close

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد ؛ چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد؟

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. زمان ریزش موها بعد از لیزر یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. به‌طورکلی زمان ریزش موهای زائد و تأثیر لیزر بر روی بدن هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است. تأثیرات لیزر در افرادی که دارای موهای ضخیم و تیره هستند، نسبت به کسانی که موهای بور و نازک دارند، بیشتر است. ریزش مو بعد از لیزر به عواملی نظیر نواحی موردنظر برای لیزر، سن افراد، وجود اختلالات هورمونی و ضخامت موها بستگی دارد. اغلب افراد تصور می‌‎کنند بعد از لیزر باید در همان روز یا صبح روز بعد موهای زائد شروع به ریزش کنند. این ذهنیت اصلاً درست نیست و زمان شروع ریزش موها بعد از لیزر در افراد متفاوت است. پس از لیزر موهای زائد، تقریباً بین 7 تا 10 روز موها بعد از اولین جلسه شروع به ریزش می‌کنند. ریزش موها به‌صورت شل شدن تار موهای زائد است. عملکرد دستگاه‌های لیزر می‌توانند در زمان ریزش موها تأثیرگذار باشند.

چه مدت پس از اولین جلسه لیزر مو، موها شروع به ریزش می‌کنند؟

در واقع موهای زائد بلافاصله بعد از اتمام جلسه لیزر شروع به ریزش نمی‌کنند. فولیکول مو طی فرایند لیزر کردن دچار تخریب می‌شود و بدن شروع به جایگزین‌کردن فولیکول‌ها با بافت‌های اطراف نواحی که قبلاً فولیکول مو وجود داشته، می‌کند. در این صورت فولیکول‌های مو به‌صورت پوست مرده از بدن خارج می‌شوند. در مدت‌زمان این پروسه بهبود، امکان دارد احساس کنید پوست شما خشک یا پوسته‌پوسته شده است. مدت‌زمان این پروسه برای اغلب افراد بین 2 تا 4 هفته است. در این مدت‌زمان موها به‌صورت دسته‌ای روی پوست ظاهر می‌شوند و با شیو کردن به طور کامل از بین می‌روند.

 

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

 

چرخه ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

بعد از گذشت 3 هفته از اولین جلسه لیزر، موهای نواحی لیزر شده شروع به رشد می‌کنند و هم‌زمان با رشد آن‌ها، موهای زائد قسمت‌های لیزر شده دچار ریزش می‌شوند. بعد از ریزش تمام موهای نواحی لیزر شده تا مدتی رشد نمی‌کنند. هنگامی‌که موهای زائد مجدداً شروع به رشد می‌کنند، باید جلسه دوم لیزر انجام شود. این فرایند ادامه‌دار است تا هنگامی‌که تأثیر لیزر بر روی موهای زائد به‌صورت کامل در نواحی موردنظر اعمال شود. نکته قابل‌توجه این است که رنگ موهای رشد کرده باید در مقایسه با قبل روشن و نازک‌تر باشد، در غیر این صورت مسئله را با پزشک در میان بگذارید.

زمان لازم برای ریزش کامل موهای زائد

برای این‌که موها بعد از لیزر دچار ریزش چشمگیری شوند، باید با صبر و حوصله بیشتری تعداد جلسات مشخص شده را کامل کنید. اگر جلسات تعیین شده لیزر را به‌صورت کامل و منظم انجام ندهید، شاهد بازگشت دوباره موهای زائد خود خواهید شد. تعداد جلسات لیزر به عواملی نظیر گستردگی موهای زائد، ضخامت موها، پاسخ‌دهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسه‌ها بستگی دارد. معمولاً تعداد جلسات موردنیاز برای حذف موهای زائد بین 8 تا 10 جلسه تعیین می‌شود. ریزش مو با استفاده از دستگاه لیزر در خانم‌ها نسبت به آقایان سریع‌تر جواب می‌دهد. از دلایل دیرتر پاسخ‌دادن موهای زائد در آقایان نسبت به اشعه‌های لیزر، وجود دائمی هورمون تستوسترون در بدن آن‌ها است.

