close

دستگاه لیزر خانگی انواع و مزایای آن‌ها

دستگاه لیزر خانگی

دستگاه لیزر خانگی به‌مراتب و در مقایسه با دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر کلینیک‌های درمانی قدرت کم‌تری دارند اما به‌عنوان‌مثال لیزر موهای زائد با استفاده از چنین دستگاه‌هایی نتایج و آثار طولانی‌تری نسبت به دستگاه‌های لیزر موهای زائد کلینیک‌های پزشکی زیبایی دارد.

به‌علاوه در صورت استفاده مکرر و به تعداد دفعات بیشتر از دستگاه لیزر خانگی، این دستگاه می‌تواند عملکرد و کارکرد مؤثری داشته باشد. اما همان‌طور که می‌دانید هدف اصلی استفاده از لیزرها، ازبین‌بردن فولیکول مو در اثر انتقال گرما و حرارت بالای به سطح پوست ناحیه تحت درمان است.

البته درست همانند دستگاه‌های لیزر موهای زائد کلینیک‌ها، استفاده از دستگاه لیزر خانگی نیز به رفع تدریجی موهای زائد کمک می‌کند و فرد می‌بایست برای دریافت نتیجه مطلوب از این دستگاه لیزر خود، به طور مشابه در کلینیک‌ها، این عمل را هفته‌ها و ماه‌ها تکرار کند.

اما نکته مهم دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که در حال حاضر ازبین بردن و رفع کامل موهای زائد نواحی مختلفی بدن، برای بانوان بسیاری موضوع مهمی است. ولی باوجود روش‌ها و متدهای گوناگون حذف موهای زائد، انتخاب بهترین روش چالش دیگری است که بانوان با آن مواجه هستند.

چراکه استفاده از روش‌هایی مانند اصلاح موهای زائد با تیغ، درست است که هزینه ندارد اما عوارضی دارد که درمان آن‌ها می‌تواند هزینه‌ای برای هر فردی ایجاد کند یا مراجعه به کلینیک‌های پزشکی زیبایی که هم گران بوده و هم تأثیر چندان مؤثری در رفع موهای زائد نواحی مختلف بدن بانوان ندارند و می‌توان گفت که نتایج مربوط به آن در برخی موارد نسبتاً ضعیف است.

بنابراین باتوجه‌به موارد گفته شده، ما در این مقاله قصد داریم تا به مواردی در خصوص انواع دستگاه لیزر خانگی اشاره کنیم و همچنین به طور مفصل کاربرد، مزایا و معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه لیزر خانگی چیست؟

امروزه دستگاه‌هایی لیزری تحت عنوان دستگاه لیزر خانگی به بازار عرضه می‌شوند که اگرچه ارزان‌قیمت نیستند اما روش‌های مفید و مؤثری برای حذف خانگی موهای زائد به‌حساب می‌آیند و در صورت استفاده از این دستگاه‌های لیزر و مشاهده نتایج مربوط به آن، با خود می‌گویید که این دستگاه لیزر ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته است.

چراکه استفاده از دستگاه لیزر خانگی می‌تواند در هزینه‌های شما برای مراجعه ماهانه به کلینیک‌های پزشکی زیبایی صرفه‌جویی کند و این هزینه را تا میزان زیادی کاهش دهد.

البته نکته مهم در خصوص دستگاه لیزر خانگی این است که هر فردی قبل از خرید و تهیه چنین دستگاه‌هایی باید این مورد را در نظر بگیرید که چه انتظاراتی از این دستگاه لیزر خود دارد. چراکه هر یک از این دستگاه‌های لیزر به روش‌های مختلفی کار می‌کنند و تأثیرات آن‌ها روی پوست بسیار یکدیگر متفاوت است.

