close

قیمت دستگاه آر اف واژن ؛ دستگاه هیگز به‌عنوان یک نمونه مورد بررسی

قیمت دستگاه آر اف واژن

قیمت دستگاه آر اف واژن همانند قیمت هر ابزار تخصصی دیگری در حوزه مهندسی پزشکی می‌تواند تابعی از عوامل متعدد باشد. یکی از این عوامل که برای صاحبان کلینیک‌ها، مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی حائز اهمیت است، اطلاع از کیفیت دستگاه RF جوان سازی واژن که توسط شرکت‌های مختلف بین‌المللی ارائه می‌شوند و همچنین هزینه‌ای که باید برای تهیه آن تقبل کنند، می‌باشد. از سوی دیگر، مراجعانی که هدف‌شان دارند جوانسازی واژن از طریق ابزارهای مدرن است، ممکن است نام دستگاه هیگز را شنیده باشند و علاقمند باشند تا پیرامون این دستگاه اطلاعاتی کسب کنند. در این مقاله سعی داریم تا به‌اختصار پیرامون چیستی و کاربردهای دستگاه آر اف هیگز که عضوی از خانواده دستگاه‌های آر اف جوانسازی محسوب می‌شود، مطالبی را به نظر شما برسانیم. با ما همراه باشید.

در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دستگاه آر اف و کارکردهایش در عمل جوان‌سازی واژن مقاله دستگاه RF واژن ، ایمن‌ترین راه برای جوانی دوباره را مطالعه بفرمایید.

دستگاه‌های جوانسازی آر اف، کاربردها، مزایا و موارد منع مصرف

فرکانس‌های رادیویی اساساً امواج رادیویی در طیف‌های فرکانسی گوناگونی هستند که در کاربردهای پزشکی خود، باعث سفت‌شدن و جوانسازی بافت شل‌شده می‌شوند. این امواج در فرکانس‌های پایین‌تر باعث لیفت‌ و سفت‌شدگی پوست می‌شوند و در بسامدهای بالاتر این امکان را دارند تا منجر به لیپولیز شدن بافت یا به عبارت دیگر، برداشتن بافت‌های چربی و نیز ازبین‌بردن سلولیت‌ها شوند. این روش یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود.

جوانسازی غیرجراحی ولووژینال (NVR) به‌عنوان روشی درمانی برای ترمیم دستگاه تناسلی زنان به‌طور روزافزون در حال گسترش است. رادیوفرکانسی (RF) و دستگاه‌های لیزر متعددی با ادعای بهبود شل‌شدگی واژن و سندرم دستگاه ادراری-تناسلی مرتبط با یائسگی وارد بازار شده‌اند. در مورد اثربخشی این دستگاه‌ها در درمان عوارض سستی و یا آتروفی در سطح هیستولوژیک و بالینی زنان، پیش و پس از یائسگی، شواهد مشخصی وجود دارد.

جوانسازی غیرجراحی ولووژینال (NVR) گزینه‌ای برای خانم‌هایی است که تمایل به ترمیم ظاهر و بهبود عملکرد دستگاه تناسلی خود دارند. انبوهی از وسایل غیرجراحی با استفاده از رادیو فرکانس (RF) و فناوری لیزر راهی بازار شده و به‌وضوح تمایل بیشتری را در مورد دقیق‌تر شدن روش‌های تشخیص علائم، گزینه‌های درمان و نتایج مورد انتظار برای متقاضیان و ارائه‌دهندگان آن‌ها برانگیخته است. متخصصان پوست، متخصصان زنان و زایمان و جراحان پلاستیک همگی NVR را انجام می‌دهند.

