close

میکرونیدلینگ یا هایفو ؛ انتخاب بهترین روش جوان‌سازی پوست

میکرونیدلینگ یا هایفو

میکرونیدلینگ یا هایفو دو روش لیفت غیرتهاجمی هستند که نیازی به جراحی ندارند. هر دو روش با گرم‌کردن لایه‌های عمیق پوست، اما با فناوری‌های متفاوت باعث تحریک بدن به کلاژن‌سازی و در نتیجه جوان‌سازی می‌شوند. هیچ پاسخ دقیقی در رابطه با این‌که هایفوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ وجود ندارد و تنها درک روند پیری و آگاهی از نحوه تغییر هریک از اجزای صورت در طول زمان به شما امکان تشخیص بهترین درمان را می‌دهد. در ادامه به توضیح فرق هایفوتراپی و میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک فرکانس رادیویی است که عموماً به‌عنوان آراف میکرونیدل شناخته می‌شود. این روش فرکانس رادیویی با میکرونیدل‌های استریل شده را به‌صورت ترکیبی مورداستفاده قرار می‌دهد. روش کار این دستگاه به این صورت است که انرژی رادیویی را به گرما تبدیل و سپس با سوزن‌های بسیار ریزی وارد پوست می‌کند. بدن برای بهبود زخم‌های ریز ایجادشده کلاژن و الاستین یعنی دو پروتئین مهم در جوان‌سازی پوست را بیشتر تولید می‌کند.

ازآنجایی‌که میکرونیدلینگ در زیرسطح پوست صورت می‌گیرد، پوست سالم و بدون آسیب باقی می‌ماند. پس از انجام این عمل نتایج آن فوراً قابل‌مشاهده بوده و با تولید کلاژن روزبه‌روز هم بهتر می‌شود. عوارض این عمل هم این است که پس از درمان پوست کمی قرمز و متورم شده و نباید از لوازم آرایشی تا 24 ساعت بعد از آن استفاده کرد، اما مصرف کرم ضدآفتاب ضروری است. مزایای این روش دوران نقاهت کوتاه‌مدت و علاوه‌بر آن نداشتن محدودیتی از لحاظ رنگ پوست و سن است به معنا که برای تمام طیف رنگی پوست و سنین مختلف انجام می‌شود. تنها محدودیت این روش برای کسانی است که افتادگی پوست دارند برای این اشخاص استفاده از میکرونیدلینگ توصیه نمی‌شود در ادامه به توضیح کارکردهای میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

کارکرد‌های میکرونیدلینگ

  • سفت کردن پوست تمام نقاط بدن از داخل به سمت بیرون
  • کاهش چین‌وچروک اطراف چشم و غیره
  • بستن منافذ باز پوست
  • ازبین‌بردن زخم
  • ازبین‌بردن آکنه
  • درخشندگی پوست با افزایش گردش خون

مراقبت‌های قبل و بعد از میکرونیدلینگ

قبل از انجام میکرونیدلینگ باید از انجام اقداماتی اجتناب کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • در معرض تابش شدید خورشید قرار نگیرید، زیرا باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود.
  • از هیچ‌گونه دارو یا مواد شیمیایی که ممکن است باعث افزایش حساسیت پوست شود، استفاده نکنید.
  • از اصلاح کردن بدن خود چند روز مانده به درمان بپرهیزید، زیرا باعث افزایش حساسیت پوست می‌شود.

پس از انجام میکرونیدلینگ باید مراقبت‌هایی صورت بگیرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • عدم استفاده از داروهای ضدالتهاب
  • عدم استفاده از یخ
  • اجتناب از قرارگرفتن در معرض تابش خورشید

 

میکرونیدلینگ یا هایفو

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفو مخفف (HIGH INTENSITY FOCUSED ULTRASOUND) به معنای سونوگرافی متمرکز با شدت بالا است. هایفوتراپی یک روش درمانی زیبایی غیرتهاجمی است که نیازی به جراحی ندارد و باعث جوان‌سازی پوست صورت و بدن می‌شود. در هایفوتراپی امواج اولترا‌سوند به زیرپوست هدایت‌شده و با گرم‌کردن بافت ناحیه موردنظر تا 65 درجه بدن را مجبور به کلاژن‌سازی می‌کند. همچنین هایفو با استفاده از انرژی اولترا‌سوند سلول‌های چربی اضافی را هدف قرار می‌دهد و سپس بدن آن چربی را به‌صورت طبیعی حل می‌کند. این روش می‌تواند برای اکثر نقاط بدن مانند صورت و گردن، بازو و شکم که چربی اضافی دارند، استفاده شود.

