close

پلاسما جت بینی چیست؟

پلاسما جت بینی

پلاسما جت بینی یکی از روش‌های مناسب برای رفع افتادگی‌های نه‌چندان شدید بینی است. پلاسمای بینی برای فرم‌دهی بینی‌های گوشتی استفاده می‌شود؛ بنابراین عمل بینی باید زیر نظر بهترین پزشک جراح بینی انجام شود. باید با اطلاعات کامل و شفاف این عمل صورت گیرد. این روش برای کوچک کردن و فرم‌دهی بینی‌های گوشتی به کمک حالت چهارم ماده (پلاسما) که این روش را با نام پلکسر بینی نیز شناخته شده است انجام می‌گیرد. یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی بین عموم مردم ایران، عمل بینی است، اما آیا همواره عمل بینی نتیجه درستی می‌دهد؟ ریسک عمل بینی برای افرادی که بینی گوشتی دارند بسیار بالا است، چراکه ممکن است عمل زیبایی نتیجه مطلوب را نداشته باشد و یا پس از مدتی بینی به حالت قبل خود بازگردد. فیبروبلاست پلاسما یکی از روش‌های جدید درمانی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک و لیفت بخش‌های مختلف صورت است خوشبختانه نتایج حاصل از آن بسیار رضایت‌مند بوده است. كوچك كردن بيني با پلاسما جت برای افرادی که دارای پوست بینی نازک و شلی هستند می‌تواند مؤثر باشد.

ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟

پلاسما جت بینی یکی از روش‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن به فرم دلخواه بینی خود برسند. این روش به‌دلیل به‌روز بودن، توسط افراد بسیاری استفاده می‌شود. ماندگاری آن بعد از انجام‌دادن نیز یکی از فاکتورهایی است که موجب می‌شود افراد برای انجام آن اقدام کنند. البته ماندگاری پلاسما جت به‌اندازه عمل جراحی بینی نیست.
این روش یک روش درمانی تهاجمی نیست و به‌نوعی می‌توان گفت که یک اقدام کلاژنی است. در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که مانند روش‎‌های تهاجمی و جراحی، ماندگاری داشته باشد. پلاسما درمانی بینی به سبب این‌که با حداقل درد و همچنین خون‌ریزی انجام می‌شود، دارای ماندگاری نسبتاً کم‌تری نسبت به جراحی بینی است.

پلاسما جت بینی چگونه انجام می‌شود‌؟

در این روش از هیچ‌گونه تیغ و جراحی استفاده نمی‌شود، بلکه از روش تبدیل مستقیم جامد به گاز استفاده می‌گردد. روش پلاسما جت از طریق دستگاه مخصوص لایه سطحی پوست سوزانده می‌شود و این گرما در لایه اپیدرم متمرکز شده و موجب جمع‌شدن لایه‌های زیرین پوست خواهد شد. با جمع‌شدن این لایه ناحیه تحت درمان لیفت می‌شود. شاید کمی نگرانی در رابطه با سوزانده شدن لایه سطحی پوست که به‌صورت نقطه‌نقطه شده داشته باشید اما اصلاً جای نگرانی نیست، چراکه این زخم‌ها سطحی هستند که بعد از یک هفته به‌صورت کامل رفع می‌شوند. پیش از انجام فیبروبلاست پلاسما، ناحیه درمان به‌صورت موضعی بی‌حس می‌شود. معمولاً برای نتیجه بهتر پلاسما جت بینی همراه با تزریق ژل، فیلر و لیفت صورت با نخ انجام می‌گیرد که البته انجام آن به نظر پزشک موردنظر بستگی دارد.

آیا پلاسما جت بینی درد دارد؟

پیش از شروع درمان از یک بی‌حسی موضعی استفاده می‎شود؛ بنابراین میزان درد به حداقل می‌رسد. فرایند بهبودی می‌تواند منجر به ناراحتی خفیف شود، اما مصرف مسکن در کاهش درد می‌تواند مؤثر باشد. التهاب و کمی‌درد پس از انجام پلاسما برای فرد طبیعی است، ولی در فاصله بین 2 تا 4 ساعت درد کاهش پیدا می‌کند.

