close

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی ؟

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی؟

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی سؤالی است که امکان دارد ذهن اغلب افراد را به خود درگیر کند. به‌طورکلی از لیزر رولی و شاتی برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده می‌کنند که هرکدام می‌توانند کارایی متفاوتی داشته باشند. در حال حاضر استفاده از لیزر توسط خانم‌ها و آقایان برای ازبین‌بردن موهای زائد افزایش‌یافته است. بهترین و مناسب‌ترین روش برای خلاصی از شر موهای زائد لیزر محسوب می‌شود. دستگاه‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد. لیزر رولی یکی از مواردی است که از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده ارائه می‌شود. در لیزر رولی امواج به‌صورت مداوم از طریق هندپیس دستگاه به بدن نفوذ می‌کند. لیزر رولی با چند طول موج متعدد به پوست نفوذ کرده و شدت امواج آن نسبت به لیزر شاتی کمتر بوده و بازدهی پایین‌تری دارد. هندپیس دستگاه لیزر رولی را به این صورت طراحی کرده‌اند که با سطح پوست برخورد مستقیمی داشته باشد و و با حرکات چرخشی روی پوست جابه‌جا شود و امواج را وارد پوست کند. لیزر شاتی برای ازبین‌بردن موهای زائد از برگه‌های مستطیل شکل در ابعاد مختلف استفاده می‌کند. در این روش ورقه‌های شاتی روی قسمت‌های متعدد بدن قرار می‌گیرند. در لیزر شاتی هندپیس دستگاه در فاصله معینی از ورق‌های روی پوست قرار می‌گیرد و بعد از روشن شدن از طریق اپراتور، تعداد شات مشخص شده برای ازبین‌بردن موهای زائد زده می‌شود.

انتخاب دستگاه لیزر رولی برای حذف موهای زائد

یکی از راه‌حل‌های همیشگی برای ازبین‌بردن موهای زائد، می‌تواند انتخاب و استفاده از دستگاه لیزر باشد. استفاده از دستگاه لیزر موجب می‌شود ریشه مو بسوزد و دیگر هیچ مویی در آن ناحیه رشد نکند. در کلینیک‌های زیبایی از دستگاه‌های خاصی برای انجام این کار استفاده می‌کنند. دستگاه لیزر دارای دو مدل رولی و شاتی است. لیزر رولی نسبت به لیزر شاتی تماس بیشتری با پوست بدن دارد. در این صورت اشعه لیزر را با قدرت بیشتری به بدن وارد می‌کند. حرکت این دستگاه به‌صورت چرخشی است و امواج لیزر به تمام نقاط پوست بدن اعمال می‌شود. در این صورت تمام نواحی پوست در معرض اشعه لیزر قرار می‌گیرد و درمان کامل‌تر می‌شود. سرعت کار دستگاه لیزر رولی نسبت به شاتی بیشتر است و میزان پوشش‌دهی آن روی پوست بالاتر خواهد بود. انتخاب و خرید دستگاه لیزر رولی به عوامل مؤثری از جمله شدت، قدرت اشعه، میزان نفوذپذیری در داخل بدن و توانایی جذب شدن بستگی دارد. قوی بودن اشعه‌ها و قابلیت نفوذ بیشتر می‌تواند در حذف و سوزاندن ریشه مو کارکرد سریع و بهتری داشته باشند.

 

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی؟

 

انتخاب دستگاه لیزر شاتی برای حذف موهای زائد

ازآنجایی‌که لیزر شاتی دارای سرعت بازدهی بسیار بالایی است؛ بنابراین توانایی پوشش‌دهی سطح وسیعی از پوست را دارد. یکی از بهترین و سریع‌ترین دستگاه‌های لیزر برای حذف موهای زائد، لیزر شاتی به‌شمار می‌رود. این دستگاه تأثیر بسیار وسیعی بر روی تمام تیپ‌های پوستی دارد. تمام این ویژگی‌ها موجب شده این دستگاه لیزر جزء بهترین محصولات قرار گیرد. تعداد و دفعات استفاده از شات لیزر ، براساس حجم و ضخامت موهای در هر ناحیه از پوست در نظر گرفته می‌شود. در هنگام استفاده از دستگاه شاتی با سطح پوست ارتباط مستقیمی ندارد و عوارض جانبی نظیر تاول، قرمزی و سوختگی ایجاد نمی‌کند. در هنگام استفاده از لیزرهای شاتی درد و ناراحتی کمتری در نواحی مختلف پوست احساس خواهید کرد، چراکه اپراتور براساس تعداد شات و رضایت بیمار آن را تنظیم می‌کند. رشد مجدد موها بعد از استفاده بسیار کاهش می‌یابد. در حقیقت بازدهی بالایی داشته و تا 80% موهای بدن را کاهش می‌دهد.

