close

لابیاپلاستی با آر اف چگونه صورت می‌گیرد؟

لابیاپلاستی با آر اف

لابیاپلاستی با آر اف به‌عنوان یک روش مؤثر و موفق در تغییر سایز لابیا محسوب می‌شود. لابیاپلاستی با RF جراحات، درد و نقاهت پس از جراحی را ندارد. در ادامه به توضیح چگونگی انجام لابیاپلاستی با لیزر آر اف می‌پردازیم.

تاریخچه استفاده از دستگاه‌های آر اف

دستگاه‌های فرکانس رادیویی (RADIO FREQUENCY) یا به‌اختصار همان آر اف اولین‌بار در سال 1949 برای درمان افتادگی پوست به‌عنوان یک روش زیبایی استفاده شد. بااین‌وجود تنها یک دهه است که از این دستگاه‌ها برای تغییر سایز لابیا یا همان عمل لابیاپلاستی استفاده می‌شود.

 علل استفاده از لابیاپلاستی با آر اف

لابیا مینور در اثر افزایش سن، زایمان، تغییر وزن و غیره ممکن است بیش از حد بزرگ شده و توسط لابیا ماژور پوشانده نشود. بزرگ بودن لابیا ممکن است موجب ناراحتی در هنگام لباس پوشیدن، نشستن، دویدن و غیره شود. لابیاپلاستی عملی است که سایز لابیا را تغییر داده و آن را کوچک‌تر می‌کند. انجام این عمل طی 5 سال گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. درگذشته این عمل تنها با جراحی امکان‌پذیر بود. جراحی هم از سه روش متفاوت بریدن لابیا بسته به مشکل و انتخاب بیمار انجام می‌شد. روش‌های سنتی لابیا پلاستی یعنی انجام این عمل با جراحی عوارض زیادی ازجمله درد، خون‌ریزی، تورم، خطر عفونت و یا کوچک شدن بیش از حد لابیا را به همراه دارد. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به تحمل عوارض جراحی وجود ندارد و می‌توان از روش‌های غیرتهاجمی برای این روش استفاده کرد که یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه‌های جدید آر اف فرکشنال است.

 

لابیاپلاستی با آر اف

 

لابیاپلاستی با لیزر آر اف چگونه صورت می‌گیرد؟

دستگاه آر اف از امواج یا فرکانس رادیویی بالای 4 مگاهرتز برای تولید گرما استفاده می‌کند. این دستگاه می‌تواند حرارتی تا 45 درجه سانتی‌گراد را تولید کند که نسبت به دیگر دستگاه‌های لیزر کمتر بوده و آسیب کمتری به بافت پوست وارد می‌کند. با ایجاد آسیب کمتر زخم‌های کمتری نیز برای بهبود وجود خواهند داشت. گرما پس از تولید شدن توسط دستگاه آر اف به سطح پوست منتقل می‌شود. این گرما سبب تحریک فیبروپلاست شده و منجر به تولید کلاژن و الاستین می‌شود. کلاژن و الاستین دو پروتئین بسیار مهم در جوان‌سازی پوست هستند و به استحکام و خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کنند. با تولید کلاژن ناحیه تحت درمان که در این مورد لابیا مینور است به‌تدریج شروع به سفت شدن کرده و در 3 الی 4 ماه بعد از حالت افتادگی خارج شده و کوچک‌تر می‌شود. در این روش هیچ برشی صورت نمی‌گیرد و نیازی به تیغ جراحی و بی‌هوشی وجود ندارد و تنها با بی‌حسی انجام می‌شود. این روش بسته به شرایط بیمار به چند جلسه برای درمان نیاز دارد. مدت‌زمان درمان حدود 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

لابیاپلاستی با RF چه مزایایی دارد؟

انجام لابیاپلاستی به‌وسیله دستگاه‌های آر اف مزیت‌های بسیار بیش‌تری نسبت به سایر روش‌های موجود مانند جراحی و لیزر دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • بهبود سریع‌
  • نقاهت کم‌
  • تورم کم‌
  • درد کم‌
  • کبودی کم‌
  • ناراحتی کم‌
  • هزینه پایین
  • بدون زخم و خون‌ریزی
  • افزایش رطوبت نواحی خارجی و داخلی واژن
  • افزایش ضخامت و نرمی پوست واژن

 

چه اشخاصی نمی‌توانند از روش لابیاپلاستی با RF استفاده کنند؟

کسانی که شامل موارد زیر می‌شوند نمی‌توانند از دستگاه‌های آر اف برای لابیاپلاستی استفاده کنند.