روش انجام پلاسما جت بینی

در این روش از تأثیر پلاسما جت بینی بر روی بافت استفاده می‌شود. این تکنیک بدون جراحی انجام می‌شود و هیچ‌گونه برشی بر روی بینی به وجود نمی‌آید. با برخورد پلاسما با پوست سطحی و بافت چربی، به سبب دمای زیاد پلاسما و فشار کم آن لایه چربی اضافه از بین می‌رود و لایه‌های زیرین سفت‌تر شده و این امر موجب خوش فرم شدن بینی می‌شود. برای انجام پلاسما جت، روی سطح بینی به‌صورت نقطه‌نقطه پلاسما اثر می‌کند و چربی‌ها از بین می‌روند. عمل پلاسما بیشترین تأثیر را روی بینی‌های گوشتی دارد. پلاسما جت با تأثیر بر روی لایه‌های پوست و خارج ساختن چربی‌های اضافی زیرپوست بینی‌های گوشتی به کوچک شدن آن‌ها کمک می‌کند.

آیا واقعاً پلاسما جت بینی را کوچک می‌کند؟

معمولاً پلاسما جت هنگامی انجام می‌شود که هدف لیفت و کوچک‌سازی بینی باشد. روش کار به این صورت است که از طریق پلاسما، پوست بینی را به‌شکل نقاط ریز در کنار هم می‌سوزانند. عمق این سوختگی در ظاهر کمتر از چیزی که واقعاً رخ‌داده است به نظر می‌آید. پس از انجام پلاسما و گذشت مدت‌زمان بهبودی و ترمیم، پوست بینی مقداری جمع‌تر شده و بینی کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

 

پلاسماجت بینی

 

مراقبت‌های لازم بعد از کوچک کردن بینی با پلاسما

بعد از انجام پلاسما برای ممانعت از بروز عوارض و رسیدن به نتیجه دلخواه لازم است که برخی از مراقبت‌ها را انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
• خودداری از در معرض نور قرارگرفتن حداقل به مدت یک هفته
• خودداری از خاراندن و دست‌کاری محل زخم
• خودداری از مصرف مواد شوینده و لایه‎‌بردار حداقل به مدت یک هفته
• تمیز نگه‎‌داشتن محل موردنظر جهت جلوگیری از بروز عفونت
• استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

مراحل فرم‌دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت

بسیاری از افراد دنبال روشی برای جایگزین عمل جراحی و فرم‌دهی بینی خود هستند. افرادی که ترس از عمل جراحی و طولانی بودن دوره نقاهت و عوارض جراحی بینی دارند، این روش را بیشتر می‌پسندند. این افراد می‌توانند از فرم دهی بینی با پلاسما جت که یک روش غیرتهاجمی است استفاده کنند. از مزایای این روش این است که در مدت‌زمان کوتاهی می‌توان نتیجه آن را مشاهده نمود. در این روش از دستگاه خاصی استفاده می‌شود که این دستگاه سوراخ‎‌های کوچکی را بر روی بینی ایجاد می‌کند. به‌طورکلی گرمای دستگاه موجب ازبین‌رفتن چربی‌های اضافه می‌شود و در نتیجه موجب فرم‌دهی بینی و کوچک شدن آن می‌شود. در این روش بعد از این‌که پوست بی‌حس شد پزشک دستگاه پلاسما جت را به پوست نزدیک می‌کند که پوست و چربی پوست را تصعید می‌کند. در نتیجه پوست جمع‌شده و فرم‌دهی بینی انجام می‌گیرد.

پلاسما جت بینی گوشتی چیست؟

پلاسما جت برای بینی یک نوع جراحی سرپایی است که اغلب برای لیفت و کوچک کردن بینی استفاده می‌شود. معمولاً از این روش برای بینی گوشتی استفاده می‌شود و پوست بینی در نقاط ریزی سوزانده می‌شود. این سوختگی‌ها در ظاهر مشخص نیست. بعد از گذر دوران نقاهت فیبروبلاست پلاسما پوست بینی گوشتی جمع‌شده و جای سوختگی‌ها از بین می‌رود. برخی از جراحان پلاسما جت را جایگزینی برای عمل بینی گوشتی می‌دانند. افرادی که بینی استخوانی دارند نمی‌توانند از طریق پلاسما جت بینی استخوانی به نتیجه دلخواه خود برسند. استفاده از این روش علاوه‌‎بر جمع‌کردن بینی، موجب جوان‌سازی پوست می‌شود. معمولاً برای رسیدن به نتیجه بهتر یک تا 5 جلسه نیاز است که هزینه هر جلسه به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که کاندید مناسب برای پلاسما جت بودن در نتیجه نهایی تأثیر کاملاً مستقیم دارد و فرد باید از سمت پزشک حائز شرایط انجام این روش شناخته شود. به‌طورکلی این روش برای متقارن کردن و رفع قوز بینی نمی‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

