close

دستگاه لیزر الکس دایود (دایونیک)

دستگاه لیزر الکس دایود (دایونیک)

دستگاه لیزر دایود دایونیک براساس جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در ایران و توسط شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر تولید شده است. این دستگاه لیزر با ازبین بردن رنگ‌دانه‌های مو در ریشه موهای زائد، به حذف این موها از سطح پوست کمک می‌کند و به دلیل شکل مربعی پالس‌های این دستگاه، هدف گیری فولیکول‌های موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود دایونیک به خوبی انجام می‌شود. همچنین استفاده از لیزر دایود دایونیک برای تمامی تیپ‌های پوستی از روشن تا تیره مناسب است.

کاربردهای دستگاه:

  • رفع موهای زائد بدن و صورت
  • از بین بردن مؤثر موهای زائد تیپ های پوستی مختلف
  • از بین بردن کامل فولیکول مو برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد
  • لیزر موهای زائد آقایان در نواحی خط گردن، پشت گردن، ریش و خط ریش

دریافت کاتالوگ

لیزر الکس دایود دایونیک براساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا توسط شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر طراحی و تولید شده است. لیزر الکس دایود (دایونیک) دستگاه لیزری مدرن و پیشرفته بوده که دارای طول موجی به‌اندازه ۸۱۰ نانومتر است. یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد الکس دایود داشتن سیستم خنک‌کننده اختصاصی است که به‌وسیله آب کار می‌کند. دمای آب درون این دستگاه بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. دمای عملکرد آب در درون دستگاه هم در بازه ۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. در ضمن دمای انبارش و حمل‌ونقل نیز بین ۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد است.

فرکانس پالس این دستگاه بین ۱ تا ۱۵ هرتز بوده و قدرت ورودی آن در بیشترین حالت ۱۴۰۰ وات است. دستگاه لیزر دایونیک دارای یک هندپیس یا دسته است که به بدنه اصلی متصل بوده و پالس‌ها به‌وسیله آن به پوست منتقل می‌شوند. در ضمن سایز دهنه هندپیس نیز ۱۶ در ۱۲ میلی‌متر است. این دستگاه دارای صفحه نمایشی ۸ اینچی هم هست.

 

لیزر دایود دایونیک

اثر لیزر دایونیک بر موهای زائد بدن

روش‌های ازبین‌بردن موهای زائد کم نیستند و در این میان، استفاده از فناوری لیزر برای این کار با استفاده از انرژی فتون‌های نوری صورت می‌گیرد. کار لیزر الکس دایود این است که با تابش بر روی نواحی مشخصی از پوست، ریشه و فولیکول هر تار مو از بین می‌برد. همچنین هنگامی‌که فولیکول مو از میان برداشته می‌‌شود، امکان رشد دوباره مو وجود ندارد و این همان دلیل رفع دائمی موهای زائد بدن است. افرادی که قصد دارند برای رفع موهای زائد خود از طریق لیزر اقدام کنند، باید تعداد جلسات مشخصی که پزشک تعیین می‌کند (معمولاً بین چهار تا شش جلسه و با فواصل زمانی یک تا دو ماه و در صورت نیاز یک یا دو جلسه اضافه در سال) برای ازبین‌بردن فولیکول‌های مو به‌صورت تک‌به‌تک از این دستگاه استفاده کنند.

ریشه مو سه مرحله رشد کلی دارد و موهای مناطق مختلف بدن هرکدام در بازه‌های زمانی مشخص در یکی از این مراحل بوده، در نتیجه فاصله داشتن جلسه‌های درمانی به‌منظور جلوگیری از رشد دوباره فولیکول‌های مو و اصطلاحاً ریشه‌کن کردن آن‌ها مهم است. احساسی که استفاده از لیزر ایجاد می‌کند، برای افراد ناآشنا نیست و همراه با درد بسیار اندکی خواهد بود که برای به‌حداقل‌رساندن آن باید از خنک‌کننده‌های پوست قبل و در هنگام کار و بعد از حذف موهای زائد استفاده شود. گرچه این موضوع در مورد لیزر دایونیک به کم‌ترین حالت ممکن رسیده است. روند کاسته شدن از حجم و مقدار موهای زائد بدن با حذف و بیرون آمدن تدریجی این موها انجام می‌شود. باگذشت زمان موها ریزتر و کم‌پشت‌تر خواهند شد و با تکرار جلسات، کاملاً از بین می‌روند.