بنابراین در هنگام خرید این دستگاه لیزر حتماً به نکات و موارد زیر توجه کنید:

  • رنگ پوست و مو
  • دوام و عمر مفید دستگاه برای چند پالس
  • عمر مفید باتری یا قابلیت اتصال دستگاه لیزر خانگی به برق
  • بهره‌مندی از لیزرهای دایود یا فناوری نور پالسی شدید (IPL)

البته توجه به دوام و عمر مفید دستگاه برای چه میزان پالس ازاین‌جهت اهمیت دارد که به طور معمول دستگاه‌های لیزر موهای زائد با استفاده از پالس‌های شدید نور کار می‌کنند و هنگامی که چنین دستگاه‌هایی تعداد مشخصی پالس ارائه می‌کنند پس از آن دیگر کار نخواهند کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از دستگاه لیزر خانگی به‌دفعات زیادی استفاده کنید به دنبال دستگاه‌هایی با رتبه‌بندی پالس نسبتاً بالا باشید.

به‌علاوه ازآنجایی‌که اغلب دستگاه‌های لیزر موهای زائد و همچنین نمونه‌های خانگی آن‌ها یعنی این دستگاه لیزر از لیزر دایود یا فناوری نور پالسی شدید استفاده می‌کنند و فولیکول هر دو رنگ مو توسط این لیزرها مورد هدف قرار می‌گیرد اما لیزر دایود در مقایسه با فناوری نور پالسی شدید، هم قدرتمندتر بوده و هم به شکل هدفمندتری کمک به رفع موهای زائد می‌کند.

 

دستگاه لیزر خانگی

 

دستگاه لیزر خانگی چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، لیزردرمانی با هدف ازبین‌بردن فولیکول موهای زائد انجام می‌شود و چنین اتفاقی در اثر انتقال گرما و حرارت بالا به سطح پوست ناحیه تحت درمان است؛ بنابراین هنگامی که موها در چرخة رشد خود قرار دارند، گرما و حرارت بالای لیزر را به خود جذب می‌کنند و با ازبین‌رفتن فولیکول، از رشد مجدد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

البته همان‌طور که بارها به آن اشاره کردیم، ازبین بردن و رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر خانگی و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر موهای زائد کلینیک‌های پزشکی زیبایی نتایج دائمی نخواهد داشت اما مشکل اساسی آنجاست که هرکدام از موهای نواحی مختلف بدن چرخه رشد مخصوص به خود را دارند، به همین دلیل برای دریافت نتیجه‌ای صددرصدی شما باید این روش درمانی را چندین بار انجام بدهید.

استفاده از دستگاه لیزر خانگی چه محدودیت‌هایی دارد؟

یکی از محدودیت‌های قابل‌توجه در خصوص ازبین بردن و رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر خانگی این است که در هنگام استفاده از این دستگاه برای ازبین‌بردن موهای زائد تیره فردی که پوست تیره‌ و برنزه دارد، این دستگاه لیزر عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

به عبارتی دیگر به‌منظور اینکه دستگاه لیزر خانگی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد، وجود یک تضاد رنگی بین پوست و موهای زائد امری بسیار مهم است. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به‌کارگیری تجهیزات لیزر مدرن در کلینیک‌های پزشکی زیبایی، این محدودیت تا حد زیادی رفع شده است.

البته لازم به ذکر است که تیره و برنزه بودن پوست باید منشأی‌ای مادرزادی داشته باشد و درصورتی‌که رنگ پوست ناشی از سولاریم و حمام آفتاب تیره و برنزه شده باشد، پوست بسیار خشک شده و در برابر لیزر به میزان زیادی آسیب‌پذیر خواهد بود.

در کدام نواحی از پوست نباید از دستگاه لیزر خانگی استفاده کرد؟

همان‌طور که می‌دانید استفاده از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد برخی نواحی پوست نه‌تنها مؤثر نخواهد بود بلکه ممکن است مشکلاتی برای نواحی اطراف، ناحیه تحت درمان ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال استفاده از دستگاه لیزر خانگی به‌منظور ازبین بردن و رفع موهای زائد زیر ابروها هرگز توصیه نمی‌شود. چون استفاده از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد این ناحیه از پوست صورت می‌تواند مشکلاتی مانند کاهش دید چشم‌ها شود.