جوانسازی غیرجراحی ولووژینال می‌تواند برای درمان و بهبود مشکلات زیبایی و عملکردی دستگاه تناسلی و ادراری زنان استفاده شود. به‌طور کلی، متقاضیانی که به دنبال NVR هستند، ممکن است دچار شل‌شدگی واژن (VL)، سندرم دستگاه ادراری تناسلی بعد از یائسگی (GSM) یا هر دو باشند. شل‌شدگی واژن با کشیدگی و گسترش در داخل رحم و واژن همراه است که اغلب به زایمان واژینال نسبت داده می‌شود و ممکن است توسط بانوان، قبل و یا بعد از یائسگی تجربه شود. بعد از زایمان و نیز طی فرایند پیری طبیعی، ماهیچه واژن می‌تواند دچار کاهش حجم شده و سبب اختلال عملکرد ارگاسم، تغییر در احساس جنسی و حتی بی اختیاری ادرار شود. این مورد با GSM که نشان‌دهنده علائمی بی‌شمار که معمولاً با تغییرات هورمونی بعد از یائسگی در استروژن همراهند، متفاوت است و تغییراتی بیش از آنچه هنگام اختلال در علائم ادراری روی می‌دهد را شامل می‌شود. بیماران با افتادگی شدید اندام لگن ممکن است کاندیدای ایده‌آلی برای عمل NVR با دستگاه‌های RF یا لیزر نباشند و اغلب چنین است که با آموزش‌های مشخص در این زمینه درمان می‌شوند. بیماران مبتلا به VL و GSM همچنین ممکن است دچار بی‌اختیاری ادراری بر اثر استرس (SUI)، عفونت‌های مجاری ادراری و حتی درد همراه با ادرار باشند.

 

RF جوان سازی واژن

 

جراحان پلاستیک با اقدامات جراحی زیبایی که برای NVR به‌عنوان بخشی از فرایند جامع جوان‌سازی دستگاه تناسلی به‌شکلی چندرشته‌ای صورت می‌گیرد، تطبیق یافته‌اند. آن‌ها با مهارت‌های فنی و شهود زیبایی‌شناسانه خود به‌طور فزاینده‌ای درخواست متقاضیان جوانسازی واژن را عملی می‌کنند. افزایش 23 درصدی تعداد عمل‌های لابیاپلاستی از سال ۲۰۱۵ به بعد، شاهدی برای این زمینه درحال‌رشد در جراحی‌های زیبایی پلاستیک است. به‌علاوه، بسیاری از متقاضیانی که به‌دنبال NVR هستند ممکن است از قبل، بیمارانی باشند که از سایر روش‌های غیرجراحی استفاده کرده‌اند. به‌عنوان نمونه، بیماران مبتلا به سرطان پستان که تحت درمان قرار گرفته‌اند، ممکن است از قبل بیماران یک نوع عمل دیگر بوده باشند.

ابزارهایRF یک میدان الکتریکی درون بافت ایجاد می‌کنند که موجب حرکت ذرات بنیادین سلول می‌شود و از این طریق گرما تولید می‌کند. مقدار گرمای تولیدشده در بافت، نتیجه مستقیم جریان الکتریکی و تماس میدان الکتریکی با بافت است. انرژی تولیدشده توسط ملانین که همان رنگ‌دانه پوست است جذب نمی‌شود. ابزارهای RF می‌توانند تک‌قطبی، دوقطبی یا چندقطبی باشند. این مسأله خود تعیین‌کننده این است که جریان با چه شدتی و از چه طریقی و چگونه با بافت در تماس قرار می‌گیرد و نیز در میان الکترود و پَدِ زمینه‌ای به چه صورت جاری می‌شود. استفاده از امواج رادیویی تک‌قطبی در لیپوپیز و شکل دوقطبی یا چندقطبی آن برای عمل لیفت و جوان‌سازی بافت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های آر اف می‌توانند در دمای بافت بین 40 تا 45 درجه سانتی‌گراد از طریق فعال‌سازی پروتئین‌های شوک حرارتی و شروع آبشار التهابی، فیبروبلاست‌ها را وادار به تولید کلاژن کند. مکانیسم عمل  امواج رادیویی  مانند دستگاه مایکروویو است و با سامانه گرمادهی خود به همان شکلی که غذا در دستگاه مایکروویو گرم می‌شود، سلول‌ها را تحت تأثیر قرار داده و با عمل کلاژن‌سازی، فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند تا سبب افزایش گردش خون در بافت شده و از این طریق، میوزین‌ها (کوچک‌ترین سلول ماهیچه‌ای) کوتاه‌تر و منقبض‌تر می‌شود و بنابراین سلول‌ها کارایی اولیه خود را بازمی‌یابند. در مورد واژن، اقدامات گرمایشی و انقباضی استفاده می‌شود که همین امر باعث تنگ‌شدگی واژن، انقباض سلول‌ها، کوتاه شدن ماهیچه‌ها، کلاژن‌سازی و نیز افزایش گردش خون در آن می‌شود. از مزایای استفاده از RF جوان سازی واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنگ کردن واژن و رفع شل‌شدگی آن برطرف کردن خشک‌شدگی واژن
رفع سوزش و خارش واژن رفع عفونت‌های واژن (به‌ویژه انواع مقاوم به درمان)
بی‌اختیاری ادرار به ویژه پس از یائسگی حفظ pH طبیعی واژن و عدم جلوگیری از رشد لاکتوباسیل‌های طبیعی آن

