close

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر موهای زائد و زیبایی؛ راهنمای خرید جامع

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر شامل انتخاب دستگاه مناسب، منبع تولید نور لیزر و قدرت سیستم کولینگ است. راهنمای خرید دستگاه لیزر شامل معیارها و فاکتورهای مهمی برای انتخاب بهترین دستگاه است. امروزه بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند برای رفع موهای زائد بدن خود از لیزر و یا اپیلاسیون استفاده کنند. برای خرید این دستگاه‌ها نیاز است به بررسی و تحقیق برندها و مدل‌های موجود در بازار بپردازند. خرید دستگاه لیزر موهای زائد می‌تواند به عواملی از جمله گارانتی، خدمات پس از فروش، قیمت و توجه به رنگ و نوع پوست افراد بستگی داشته باشد. امروزه دستگاه لیزر به یکی از تأثیرگذارترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای فرایند ازبین‌بردن موهای زائد تبدیل شده است. در حال حاضر دستگاه‌های لیزر در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که راندمان و کیفیت آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به طول موج ساطع شده اشاره کرد. با گذر زمان کارایی و تأثیرگذاری دستگاه‌های لیزر به‌مراتب بیشتر شده و درد و عوارض احتمالی را کاهش می‌دهد.

راهنمای خرید دستگاه لیزر

برای خرید دستگاه لیزر باید نکات و فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید. ما در ادامه قصد داریم به راهنمای خرید دستگاه لیزر موهای زائد بپردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

تکنولوژی دستگاه لیزر

از شناخته‌شده‌ترین تکنولوژی‌های دستگاه لیزر موهای زائد، دایود و الکساندرایت است. بهترین برندهای دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد ساخت کشورهای آمریکا و کره هستند.

تعداد شات در هر بار تابش

شات دستگاه لیزر از طریق یک صفحه مستطیلی به پوست تابیده می‌شود. در حقیقت شات‌های لیزر باریکه‌های نوری هستند که از دستگاه خارج و به ریشه موها تابیده می‌شوند. درگذشته دستگاه‌های لیزر بعد از چند بار استفاده نیاز به شارژ مجدد داشتند، اما امروزه دستگاه‌های تولید شده دارای شات نامحدود هستند و نیازی به شارژ دوباره ندارند. در هنگام خرید باید به تعداد شات‌های دستگاه توجه داشته باشید که محدودیتی نداشته باشند، چراکه در این صورت باید مجدداً اقدام به شارژ نمایید.

منبع تغذیه

یکی از فاکتورها و معیارهای مهم برای خرید دستگاه لیزر، منبع تغذیه است. نوع AC بهترین منبع تغذیه برای دستگاه لیزر به‌حساب می‌آید. امروزه دستگاه لیزر به‌صورت اتصال به برق شهری (باسیم) یا شارژی (بی‌سیم) هستند. قدرت و کیفیت باتری‌ها در دستگاه‌های شارژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، چراکه سرعت شارژ دستگاه و مدت‌زمان نگهداری آن ارتباط مستقیمی به این موارد دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت برترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد، به‌صورت سیمی و شارژی هستند که با برق شهری کار می‌کنند. در این صورت می‌توانید از این دستگاه در هنگام سفر و یا هرجایی از آن استفاده نمایید.

 

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر

 

ضدآب بودن

یکی از قابلیت‌های دستگاه لیزر خانگی ضدآب و ضد رطوبت بودن است. این امکان وجود دارد تعداد بسیاری از خانم‌ها در حمام از لیزر استفاده کنند و در نتیجه ممکن است محیط مرطوب به موتور دستگاه آسیب بزند. در این شرایط بهترین انتخاب، دستگاه لیزری است که ضدآب باشد. در این صورت شما می‌توانید با اطمینان خاطر در هر مکانی از آن استفاده نمایید. از سمت دیگر تمیزکاری دستگاه نیز ساده‌تر بوده و نگرانی در مورد نفوذ آب به موتور و داخل آن وجود ندارد.

طراحی ارگونومیک لیزر بدن

لیزر موهای زائد بدن یک کار زمان‌بر است و درصورتی‌که این دستگاه به‌خوبی طراحی نشود، نه‌تنها در دست شما به‌سادگی قرار نمی‌گیرد، بلکه موجب می‌شود بلافاصله خسته شوید. هنگامی‌که دستگاه به‌خوبی طراحی شده باشد، شما می‌توانید تسلط بیشتری در زمان انجام لیزر داشته باشید.

