close

دستگاه هایفونیک، دستگاهی مدرن برای جوانسازی و زیباسازی پوست به روش هایفوتراپی

دستگاه هایفو مدرن برای زیباسازی

دستگاه هایفونیک یکی از جدیدترین و مؤثرترین تکنولوژی­های دنیا، برای لیفت و کشیدگی پوست صورت، رفع و درمان آثار ناشی از پیری زودرس و افزایش سن است. این دستگاه تولید شرکت مهندسی پزشکی نیک لیزر می­باشد. شرکت نیک لیزر افتخار دارد که این محصول را به منظور رفع نیاز کلینیک‌ها و مراکز پزشکی زیبایی در اختیار آنها قرار ‌دهد.

درواقع دستگاه هایفونیک یکی از نمونه‌های دستگاه هایفوتراپی است که با امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا کار می‌کنند. همچنین دستگاه هایفو با ایجاد گرما در عمق‌های 5/1، 3 و 5/4 میلی‌متری در پوست، کلاژن‌سازی را تقویت کرده و به‌علاوه از این طریق سبب استحکام و کشیدگی بیشتر پوست می‌شود.

دستگاه هایفو مدرن برای زیباسازی۱

تاریخچه هایفوتراپی

در دهه‌های 50 و 60 میلادی فعالیت‌های اولیه و گسترده ویلیام و فرانسیس فرای که دانش آموخته‌ی دانشگاه ایلینوی بودند، و کارل تاونسند، هوارد وایت و جورج گاردنر در انستیتوی تحقیقات بین‌المللی چمپین، به درمان‌های بالینی اختلالات عصبی با استفاده از دستگاه‌های امواج ماورای صوت با شدت بالا منجر شد.

البته لازم به ذکر است که استفاده از روش هایفوتراپی برای درمان‌های زیبایی اولین بار در سال 2008 مطرح شد. هرچند که روی روش درمانی هایفو تحقیقات و پژوهش‌های بالینی گسترده انجام نشده است، اما چندین پژوهش کوچک در این خصوص نشان می‌دهد که استفاده از این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین‌وچروک‌ها ایمن و مؤثر خواهد بود.

بنابراین اکنون دستگاه هایفونیک که براساس نتایج تحقیقات و فعالیت‌های گذشته تولید شده است، نتایج بسیار خوبی در درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی داشته است.

درواقع دستگاه هایفونیک از جمله دستگاه‌های درمان غیرتهاجمی است که برای کاهش چربی نیز کاربرد دارد و در طی دهه‌های گذشته به دلیل قابلیت‌ها و امکانات فراوان، این دستگاه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما در مورد عملکرد دستگاه هایفونیک باید بگوییم که این دستگاه امواج متمرکز ماورای صوت که با شدت بالا کار می‌کنند را روی پوست محل درمان می‌تاباند که در اثر چنین اتفاقی بافت‌های زیرپوست جهت تولید کلاژن تحریک می‌شوند.

البته لازم به ذکر است که تقریبا نیم‌قرن این روش غیرتهاجمی برای درمان تومورها مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین در سالیان اخیر تحقیقات و مطالعاتی در خصوص ایمنی و اثربخشی دستگاه هایفوتراپی برای کاهش چربی در شکم و پهلوها نشان می‌دهد که انجام این عمل تا میزان حداقل 2 سانتی متر پس از یک دوره درمانی، چربی‌های نواحی دور شکم را کاهش می‌دهد.

هایفوتراپی معجزه‌ای برای زیباسازی و جوانسازی پوست

هایفوتراپی به عنوان یک روش غیرتهاجمی، کاربردی و سازنده می‌تواند برای جوانسازی پوست بسیار مفید و مؤثر باشد. همچنین باتوجه به اینکه از این روش درمانی جوانسازی پوست، می‌توان برای رفع چین‌وچروک‌های نواحی پلک، دور لب و فرم دهی به ران و بازوها استفاده کرد، این روش محبوبیت فراوانی نیز پیدا کرده است. در این میان برخی از پزشکان و متخصصان، هایفوتراپی برای زیباسازی و جوانسازی پوست را جایگزین مناسبی برای عمل‌ها و جراحی‌های لیفت و کشیدگی پوست می‌دانند.

پوست به مرورزمان در مواجه با ناهنجاری‌های محیطی و آب و هوایی، دچار آسیب‌های جدی می‌شود، از جمله این مشکلات می‌توان به مواردی همچون از بین رفتن طراوت و شادابی پوست اشاره کرد. برای جبران طراوات و شادابی از دست رفته پوست، روش‌های مختلفی مانند استفاده از لوسیون‌ها و انجام عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می­گیرند.

اما به عقیده اغلب پزشکان و متخصصان حوزه عمل‌ها و جراحی‌های زیبایی، هایفوتراپی به عنوان روشی جدید برای جوانسازی پوست، که انجام آن نیازی به عمل جراحی ندارد، و روشی ایمن برای بهبود ظاهر پوست می­باشد و مانند برخی از روش‌های لیزر درمانی، عمل هایفوتراپی به افزایش کلاژن پوست کمک می‌کند که منجر به سفتی پوست و از بین رفتن چین‌وچروک‌ها می‌شود.

