close

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند؟

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند؟

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند، یکی از سؤالات چالش‌برانگیز برای اغلب افراد است. به‌طورکلی لیزر نمی‌تواند موجب ضخیم شدن موهای زائد شود، اما عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمونی می‌تواند موجب رشد موها گردد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌های خانم‌ها، لیزر موهای کرکی و نازک است. معمولاً ازبین‌بردن موهای کرکی صورت و بدن از طریق لیزر سخت است. عواملی متعددی نظیر وراثت، ژنتیک و اختلالات هورمونی می‌توانند موجب رشد و ضخیم شدن موهای کرکی شوند. برای ازبین‌بردن موهای زائد خانم‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که اغلب موارد روی موی کرکی تأثیرگذار نیستند. معمولاً موهای کرکی صورت را نمی‌توان به‌صورت کامل از بین برد. افرادی که دچار اختلالات هورمون و موارد دیگر هستند، استفاده از لیزر برای موهای نازک، می‌تواند موجب تیره و ضخیم‌تر شدن موهای کرکی شود. توصیه می‌شود این افراد به‌دنبال روشی برای ازبین‌بردن موهای زائد کرکی و نازک نباشند. همچنین افراد می‌توانند با استفاده از یک دستگاه با قابلیت لیزر موهای نازک اقدام به این کار کنند و دچار چنین مشکلاتی نشوند.

کدام موهای کرکی و نازک قابل لیزر شدن هستند؟

نکته قابل‌توجه در رابطه با موهای نازک، تنها هنگامی‌که رنگ کافی داشته باشند، می‌توانید از طریق دستگاه‌های مطمئن اقدام به لیزر کنید. توصیه می‌شود هرگز موهای کمرنگ و بور را لیزر نکنید. برای موهای سفید نیز به‌هیچ‌عنوان لیزر نمی‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. برای ازبین‌بردن موهای سفید می‌توانید از یک روش نسبتاً دردناک به نام الکترولیز استفاده کنید که تنها در مواقع ضروری توصیه می‌‎شود.

چرا لیزر موهای نازک نسبت به موهای ضخیم دیرتر جواب می‌دهد؟

جذب انرژی از طریق رنگ‌دانه مو اساس کار لیزر محسوب می‌شود. موهایی که دارای رنگ‌دانه بیشتری هستند، در نتیجه انرژی بیشتری می‌گیرند و سریع‌تر اقدام به ازبین‌بردن موهای زائد می‌کنند. برای لیزر مو انرژی آن از طریق رنگ‌دانه‌ها جذب می‌شود و با افزایش حرارت داخلی فولیکول موجب ازبین‌رفتن و تخریب پیاز مو خواهد شد. موهای زائد هرچقدر تیره، ضخیم‌تر و ملانین بیشتری داشته باشند، جذب انرژی از طریق آن‌ها افزایش می‌یابد و نسبت به لیزر پاسخ بهتری می‌دهند. ازآنجایی‌که موهای نازک و کرکی رنگ‌دانه (ملانین) کمتری دارند؛ بنابراین ممکن است نیاز به زمان و تعداد جلسات بیشتری داشته باشند. برای درمان موهای زائد انتخاب دستگاه و کلینیک زیبایی معتبر می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. در لیزر برخی از قسمت‌های بدن نظیر دست به‌ویژه روی استخوان ساعد، بالای بازو و کتف به‌دلیل نزدیکی به استخوان نتایج آن‌ها دیرتر حاصل می‌شود و نیاز به جلسات بیشتری دارند. اگر در برخی از نواحی بدن موهای آن‌ها بسیار نازک و کم‌رنگ است، توصیه نمی‌شود از لیزر استفاده نمایید.

 

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند؟

 

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می‌کند؟

درمان موهای زائد با لیزر و نتایج آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ناحیه درمان
  • ضخامت مو
  • نوع پوست
  • رنگ پوست
  • نوع لیزر استفاده شده

ازآنجایی‌که این عوامل می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، بنابراین امکان دارد نتایج درمان در تمام بیماران یکسان نباشد. معمولاً برای رسیدن به بهترین نتایج نیاز به 4 تا 8 جلسه درمان است. برای حفظ نتایج لیزر و رفع دائمی موهای زائد ضروری است، جلسات درمانی بافاصله یک یا دو سال انجام شود. توصیه می‌شود برای کاهش دائمی موهای زائد از لیزر الکساندرایت کندلا استفاده نمایید. افرادی که دارای موهای زائد ضخیم هستند، این امکان وجود ندارد بعد از لیزر موهای ضخیم آن‌ها رشد کنند. بعد از لیزر مجدداً موهای ضخیم رشد نمی‌کنند و در صورت رشد، امکان عدم تعادل هورمون در آن‌ها وجود دارد. این امکان وجود دارد تغییرات هورمونی موجب شود موها تیره‌تر و ضخیم‌تر رشد نمایند.