استانداردها

دستگاه لیزر ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارد و بسیار اهمیت دارد که حداقل استانداردهای لازم را داشته باشد تا موجب مشکلات پوستی نظیر قرمزی نشود.

اصل بودن دستگاه

امروزه افراد بسیاری اقدام به تولید و ارائه محصولات فیک و بی‌کیفیت می‌کنند. این محصولات نه‌تنها توانایی ممانعت از رویش مجدد را ندارند، بلکه موجب آسیب به پوست بدن می‌شوند. در نتیجه یکی از نکات مهم در رابطه با راهنمای خرید دستگاه لیزر موهای زائد اورجینال بودن محصول است. سعی کنید محصولات موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

اندازه و سایز دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید دستگاه لیزر، سایز و اندازه آن است. ابتدا شما باید برای انتخاب یک دستگاه مناسب به نوع کاربرد آن توجه کنید.

قیمت دستگاه

امروزه دستگاه‌های لیزر با برندها و مدل‌های بسیار متفاوتی در بازار ارائه شده‌اند. این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ها مانند اپلیدی بسیار گران‌تر است، اما به این مسئله توجه داشته باشید که قرار است از شر تمام موهای زائد بدن خود خلاص شوید. نکته قابل‌توجه این است که هزینه یک سال اپیلاسیون یا دیگر روش‌ها برای ازبین‌بردن موهای زائد، بسیار بیشتر از قیمت دستگاه لیزر است.

 

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر

 

گارانتی و تعمیرات

این دستگاه باید حداقل دارای یک سال گارانتی باشد تا در صورت بروز هرگونه ایراد بتوانید اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات آن کنید. نکته قابل‌توجه این است که به‌هیچ‌عنوان اقدام به خرید دستگاه لیزر بدون گارانتی نکنید.

تجهیزات جانبی

معمولاً تجهیزات جانبی دستگاه لیزر حاوی انواع سری‌ها، عینک محافظ چشم و پایه نگهدارنده است. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی اوقات سری‌های دستگاه کاربرد چندانی ندارند، اما موجب افزایش قیمت می‌شوند. در این صورت نیازی به خرید این سری‌ها نیست و بهتر است اقدام به خریداری دستگاه با قیمت پایین‌تر کنید.

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر شامل چه مواردی می‌شود؟

سیستم کولینگ و خنک‌کنندگی دستگاه

قدرت سیستم کولینگ دستگاه لیزر، ایمنی و بدون عوارض بودن درمان را بالا می‌برد و طول عمر لیزر بار را نیز افزایش می‌دهد. سیستم کولینگ حاوی رادیاتور، فن‌های خنک‌کننده، پمپ آب و TEC است که باعث می‌شود گرمای ایجاد شده در اثر تابش نور لیزر به کم‌ترین حد خود برسد. در این صورت کریستال‌های هندپیس خنک می‌ماند و در نتیجه هیچ‌گونه دردی در افراد ایجاد نمی‌شود.

قیمت دستگاه

شاید مهم‌ترین نکته برای خرید دستگاه لیزر، قیمت و میزان هزینه‌ای است که برای این منظور باید اختصاص داده شود. برخی از تجهیزات و دستگاه‌های لیزر دارای هزینه بسیار بالایی هستند و بعضی دیگر قیمت‌های مناسبی دارند. دلایل متعددی از قبیل برند، کشور سازنده، گروه لیزری، عوامل فنی و استانداردهای کیفی همگی در این تفاوت قیمت تأثیرگذار هستند.

منبع تولید نور لیزر دستگاه (لیزر بار)

منبع تولید نور لیزر، یکی از مهم‌ترین نکات قبل از خرید دستگاه لیزر بوده که تعیین‌کننده قدرت و توان دستگاه است. jenoptik و Dilas آلمان جزء شرکت‌های مطرح در زمینه تولید لیزر بار هستند.

