close

عوارض لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

عوارض لابیاپلاستی با لیزر

عوارض لابیاپلاستی با لیزر دارای یک‎سری موارد جزئی و کوتاه‌مدت است. عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر خطری را برای بیمار ایجاد نمی‎کند و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود. استفاده از روش‌های زیبایی واژن عوارض خاص خود را دارند، اما برخی از آن‎ها جزئی هستند و پس از چند روز رفع می‎شوند. یکی از مهم‏ترین دلایلی که می‎تواند در عوارض لیزر لابیاپلاستی تأثیرگذار باشد، نحوه مراقبت بعد از آن است. کاهش احتمال ابتلا به عفونت‎ها و خونریزی‌های بعد از جراحی از مزایای استفاده از لیزر برای عمل‌های لابیاپلاستی به‌شمار می‎رود. استفاده از این روش مانع از خونریزی در هنگام عمل می‎شود، به‎همین دلیل در حین جراحی نیازی به بخیه کمتری خواهد بود و درعین‌حال بعد از عمل عوارض کمتری ایجاد می‎گردد. از طریق لیزرهای قدرتمند بخش‌های اضافی لاباها برش داده می‌شوند و نیازی به استفاده از بخیه برای بستن زخم‌های ایجاد شده وجود ندارد. با توجه به این‎که بافت‎های عصبی و غدد لنفاوی زیادی در دستگاه تناسلی خانم‌ها وجود دارد؛ بنابراین فرد پس از عمل لابیاپلاستی احساس درد در ناحیه موردنظر خواهد داشت. این درد غیرقابل‌تحمل نیست و فرد می‌تواند با مصرف داروهای مسکن این درد را کاهش می‌دهد.

عوارض لابیاپلاستی با لیزر شامل چه مواردی است؟

عوارض احتمالی عمل لابیا می‌‎تواند خونریزی، خون‌مردگی و کبودی و عفونت باشد. برداشتن بیش از حد لابیاها یکی از شایع‌ترین عوارض این روش محسوب می‎شود. این امکان وجود دارد که برخی از خانم‌ها از جراح خود بخواهند که لابیاهای آن‎‌ها را بیش از حد بردارند، اما این کار می‌تواند باعث خشکی مزمن، زخم شدن در مجاورت یا در نزدیکی دهانه واژن و درد در هنگام رابطه جنسی شود. آشکار شدن مشکل برداشتن بیش از حد لابیاها تنها با انتخاب یک جراح لابیاپلاستی خوب قابل‌حل است.

عوارض جزئی لابیاپلاستی با لیزر می‌تواند شامل موارد زیر باشد که در ادامه به آن‎ها اشاره می‌کنیم:

کبودی بعد از عمل لابیاپلاستی

کبودی بعد از لابیاپلاستی یکی از عوارض جزئی و طبیعی است، چراکه برش‌های ایجادشده برای ازبین‌بردن بافت‌های اضافی کبودی‌هایی در ناحیه موردنظر رخ می‌دهد. نگرانی در این رابطه نداشته باشید، زیرا این کبودی‌ها ظرف مدت‌زمان کوتاهی از بین می‌روند.

احساس درد و ناراحتی در محل لابیاپلاستی

بیمارانی که لابیاپلاستی انجام می‎دهند مانند هر عمل جراحی بلافاصله بعد از عمل در محل موردنظر احساس ناراحتی خواهند کرد. به‎تدریج بعد از 2 تا 8 هفته درد و التهاب کاهش می‌یابد. برای آسان شدن انعطاف‌‎پذیری بافت و کمک به بهبودی سریع، بیماران قادرند تقریباً 6 تا 8 هفته بعد از عمل برخی از تمرینات کششی واژن را صورت دهند. درد موقت یکی از عوارض جانبی بعد از جراحی است. داشتن درد و ناراحتی مکرر در لبه‎های واژن بعد از اتمام مدت‌زمان معمول برای دوران نقاهت این عمل، امری نادر است. بعد از عمل جراحی، لبه‌های واژن حساس‏تر خواهند شد. در نتیجه، زنان تا یک مدت بعد از عمل لابیاپلاستی در هنگام ادرار کردن احساس درد و ناراحتی دارند. معمولاً این عوارض تقریباً 6 تا 8 هفته بعد از عمل از بین می‌رود.

