close

خرید و قیمت دستگاه لیزر دایود

قیمت دستگاه لیزر دایود

قیمت دستگاه لیزر دایود و نیز شرایط خرید دستگاه لیزر دایود از مواردی است که در کنار بررسی نیز کاربردها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دستگاه لیزر دایود ابزاری نیم‌رسانا با فناوری پیشرفته است که محبوب‌ترین نوع لیزر در جهان در میان خریداران خود محسوب می‌شود. تاریخچه ساخت و استفاده از این نوع لیزرها به سال ۱۹۶۲ میلادی بازمی‌گردد. وضعیت کنونی لیزرهای دایود از جهات بسیار زیادی در مرحله‌ای شبیه موقعیت صنعت الکترونیک در حدود ۲۵ سال قبل می‌باشد. امروزه در زمینه لیزرهای ازبین‌برنده موهای زائد تنوع زیادی وجود دارد و همین امر انتخاب را برای خریداران آن‌ها و همچنین مراجعین به مراکز درمانی دشوار کرده است. در انتخاب لیزر مناسب، تنها مورد تایید بودن آن مدنظر نیست و فاکتورهای مختلفی از جمله کاربردها، قیمت و امکان تعمیر و نگه‌داری و … مطرح هستند.

کاربردهای لیزرهای دایود

لیزر دسته‌ای از امواج الکترومغناطیسی تقویت‌شده‌ است که طیفی یکنواخت و تک‌فام (مونوکروماتیک) را ایجاد کرده که فاقد پراکندگی بوده و از ویژگی‌هایش می‌توان به متمرکزسازی نور در لایه‌ها و سطوح بسیار کوچک اشاره کرد. لیزرها می‌توانند در عمق مشخصی از مواد نفوذ کنند و همین مسأله منشأ ساخت انواع مختلف لیزرها بوده است.

کاربرد لیزرهای دایودی در پزشکی در مواردی مانند مقطع‌نگاری نوری (Optical Coherence Tomography) و نیز در تجزیه (Catabolism) غیرتزریقی خون، در مواردی مانند پیش‌بینی سطح گلوکز خون، عمل تشخیص بیماری‌ها را نیز در دنیای پزشکی با انقلابی اساسی مواجه کرده‌است.

لیزرها بر اساس کاربردهای گوناگون و نیز نوع موجی که تولید و ساطع می‌کنند به دو دسته کلی لیزرهای پالسی و پیوسته تقسیم‌بندی می‌شوند. منبع تولید نور در لیزرها می‌تواند گازهای مختلف، مواد جامد یا دایود (یک ابزار نیمه‌رسانا) باشد. لیزرهای دایودی که به‌عنوان لیزر موهای زائد استفاده می‌شوند، یکی از فناوری‌های پیشرفته هستند که از ترکیب شبه‌رساناها (به‌طور معمول گالیوم) و میکروچیپ‌های آرسنیک به‌عنوان ماده واسط استفاده می‌کنند.

لیزرهای ازبین‌برنده موهای زائد بدن به‌طور کلی از دو خانواده لیزرهای جامد یا نیمه‌هادی هستند. لیزر دایود بر خلاف لیزر الکساندرایت که از خانواده لیزرهای جامد محسوب می‌شود، از گروه لیزرهای نیمه‌هادی بوده و در طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر (به‌صورت استاندارد در طول موج ۸۰۸ نانومتر) عمل می‌کند. بهترین اثربخشی لیزر دایود با طول موجش که در ناحیه قرمز از طیف مرئی نور است، بر روی موهای تیره و ضخیم است و با اثر بر ریشه‌ موها، انتخاب مناسبی برای موهای ضخیم نواحی بیکینی و مناطق تیره‌تر مانند کمر به حساب می‌آید. اشعه لیزرهای دایود با این طول موج، به بخش‌های نسبتاً عمیق پوست نفوذ کرده و بدون اینکه بر ملانین آن تأثیر بگذارد، فولیکول‌های آن را هدف قرار می‌دهد و پس از گرم‌کردن آن‌ها ریشه‌شان را تغییر می‌دهد (این عمل اصطلاحاً الکتروکواگولاسیون نامیده می‌شود). طول موج لیزر دایود بر خلاف طول موج‌های کوتاه‌تر از خود که به‌خاطر بالاتربودن بسامدشان انرژی بیشتری دارند، از آسیب‌دیدن و تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