  • کسانی که باردار بوده و یا در دوران شیردهی هستند، نباید از این روش استفاده کنند، زیرا ممکن است که تغییرات هورمونی باعث تغییر سایز لابیا شده باشند. این اشخاص باید تا پایان دوره شیردهی خود صبر کنند تا هورمون‌ها به حالت اولیه خود بازگردند.
  • کسانی که مبتلا به عفونت‌های تناسلی هستند، نباید از این روش استفاده کنند، زیرا ممکن است به دیگران سرایت کند.
  • کسانی که ایمپلنت‌های مختلفی در ناحیه تحت درمان دارند، نباید از این روش استفاده کنند، زیرا ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند.
  • کسانی که زیر 18 سال سن دارند، نباید از این روش استفاده کنند، زیرا بزرگ‌شدن لابیا مینور در دوران بلوغ به‌دلیل تغییرات هورمونی بوده و پس از اتمام آن به حالت اولیه باز خواهد گشت.
  • کسانی که تنها برای زیبایی می‌خواهند این عمل را انجام دهند، نباید از این روش استفاده کنند، زیرا آن‌ها باید تحت مشاوره قرار بگیرند تا متوجه شوند که لابیا غیرطبیعی و زشت وجود ندارد. تمام اعضای مختلف بدن انسان‌ها از یکدیگر متفاوت است. همان‌طور که دست هیچ دو انسانی به یکدیگر شباهت ندارد لابیا آن‌ها هم به همین صورت است و به هر شکلی که باشد تا زمانی‌که موجب درد و ناراحتی فیزیکی نشود نباید این عمل صورت بگیرد. مشاور باید شکل‌های متفاوت لابیا را به‌صورت عکس به او نشان دهد تا از تفاوت آن‌ها مطلع شود.

چه اشخاصی برای انجام لابیاپلاستی با آر اف مناسب هستند؟

تمام اشخاصی که موارد منع مصرفی که پیش‌تر ذکر شد را ندارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. بااین‌حال زنانی که به‌دلیل لابیای بزرگ خود احساس ناراحتی یا درد در هنگام نشستن و یا ورزش‌هایی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری، پوشیدن لباس‌های زیر یا شلوارهای تنگ و یا رابطه جنسی می‌کنند برای انجام این عمل کاملاً مناسب هستند. همچنین اشخاصی که دارای لابیا‌های نامتقارن هستند نیز می‌توانند با این عمل آن‌ها را همسان کنند.

 

لابیاپلاستی با آر اف

 

مراقبت‌های قبل از انجام لابیاپلاستی با آر اف

پیش از انجام این روش بیماران باید اقداماتی را انجام دهند که در ادامه عنوان می‌شود.

  • بیمار باید تحت معاینه توسط پزشک متخصص زنان قرار بگیرد تا موردی برای منع استفاده نداشته باشد. همچنین آناتومی آن هم برای انجام دقیق این عمل مورد بررسی قرار بگیرد.
  • آزمایش‌های تجویزی پزشک باید انجام شده تا از سلامت بیمار اطمینان حاصل شود. یکی از آزمایش‌های مهم برای انجام این عمل پاپ‌اسمیر است.
  • از دوهفته پیش از انجام این عمل باید داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند قطع کنند تا دچار خون‌ریزی نشوند. این داروها شامل قرص‌هایی مانند آسپرین، ویتامین ای و غیره می‌شوند.
  • از یک هفته پیش از انجام این عمل از قرارگیری در معرض نور خورشید پرهیز شود.
  • قبل از انجام این روش، بیمار نباید پریود باشد.

مراقبت‌های پس از انجام لابیاپلاستی با لیزر آر اف

این روش دوره نقاهت و یا مراقبت‌های بعدی کمی دارد. بیماران پس از درمان بلافاصله می‌توانند به زندگی روزمره خود بازگردند. در ادامه به اقداماتی که شخص باید بعد از انجام این عمل صورت دهد، اشاره می‌شود.