دستگاه پلاسما چه تفاوتی با پلکسر و پلکسر پلاس دارد؟

برخی از افراد تصور می‌کنند پلکسر، پلاسما جت و پلکسر پلاس با هم تفاوت دارند. در حقیقت این سه روش از یک تکنیک و کارکرد به نام پلاسما برای ازبین‌بردن چین‌وچروک و افتادگی پوست استفاده می‌کنند، اما در قدرت عملکرد و قیمت دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. اگر یک جلسه پلکسر پلاس برای رفع افتادگی پوست به‌همراه یک جلسه ترمیم جهت دسترسی به نتایج مناسب کافی باشد، در رابطه با پلاسما جت ممکن است نیاز باشد تعداد این جلسات حتی به 3 جلسه نیز برسد تا نتایج مطلوب حاصل شود. قیمت دستگاه پلکسر پلاس بینی نسبت به قیمت پلاسمای جت بینی بسیار بیشتر است.

پلاسما جت به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

تعداد جلسات درمان از طریق پی آر پی به مواردی از جمله میزان مشکل پوست و میزان جنس پوست بستگی دارد، به‌همین دلیل ممکن است افرادی تنها با یک جلسه درمان به نتیجه مطلوب خود برسند و افراد دیگر نیاز به 3 جلسه درمان البته با فاصله زمانی یک تا دو ماهه داشته باشند تا بتوانند نتیجه مناسبی از درمان بگیرند و از این طریق مدت ماندگاری پلاسما بینی را افزایش دهند.

عوارض پلاسما جت بینی شامل چه مواردی است؟

تمام اقداماتی که برای زیبایی انجام می‌شود دارای برخی عوارض جانبی هستند که پلاسمای بینی ممکن است برخی از این عوارض را داشته باشند. البته این عوارض گذرا بوده و بعد از گذشت مدت‌زمان کوتاهی بهبود می‌یابد. هر عمل زیبایی علاوه‌بر مزیت‌‎هایی که دارد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. اگر برای انجام پلاسمای جت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید احتمالاً عوارض سطحی را شامل می‌شود و با گذشت چند ساعت یا چند روز بهبود می‌یابد.

برخی از این عوارض سطحی عبارتند از:

• التهاب
• قرمزی
• تورم
• پوسته‌پوسته شدن محل درمان
• ایجاد لک
اگر این روش از طریق افراد کم‌تجربه و تازه‌کار انجام شود و یا در محل‌های غیراستاندارد صورت گیرد ممکن است دچار عوارض خطرناک و حتی دائمی شوند. این عوارض شامل موارد زیر می‌شود.
• زخم‎های پوستی عمیق
• عفونت‌های پوستی
• تغییر در رنگ‌دانه‌های پوست
• ایجاد لک
آسیب به پوست به موارد مختلفی از جمله نوع دستگاه استفاده شده، ساختار پوست و مدت‌زمان مواجهه با پلاسما بستگی دارد. امروزه براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که در صورت عدم استفاده درست علاوه‌بر آسیب به پوست به دلیل دمای زیاد، موجب آزاد شدن رادیکال‎‌ها و صدمه به آن می‌شود.

 

پلاسما جت بینی

 

هزینه پلاسما جت بینی چقدر است؟

عوامل زیر می‌تواند در قیمت پلاسما بینی تاثیرگذار باشد که شامل موارد زیر هستند:
• نوع پوست بینی فرد
• فرم بینی
• تعداد جلسات مورد نیاز
• نوع دستگاه و دستمزد جراح
• نیاز به تزریق ژل و فیلر همراه با پلاسمای جت
• هزینه درمانی و داروهایی که باید قبل و بعد از جراحی استفاده شود
تمام این فاکتورها در تعیین هزینه بسیار مؤثر هستند. از آنجایی‌که هزینه کوچک کردن بینی با پلاسما جت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد به همین علت نمی‌توان به‌صورت قطعی یک قیمت ثابت را تعیین کرد. به‌طورکلی هزینه این روش نسبت به دیگر روش‌‎ها از جمله جراحی پلاستیک کمتر است، به‌صورت تقریبی می‌توان گفت هزینه این روش تقریباً 20 تا 35 درصد از جراحی پلاستیک کم‌تر می‌شود.