 

عوارض لابیاپلاستی با لیزر

 

تورم لابیا بعد از جراحی زیبایی واژن

یکی از عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر تورم لابیا محسوب می‎شود. به‌طورکلی یکی از واکنش‎های طبیعی بدن در برابر هرگونه تهاجم از قبیل ضربه، برش و سوختگی تورم است، در جریان عمل لابیاپلاستی نیز برش‌های ایجاد شده برای بدن یک نوع تهاجم به‌شمار می‎رود. تورم هنگامی ایجاد می‌‎شود که مایع و گلبول‌های سفید خون به محل آسیب‌دیده انتقال داده ‎شوند تا به بهبودی آن بخش از بدن کمک کنند. در بدترین حالت خود این عمل تا 1 تا 2 هفته تورم دارد. بعد از گذشت 1 تا 2 ماه این تورم کاهش می‌یابد و نتایج پایانی عمل برای فرد بیمار آشکار می‎‌شود.

خطر عفونت بعد از لابیاپلاستی

خطر عفونت برای هرگونه زخم به‌ویژه عمل جراحی وجود دارد، اما هنگامی‎که یک جراح متخصص زیبایی باتجربه را انتخاب می‌نمایید و دستورالعمل‌های بعد از عمل را به‌خوبی دنبال نموده و انجام می‌دهید، امکان بروز عفونت را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌‎یابد. برخی از اقداماتی که برای ممانعت از عفونت باید صورت گیرد شامل مصرف آنتی‎‌بیوتیک‏ها و تمیزکردن محل جراحی براساس دستورالعمل‌های عرضه شده است. بیماران باید مراقب علائم عفونت باشند، این علائم شامل قرمزی و یا تورم بیش از حد بافت، تب، خستگی و ترشح در محل جراحی است. در صورت وجود هریک از این علائم باید با پزشک خود تماس بگیرید. به‌طورکلی عفونتی که بلافاصله درمان نشود می‌تواند سریع وارد جریان خون شود و در تمام پخش گردد و ممکن است نیازی به بستری و مراقبت در بیمارستان داشته باشد.

خونریزی لابیا بعد از عمل زیبایی واژن

درصورتی‌که ضربان قلب و فشارخون بیمار طبیعی باشد، خونریزی در طول عمل لابیاپلاستی با لیزر بسیار نادر است. لابیاپلاستی در شرایطی که بیمار بیدار و هوشیار است و تنها از طریق بی‌حسی موضعی اقدام به عمل می‌کنند، در نتیجه برای پزشک و فرد بیمار بسیار استرس‎‌زا خواهد بود و خطر فشارخون بالا و ضربان قلب سریع‌‎تر را به‌دنبال دارد که می‌تواند خونریزی را افزایش دهد. برای ممانعت از افزایش خونریزی در هنگام جراحی لابیاپلاستی از بیهوشی عمومی استفاده نمایند. بعد از عمل لابیاپلاستی توصیه می‌شود 7 روز مرخصی از محل کار خود گرفته و استراحت نمایید. همچنین تا 3 یا 4 هفته بعد از درمان از ورزش و انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب نمایید. به طور معمول برای برقراری رابطه جنسی می‌توانید در 3 تا 6 هفته بعد از عمل هنگامی‌که احساس راحتی دارید و تورم رفع شده است، اقدام کنید.

عوارض شایع بعد از عمل لابیاپلاستی

دیگر عوارض لیزر لابیاپلاستی شامل موارد زیر است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • باز شدن بخیه و ایجاد زخم جدید
  • عفونت
  • خونریزی
  • لخته شدن خون در رگ‌ها
  • ایجاد زخم و اسکار در محل برش‎ها

شاید با شنیدن این عوارض احساس نگرانی و استرس داشته باشید، اما اطمینان حاصل کنید که با استفاده از موارد گفته شده از طریق جراح زیبایی و با رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی بعد از عمل لابیاپلاستی قابل‌کنترل است.