توجه کنید که این روش برای کاهش وزن نیست، بلکه برای خلاصی از چربی‌های سرسخت موضعی مورداستفاده قرار می‌‌گیرد. نتایج این روش از دو تا شش ماه بعد قابل‌مشاهده بوده و تا یک سال و حتی بیشتر هم دوام دارد. این زمان‌بندی دقیق نیست به این دلیل که نتایج بسته به نوع پوست هر شخص، فرایند تولید کلاژن فرد و روش زندگی او متفاوت بوده و ورزش و تغذیه درست و استفاده از داروهای مراقبتی بعد از درمان در دوام آن بسیار مؤثر خواهد بود. بدن هر روز روند پیری را طی می‌کند و هیچ راهی برای متوقف کردن کامل آن وجود ندارد، اما هایفو این روند را کند کرده و هر بار این علائم را می‌تواند از بین ببرد. این روش عوارضی نداشته و پس از انجام آن هیچ مانعی برای انجام فعالیت روزانه وجود ندارد. در طول درمان بیمار ممکن است تنها کمی احساس سوزن‌سوزن شدن داشته باشد. در ادامه به توضیح کارکرد‌های هایفوتراپی می‌پردازیم.

کارکردهای هایفوتراپی

  • کاهش چربی
  • تولید کلاژن
  • سفت کردن پوست
  • رفع سلولیت بدن
  • رفع چین‌وچروک
  • لیفت ابرو
  • رفع افتادگی پوست و لیفت صورت

مراقبت‌های قبل و بعد از هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی یک‌سری اقداماتی را باید انجام دهید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • اجتناب از قرارگرفتن در معرض آفتاب:

تابش خورشید موجب آفتاب سوختی و تغییر رنگ‌دانه‌های پوست می‌شود و امکان انجام هایفوتراپی را از بین می‌برد.

  • عدم استفاده از هر نوع مواد شیمیایی روی پوست:

استفاده از مواد شیمیایی باعث حساس شدن و آسیب رسیدن به پوست در زمان درمان می‌شود.

  • قطع آنتی‌بیوتیک‌ها:

اگر آنتی‌بیوتیکی مصرف می‌کنید به مدت دوهفته باید آن را قطع کنید، زیرا برخی از انواع این داروها نسبت به نور حساسیت ایجاد می‌کنند و موجب آسیب رسیدن به پوست می‌شوند.

بعد از انجام هایفوتراپی باید چند روزی مراقبت‌هایی برای افزایش اثربخشی آن صورت بگیرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • دوری از قرارگرفتن در معرض تابش شدید خورشید:

پس از درمان، پوست بسیار حساس است و قرارگرفتن در معرض تابش خورشید موجب آفتاب‌سوختگی و آسیب رسیدن به آن می‌شود.

  • عدم مصرف الکل:

پس از درمان کبد باید چربی غیرفعال را تجزیه کند و مصرف الکل فشاری اضافی بر کبد وارد می‌کند. کبد باید علاوه‌بر چربی، الکل را نیز تجزیه کند. الکل علاوه‌بر کبد بر تراکم خون نیز تأثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. کاهش تراکم خون بعد از درمان می‌تواند به خون‌ریزی منجر شود.

  • اجتناب از خاراندن پوست:

پس از درمان، پوست بسیار حساس است. در این صورت خاراندن پوست موجب آسیب به آن می‌شود.

  • نوشیدن آب فراوان:

آب فرایند تولید کلاژن را افزایش داده و روند بهبودی شما را تسریع می‌کند.

  • اجتناب از حمام کردن با آب گرم:

استفاده از آب گرم پوست را تحریک کرده و روغن طبیعی آن را از بین می‌برد.

  • اجتناب از قرارگرفتن در دمای خیلی سرد یا گرم:

دما می‌تواند باعث تحریک کردن پوست شود و اثرات مخربی بگذارد.

