close

رفع غبغب با کربوکسی تراپی

رفع غبغب با کربوکسی تراپی

رفع غبغب با کربوکسی تراپی یکی از روش‌های غیرتهاجمی محسوب می‌شود. در کربوکسی تراپی غبغب به‌جای تزریق مایعات مزوتراپی از گاز دی‌اکسیدکربن استفاده می‌شود. تزریق گاز دی‌اکسیدکربن می‌تواند در لایه مزودرم یا لایه‌های عمیق پوست انجام گیرد. به‌طورکلی علائم کربوکسی تراپی بر روی پوست شامل بالارفتن جریان خون، بهینه‌سازی توان ارتجاعی پوست، کاهش تجمع چربی و ترغیب تولید کلاژن است. به طور معمول هنگامی‌که گاز 2CO در زیرپوست قرار می‌گیرد بدن احساس می‌کند دچار کمبود اکسیژن شده در نتیجه جریان خون را بالا می‌برد و فاکتورهای رشد را به سمت ناحیه موردنظر ارسال می‌کند. کربوکسی غبغب از طریق دو روش دی‌اکسیدکربن و گشاده شدن رگ خونی انجام می‌گیرد که در مِتٌد اول چربی را به‌صورت مکانیکی از بین می‌برد و سپس موجب گشاد شدن مویرگ‌های موضع درمان می‌شود.

کربوکسی تراپی برای رفع غبغب

کربوکسی تراپی به دو روش که تکمیل‌کننده یکدیگر هستند، غبغب را از بین می‌برند. دی‌اکسیدکربن موجب نابودی سلول‌های چربی به طور مکانیکی می‌شود. همچنین در روش دوم اثر اتساع عروق باعث گشاد شدن مویرگ‌های موضع درمان می‌شود. گشاد شدن رگ‌ها به این معنی است که جریان خون را در بخش موردنظر قوی‌تر و افزایش می‌یابد و در نتیجه اکسیژن‌رسانی بهبود پیدا می‌کند. در این صورت افزایش دریافت اکسیژن مهم است. در نتیجه جریان اکسیژن قوی‌تر می‌تواند مایع متراکم شده بین سلول‌ها را از بین ببرد.

با افزایش دریافت اکسیژن در ناحیه درمان سلول‌های چربی کمتری باقی می‌مانند و در نتیجه بافت زیرپوستی نیز محکم‌تر می‌شود. کربوکسی تراپی غبغب یک درمان غیر جراحی محسوب می‌شود. متخصصین دی‌اکسیدکربن (2CO) را از طریق سوزن بسیار کوچکی وارد بافت زیرپوستی می‌کنند. در نتیجه دی‌اکسیدکربن به‌سادگی در بافت‌های مجاور پراکنده می‌شود. همچنین تعداد جلسات درمان و فاصله بین آن‌ها به بزرگی غبغب ارتباط دارد. در هر هفته بین 2 تا 3 بار کربوکسی تراپی انجام می‌گیرد که هر جلسه آن تنها بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. بهبودی وضعیت پوست بعد از جلسه پنجم کاملاً قابل‌مشاهده است. نتیجه درمان برای رفع غبغب با کربوکسی تراپی بعد از 8 تا 10 جلسه شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است.

آیا کربوکسی تراپی غبغب دردناک است؟

در این روش گاز دی‌اکسیدکربن از طریق یک سوزن بسیار نازک به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود. این امکان وجود دارد که در هنگام ورود سوزن یک درد جزئی احساس کنید که قابل‌تحمل است. میزان درد تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به محل درمان بستگی دارد و از یک بخش به بخش دیگر متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی افرادی که می‌گویند کربوکسی تراپی اصلاً دردناک نیست، دور از حقیقت است، اما درد حاصل از سوزن‌ها به‌قدری کم است که می‌توانید به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کنید.

علل ایجاد غبغب

دلایل ایجاد غبغب شامل موارد مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

استفاده بیش از حد از تلفن همراه

به طور معمول اگر بیش از اندازه سر خود را به سمت پایین نگه‌دارید، نه‌تنها باعث آسیب به ماهیچه‌های گردن می‌شوید، بلکه غبغب شما به‌مرورزمان بزرگ‌تر خواهد شد.