 

کاربرد لیزر الکس دایود برای رفع موهای زائد در نواحی مختلف بدن

لیزر موهای زائد را می‌توان تقریباً در هر بخشی از بدن و صورت که دارای مو است به کار برد. جدول زیر به‌صورت خلاصه کاربردهای این لیزر را بیان می‌کند:

در نواحی نزدیک به استخوان گونه چانه
وسط ابروها و برای رفع ابروهای پیوسته موهای پهنای شانه
همه نواحی پشت کمر همه نواحی پشت شانه‌ها و کتف و بازوها
بیکینی مردانه (بخش فوقانی آلت تناسلی، اطراف بیضه و باسن) زیر بغل
سینه، کمر و پاها اطراف مقعد و ناحیه تناسلی در زنان

 

استفاده مکرر از ابزارهای تیز و برنده برای رفع موهای زائد نواحی مختلف بدن به‌ویژه زیر بغل‌ها ممکن است موجب پیدا شدن مشکلاتی از جمله موهای زیرپوستی و اسکارهای خفیف و یا حتی زخم‌های سطحی شود که موانعی را برای فرد ایجاد می‌کند. استفاده از دستگاه لیزر الکس دایود برای رفع موهای زائد سبب از‌بین‌رفتن یاخته‌های پوستی نمی‌شود (برخلاف روش‌هایی که از تیغ یا ابزارهای برنده دیگر برای از‌بین‌بردن موهای زائد استفاده می‌کنند) زیرا اثر فتون‌های همسو شده و پرانرژی لیزر تنها و تنها بر روی فولیکول مو خواهد بود و همین امر سبب شادابی پوست می‌شود.

لیزر دست و پا

استفاده از لیزر دایونیک برای پا بدون خطر بوده و در تعداد جلسات کم و با زمان بسیار کوتاهی نتایج درخشانی را ارائه می‌دهد. در این روش ابتدا موهای پا از بین رفته و بیرون خواهند ریخت و بعد از آن، منافذ پوستی بسته شده و فقط پوست صاف بدون مو باقی خواهد ماند. موهای پا و دست برخی از بانوان دارای ضخامت و تیرگی بیش‌تری نسبت به سایرین است و حتی پس از رفع آن‌ها توسط وسایل برنده مثل تیغ نیز اثر وجود آن‌ها باقی خواهد ماند. از سوی دیگر اپیلاسیون در قیاس با لیزر موهای زائد در طولانی‌مدت گزینه معقولی از جنبه هزینه‌ها نیست و بنابراین استفاده از روش زیبایی نوین که بر مبنای فناوری لیزر است، مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز به نظر می‌رسد. برای لیزر موهای پا به طور میانگین حدود ۱۰ جلسه درمانی نیاز است و هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد. برای ازبین‌بردن موهای زائد دست نیز که از انگشتان شروع شده و تا نواحی بالای آرنج و زیر شانه‌ها را در بر می‌گیرد، می‌توان از دستگاه لیزر دایونیک استفاده کرد. این مورد به‌ویژه زیبایی و جلوه خود را در افرادی که موهای بسیار تیره و متراکم دارند، بهتر نشان می‌دهد.

لیزر موهای صورت

استفاده از لیزر موهای صورت هم در میان بانوان و هم در بین آقایان یک امر رایج بوده و کمک بسیار بزرگی به بازیابی احساس اعتمادبه‌نفسی که ناشی از رشد موهای زائد است، می‌کند. صورت یکی از نقاط بدن است که توجه بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و اغلب مردان و زنان به لیزر موهای صورت خود نیاز خواهند داشت. مناطقی از پوست صورت که ازبین‌بردن موها در آن نواحی انجام می‌شود، شامل موارد زیر است:

بانوان آقایان
لب‌های فوقانی و تحتانی ریش و خط ریش
گونه‌ها خط گردن
چانه پشت گردن

 