 

میکرونیدلینگ یا هایفو

 

فرق هایفوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد برای هدف مشابهی یعنی جوان‌سازی پوست انجام می‌شوند، اما از روش‌های کاملاً متفاوتی برای دستیابی به این خواسته استفاده می‌کنند و استفاده از هرکدام بستگی به نتایجی دارد که شما می‌خواهید به آن برسید. در ادامه به تفاوت‌های عمده این دو روش اشاره می‌کنیم.

فناوری:

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ از فناوری‌های متفاوتی برای گرم‌کردن بافت‌های عمیق پوست استفاده می‌کنند. اساس هایفو استفاده از انرژی اولتراسوند است، اما میکرونیدلینگ از استراتژی گرمایش انبوه بهره می‌برد.

عمق:

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ در لایه و عمق متفاوتی از پوست نفوذ می‌کنند. هایفو از درم عبور می‌کند و در لایه‌های عمیق‌تری از پوست نفوذ می‌کند، اما میکرونیدلینگ تنها در اپیدرم نفوذ کرده و از درم فراتر نمی‌رود.

طول درمان:

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ طول درمان متفاوتی داشته و به تعداد جلسات متفاوتی نیاز دارند. هایفوتراپی عموماً در یک جلسه انجام می‌شود، اما میکرونیدلینگ به چندین جلسه برای درمان نیاز دارد. تعداد دقیق جلسات موردنیاز بستگی به نوع دستگاه و شرایط پوست مانند میزان کشسانی یا ژنتیک بیمار دارد.

قدمت:

مدت‌زمان استفاده از روش‌های هایفوتراپی و میکرونیدلینگ متفاوت است. هایفوتراپی و استفاده از انرژی اولتراسوند در عمل زیبایی روشی نوین است، اما استفاده از میکرونیدلینگ برای جوان‌سازی قدمت بیشتری دارد.

چگونه تشخیص دهیم که برای ما هایفوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

با افزایش سن، پوست شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد و پیر می‌شود. شیوه پیر شدن و علائم آن برای هر فرد متفاوت است. فناوری مدرن طیف وسیعی از روش‌های غیرتهاجمی را برای ازبین‌بردن علائم پیری به‌وجود آورده است. در برخی موارد بهترین روش برای جوان‌سازی و لیفت صورت ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و هایفوتراپی با یکدیگر است، زیرا هر دو روش کلاژن‌سازی پوست را افزایش داده، بازسازی بافت آن را تسریع می‌کند و برای درمان چین‌وچروک مؤثر هستند. انتخاب بهترین روش برای درمان علائم پیری بستگی به عارضه و ناحیه‌اش دارد و پزشک متخصص در این زمینه می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. بااین‌حال به‌طورکلی برای هرکدام از علائم پیری یکی از این روش‌ها مناسب‌تر است که در ادامه به دو مورد از شایع‌ترین این نشانه‌ها می‌پردازیم.

افتادگی پوست:

اگر مشکل اصلی شما افتادگی پوست بوده و به دنبال لیفت صورت خود هستید هایفوتراپی گزینه بهتری است. هایفوتراپی با سفت کردن پوست و رفع افتادگی پلک مشکل شما را حل می‌کند.

کاهش حجم:

اگر حجم صورت خود را با کاهش چربی زیرپوست ازدست‌داده‌اید و به‌دنبال راهی برای درمان آن می‌گردید، میکرونیدلینگ گزینه بهتری است، زیرا علاوه‌بر کمک به افزایش حجم، موجب سفت شدن پوست هم می‌شود.

همان‌گونه که مشخص شد برای جوان‌سازی بدن و مخصوصاً پوست صورت دو روش غیرتهاجمی مختلف به نام‌های هایفوتراپی و میکرونیدلینگ وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها شیوه درمانی مخصوص به خود را دارند و به‌طورکلی باعث سفت شدن پوست و رفع چین‌وچروک پوست می‌شوند. بااین‌حال هرکدام از این روش‌ها برای ازبین‌بردن نوع خاصی از علائم پیری مناسب‌تر هستند. برای انتخاب یکی از این دو روش باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین شیوه را متناسب با نوع مشکل شما تعیین کند و سپس حتماً از دستگاه معتبری در مرکز زیبایی قابل‌اطمینان این عمل را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. اگر تجربه استفاده از دستگاه‌های میکرونیدلینگ یا هایفو را دارید دیدگاهتان را با شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com