یکی از عوامل مؤثر بر انتخاب نوع لیزر مورداستفاده در رفع موهای زائد بدن، رنگ پوست است و از آنجایی که رنگ پوست مردم ایران عموماً در ناحیه شماره ۳و ۴ از نواحی شش‌گانه طیف رنگ‌های پوستی قرار می‌گیرد،  استفاده از لیزر دایود که بر رنگ‌دانه‌های فولیکولی ریشه مو اثر می‌گذارد و سوختگی کمتری به‌همراه دارد، انتخاب مناسبی خواهد بود. به‌طور کلی می‌توان گفت که هرچه رنگ مو تیره‌تر باشد (به‌عبارت دیگر هرچه رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول مو بیشتر باشد)، اثربخشی لیزر دایود بر آن بهتر خواهد بود. لیزرهای دیودی را می‌توان در نواحی مختلفی از بدن استفاده کرد که از آن جمله می‌توان به قفسه، پشت گردن، پایین شکم، پشت لب‌ها، پشت سینهُ زیر بغل، خط ریش و چانه و نیز تمامی بخش‌های دست‌وپا اشاره کرد.

 

قیمت لیزر دایود

 

ویژگی‌های دستگاه لیزر دایود

 

مناسب بودن برای انواع پوست دستگاه خنک‌ساز مناسب به‌منظورکاهش درد
سرت‌عمل بالا در رفع موهای زائد داشتن Handpiece قدرت‌مند
ساختار مناسب در کنار طول موج بالا نیازمندی کمتر به تعمیرات
  1. مناسب‌بودن برای انواع پوست

دستگاه‌ لیزر دایود این امکان را فراهم می‌آورد تا فاکتورهای مهم در درمان بر اساس سطح بدن، ضخامت و جنس مو و نیز نوع و رنگ پوست تنظیم شوند. لیزرهای دایودی امکان استفاده از محدوده وسیعی از تنظیمات طول پالس و انرژی قابل‌استفاده متناسب با آن را در پوست‌های تیره نیز امکان‌پذیر می‌سازد.

  1. دستگاه خنک‌ساز مناسب به‌منظور کاهش درد

لیزرهای دایودی دارای خنک‌کننده‌های پرقدرتی هستند (مانند خنک‌کننده فعال TEC) که در کاهش درد در هنگام عمل اثر بسیار خوبی دارند. ضمناً لیزرهای دایود از تکنولوژی SHR استفاده می‌کنند که برای بالابردن قدرت خنک‌کنندگی، از این گزینه نیز بهره می‌برند. این فناوری هنگام عمل رفع موهای زائد، درد را کاهش داده و کار را برای تکنسین عمل ساده‌تر می‌سازد.

  1. سرعت‌عمل بالا در رفع موهای زائد

لیزرهای دایود عموماً سرعت شات بسیار زیادی دارند. آن‌ها با دارابودن فرکانسی در محدوده ۱۰ مگاهرتز، عمل رفع موهای زائد بدن را با سرعتی در حدود دو تا سه برابر دستگاه‌های آی‌پی‌ال قدیمی انجام می‌دهند و این امر موجب صرفه‌جویی زمانی است.

  1. داشتن Handpiece قدرتمند

اساسی‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت دستگاه لیزر دایود و دیگر دستگاه‌های لیزر به‌خصوص کاربردی‌ترین آن‌ها Handpiece است. طولانی‌بودن عمر این قطعه در لیزرهای دایود (تقریباً سی میلیون شات) یکی از مهم‌ترین علل فروش زیاد و محبوب‌بودن آن‌هاست که از بار هزینه‌های کلینیک‌ها و مراکز درمانی می‌کاهد.

  1. ساختار مناسب در کنار طول عمر بالا

خلق نتایج قابل‌ملاحظه در کنار طول عمر بالا یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید دستگاه لیزر دایود توسط کاربران آن است. ساختار دستگاه لیزر دایود از ۱۰ عدد میله لیزری تشکیل شده که توانی حدود ۲۵۰۰ وات ایجاد می‌کند.