پلاسما تراپی و تأثیرات آن در کوچک کردن حجم بینی

پلاسما یک روش درمانی برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست است که به‌وسیله دستگاه پلاسما این درمان انجام می‌شود. براساس اظهار نظر سازمان غذا و داروی آمریکا FDA پلاسما می‌تواند اثرات بالینی مثبتی در بازسازی و جوان‌سازی پوست داشته باشد. امروزه با استفاده از روش پلاسمای جت، جوان‌سازی پوست و لیفت بینی انجام می‌شود. در این روش نقاط‌ریزی بر روی پوست سوزانده می‌شود که منجر به تبخیر لایه‌های زیرین پوست شده و در نتیجه به لیفت شدن پوست در نواحی موردنظر می‌انجامد. این روش بدون نیاز به عمل جراحی بوده و همچنین استرس‌های ناشی از عمل جراحی را ندارد و هزینه‌های انجام این روش نیز بسیار کمتر از جراحی‌های زیبایی است.
از مزایای این روش می‌توان به لیفت و جمع‌کردن بینی، رفع افتادگی‎‌های پوست در نقاط مختلف بدن، لیفت صورت و سفت کردن بافت پوستی شل‌شده اشاره کرد.

کاربردهای دستگاه پلاسما برای فرم‌دهی بینی

• رفع کجی و انحراف بینی
• کوچک کردن بینی
• رفع قوز بینی با پلاسما جت (قوزهای کوچک)
• رفع فرورفتگی‌های بینی
استفاده از این دستگاه برای افرادی کاربرد دارد که بینی آن‌ها گوشتی است. برای افرادی که بینی استخوانی دارند توصیه نمی‌شود. استفاده از دستگاه پلاسما خاصیت درمانی دارد و تأثیری بر روی بافت‎های استخوانی بینی نمی‌تواند داشته باشد، بنابراین پلاسما جت بینی غضروف یک راهکار مناسب و جایگزین برای عمل بینی نیست.
امروزه برخی افراد سودجو در مراکز غیرپزشکی و با دستگاه‌های غیراستاندارد اقدام به تبلیغات برای انجام این روش با هزینه‌های بسیار ناچیز می‌کنند. پیشنهاد می‌شود هرگز از این دستگاه‌ها جهت انجام پلاسما درمانی استفاده نکنید، چراکه امکان بروز خطرات بسیاری وجود دارد که سلامت شما را تهدید می‌کند و تأثیری در زیبایی شما نخواهد داشت.

آیا پلاسما می‌تواند جای زخم ایجاد کند؟

معمولاً زخم‌های ریزی در اثر استفاده از پلاسما ایجاد می‌شود، اما این زخم‌ها سریع بهبود پیدا می‌کنند. علت اصلی ایجاد زخم تا حدی به دلیل مراقبت از سوراخ‎های ریزی که ایجاد شده ارتباط دارد. برای جلوگیری از ایجاد زخم پس از عمل بینی پلاسما جت باید موارد زیر را رعایت کنید.
• دست‌کاری نکردن زخم‌ها و سوراخ‌های ایجاد شده
• تمیز نگه‌داشتن محل پلاسما با آب جوشیده خنک‌شده
• استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب با پوست خود
• استفاده نکردن از هر روشی برای برای ازبین‌بردن جای زخم

آیا جای زخم پلاسما جت بینی می ماند؟

در رابطه با باقی‌ماندن جای زخم باید گفت جای زخم بهبود می‌یابد، اما برای بهبود آن، مراقبت از پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند. بعد از انجام عملیات پلاسما روی بینی به‌منظور بازسازی پوست خود، ضروری است یک دوره مراقبتی از پوست خود را داشته باشید تا بتوانید از پوست حساس خود در این زمان محافظت کنید تا روند بازسازی آن به‌درستی انجام شود. استفاده از یک متخصص زیبایی معتبر و دستگاه‌های پلاسما مناسب می‌تواند در کاهش فرایند ایجاد زخم بسیار تاثیرگذار باشد.
در این مقاله سعی شد به‌طور کامل شما را با روش انجام پلاسما جت بینی از جمله مدت‌زمان ماندگاری پلاسمای بینی ، تعداد جلسات موردنیاز برای رفع قوز بینی با پلاسما جت ، عوارض و هزینه آن آشنا کنیم. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص بهترین روش ممکن را انتخاب کنید.

 

 

شما می‌توانید برای ثبت نظرات و پیشنهادهای خود و ارتباط با ما از راه در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2198

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com