاز کربن‌دی‌اکسید پوست شما را جوان‌سازی می‌کند. ورود کربن‌دی‌اکسید با سوزن به سطح پوست سبب گردش خون و کلاژن‌سازی در زیرپوست می‌شود. همچنین گاز کربن‌دی‌اکسید در سطح پوست مسیر عروقی را باز می‌کند همین عمل سبب جریان خون در زیرپوست می‌شود. گاز کربن‌دی‌اکسید به‌هیچ‌عنوان خطری برای بدن ندارد، زیرا این گاز در زندگی روزانه هم هر روز وارد بدن ما شده و سپس از طریق ریه‌ها دفع می‌شود. به همین دلیل پوست شما اکسیژن را به خود جذب کرده و سطح آن جوان‌سازی خواهد شد. مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری که یک متخصص انجام می‌دهد این است که محل ورود سوزن را مشخص می‌کند، زیرا با انجام این کار مقدار نیاز پوست به کربن‌دی‌اکسید را تشخیص می‌دهند.

 

کربوکسی تراپی واژن

 

گاز کربن‌دی‌اکسید در بدن

گاز دی‌اکسیدکربن هیچ‌گونه خطری برای بدن ما ندارد و آسیبی به بدن وارد نمی‌کند؛ زیرا این گاز در زندگی روزانه وارد بدن ما خواهد شد و سپس از طریق ریه‌ها دفع می‌شوند. گاز کربن‌دی‌اکسید هنگامی‌که وارد بدن ما می‌شود، پس از ورود به بدن ما هموگلوبین‌ها را به خود جذب می‌کند در نتیجه هموگلوبین‌ها اکسیژن‌ها را رها می‌کنند. در نهایت همین عمل سبب افزایش اکسیژن در خون می‌شود.

کربوکسی‌تراپی بانوان چه معایبی دارد؟

کربوکسی تراپی واژن فاقد درد و خونریزی است، زیرا پزشک متخصص قبل شروع کار خود از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. این دستگاه تا به امروز عوارض سنگین و غیر قابل جبرانی از خود به جا نگذاشته است. این دستگاه عوارض طبیعی دارد که بعد از انجام هر نوع لیزری برای شما پیش می‌آید. تشکیل کمی کبودی، بر محل تزریق طبیعی است و باگذشت زمان کوتاهی این کبودی رفع خواهد شد.

  • سوزش
  • قرمز و کبود شدن پوست
  • ایجاد تورم
  • بالارفتن حرارت بدن

موارد فوق از دیگر عوارض استفاده از این روش به‌شمار می‌رود.

مراقبت‌های پس از کربوکسی‌تراپی

پس انجام کربوکسی‌تراپی به مراقبت‌های زیاد و تخصصی نیازی نیست؛ اما نکات قابل‌توجهی وجود دارد که این نکات را به‌خصوص در روز اول باید به‌خوبی رعایت کنید. ابتدا نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که از ورزش‌های سنگین و انجام کارهای سنگین باید پرهیز کرد. همچنین در هفته اول از رفتن به استخر باید به‌طورجدی پرهیز کرد، تا دستگاه تأثیر خود را به‌خوبی بگذارد. توجه داشته باشید که بعد از انجام کربوکسی تراپی واژن به مدت 4 ساعت به ناحیه تناسلی آب نزنید، همچنین لباس‌های تنگ استفاده نکنید و بهداشت را به‌درستی رعایت کنید. دقت داشته باشید که به مدت 72 ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب و گرمای مستقیم قرار نگیرید. اگر تورم زیاد برای پوست شما به وجود آمد می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

نکاتی که قبل از انجام عمل باید به آن‌ها توجه کرد

اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که در انتخاب متخصص و مرکز کربوکسی‌تراپی خود دقت زیادی داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد و باید قبل از مراجعه برای کربوکسی‌تراپی به آن عمل کرد این است که در روز قبل از خوردن نوشیدنی‌های الکلی باید پرهیز کرد. ممکن است متخصص مربوطه برای شما تجویز کند که به مدت یک هفته قبل از استفاده از این روش از مصرف این داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهابی پرهیز کنید. قرص retin_a را در دو روز قبل و دو روز بعد به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید. حتماً دقت داشته باشید که در روز قبل از استفاده کربوکسی تراپی نظافت بدن خود را به‌خوبی انجام دهید.