سیکل ریزش تارهای مو بعد از لیزر موهای زائد

به‌طورکلی سرعت رشد موها بعد از لیزر کاهش نمی‌یابد. بااین‌حال، با هر مرحله رشد متوالی، تعداد فولیکول‌های مو به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌یابند. در این صورت بعد از گذشت هر جلسه لیزر، ریزش موهای زائد افزایش‌یافته و تعداد آن‌ها بر روی سطح بدن کاهش می‌یابد. انجام جلسات لیزر به‌صورت منظم موجب ماندگاری و رسیدن به نتایج بهتر می‌شود. استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را برای پوشیدن لباس موردنظر افزایش دهد. چرخه ریزش تارهای موی بدن بعد از لیزر باگذشت 7 روز شروع می‌شود و امکان دارد تا 2 هفته ادامه داشته باشد. با بیشتر شدن تعداد جلسات لیزر، موهای زائد دچار ریزش بیشتری می‌شوند. در این صورت تا اتمام جلسات لیزر شاهد ریزش کامل موهای زائد خود خواهید بود. موهایی که از طریق دستگاه لیزر دچار آسیب می‌شوند، معمولاً مجدداً رشد نمی‌کنند، هرچند رشد دوباره برخی از موها وجود دارد.

عوارض ریزش موهای زائد با لیزر

در حال حاضر دستگاه‌های لیزر بسیار پیشرفته و مدرن طراحی شده‌اند و اشعه آن‌ها تنها می‌توانند بر روی فولیکول مو تأثیر بگذارند و هیچ‌گونه آسیبی به سایر بافت‌های پوست وارد نکنند. بعد از اتمام جلسات لیزر پوست ممکن است دچار قرمزی، سوزش، التهاب و خارش شود که بعد از گذشت مدت‌زمان کوتاهی رفع می‌شود. اگر لیزر از طریق تکنسین غیرحرفه‌ای صورت گیرد، افراد با عوارضی نظیر سوختگی، تاول و عفونت مواجه می‌شوند. افراد پیش از مراجعه به مراکز درمانی باید از مهارت و تخصص پزشک مطمئن شوند.

 

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

 

تأثیر آب‌وهوا در ریزش موها بعد از لیزر

یکی از حرف‌های بی‌پایه و اساس در رابطه با زمان ریزش موها بعد از لیزر می‌توان به تأثیر آب‌وهوایی اشاره کرد. اگر تکنسین از شما بخواهد به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی در جلسات بیشتری شرکت کنید، باید به اعتبار و معتبر بودن آن کلینیک زیبایی شک نمایید. این امکان وجود دارد حرارت تأثیر بسیار ناچیزی روی رشد موها داشته باشد، اما آن‌قدر ناچیز است که نیاز به توجه ندارد. تنها مسئله تأثیر آب‌وهوایی در رابطه با لیزر، بهتر است نواحی بیکینی و زیربغل را در فصل سرد سال انجام دهند. از دلایل انجام لیزر در فصل سرد سال می‎‌توان به کاهش تعریق بدن و ایجاد حساسیت پوستی کمتر اشاره کرد.

ارتباط بین زمان دقیق ریزش موها بعد از لیزر و ماندگاری نتایج آن

موهای زائد بلافاصله بعد از لیزر دچار ریزش نمی‌شوند و این اتفاق بعد از چند روز تا چند هفته می‌افتد. شاید این مسئله برای شما نگران‌کننده باشد و تصور کنید که موهای زائد به رشد خود ادامه می‌دهند، اما انجام لیزر در جلسات بیشتر به‌دلیل رشد موها و چرخه متفاوت هرکدام از آن‌ها ضروری است. لیزر تنها می‌تواند روی فولیکول موهایی تأثیر بگذارد که در مرحله جدیدی از رشد خود قرار دارند. نتایج لیزر در هر فردی متفاوت بوده و نمی‌توان به‌سادگی نتیجه را پیش‌بینی کرد. ماندگاری نتایج لیزر امکان دارد بعد از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد، اما نمی‌توان رفع دائمی موهای زائد را تضمین کرد. هنگامی‌که موهای زائد مجدداً شروع به رشد می‌کنند، رنگ آن‌ها نسبت به قبل روشن‌تر و نازک‌تر می‌شود. اگر قصد دارید ماندگاری نتایج لیزر برای موهای زائد را مشاهده نمایید، باید دوره آن را تکمیل کنید. هنگامی‌که فرد بعد از لیزر موهای زائد خود، به نتایج موردنظر نرسید، باید این مسئله را با پزشک در میان بگذارد تا بتواند برای رفع مشکل ایجاد شده راهکاری ارائه کند.