تفاوت لیزر شاتی با رولی

لیزر رولی با شاتی تفاوت‌های منحصربه‌فردی با یکدیگر دارند. آگاهی نسبت به تفاوت این دو دستگاه می‌تواند کمک کند که کدام یک از لیزرها برای شما مناسب هستند. تفاوت لیزر رولی با شاتی شامل موارد زیر است:

  • هزینه لیزر موهای زائد
  • عملکرد لیزر برای حذف موهای زائد
  • ایمنی لیزر موهای زائد
  • سرعت لیزر موهای زائد
  • فرسودگی قطعات دستگاه

هزینه لیزر

درگذشته برای تعیین هزینه لیزر موهای زائد تعداد شات در هر ناحیه از بدن را در نظر می‌گرفتند. در این صورت با بیشتر شدن حجم مو و افزایش تعداد شات، هزینه نیز بالاتر می‌رفت. در حال حاضر برای تعیین هزینه لیزر تعداد جلسات در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی تفاوت هزینه لیزر رولی با شاتی تنها در تعداد جلسات آن‌ها است. ازآنجایی‌که تعداد جلسات موردنیاز برای حذف موهای زائد از طریق لیزر شاتی نسبت به رولی کمتر است؛ بنابراین هزینه لیزر موهای زائد توسط دستگاه الکساندرایت نسبت به دایود کمتر خواهد بود. در این صورت هزینه دستگاه شاتی نسبت به رولی کمتر است.

عملکرد لیزر

لیزرهای شاتی با فلش لامپ کار می‌کنند و میزان عملکرد لامپ براساس تعداد شات و ثانیه از طریق سازنده دستگاه تعیین می‌شود. لامپ دستگاه لیزر باید بعد از تعداد شات‌های مشخصی تعویض گردد تا بازدهی دستگاه حفظ شود. اگر لیزرهای رولی همانند دایود به‌صورت مداوم و پشت‌سرهم اشعه لیزر را به پوست ساطع کند و اپراتور سری دستگاه را به طور منظم در نواحی مختلف پوست بچرخاند، نتایج تأثیرگذاری بهتری حاصل می‌شود.

 

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی؟

 

ایمنی لیزر

هندپیس لیزر شاتی با فاصله تعیین شده از سطح پوست قرار می‌گیرد و اشعه را بر سطح پوست ساطع می‌کند. در واقع سر هندپیس هیچ‌گونه برخوردی با سطح پوست ندارد. در این صورت برای رعایت فاصله مناسب با سطح پوست یک گاید فلزی روی هندپیس تعبیه شده است. لیزر رولی برخلاف شاتی باید با سطح پوست به‌صورت کامل تماس داشته باشد تا اشعه لیزر به پوست نفوذ کند. به‌همین دلیل اصلی‌ترین تفاوت این دو دستگاه در ایمنی آن‌ها است. لیزرهای شاتی به‌دلیل عدم تماس مستقیم با سطح پوست، ایمنی بالاتری دارد و عوارض کمتری را برای بیمار ایجاد می‌کند.

سرعت لیزر

سریع‌ترین دستگاه لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد، دستگاه شاتی محسوب می‌‎شود. این دستگاه امکان تنظیم 5 شات در ثانیه با کمترین عوارض، بیشترین تأثیرگذاری در پوست‌‎های روشن و تیره را فراهم می‌کند. در مقابل امواج لیزر از طریق دستگاه‌های رولی به‌صورت مداوم و پشت‌سرهم به پوست انتقال داده می‌شود و اپراتور هندپیس دستگاه را روی پوست می‌چرخاند. با چرخش هندپیس دستگاه لیزر تمام نواحی بدن را پوشش‌دهی می‌کند، اما به‌دلیل عدم قدرت انرژی و شدت امواج دستگاه‌های لیزر، سرعت و بازدهی این دستگاه‌ها به‌ویژه در نواحی وسیعی از بدن نظیر کمر یا پاها کاهش می‌یابد.

فرسودگی قطعات دستگاه لیزر

ازآنجایی‌که عملکرد لیزر شاتی براساس تعداد شات‌های به‌کاررفته در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین نیاز به تعویض لامپ دارد. در دستگاه‌های پیشرفته اگر تعداد شات به میزان مشخصی برسد، حتی دستگاه هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد و تمام قطعات آن سالم باشند، از کار می‌افتد. در این صورت به‌دلیل تعویض نکردن لامپ دستگاه بعد از اتمام تعداد شات‌های تعیین شده، امکان دارد برای فرد عوارض جانبی نظیر سوختگی به‌همراه داشته باشد و بازدهی آن کاهش یابد. این ویژگی دستگاه لیزر شاتی، نشان از امنیت بالای آن بوده و قطعات دچار فرسودگی نشده است. همین‌طور می‌‎توان گفت عوارض جانبی نظیر سوختگی در لیزرهای رولی بیشتر رؤیت می‌شود و در دستگاه شاتی میزان سوختگی به حداقل مقدار خود می‌رسد.