 

دماهای بالاتر از 45 درجه سانتی‌گراد منجر به آسیب گرمایی و درد در سطح پوست واژن می‌شود و همچنین، تحمل گرمایی بافت تا دمای 47 درجه سانتی‌گراد بدون آسیب حرارتی قابل‌مشاهده است. پروب‌های خنک‌کننده دستگاه هیگز باعث خنک شدن عصب‌های بخشی از پوست می‌شوند که در تماس با دستگاه قرار می‌گیرد و باعث درد کمتری در طول درمان می‌شوند. آن‌ها همچنین یک گرادیان معکوس گرما ایجاد می‌کنند، به‌طوری که بافت‌های عمیق‌تر نسبت به بافت‌های سطحی بیشتر تحت درمان قرار می‌گیرند، نتیجتاً احتمال آسیب حرارتی به پوست یا مخاط کاهش می‌یابد.

اثرات هیستولوژیک RF بر بافت، مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که RF باعث کاهش شل‌شدگی پوست، بهبود مقاومت مکانیکی آن و القای نوکلاژن‌زایی (neocollagenesis ) و الاستوژ‌‌ن‌زایی (elastogenesis) می‌شود. جوانسازی غیرجراحی ولووژینال در مدل گوسفندی توسط روش Viveve مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه‌برداری از دیواره واژن گوسفند پس از طیفی از دوزهای استفاده‌شده از RF در یک هفته و نیز طی یک، سه و شش ماه پس از درمان صورت گرفته و نشان داده شده‌است که فعال‌سازی فیبروبلاست با افزایش زمان تماس پروب با پوست و انرژی داده‌شده به آن متفاوت است. افزایش تولید کلاژن در یک ماه در لایه‌ی زیرمخاط با افزایش فیبروبلاست مشاهده شده و مشخص شده‌است که اثرگذاری آن بیش از سه ماه به طول نمی‌انجامد. از مزایای استفاده از آر اف جوانسازی واژن می‌توان به‌طور اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم وجود دوران نقاهت پس از استفاده از دستگاه آر اف واژن
  2. امکان انجام عمل نزدیکی بلافاصله پس از استفاده از دستگاه آر اف
  3. طول دوره‌ی عمومی بسیار کم آر اف واژن (عموماً دو یا سه بار و هر ماه یک بار/ در عمل تنگ‌سازی واژن، یک بار برای همیشه و با اثرات بسیار ماندگار)
  4. مدت زمان بسیار کمِ عمل (حدود پانزده تا سی دقیقه)
  5. عدم وجود محدودیت سنی (محدوده سنی به‌طور میانگین بین بیست تا هفتادسالگی)
  6. عدم تأثیر رنگ پوست بر امکان یا عدم امکان انجام عمل آر اف
  7. یک‌بارمصرف بودن اسپکولوم در هر عمل
  8. بهبود دادن وضعیت واژینیسموس و ارگاسم در زنان
  9. مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن عمل آر اف واژن نسبت به لیزر واژینال و جراحی ترمیمی

 

با این‌وجود، در استفاده از دستگاه RF جوان سازی واژن مواردی نیز به‌عنوان منع مصرف مطرحند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