توجه به نوع و رنگ پوست مراجعین

از نکات مهم در رابطه با خرید دستگاه لیزر در اغلب افرادی که برای ازبین‌بردن موهای زائد خود مراجعه می‌کنند توجه به این‌ است که چه نوع تکنولوژی لیزر برای رفع موهای زائد آن‌ها مؤثر است. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برای تعیین دستگاه، نوع و رنگ پوست بوده که بر روی خرید دستگاه لیزر مناسب، بسیار مؤثر است. اگر کلینیک شما در منطقه‌ای باشد که اغلب افراد دارای پوست تیره‌تری هستند، باید نسبت به انتخاب نوع دستگاه لیزر، حساسیت بیشتری داشته باشید، چراکه برای درمان موهای زائد آن‌ها، تنها نمی‌توانید از طریق فناوری الکساندرایت اقدام کنید. استفاده از دستگاه الکس اغلب برای پوست‌های روشن تأثیرگذار بوده است. بعد از دسته‌بندی نوع و رنگ پوست مراجعین، باید تکنولوژی لیزری که به بهترین شکل برای درمان موهای زائد بیماران مناسب است، انتخاب نمایید.

 

نکات قبل از خرید دستگاه لیزر

 

گارانتی

امروزه تعمیر دستگاه لیزر بسیار پرهزینه است. خرید دستگاه لیزر بدون گارانتی و ضمانت می‌تواند هزینه‌های قابل‌توجهی جهت تعمیر قطعات و ارسال نیروی کار برای شما در پی داشته باشد. در هنگام خرید یکی از مسائل مهم داشتن گارانتی است.

خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار قبل از خرید دستگاه لیزر، بررسی اعتبار شرکت ارائه‌دهنده است. شرکت‌های ارائه‌دهنده باید خدمات پس از فروش سریع و قوی داشته باشند. به‌طورکلی هر نوع دستگاه الکتریکی دچار ایراد و خرابی می‌شود و لیزر نیز از این قضیه مستثنی نیست. دستگاه لیزر یک سیستم بسیار پیچیده بوده و نیاز به نگهداری دوره‌ای دارد و تنها از طریق تکنسین‌های لیزر متخصص و دارای قطعات و ابزار مناسب می‌تواند تعمیر گردد. ارائه خدمات قوی و بلافاصله شرکت در تعمیر و نگهداری دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید پیش از خرید دستگاه لیزر، در رابطه با خدمات پس از فروش شرکت ارائه‌دهنده تحقیقات لازم را انجام دهید.

اهمیت انتخاب درست دستگاه لیزر

هنگامی‌که بحث انتخاب دستگاه لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد می‌شود، ذهن افراد به سمت دستگاه کندلا (لیزر الکساندرایت) می‌رود. این نوع لیزر و دستگاه تنها انتخاب شما برای لیزر موهای زائد نیست، چراکه طبق ویژگی‌هایی که در مورد این دستگاه گفته شده، تنها می‌توان برای برخی از تیپ‌های پوستی از آن استفاده کرد. به‌همین دلیل، پیش از لیزر موهای زائد، باید مطمئن شوید که آیا دستگاهی که انتخاب کرده‌اید برای پوست شما مناسب است یا نه. علت این موضوع به نحوه کارکرد لیزر و تأثیر آن بر روی پوست مرتبط می‌شود. هنگامی‌که لیزر بر روی پوست شما تابیده می‌شود، رنگ‌دانه‌هایی که در فولیکول مو هستند، نور را جذب می‌کنند و سلول‌های ریزش مو را از بین می‌برند. از تفاوت تأثیرگذاری هرکدام از دستگاه‌های لیزر می‌توان به شدت انرژی، سرعت و غیره اشاره کرد. درصورتی‌که فردی در تعداد جلسات کم یا بدون سوختگی پوست به نتیجه بهتری دست پیدا کرد، تنها دلیل آن توجه به انتخاب صحیح دستگاه لیزر رفع موهای زائد است.

در این مقاله سعی شد به نکات قبل از خرید دستگاه لیزر بپردازیم. به‌طورکلی راهنمای خرید دستگاه لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما باید قبل از اقدام اطلاعات کلی در رابطه با آن داشته باشید. برای خرید انواع دستگاه‌های لیزر می‌توانید از طریق مرکز خرید نیک لیزر اقدام نمایید. این مرکز خرید تمام محصولات خود را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به‌سادگی برای خرید و اجاره این دستگاه‌ها از طریق شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر اقدام نمایید.

برای ارتباط با ما، ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از طریق زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3218

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com