ویژگی‌های دستگاه لیزر الکس دایود

از ویژگی‌های عملکردی این دستگاه، رطوبت محیط عملکردِ الکس دایود دایونیک است. محیط عملکردِ الکس دایود دایونیک نهایتاً باید ۸۰ درصد رطوبت داشته باشد. رطوبت انبارش و حمل‌ونقل آن نیز از ۱۰ تا ۶۰ درصد باید باشد. این دستگاه لیزر با ازبین‌بردن ملانین یا رنگ‌دانه‌های مو و سلول‌های زائد در ریشه، موها را از سطح بدن حذف می‌کند. بعد از این‌که چند جلسه درمانی با لیزر دایود انجام شود، می‌توان گفت که موهای زائد نواحی مدنظر رفع خواهند شد. شکل پالس‌هایی که توسط این دستگاه منتشر می‌شوند، مربعی بوده و هدف‌گذاری روی فولیکول یا رنگ‌دانه هر مو را به نحوه احسن انجام می‌دهد. داشتن فرکانس ۱۵ هرتزی الکس دایود دایونیک باعث شده است که قدرت انرژی هر شات پایین آمده و به بافت‌های مجاور ناحیه تحت درمان آسیبی نرسد. سیستم خنک‌کننده این دستگاه نیز ترکیبی از آب و نیمه‌هادیِ «پلتی‌یر» است که طول عمر دستگاه را افرایش می‌دهد و باعث می‌شود انجام این عمل بدون درد باشد. لیزر الکس دایود دایونیک برای تمامی تیپ‌های پوستی از روشن تا تیره، مناسب است.

موارد مهم ضروری قبل از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه دایونیک

افرادی که قصد دارند موهای زائد خود را با استفاده از دستگاه دایونیک برطرف کنند، باید ناحیه‌ای از بدنشان را که قرار است با لیزر تحت‌تأثیر قرار گیرد یک روز پیش از لیزردرمانی اصلاح نمایند. بهتر است قبل از مبادرت به لیزردرمانی، جنس موی فرد متقاضی توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با اطمینان و دقت بیش‌تری کار را پیش ببرند. در مورد بخش بیکینی، باید توجه داشت که تنها موهای بخشی اصلاح شود که قصد برداشتن دائمی آن‌ها را دارید. قبل از انجام کار با دستگاه لیزر الکس دایود نباید هیچ نوع آرایشی بر روی پوست انجام شود. ضمناً نباید پیش از لیزردرمانی اقدام به برنزه کردن پوست و یا از اسپری‌های مختلف استفاده کرد.

همچنین مهم است فرد متقاضی حدود چند روز قبل و بعد لیزردرمانی، از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب پرهیز کند. نکته دیگری که باید در این زمینه به آن اشاره کرد این است که حداقل یک ماه قبل از انجام لیزردرمانی نباید از سایر روش‌های رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون، بندانداختن و اصلاح مو توسط تیغ استفاده کنید. استفاده از لیزردرمانی ناحیه بیکینی برای زنانی که در دوران قاعدگی هستند، ممنوع است. زنان باردار یا بانوانی که نوزاد شیرخواره دارند و یا در مراحل شروع اقدام برای بارداری هستند، نباید از لیزردرمانی استفاده کنند. در غیر این صورت برای مادر و کودک احتمال پدیدآمدن خطر وجود خواهد داشت. گاهی نیز به افراد توصیه می‌شود که دقایقی پیش از لیزردرمانی، از اسپری یا کرم بی‌حس‌کننده لیدوکائین ۴ درصد بر روی محلی که قرار است تحت عمل قرار گیرد، استفاده شود.

امروزه دستگاه لیزر دایونیک مؤثرترین ابزار برای رفع موهای زائد است. لیزر الکس دایود می‌تواند چندین طول موج مختلف را برای موارد درمانی و زیبایی متفاوتی به کار ببرد. این دستگاه با ترکیب فناوری دایود ۸۰۸ نانومتری و نیز لیزرهایی که در طول موج ۷۵۵ نانومتر کار می‌کنند، به وجود آمده است. این دستگاه توانایی اثرگذاری بر روی تیپ‌های شش‌گانه پوست را دارد. این روش بسیار کم درد و قدرت تأثیرگذاری بالایی دارد. در این روش از سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده می‌کنند که اساس آن بر ترکیب آب و یک نیمه‌هادی به نام پلتی‌یر است که سبب افزایش عمر دستگاه می‌شوند. دستگاه الکس دایود دایونیک بر پایه پژوهش‌های صورت‌گرفته اخیر میزان تأثیرگذاری بسیار بالاتری را  نسبت به لیزر دایود و لیزر الکس از خود نشان می‌دهد و عوارض احتمالی آن‌ها را نیز ندارد.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عینک لیزر الکس برای پزشک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com