 

کربوکسی تراپی واژن

 

کربوکسی‌تراپی برای چه افرادی ممنوع است؟

استفاده از دستگاه کربوکسی‌تراپی برای افرادی ممنوع است که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

  • اشخاصی که دارای بیماری سرطان هستند.
  • زنانی که مشکلات پوستی دارند.
  • استفاده از دستگاه کربوکسی‌تراپی برای افرادی که کم‌خونی شدید دارند به‌هیچ‌عنوان نباید استفاده شود.
  • اشخاصی که دارای بیماری‌های تنفس هستند
  • اشخاصی که دارای بیماری صرع هستند.
  • استفاده از این روش جوان‌سازی پوست بیشتر از همه برای افراد باردار مضر است.

بیشتر بانوان در سن 30 سالگی اکسیژن پوست آن‌ها شروع به پایین رفتن می‌کند به همین دلیل کمبود اکسیژن در سطح پوست سبب پیری زودهنگام شما می‌شود. استفاده از کربوکسی‌تراپی برای درمان مشکلات پوستی روشی نوین است که محدودیت سنی ندارد. مگر این‌که پزشک متخصص به دلایل پزشکی استفاده از این روش را برای شما مناسب نداند. تیره شدن و افتادگی پوست واژن دلایلی دارد که در ادامه قصد شرح آن‌ها را داریم.

علت تیره شدن و افتادگی پوست واژن چیست؟

مهم‌ترین علت تیره بودن پوست واژن به ژنتیک مربوط می‌شود. دلایل دیگر به مراقبت‌های پوستی که ما برای پوست خود باید انجام دهیم بستگی دارد. غیر از ژنتیک، دلایل دیگری هم وجود دارند که بر تیرگی و افتادگی پوست واژن تأثیر مستقیم دارند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • کمبود اکسیژن در سطح پوست
  • مشکلات و تغییرات هورمونی
  • استفاده از روش‌های نامناسب برای ازبین‌بردن موهای زائد واژن
  • استفاده از لباس‌های زیر جذب و پلاستیکی و عرق کردن ناحیه تناسلی
  • ورود به دوران یائسگی
  • انجام ورزش و کارهای سنگین
  • سایش واژن به‌دلیل پیاده‌روی بیش از حد

هزینه انجام کربوکسی واژن چقدر است؟

ازآنجایی‌که کربوکسی‌تراپی جزء خدمات زیبایی محسوب می‌شود و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، بنابراین هزینه آن به‌صورت کامل برعهده بیمار است. به‌طورکلی به دلایلی از جمله تخصص و مهارت پزشک و تعداد جلسات موردنیاز هزینه استفاده از این روش ثابت نیست. نکته قابل‌توجهی در این مورد این‌که استفاده از روش کربوکسی‌تراپی هزینه بسیار کمتری نسبت به عمل‌های زیبایی دارد.

تعداد جلسات درمانی چقدر است؟

تعداد جلسات جوان‌سازی با روش کربوکسی‌تراپی معمولاً بین 8 تا 10 جلسه انجام می‌شود. این جلسات هفته‌ای یک‌بار انجام می‌شود. البته ناگفته نماند فاصله بین هر جلسه و تعداد جلسات را متخصص تعیین می‌کند. نتیجه جلسات کربوکسی تراپی معمولاً از جلسه پنجم به بعد نمایان می‌شود. لازم به ذکر است که هرچه کیفیت مواد تزریق‌شده و نحوه تزریق باکیفیت‌تر باشد ماندگاری کربوکسی‌تراپی بیشتر خواهد بود.

همان‌طور که در بند اول اشاره کرده‌ایم دستگاه کربوکسی‌تراپی کاربردهای دیگری هم دارد.

  • ازبین‌بردن سلولیت‌های پوست
  • کاهش ریزش مو
  • رفع لک‌های صورت
  • رفع خط و چروک‌های پوست
  • رفع کبودی زیر چشم
  • درمان جای پسوریازیس‌های تشکیل شده روی پوست
  • ازبین‌بردن جای جوش و آکنه
  • ازبین‌بردن چربی‌های اضافی در شکم و پهلو

در این مقاله توضیحات مختصر و کاملی پیرامون کربوکسی تراپی زنان به شما ارائه داده‌ایم. کربوکسی واژن را افرادی با استفاده از تزریق انجام می‌دهند، اما اکنون با دستگاه‌های نوین این کار را انجام می‌دهند. کربوکسی تراپی واژن موضوعی بود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم.

 

 

نظر و انتقادات خود را پیرامون این مقاله از راه ارتباطی زیر با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com