بنابراین از جمله نواحی و مناطق ممنوعه که از لیزر نباید به‌منظور ازبین‌بردن موهای زائد استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابروها
  • گوش‌ها
  • نوک سینه و پستان
  • آلت تناسلی
  • ناحیه صورت آقایان
  • روی تاتو و انواع خال‌ها

 

دستگاه لیزر خانگی

 

انواع دستگاه لیزر خانگی کدام‌اند؟

  1. دستگاه لیزر موهای زائد Tria 4X

از جمله دستگاه‌های لیزر خانگی به‌حساب می‌آید که داخل آن‌ها لیزر دایود به‌کاررفته است. درواقع لیزر دایود همان فناوری دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر موهای زائد است که کلینیک‌های پزشکی زیبایی بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

به‌علاوه این دستگاه لیزر خانگی یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها برای ازبین بردن و رفع موهای زائد بوده و به همین دلیل این دستگاه لیزر محبوبیت فراوانی میان بانوان برای ازبین‌بردن موهای زائد خود پیدا کرده است.

همچنین بهره‌مندی از یک نمایشگر LED به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن روند درمان را انجام دهید و به آسانی عمر باقی‌مانده باتری این دستگاه لیزر خانگی را مشاهده کنید.

در خصوص عملکرد این دستگاه لیزر نیز باید بگوییم که در ابتدا دستگاه لیزر Tria 4x رنگ پوست و مو شما را اسکن می‌کند و سپس در صورت ایمن بودن استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد چنین پوستی، قفل دستگاه به طور خودکار برای لیزردرمانی باز می‌شود.

  1. دستگاه حذف موهای زائد Silk’n Infinity

این دستگاه لیزر خانگی بسیار کوچک و قابل‌حمل بوده و همچنین نگهداری و استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود. اما سر پهن این دستگاه لیزر ممکن است در تأثیر این دستگاه روی نواحی منحنی بدن همچون زیربغل تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

به‌علاوه این دستگاه لیزر خانگی همراه با یک برنامه رایگان به بازار عرضه شده است و این ویژگی به کاربر دستگاه لیزر موهای زائد Silk’n Infinity کمک می‌کند تا در صورت نیاز مؤثرترین درمان را برای رفع موهای زائد خود انتخاب کند.

ضمناً این دستگاه از فناوری نور پالسی شدید (IPL) استفاده می‌کند که به همین دلیل کاربر در مدت‌زمان طولانی‌تری می‌تواند نتایج مربوط به آن را مشاهده کند.

  1. دستگاه حذف موهای زائد Mismon

یکی از دستگاه‌های لیزر خانگی است که خرید آن از نظر اقتصادی به‌صرفه بوده و این مدل دستگاه از جمله دستگاه‌های لیزر خانگی است که همراه با آن یک عینک ایمنی به‌منظور محافظت از چشم‌ها در برابر فناوری نور پالسی شدید این دستگاه استفاده می‌شود.

 

دستگاه لیزر خانگی

 

  1. دستگاه حذف موهای زائد Braun Silk-expert Pro 5

این دستگاه لیزر خانگی طیف گسترده‌ای از تنظیمات را در خود جای‌داده است و ازاین‌جهت کاربر باتوجه‌به آستانه دردی که می‌تواند تحمل کند، این دستگاه را متناسب با آن تنظیم کند. همچنین در این دستگاه لیزر خانگی از فناوری نور پالسی شدید (IPL) استفاده شده است و دستگاه به طور خودکار این قابلیت را دارد که با رنگ پوست افراد سازگار شود.

  1. دستگاه حذف موهای زائد Tria Precision

دومین محصول از سری دستگاه لیزر خانگی Tria، دستگاه لیزر Tria Precision است. این دستگاه از فناوری لیزر دایود بهره می‌برد و همچنین با استفاده از این دستگاه لیزر می‌توان نواحی کوچک‌تری از پوست بدن را هدف گرفت. ازاین‌رو استفاده از این دستگاه برای ازبین‌بردن موهای زائد نواحی زیربغل و خط بیکینی مناسب خواهد بود.

در آخر

به‌عنوان نتیجه‌گیری و کلام پایانی، استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای ازبین بردن و رفع موهای زائد اگرچه روشی مناسب و به‌صرفه از نظر اقتصادی به‌حساب می‌آید اما قیمت مربوط به این دستگاه‌ها هنوز نسبتاً گران است. ولی استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای ازبین بردن و رفع موهای زائد همچنان روش مفید و مؤثری خواهد بود.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=5271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com