بیماری‌ها

برخی از بیماری‌ها قادرند تأثیر بسیار زیادی در اندازه غبغب داشته باشند که شامل کم‌کاری تیروئید، کوشینگ، اختلالات کلیوی، التهاب غدد بزاقی و عفونت سینوسی هستند. در این صورت غبغب به‌صورت ناگهانی ایجاد و ارتباطی با رژیم غذایی و ورزش ندارد.

 

رفع غبغب با کربوکسی تراپی

 

افزایش وزن یا بی‌تحرکی

از دیگر دلایل ایجاد غبغب می‌توان به افزایش وزن و یا سبک زندگی اشاره کرد. امکان دارد کم‌تحرکی موجب برجسته شدن چانه و غبغب گردد.

کهولت سن و افتادگی پوست

این مورد در اغلب مواقع مخصوصاً در زنان بعد از یائسگی شایع می‌شود و موجب ایجاد غبغب یا شل شدن پوست در قسمت چانه و گردن می‌گردد.

ژنتیک

این امکان وجود دارد که غبغب ژنتیکی باشد و از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شود.

عوارض جانبی کربوکسی غبغب

به طور معمول کربوکسی غبغب عوارض جانبی خاصی ندارد. این متد یکی از کم‌خطرترین شیوه‌های درمانی به‌حساب می‌آید، البته در زمان تزریق امکان دارد احساس گرما داشته باشید. تورم و قرمزی بعد از تزریق گاز دی‌اکسیدکربن کاملاً عادی است و به‌مرورزمان کاسته می‌شود. در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون این امکان وجود دارد کبودی و تورم افزایش یابد، هرچند مهارت و تجربه پزشک در این امر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. کربوکسی تراپی تقریباً یک روش درمانی بدون درد است و بیماران در هنگام تزریق دچار احساس سوزش، فشار یا ناراحتی جزئی می‌شوند که شدت آن به ناحیه موردنظر بستگی دارد. پوست در صورت نیاز در ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود. عوارض جانبی کربوکسی تراپی شامل ورم جزئی، قرمزی، کبودی و درد در محل تزریق می‌شود که به ناحیه درمان بستگی دارد. به‌ندرت جای زخم بر روی پوست باقی می‌ماند.

تعداد جلسات موردنیاز برای رفع غبغب با کربوکسی تراپی

برای تمام افراد تعداد جلسات درمانی موردنیاز برای رفع غبغب یکسان نیست. یکی از مهم‌ترین عوامل میزان چربی پنهان‌شده در ناحیه غبغب و چانه است. به طور معمول هرچه این مقدار افزایش یابد، شما به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارید. طول جلسات کربوکسی تراپی بین 10 تا 30 دقیقه متغیر است. معمولاً برای مشاهده کامل نتیجه بین 6 تا 9 جلسه درمانی توصیه می‌شود، البته نیازی نیست هر هفته به کلینیک مراجعه نمایید. حداقل فاصله بین جلسات کربوکسی تراپی باید دوهفته باشد.

کربوکسی تراپی برای رفع غبغب اثربخش است؟

پاسخ این سؤال مثبت است. بالارفتن خون‌رسانی و فشار گاز دی‌اکسیدکربن موجب می‌شود که چربی‌های انباشته در این قسمت به گردش خون بازگردند و بخش غبغب لاغر شود.

 

رفع غبغب با کربوکسی تراپی

 

روشی سریع برای ازبین‌بردن غبغب

امروزه روش‌های بسیاری برای ازبین‌بردن غبغب و زاویه‌سازی صورت وجود دارد. یکی از این روش‌های سریع برای ازبین‌بردن غبغب کربوکسی تراپی محسوب می‌شود. این شیوه درمانی را می‌توانید زیرمجموعه متد مزوتراپی دانست. در این متد گاز 2CO جایگزین مایعات تزریق شده در روش مزوتراپی می‌شود. تزریق گاز در لایه مزودرم انجام می‌شود و ممکن است تزریق در لایه‌های عمیق‌تر نیز وجود داشته باشد. گاز دی‌اکسیدکربن موجب بهبود جریان موضعی خون شده و توانایی ارتجاعی پوست و کلاژن‌سازی را بیشتر می‌کند. استفاده از این متد در درمان افرادی که قادر به به‌کارگیری روش‌های جراحی غبغب نیستند و امکان گرفتن بی‌هوشی کامل برای آن‌ها وجود ندارد یک راهکار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