آیا ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد دائمی خواهد بود؟

برای این‌که نتایج لیزر بتوانند تأثیر مثبتی داشته باشند، موها باید در وضعیت آناژن قرار بگیرند. در واقع 15 درصد از فولیکول‌های مو در مرحله آناژن قرار دارند، از بین می‌روند. هنگامی‌که تعداد جلسات لیزر افزایش یابد، میانگین موهای درحال‌رشد کاهش می‌یابد. در این صورت برای ازبین‌بردن موهای زائد باید چندین جلسه تعیین شود. بعد از تکمیل جلسات لیزر اغلب 90 درصد از موهای زائد به‌صورت دائمی از بین می‌روند. ضروری است بعد از 6 ماه تا 1 سال بعد از آخرین جلسه لیزر، شارژ مجدداً انجام شود. گاهی اوقات برخی از عوامل موجب رشد بیش از حد موهای زائد می‌‎شود که شامل موارد زیر هستند:

  • وراثت
  • حاملگی
  • اختلالات یا عدم تعادل هورمونی
  • بیماری‌ها و مصرف برخی از داروها
  • استفاده از روش‌های موقتی نظیر اپیلاسیون، ژیلت و کرم‌ها
  • مصرف برخی از داروها در ورزش‎هایی نظیر بدنسازی
  • نوع پوست
  • نوع ضخامت تارهای مو

بررسی زمان شروع ریزش موها بعد از لیزر

اگر شما بعد از انجام لیزر انتظار دارید، موهای زائد سریع شروع به ریزش کنند، بهتر است این مسئله را فراموش نمایید. ریزش موهای بدن بلافاصله بعد از جلسه لیزر امکان‌پذیر نیست. هنگامی‌که جلسات لیزر برای حذف موهای زائد را شروع می‌کنید، متوجه می‌شوید که شرایط متفاوتی برای شما رخ می‌دهد. زمان ریزش موها بعد از لیزر بین 1 تا 3 هفته بعد از اتمام جلسه اول خواهد بود. ازآنجایی‌که عملکرد دستگاه‌های لیزر متفاوت است؛ بنابراین دستگاهی که برای این روش انتخاب می‌کنید، امکان دارد موجب تغییراتی در زمان دقیق شروع ریزش موها بعد از لیزر شود.

چرا موهای زائد بعد از انجام لیزر مجدداً رشد می‌کنند؟

به‌طورکلی اشعه‌های لیزر، فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهند و موجب ازبین‌رفتن ریشه موهای زائد می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که موهای زائد دارای چرخه رشد هستند. هنگامی‌که موها در مرحله رشد قرار دارند، اشعه‌های لیزر روی آن‌ها تابیده می‌شوند که موها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. چرخه رشد موها برحسب سن، شرایط هورمونی و پروسه رشد طبیعی مو در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. در این صورت هر تار مو می‌تواند در مرحله مختلفی از چرخه رشد قرار بگیرد و همین مسئله موجب نیاز به تعداد جلسات بیشتر می‌شود. اشعه‌های لیزر نمی‌توانند فولیکول مو را به‌صورت دائمی از بین ببرند. در حقیقت فولیکول مو را در حالت چرخه استراحت قرار می‌دهند. به‌همین دلیل افراد نیاز به تکرار جلسات لیزر به‌صورت دوره‌ای دارند. ضعیف شدن فولیکول مو در اثر قرارگرفتن‌های پی‌درپی در فاز استراحت به‌دلیل تکرار لیزر،  فاصله زمانی بین جلسات باگذشت زمان افزایش می‌یابد.

در این مقاله سعی شد در رابطه با ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد بحث کنیم. زمان ریزش موها بعد از لیزر در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان یک زمان دقیق را برای همه تعیین کرد. ازآنجایی‌که ریزش موها به پارامترهایی نظیر سن، اختلالات هورمونی، ضخامت موها و تیپ پوستی بستگی دارد؛ بنابراین نباید انتظار داشت زمان ریزش موها در تمام افراد یکسان باشد.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3966

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com