close

تنگ کردن واژن با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن از طریق دو روش لیزر و جراحی انجام می‌شود. لیزر یکی از روش‌های تنگ کننده واژن محسوب می‌شود. انتخاب شیوه جراحی براساس شرایط بدن فرد مشخص می‌شود، بدین شکل که فرد باید معاینه شود تا بعد از بررسی‌های لازم تعیین شود که کدام یک از روش‌ها برای او ضروری است. تنگ شدن واژن با لیزر یکی از شیوه‌های ساده و بدون درد و خونریزی است که برای جوان‌سازی واژن انجام می‌شود. به‌طورکلی گشادی واژن دلایل متعددی دارد، اغلب این عوامل شامل زایمان طبیعی، بالارفتن سن، چندقلوزایی و مشکلاتی دیگر می‌تواند باعث شل شدن این ناحیه گردد. استفاده از لیزر برای تنگی واژن می‌تواند باعث بهبود عضلات پرینه شود. ناحیه تناسلی به‌سبب زایمان دچار کشیدگی عضلات می‌شود که اغلب هنگامی‌که این کشیدگی بیش از حد باشد به طور ناخودآگاه بهبود نمی‌یابد و همین دلیل باعث نارضایتی افراد می‌شود.

تنگ کردن واژن با لیزر به چه صورتی انجام می‌شود؟

لیزر در قسمت مخاط و زیر مخاط واژن شروع به کارکرده و حدوداً در اندازه‌های یک سانتی‌متری، در کانال واژن لیزر تابیده می‌شود. تابیده شدن لیزر در کانال واژن موجب بالارفتن پروتئین‌های پشتیبان، افزایش عروق خونی ناحیه واژینال و پایانه‌‎های عصبی می‌شود. در نهایت با انجام کلاژن‌سازی، بافت واژن منبسط شده که سبب تنگ شدن واژن می‌‎شود. لیزر با استفاده از تحریک بافت مخاطی واژن میزان ترشح و تولید کلاژن را بالا می‌برد. در هنگام استفاده از لیزر برای تنگی واژن هیچ‌گونه برشی بر روی واژینال صورت نمی‌گیرد، بلکه با ایجاد گرما، تحریک و احیای بافت انجام می‌شود. نور لیزر توسط دهانه واژینال وارد بافت و دیواره آن می‌شود و اثر خود را بر روی بافت مخاطی آن می‌گذارد.

تفاوت تنگ کردن واژن با لیزر و جراحی

ازآنجایی‌که تنگ کردن ناحیه واژن با لیزر موجب تحریک بافت زیرپوستی و کلاژنی می‌شود؛ بنابراین استفاده از این روش سبب جوان‎سازی مخاط واژن، تنگی واژینال، بالابردن حس جنسی و جوان‎سازی آن می‌گردد. درصورتی‌که تنگ کردن واژینال با لیزر تأثیرگذار نخواهد بود که بافت ناحیه تناسلی آن‌ها کاملاً از بین رفته و شل شده باشد و یا با بافت‌های اضافی مواجه شوید. در این صورت تنها روش مناسب برای تنگ کردن واژینال جراحی است. تنگ کردن واژینال از طریق عمل جراحی تحت بی‌حسی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی صورت می‌گیرد. در طول جراحی می‌توان چندین مشکل در ناحیه واژن را بررسی و برای رفع آن اقدام کرد که این موارد شامل زیر هستند:

  • ترمیم بافت زیرین
  • برداشتن بافت‌های اضافی
  • درمان افتادگی مثانه
  • جراحی لوله واژن قدامی و خلفی
  • رفع مشکلات رکتوسل

برخی اوقات ممکن است فرد با مشکل رکتوسل روبه‎‌رو باشد که به‎اصطلاح برآمدگی بافت واژن به داخل است که در هنگام عمل جراحی می‌توان برای ترمیم آن اقدام کرد. به‌طورکلی می‌توان به‌صورت هم‌زمان با تنگ کردن ناحیه واژن چند نوع جراحی زیبایی برای بیمار انجام داد، البته برخی اوقات امکان دارد جهت جوان‎سازی و بالابردن حس جنسی به بیمار بعد از جراحی، لیزر تکمیلی توصیه گردد که استفاده از لیزر برای زیبایی زنان به شرایط فرد بستگی دارد و براساس آن تعیین می‌شود.