عملکرد دستگاه هایفونیک

یک از اثرات افزایش سن و پیری کم‌شدن تولید کلاژن در یاخته‌ها است. یکی از نواحی بدن که این کاهش کلاژن‌سازی در آن اثار مشخصی از خود به جای می‌گذارد، پوست است که می‌توان آن را توسط انواع دستگاه هایفوتراپی بهبود داد.

پوست صورت، گردن و نواحی بالای سینه براثر کمبود رشته‌های کلاژن دچار ضعف شده و خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند. بنابراین انواع هایفو سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست و جلوگیری از شل‌شدن آن می‌شود. از این رو این سلسله از اتفاقات موجب نگرانی افراد با خود به همراه دارد. دستگاه هایفونیک به عنوان انتخابی هوشمندانه، می‌تواند این نگرانی‌ها را به خوبی رفع کند.

این روش درمانی و زیبایی همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم به عنوان یک روش غیرتهاجمی، یکی از نوین‌ترین و قدرتمندترین فناوری‌های حال حاضر دنیا در زمینه جوانسازی پوست می­باشد. این روش با استفاده از امواج ماورای صوت غیریونیزه‌کننده سبب گرم شدن بافت‌ها یا از بین رفتن آن‌ها می‌شود.در نتیجه از هایفو می‌توان برای افزایش جریان خون یا از بین بردن بافت‌های مزاحم مانند تومورها یا لنف از طریق این سازوکارهای حرارتی و مکانیکی استفاده کرد. همچنین باتوجه به رواج و هزینه نسبتا کم، این روش مورد پژوهش و توسعه بسیاری قرار گرفته است.

دستگاهی مدرن برای جوانسازی پوست

با توجه به این که امروزه روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست به عنوان یک راهکار تضمینی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است، دستگاه هایفونیک پیشنهاد مطمئن و ایمن ما برای هایفوتراپی است.

دستگاه هایفونیک، برای زیباسازی به روش هایفوتراپی

از موارد کاربردی این ابزار می‌توان به محکم‌سازی، افزایش انعطاف و شفاف‌سازی پوست نواحی صورت مانند گونه‌ها، چانه و همچنین گردن اشاره کرد. در نتیجه استفاده از انواع هایفو بر روی پوست، کلاژن‌سازی و در نتیجه کشیدگی پوست صورت و کم‌شدن خطوط و چین‌وچروک و کوچک‌شدن نواحی زیر گردن و غبغب رخ می‌دهد.

همچنین به دلیل اینکه امواج ماورای صوتی توانایی نفوذ اعماقی از بافت‌های بدنی را دارد که تا پیش‌ازاین تنها روش‌های تهاجمی مانند عمل‌های جراحی امکان اثرگذاری بر روی آن‌ها را داشتند، این امر سبب شده‌است تا هایفو نسبت به برخی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پوست گزینه محبوب‌تری در بین استفاده‌کنندگان آن باشد.

در آخر

شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر اولین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش تجهیزات پزشکی زیبایی در کشور که تاکنون در این زمینه قدم‌های مثبتی نیز برداشته است.

از این رو دستگاه شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر یکی از بهترین دستگاه‌های مبتنی بر فناوری استفاده از امواج فراصوت است که با خاصیت اثربخشی که بر لایه‌های عمق 4 / 5 میلی‌متری پوست (SMAS) دارند، سبب کم‌شدن سطح اشغال‌شده لایه ذکرشده می‌گردد.

لایه SMAS، ماهیچه‌ای سطحی لایه‌ای بسیار ظریف است که به‌طور هم‌زمان بسیار بااستحکام بوده و بافت چربی را از بافت ماهیچه‌ای جدا می‌کند. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که اساس استحکام و قدرت پوست همین لایه است که بخش‌های مختلف را به‌شکل یک شبکه درهم‌تنیده در کنار یکدیگر نگه داشته است.

البته این استحکام سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود و نیز گذر زمان سبب می‌شود که لایه SMAS به‌تدریج استحکام خود را از دست بدهد و به لایه نازک و کم‌توانی تبدیل شود که دیگر امکان انجام وظایف زیستی که قبل‌تر انجام می‌داد را نداشته باشد.

اثر دستگاه هایفو برای جلوگیری از کاهش شدید توان لایه SMAS عضلانی سطحی سبب پیری پوست است و اینکه لایه‌های دیگر متصل و مرتبط با این لایه نیز کم‌تر استحکام خود را از دست بدهند.

همچنین دستگاه هایفونیک با بهره‌گیری از ویژگی‌های بسیار مطلوب خود همانند پایداری شات‌های تولیدشده و ارسالی به نواحی پوستی، متمرکز شدن بر بافت هدف و ارسال هرچه سریع‌تر شات‌ها با کم‌ترین مقدار درد نتایج درخشانی را در زمینه جوانسازی پوست از خود بر جای می‌گذارد.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=5598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com