برای کاهش چربی‌های سخت نظیر غبغب، می‌توانید گاز دی‌اکسیدکربن را در ظرفیت بالا در عمق چربی تزریق کنید. به‌همین دلیل سلول‌های چربی شکسته شده و تولید عروق جدید و بازسازی سلول‌ها تحریم می‌شود. برای ازبین‌بردن غبغب با کربوکسی تراپی گاز 2CO درست در زیرسطح پوست قرار می‌گیرد. در این صورت بدن احساس می‌کند دچار کمبود اکسیژن شده و در نتیجه بدن جریان خون قسمت موردنظر را بالا برده و فاکتورهای رشد را به جهت ناحیه گسیل می‌دارد. یکی از رویدادهای این مسئله تحریک تولید رگ‌های خونی جدید است. در نتیجه همین دلیل موجی از اکسیژن و مواد مغذی به منطقه هدف فرستاده می‌شود که به‌دنبال آن گردش خون بهبود پیدا کرده و سلول‌ها بازسازی می‌شوند.

رفع غبغب با کربوکسی تراپی در چند جلسه بدون درد و عارضه

به‌طورکلی تمام این موارد از قبیل افزایش سن، متراکم شدن بافت چربی و شل‌شدن پوست از دلایل ایجادکننده غبغب هستند. این امکان وجود دارد غبغب موجب کاهش اعتمادبه‌نفس و تغییر ظاهر افراد شود. روش‌های بسیاری برای رفع غبغب وجود دارد که استفاده از آن‌ها باید طبق تشخیص نظر پزشک و بودجه و نیاز بیمار انجام شود. کربوکسی تراپی یک متد ایمن محسوب می‌شود که با ازبین‌بردن سلول‌های چربی در بخش‌های چانه و خون‌رسانی بیشتر به این محل به‌سادگی می‌تواند غبغب را از بین ببرد.

کربوکسی تراپی نسبت به دیگر شیوه‌های تهاجمی (جراحی) دوره نقاهت ندارد و فرد بلافاصله بعد از استفاده از این متد می‌تواند به فعالیت‌‎های روزمره خود بپردازد. در این روش باید تعداد جلسات به‌موقع و با رعایت فاصله زمانی انجام شود. تعداد جلسات موردنیاز برای این روش بین 6 تا 8 جلسه است. همچنین فاصله بین جلسات باید 7 تا 10 روز باشد که این مسئله به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. استفاده از متد کربوکسی تراپی برای ازبین‌بردن غبغب هیچ‌گونه نگرانی و خطری وجود ندارد، تنها نیاز به رعایت یکسری رژیم غذایی و نکات و توصیه‌های پزشک است که مجدداً دچار افتادگی یا جمع‌شدن پوست نشود.

چه زمانی نمی‌توانید از کربوکسی تراپی استفاده کنید؟

در صورت وجود هر یک از مشکلات زیر شما نمی‌توانید گزینه مناسبی برای استفاده از کربوکسی تراپی باشید:

  • افرادی که بیماری قلبی عروق کنترل نشده دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند.
  • در صورت داشتن بیماری‌های تنفسی حاد نباید از این متد استفاده نمایید.
  • در صورت وجود مشکلات انعقاد خون در شما کربوکسی تراپی گزینه مناسب برای ازبین‌بردن غبغب نیست.
  • افرادی که اخیراً دچار آمبولی ریه شده‌اند.
  • افرادی که به بیماری‌های بافت پیوندی دچار هستند.
  • افرادی که دچار عفونت پوستی هستند.
  • خانم‌هایی که باردار یا شیرده هستند در نتیجه نمی‌توانند از این روش استفاده نمایند.

در این مقاله سعی شد در رابطه رفع غبغب با کربوکسی تراپی یکسری موارد را برای شما بیان کنیم. کربوکسی تراپی غبغب نسبت به دیگر روش‌ها برای ازبین‌بردن چربی‌های سخت بسیار مناسب و تأثیرگذار است. استفاده از کربوکسی تراپی برای ازبین‌بردن غبغب یک روش بسیار مؤثر و بدون وجود عوارض خاصی است. شما می‌توانید برای ازبین‌بردن غبغب خود با پزشک موردنظر مشورت کنید و بعد از بررسی و معاینه روش مناسب را انتخاب نمایید. نظر پزشک در مورد استفاده از این روش به نوع مشکل و نیاز شما بستگی دارد.

 

 

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com