 

تنگ کردن واژن

 

آیا رابطه جنسی باعث گشادی واژن می‌شود؟

یکی از باورهای غلط افراد این‌که رابطه جنسی موجب گشاد و بزرگ شدن دیواره‌های واژن می‌شود. واژن یک عضو از بدن محسوب می‌شود که دارای خاصیت الاستیک و انعطاف‌پذیری است، بدین معنا که می‌تواند کشیده شده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد. با بالارفتن سن و پس از زایمان این امکان وجود دارد ماهیچه‌های اطراف واژن ضعیف شوند، اما برخلاف باورهای عموم تا به امروزه ثابت نشده شل شدن واژن از دلایل رابطه جنسی زیاد باشد. واژینال پیش از رابطه جنسی و پس از آن به‌صورت موقت باز می‌شود. این وضعیت مانند خمیازه کشیدن است که دهان هنگام خمیازه باز می‎شود و سپس به حالت اولیه خود برمی‌گردد. به‌طورکلی عضلات واژن در هنگام برانگیختگی جنسی شل می‌شوند و همین دلیل موجب احساس لذت برای فرد در رابطه جنسی می‎گردد. در این صورت به‌آرامی عضلات شل می‌شوند و بعد از رابطه جنسی، واژن به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

از کجا بفهمیم که دچار گشادی واژن شده‌ایم؟

از علائم گشادی واژن این است که در هنگام عطسه و یا سرفه دچار بی‌اختیاری ادرار شوید، به‌طوری که با کوچک‌ترین فشاری، قطره‌ای ادرار در لباس زیر بچکد. روش‌های خانگی برای کنترل و کاهش این عوارض شامل موارد زیر است:

  • انجام تمرینات کگل برای بهبود عضلات کف لگن
  • استفاده از لیزر
  • انجام جراحی‌های بی‌خطر و تأثیرگذار
  • استفاده از وسایل در داخل واژن از قبیل بوژی و مخروط

اقدامات قبل از تنگ کردن واژن

پیش از تنگ کردن واژینال مهم‎ترین اقدام بررسی و معاینه ضروری است، چراکه بهترین انتخاب درمان و جراحی زیبایی زنان بعد از بررسی‌های لازم تعیین می‌گردد. برخی اوقات ممکن است برای برخی افراد بهترین گزینه درمان لیزر باشد، اما برای بعضی اشخاص این روش درمانی مناسب نباشد. در این صورت باید پیش از اقدام به جراحی باید از طریق پزشک متخصص زیبایی معاینه شوید. برخی اوقات باید پیش از جراحی ناحیه تناسلی فرد مورد بررسی قرار گیرد، زیرا دلایل مختلفی وجود دارد که می‎تواند باعث شل شدن واژن شود. دلایل ایجاد این نوع مشکلات و شدت آن‎ها در روش درمان مؤثر خواهد بود.

فواید لیزر نسبت به روش جراحی برای تنگ شدن واژن

استفاده از لیزر نسبت به جراحی دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بدون استفاده از برش
  • درمان سریع
  • بدون احساس درد و خونریزی
  • دوران نقاهت کوتاه
  • هزینه کمتر نسبت به جراحی
  • افزایش لذت در رابطه جنسی

لیزر تنگی واژن برای چه افرادی، کاربرد ندارد؟

افرادی که گشادی و پارگی شدید واژن دارند. (برای ازبین‌بردن این مشکل نیاز به واژینوپلاستی دارند)

افرادی که به‌سبب ابتلا به بیماری‎های سیستمیک، استفاده از لیزر برای آن‌ها ممنوع است.

افرادی که به بیماری خودایمنی شدید دچار هستند.

بانوانی که باردار هستند.

مراقبت‌های بعد از تنگی واژن با لیزر

استفاده از لیزر هرچند بدون و درد و خونریزی انجام می‌شود، اما باید بعد از به‌کارگیری این روش برخی از نکات را رعایت کنید.

در صورت احساس درد و یا سوزش برای تسکین درد از کمپرس سرد استفاده کنید.

از برقراری رابطه جنسی بین یک تا دوهفته خودداری نمایید.

از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید و به میزان کافی استراحت داشته باشید.