  • ممکن است بیماران کمی ترشح را تا چند روز پس از آن تجربه کرده و باید در این زمان پدهای مخصوص روزانه استفاده کند.
  • در صورت بروز قرمزی، تورم و سوزش از کمپرس آب سرد و یا ژل‌های خنک‌کننده استفاده کرده و در صورت ادامه‌دار شدن با پزشک مشورت کند.
  • پس از انجام این عمل تا یک هفته نباید از تامپون استفاده کند.
  • بعد از انجام این عمل تا دوهفته از رابطه جنسی پرهیز کند.
  • پس از انجام این عمل تا 48 ساعت از استحمام کردن پرهیز کند و از آب خیلی گرم هم استفاده نکند.
  • داروهای تجویزی پزشک را حتماً مصرف کند.
  • از تحریک کردن آن ناحیه با خاراندن، استفاده از کرم‌های رتینوئید و غیره بپرهیزد.
  • تا یک هفته از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کند.

تفاوت انجام لابیاپلاستی با آر اف با روش جراحی چیست؟

آر اف جراحی
انرژی فرکانس رادیویی بافت‌های لابیا را سفت می‌کند. با عمل جراحی بافت‌های لابیا به سه شکل مختلف برداشته می‌شود.
به‌وسیله انرژی فرکانس رادیویی تولید گرما کرده و فیبروپلاست را تحریک می‌کند که منجر به تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این دو پروتئین خاصیت ارتجاعی و استحکام را به لابیا می‌بخشند. لابیا با جراحی کوچک‌شده و موجب جوان‌سازی در طول زمان نمی‌شود.
تغییر سایز لابیا در یک حد متوسطی اتفاق می‌افتد. لابیا به‌اندازه دلخواه بیمار تغییر سایز می‌دهد.
 زخم و جراحتی ندارد. زخم و جراحاتی پس از عمل دارد.
به چندین جلسه برای درمان نیاز دارد. تنها به یک جراحی نیاز دارد.
بهبودی سریع و نقاهت بسیار کمی دارد. دوره نقاهت طولانی دارد.
نیاز کمی به مراقبت‌های پس از درمان دارد. به مراقبت‌های زیادی پس از انجام جراحی نیاز دارد.
ایمن بوده و عوارض کمی دارد. عوارض زیادی دارد.
به‌دلیل پایین بودن درجه حرارت در این روش آسیبی به بافت‌های اطراف وارد نمی‌شود. ممکن است بافت‌های اطراف لابیا آسیب ببینند.

 

با توجه به مطالب بالا مشخص شد که لابیاپلاستی با لیزر آر اف مزایای بسیار بیش‌تری نسبت به انجام این عمل با جراحی دارد. استفاده از دستگاه‌های آر اف نه‌تنها به تغییر سایز لابیا کمک می‌کنند، بلکه به‌تدریج موجب تولید کلاژن و جوان‌سازی نیز می‌شوند. توجه کنید که این عمل تنها باید برای درمان صورت بگیرد. به‌این‌ترتیب اگر به‌دلیل سایز لابیای خود احساس ناراحتی و درد کردید می‌توانید با انجام این عمل از این مشکل رهایی یابید. بااین‌وجود بسیاری از افراد از ظاهر لابیای خود ناراضی بوده و فکر می‌کنند باید طبق استانداردهای تصاویر پورنو گرافیک باشند که این اشتباه است. اندام‌های مختلف انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و هیچ الگوی برای زیبایی لابیا وجود ندارد. برای انجام این عمل حتماً باید به یک پزشک متخصص زنان یا جراح مراجعه کنید. همچنین باید حتماً از یک دستگاه و کلینیک معتبری استفاده کنید تا مشکلات ثانویه‌ای برایتان پیش نیاید. هزینه انجام این عمل بسته به شرایط فیزیکی بیمار، تعداد جلسات موردنیاز، دستمزد دکتر متخصص و کلینیک زیبایی متفاوت خواهد بود. اگر در رابطه با لابیاپلاستی با آر اف اطلاعاتی دارید آن را با شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر به اشتراک بگذارید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com