از طریق چه روشی می‌توان تشخیص داد که لیزر رولی بهتره یا شاتی؟

یکی از مسائل مهم در هنگام ازبین‌بردن موهای زائد، انتخاب بین دستگاه لیزر رولی و شاتی است. در حال حاضر برای خلاصی از موهای زائد، بهترین و مناسب‌ترین گزینه، استفاده از دستگاه لیزر محسوب می‌شود. مهم‌ترین عوامل برای این‌که متوجه شوید لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی استفاده از تجربه دیگران است. نظرسنجی‌های انجام شده از افرادی که برای حذف موهای زائد خود از دستگاه لیزر رولی و شاتی استفاده کرده‌اند، مشخص می‌کند عوارض جانبی کدام دستگاه بیشتر و کارایی کدام یک بهتر است. عوارض جانبی ناشی از دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت (شاتی) در کمتر از 5 درصد از افراد منجر به سوختگی و التهاب می‌شود. اگر لیزر رولی به‌دلیل پیچیده بودن دستگاه توسط افراد بی‌تجربه انجام شود، امکان سوختگی، تاول زدن، باقی‌ماندن جای زخم و هایپرپیگمنتیشن برای 10 درصد از افراد وجود دارد.

مزایای لیزر رولی

مهم‌ترین مزایای لیزر رولی شامل موارد زیر است:

هم‌پوشانی کامل پوست

هندپیس لیزرهای رولی طوری طراحی شده‌اند که اپراتور می‌تواند بدون هیچ‌گونه محدودیتی آن را روی پوست حرکت دهد. در این صورت از طریق امواج لیزر موهای زائد به طور کامل از بین می‌روند و نیازی به استفاده از ورقه‌های شات نیست. در این روش هم‌پوشانی کامل بر روی پوست نواحی درمان انجام می‌شود.

عدم محدودیت رنگ پوست برای لیزر

دستگاه لیزر رولی، امواج لیزر را در فرکانس‌های متفاوت و با انرژی پایین ساطع می‌کند. به‌همین دلیل افراد با رنگ پوست‌های تیره نیز می‌توانند از این دستگاه استفاده نمایند. استفاده از این دستگاه، عوارض جانبی کمتری را برای افرادی که پوست تیره دارند، به‌دنبال خواهند داشت.

 

لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی؟

 

مزایای لیزر شاتی

مهم‌ترین مزایای دستگاه لیزر شاتی شامل موارد زیر می‌شود:

ایمنی بالا

ایمنی بالا یکی از اصلی‌ترین مزایای لیزرهای شاتی محسوب می‌شود. این دستگاه در هنگام استفاده با سطح پوست برخورد مستقیمی ندارد و هیچ‌گونه آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. همچنین عوارض جانبی نظیر سوختگی بعد از لیزر را نخواهد داشت.

تعداد جلسات کمتر

تعداد جلسات موردنیاز برای ازبین‌بردن موهای زائد از طریق دستگاه شاتی نسبت به رولی کمتر است. دستگاه لیزر شاتی این قابلیت را دارد که توسط اپراتور تعداد شات‌های آن تنظیم شود. در این صورت اپراتور می‌تواند براساس حجم مو، وسعت نواحی تحت درمان، تعداد شات‌ها را در ثانیه افزایش دهد تا لیزر موهای زائد سریع‌تر انجام شود. معمولاً حداکثر تعداد جلسات از طریق دستگاه شاتی برای حذف موهای زائد 8 جلسه است، اما در لیزر رولی امکان دارد بین 10 تا 12 جلسه طول بکشد.

بازدهی بالا

براساس تحقیقات انجام شده، بازدهی لیزر شاتی برای ازبین‌بردن موهای زائد بیشتر از 85% است و امکان رویش مجدد موها پس از استفاده از دستگاه شاتی کاهش می‌یابد. لیزر رولی علاوه‌بر این‌که دارای عوارض جانبی بیشتری است، حذف دائمی موهای زائد کمتر از 80% خواهد بود.

در این مقاله سعی شد به این مسئله بپردازیم که لیزر رولی بهتر است یا لیزر شاتی . برای پاسخ به این سؤال که لیزر شاتی بهتره یا رولی باید گفت هرکدام از این دستگاه‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. شما می‌توانید با توجه به عوامل مختلف یکی از این دستگاه‌ها را برای ازبین‌بردن موهای زائد خود انتخاب نمایید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com