 

تنگ کردن واژن

 

ماندگاری لیزر تنگ کردن واژن

ماندگاری لیزر تنگ کردن واژن به بافت بدن هر فرد و میزان شل‌شدگی و گشادی عضلات واژینال بستگی دارد. به‌طورکلی، ماندگاری تنگ شدن رحم بین 18 تا 2 سال است.

تنگ کننده واژن به‌‎صورت دائمی با لیزر

در حال حاضر پزشکان متخصص زیبایی با کمک لیزر می‌توانند به تنگ کردن واژینال زنان کمک بسیاری کنند. از مزایای استفاده از تنگ کننده رحم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باقی‌ماندن غشای مخاط به‌شکل عادی

ایجاد کلاژن‌سازی

ماندگاری بالا

نبود نیاز به بستری

قابل‌مشاهده بودن تغییرات ایجاد شده

آیا بعد از تنگی واژن با لیزر، می‌توان زایمان طبیعی انجام داد؟

بسیاری از بانوان اصرار دارند که برای به‌دنیاآوردن فرزند خود از روش زایمان طبیعی استفاده کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که پس از تنگ شدن دهانه واژن، هنگام خروج فرزند درد زیادی را متحمل خواهید شد که ممکن است خطراتی برای جنین و مادر به‌دنبال داشته باشد. افرادی که قصد بارداری و یا زایمان دارند، باید تنگ کردن ناحیه واژن را 6 ماه پس از آخرین زایمان خود انجام دهند.

داروی تنگ کننده واژن در خانه

روش‌های مختلفی برای تنگ کردن ناحیه واژن وجود دارد که برخی از این شیوه‌های به‌صورت طبیعی در منزل قابل‌استفاده هستند. استفاده از داروهای طبیعی می‌تواند از شل شدن واژن جلوگیری کند. روش‌های طبیعی برای ممانعت از شل شدن واژن شامل استفاده از رژیم غذایی سالم، رعایت مسائل بهداشتی، انجام تکنیک‎‌های ورزشی و ماسک خانگی است.

مراحل تنگ کننده واژن با لیزر

در ابتدا پزشک متخصص زیبایی برای انجام لیزر یک بررسی واژینال انجام می‌دهد تا بعد از بررسی این ناحیه، اطمینان حاصل کند که انجام این کار نمی‌تواند برای بیمار ضرری داشته باشد. در ادامه سه مرحله ضدعفونی وجود دارد که شامل ابزار، کارتریج اولتراسوند و واژن است. در این صورت کارتریج که روی میله قرار گرفته به‌اندازه 10 سانتی‌متر داخل واژن می‌شود. امواج اولتراسوند از طریق کارتریج به عمیق‌ترین لایه واژن ارسال می‎شود و با چرخش 360 درجه تمام دیواره واژینال را پوشش می‌دهد.

به طور تقریبی این مرحله از درمان 3 دقیقه طول می‌کشد. در هنگام استفاده از این روش امواج به بافت عمیق نفوذ می‌کنند و ممکن است بیمار کمی احساس سوزش داشته باشد. سپس دسته دستگاه حدود 3 سانت به بیرون کشیده می‎شود و چرخش 3 دقیقه‌ای آن در این ناحیه اعمال می‌شود. در ادامه دسته 3 سانتی دیگر به سمت بیرون کشیده شده و 3 دقیقه دیگر با چرخش اولتراسوند انجام می‌شود. این مراحل مجدداً با یک کارتریج 3 سانتی تکرار می‌شود تا پوست داخل واژن را درمان کند. در نهایت با تزریق سرم جوان‎سازی مواد مغذی حیاتی وارد واژن شده و بافت‌های کلاژن جدید تغذیه شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای انجام تنگ کردن ناحیه واژن با لیزر، از پروب‌های اختصاصی استفاده می‎شود. از نظر بهداشتی استفاده از این روش بسیار قابل‌اعتماد و اطمینان است و در کل زمان درمان تقریباً 20 دقیقه طول خواهد کشید.

در این مقاله سعی شد در رابطه با تنگ کردن واژن با لیزر یک‌سری نکات را برای شما بیان کنیم. لیزر یکی از روش‌های تنگ کننده واژن است که می‌توانید بدون هیچ‌گونه عوارضی اقدام به انجام آن کنید.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و همچنین برای ارتباط با ما از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2685

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com