به‌طورکلی بهترین نتیجه لیزر موهای زائد بر روی موهای تیره و پوست نسبتاً روشن است. بااین‌حال فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در فرایند درمان می‌تواند مؤثر واقع شود. زمان‌بندی، یکی از نکات مهم در لیزر موهای زائد محسوب می‌شود. برای تأثیرگذاری بیشتر لیزر موهای زائد، موها باید در مرحله مناسبی از چرخه رشد قرار داشته باشند. ازآنجایی‌که موهای زائد دارای مقدار زیادی ملانین هستند، در نتیجه لیزر برای ازبین‌بردن فولیکول، آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه طولانی‌مدت و ماندگاری بالا، لیزر باید در مرحله رشد مو انجام شود. برای تأثیرگذاری روی تمام موهای زائد در طول این چرخه، تعداد جلسات درمانی پشت‌سرهم نیاز است. به طور معمول موها در یک چرخه یکسان قرار ندارند و هر فولیکول به‌صورت مستقل چرخه خود را طی می‌کند. در حقیقت پیش از شروع درمان موهای زائد، ارزیابی از طریق پزشک واجد شرایط بسیار اهمیت دارد.

بهترین لیزر برای موهای نازک

برخی از افراد الکترولیز را جایگزین لیزر می‌کنند، چراکه از نتایج درمان لیزر برای موهای زائد در نواحی نظیر صورت، شانه‌ها، کمر و سینه خود رضایت ندارند. از دیدگاه آن‌ها بعد از انجام درمان‌های مختلف، لیزر به‌جای رفع و کاهش دائمی موها، موجب افزایش رشد آن‌ها می‌شود. همچنین آن‌ها اعتقاد دارند که موها تیره‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند. براساس تاریخچه پزشکی آن‌ها مشخص شده، این افراد پوستی روشن دارند و رشد بیش از حد مو در ناحیه صورت و گردن به‌دلیل تغییرات هورمونی است. همین‌طور می‌توان گفت برخی از آن‌ها سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و اختلالات آدرنال دارند که موجب رشد بیش از اندازه موهای زائد می‌شود، هرچند موهای این افراد از قبل قابل‌مشاهده بوده، اما ضخامت و تیرگی به‌اندازه بعد از لیزر نیست. براساس تحقیقات انجام شده، تأثیرگذاری لیزر الکساندرایت کندلا روی موهای نازک نسبت به IPL بسیار بهتر بوده و عوارض جانبی کمتری قابل‌رؤیت است.

علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر موهای زائد

براساس تحقیقات صورت‌گرفته، افزایش ضخامت مو بعد از لیزر گاهی اوقات رخ می‌دهد، اما درصد بسیار کمی از افراد دچار این مشکل می‌شوند. ضخیم شدن موهای زائد بعد از لیزر به عوامل بسیار مهمی بستگی دارد. انجام لیزر و ازبین‌بردن موهای زائد در برخی از افراد موجب افزایش میزان فشارخون در پوست آن‌ها می‌شود. بالارفتن جریان خون در زیرپوست، انرژی وارد شده به فولیکول‌ها و ریشه‌های مو بیشتر شده و این امر سبب افزایش ضخامت موهای زائد می‌شود. اگر فولیکول‌های پوست افراد نسبت به انرژی و امواج مغناطیسی لیزر حساسیت داشته باشند، درمان نتیجه عکس خواهد داد و موهای زائد بدن ضخیم می‌شوند. به‌هم‌ریختگی هورمون‌های بدن خانم‌ها می‌تواند موجب افزایش ضخامت مو بعد از لیزر شود. توصیه می‌شود پیش از اقدام به درمان، تمام آزمایش‌های هورمون را انجام دهید.