 

عوارض لابیاپلاستی با لیزر

 

عوارض حاد بعد از عمل لابیاپلاستی

عوارض حاد بعد از عمل لابیاپلاستی می‌توان شامل موارد زیر باشد که در صورت بروز هر یک از این علائم به پزشک متخصص خود مراجعه کنید:

داشتن حالت تهوع و استفراغ شدید

بیشتر شدن ترشحات غیرطبیعی به رنگ‌‏های سبز و زرد

احساس درد شدید و غیرقابل‌تحمل در ناحیه تناسلی

سردردهای شدید و آزاردهنده

روش‌های پیشگیری از عوارض لابیاپلاستی با لیزر

برای ممانعت از عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر باید توصیه‌های زیر را در دستور کار خود قرار دهید.

  1. برای کاهش التهاب و کبودی بعد از عمل باید ویتامین C مصرف کنید.
  2. قراردادن پاها در وضعیت مناسب در هنگام خواب تا به ناحیه تناسلی شما فشار زیادی وارد نشود.
  3. برای کاهش تورم از مصرف مواد غذایی حاوی نمک اجتناب کنید.
  4. از مصرف دخانیات و مشروبات الکی جداً خودداری نمایید. مصرف دخانیات می‌‎تواند موجب افزایش احتمال پارگی لابیاها شود.
  5. لباس‌های گشاد بپوشید.
  6. انتخاب بهترین جراح می‌تواند مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در کاهش میزان خطرات لابیاپلاستی باشد.

عوارض لابیاپلاستی با لیزر به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

عوارض لابیا با استفاده از لیزر شامل دو مورد است:

 عوارض عمومی

درد و تورم جزء عوارض عمومی لابیاپلاستی با لیزر محسوب می‌شود که به‌دلیل برش، داروی بی‌حسی و التهاب به‌وجود می‌آید. برای کاهش درد و تورم می‌توانید با مصرف ویتامین C، کمپرس یخ، عدم تحرک و استراحت به بهبود آن کمک کنید. همچنین درصورتی‎‌که بهداشت را رعایت نکنید، دچار عفونت بعد از عمل خواهید شد.

عوارض اختصاصی

عوارض اختصاصی ممکن است به‌دلیل نوع بافت لابیای بیمار، انتخاب تکنیک اشتباه برای عمل، نخ بخیه نامناسب یا تجربه نداشتن جراح رخ می‌دهد. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • عدم قرینگی لابیاها
  • اسکار
  • جای زخم
  • کم برداشتن بافت

آیا لابیاپلاستی خطرناک است؟

امروزه ممکن است سؤالات مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد، اما این روش از طریق چندین ارگان حرفه‌‎ای در مورد ایمنی و تأثیرگذاری آن مطرح شده است. براساس مطالعات صورت‌گرفته از طریق متخصصین زنان و زایمان آمریکا نگرانی و خطری برای نبود ایمنی در این عمل وجود ندارد. توصیه می‌شود زنانی که قصد دارند از این روش استفاده کنند باید از قبل از عوارض احتمالی این عمل آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند و دقت بسیار زیادی در انتخاب جراح خود به‌کار ببرند. چنانچه عمل لابیاپلاستی با لیزر از طریق یک جراح زیبایی زنان ماهر صورت گیرد، هیچ‌گونه عوارضی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد. برخی از افراد ممکن است ترس داشته باشند که بر روی ناحیه تناسلی آن‎ها تأثیر منفی بگذارد. به‌همین دلیل می‌توان گفت که این عمل هیچ‌گونه تأثیر منفی در این ناحیه ندارد.

در این مقاله سعی شد به عوارض لابیاپلاستی با لیزر بپردازیم. عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر شامل یک‌سری موارد جزئی است که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید با استفاده از دستورالعمل جراح خود و با رعایت نکات مهم و مراقبت‌های موردنیاز از ایجاد این عوارض ممانعت کنید.

 

 

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2877

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com