  1. نیازمندی کمتر به تعمیرات

استفاده از فناوری نیمه‌هادی در دستگاه لیزر دایود امکان حمل‌ونقل راحت‌تر را نسبت به سایر لیزرها (به‌ویژه انواع دارای فلاش لامپ) فراهم کرده و همین عامل سبب افزایش مقاومت این ابزار در برابر ضربه شده‌است. این مسأله باعث افزایش طول‌عمر دستگاه و کم‌شدن نیاز آن به تعمیرات می‌شود.

 

خرید دستگاه لیزر دایود

 

مزایای لیزر دایود

رفع دائمی موهای زائد اثربخشی بدون درد
تعداد کمتر جلسات مورنیاز نسبت به روش آی‌پی‌ال سریع‌بودن عملکرد و امکان کار مداوم با آن تا حدود ۱۴ ساعت

معایب و محدودیت‌های لیزر دایود

  • احتمال تیرگی موقت پوست به‌ویژه در پوست‌های روشن‌تر
  • خشک‌شدگی موقتی پوست یا ایجاد زخم‌های کوچک در آن
  • احتمال ایجاد سوختگی‌های موقت و کم در پوست
  • نیاز به حضور تکنسین متخصص برای انجام آن به‌دلیل سرعت شات بالا و امکان آسیب در صورت عدم وجود فرد متخصص
  • اِدِم پوست یا اریتما به‌عنوان عوارضی بسیار نادر
  • نیاز به عدم حضور در نور آفتاب تا مدتی پس از انجام این عمل برای جلوگیری از تغییررنگ دائمی پوست
  • نیاز به استفاده از عینک مخصوص توسط همه افراد حاضر در اتاق

موارد منع مصرف لیزر دایود

  • در خانم‌های باردار
  • در افراد دارای سابقه بیماری‌هایی مانند لوپس
  • در صورت برنزه‌بودن پوست
  • در صورت وجود تتو یا خال در محل استفاده لیزر
  • در صورت وجود گوشت اضافه یا تب‌خال در محل استفاده از لیزر
  • در صورت وجود جوش‌های چرکی یا عفونت در محل استفاده از لیزر
  • در صورت وجود اختلال‌های هورمونی یا مصرف داروهای خاص مثل ایزوترتینوئین یا داروهای حاوی عنصر طلا

عوامل موثر بر خرید دستگاه لیزر دایود

از جمله فاکتورهای بسیار مهم در تهیه لیزرهای دایود می‌توان به عواملی چون داشتن یا نداشتن مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط بهداشتی، داشتن یا نداشتن گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی مانند نشان سی‌ای یا نشان سازمان غذا و داروی آمریکا، عمر طولانی هندپیس، قدرت خروجی بالای منبع، قطر لکه یا اسپات‌ساز بزرگ، سامانه خنک‌سازی قدرتمند، وجود ضمانت‌نامه و آموزش تکنسین استفاده از دستگاه را نام برد.

قیمت هندپیس دستگاه و سیستم خنک‌کننده تعداد شات‌های دستگاه
توان هندپیس دستگاه طول‌موج‌های قابل‌استفاده (یک عدد یا سه‌ تا)
تست سینگل‌شات دستگاه تست SHR دستگاه
قطر لکه یا اسپات‌سایز داشتن مجوز و نیز آموزش استفاده از دستگاه و گارانتی

عوامل موثر بر قیمت دستگاه لیزر دایود

عوامل مختلف و متفاوتی می‌توانند بر روی قیمت لیزر دایود اثر بگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کیفیت ساخت دستگاه که می‌تواند مرتبط با کشور سازنده دستگاه باشد (آمریکا، اتحادیه اروپا، کره، چین و …).
  • داشتن یا نداشتن مجوز سازمان‌های بهداشتی و ضمانت‌نامه کیفیت دستگاه (که خودش تحت تأثیر دو عامل زمان‌بندی و تعداد شات لیزر خواهد بود).
  • داشتن یا نداشتن خدمات پس از فروش و آموزش تکنسین.
  • مقدار توان خروجی دستگاه که عموماً در سیستم درمانی ایران بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ وات استفاده می‌شود.

 

در این مقاله کوشش ما بر آن بود تا پیرامون لیزرهای دایود و موارد اثرگذار بر فرایندهای خرید و قیمت دستگاه لیزر دایود در بازار مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین این امکان فراهم است که از طریق راه ارتباطی زیر نظرات و پیشنهادهای خود درباره این مقاله و سایر مطالب را با ما در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=1236

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com