 

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند؟

 

آیا ضخیم شدن مو پس از لیزر اثبات شده است؟

در پاسخ به این سؤال نمی‌توان قاطع پاسخ منفی داد. امکان ضخیم شدن مو بعد از لیزر وجود دارد، اما این مسئله قابل‌کنترل است. اگر افراد آزمایش‌های هورمونی را انجام دهند و مشکلات خود را رفع کنند، می‌توانند به نتایج مثبتی دست پیدا نمایند. اگر وضعیت پوست و نوع لیزر برای او مشخص گردد، می‌تواند مانع این مشکل شود. توجه کنید که درصد چنین مشکلی بسیار کم است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت لیزر انتخابی مناسب برای رفع موهای زائد نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط پوست و تخصص پزشک همه می‌توانند در نتیجه لیزر مؤثر باشند و باید رعایت شوند.

عوامل مؤثر در افزایش ضخامت مو پس از لیزر

لیزر از طریق امواج نور با پوست ارتباط برقرار کرده و با بررسی موهای زائد و ریشه آن اقدام به ازبین‌بردن آن‌ها می‌کند. هرچه موهای سطح پوست شما بلندتر باشد، مقابله با آن‌ها دشوارتر است. بهتر است پیش از انجام لیزر تمام موهای خود را با تیغ شیو کنید. با شیو کردن ضخامت آن‌ها کمتر می‌شود و نتایج حاصل از لیزر بسیار مثبت خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که ضخامت و کوتاهی مو در لیزر اهمیت بسیاری دارد، اما برای ازبین‌بردن موهای زائد خود از اپیلاسیون استفاده نکنید. اپیلاسیون موجب تحریک ریشه موها می‌شود و بعد از انجام لیزر، موهای شما با ضخامت بیشتری رشد می‌کنند. از دیگر فاکتورهای مهم، کیفیت دستگاه لیزر است. همچنین سایر فاکتورهای مهم در افزایش ضخامت مو شامل موارد زیر هستند:

  • رنگ و ضخامت مو
  • نوع دستگاه و طول موج آن
  • تخصص پزشک
  • مشکلات هورمونی
  • رنگ پوست

 

الکترولیز یا لیزر کندلا الکساندرایت: کدام عملکرد بهتری در حذف موهای کرکی دارند؟

برای ازبین‌بردن موهای زائد کرکی می‌توانید از دو روش لیزر و الکترولیز استفاده کنید. هرکدام از این دو روش تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

لیزر الکساندرایت کندلا، تنها افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، می‌توانند استفاده کنند. با توجه به این‌که لیزر رنگ‌دانه را مورد هدف قرار می‌دهد؛ بنابراین می‌تواند پوست تیره را بسوزاند و برای افرادی که موهای روشن‌تری دارند، تأثیرگذار نیست. افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره نیستند، با پیشرفت در تکنولوژی الکترولیز از ترکیب فرکانس رادیویی و لیزر استفاده می‌کنند. در این صورت از شر موهای کرکی خلاص می‌شوند. الکترولیز بدون درنظرگرفتن رنگ پوست و مو، روی هر نوع پوست و مویی قابلیت استفاده را دارد، چراکه به‌جای رنگ‌دانه، سلول‌های موجود در فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد.

لیزر نسبت به الکترولیز بسیار سریع و راحت است. لیزر موهای کرکی در قسمت‌های کوچک صورت نظیر چانه حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. برای کاهش دائمی موهای کرکی صورت از طریق لیزر نیاز به 4 تا 8 جلسه و بافاصله یک ماه کافی است. جلسات الکترولیز بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد تا نواحی کوچکی از صورت را درمان کند. در این صورت لیزر الکساندرایت کندلا عملکرد بهتری برای حذف موهای کرکی دارد.

در این مقاله سعی شد در رابطه با آیا لیزر موهای نازک را ضخیم میکند بحث کنیم. لیزر نمی‌تواند باعث ضخیم شدن موهای نازک شود، مگر این‌که عواملی نظیر ژنتیک و تغییرات هورمونی تأثیرگذار باشد. بهتر است پیش از اقدام به لیزر آزمایش‌های هورمونی را انجام دهید. اگر دچار اختلالات هورمون هستید، بهتر است ابتدا اقدام به درمان کنید، سپس برای حذف موهای زائد خود از لیزر استفاده نمایید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3863

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com