 

·        بانوان، در دوران عادت ماهانه
·        افراد دارای انواع پروتزهای فلزی در بدن
·        بانوان، در دوران بارداری و شیردهی به نوزادان یا کودکان
·        افرادی دارای ضربان‌ساز قلبی (Pacemaker)
·        افراد دچار به بیماری‌های مرتبط با کلاژن‌سازی و اسکولار

 

قیمت دستگاه آر اف واژن

دستگاه هیگز ، کاربردها و ویژگی‌های فناورانه آن

استفاده از دستگاه آر اف هیگز (ساخت کمپانی Med Results ایالات متحده آمریکا) نوعی درمان غیرتهاجمی است که از انرژی گرمایی برای ایجاد عمل کشسانی در بافت‌ها بهره برده و سبب جوانسازی بافت‌های واژن می‌شود. بالارفتن حرارت یکی از راه‌های پرخون‌تر شدن بافت است و این دقیقاً همان کاری است که این دستگاه انجام می‌دهد. از دیگر مزایای استفاده از هیگز می‌توان به افزایش سطح اکسیژن خون و به تبع آن افزایش سوخت‌وساز سلولی و کاهش لاکتیک‌اسید و کاهش دردهای عضلانی و نیز کاهش سموم از طریق تحریک اندامک‌های درون‌سلولی می‌توان اشاره کرد. این امور منجر به جوانسازی مخاطی و ماهیچه‌ای در واژن می‌شود. دستگاه آر اف هیگز باعث افزایش تنفس سلولی هوازی در بافت‌های لگن و واژن شده و با تحریک عضلات کوچک میوزین، کشسانی کانال‌های ناحیه‌ی واژینال و قدرت ماهیچه‌های لگنی را افزایش می‌دهد. از دیگر مزایای دستگاه آر اف هیگز می‌توان به آرام‌سازی و کاهش التهاب ناحیه‌ی واژن و لگن، بالارفتن مقدار رطوبت واژن هنگام عمل مقاربت، تنگ‌سازی واژن و ازبین‌رفتن بی‌اختیاری ادرار اشاره کرد.

 

دستگاه آر اف هیگز علاوه بر مزایای عمومی دستگاه‌های آر اف جوانسازی، مزایای دیگری نیز دارد که به برخی از آن‌های اشاره می‌شود:

درمان مؤثر و پرقدرت از اولین جلسه‌ درمانی درمان مبتنی بر هوش مصنوعی و بدون زخم و درد
عدم نیاز به بی‌هوشی بدون نیاز به استفاده از موارد دارویی مختلف
ماندگاری بالاتر اثرگذاری نسبت به سایر روش‌ها ایمنی بسیار بالا و کنترل هوشمند دما و حرارت برای جلوگیری از آسیب بافتی
بی‌نیاز از استفاده از برق سه‌فاز یا برق مجزا محیط کاربری بسیار ساده و جذاب و قابل‌اجرا توسط اپراتور

 

پر واضح است که هزینه تهیه و استفاده از دستگاه‌های آر اف در کاربردهای زیبایی ارتباط روشنی با نوع فناوری استفاده‌شده در آن و نیز آنچه از سوی کادر درمانی موردنیاز است و از طرف دیگر، نیازهای متنوع متقاضیان دارد. عوامل گوناگونی بر هزینه‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی تاثیر دارد که باعث متغیربودن کارهای درمانی می‌شود.

این هزینه‌‌ها از یک سو به خود فرد متقاضی و نیازهای متنوعش؛ از تعداد جلسات موردنیاز گرفته تا محلی که کارهای درمانی یا زیبایی برای او انجام می‌شود و از سوی دیگر به وضعیت کلی اقتصاد و شرایطی مانند وضعیت ارز بازمی‌گردد. همه این موارد در هزینه‌ها و قیمت دستگاه آر اف واژن اثرگذار است. کم‌بودن این هزینه‌ها در ایران به‌نسبت سایر کشورها (به‌عنوان نمونه حدود ۵ تا ۸ هزار دلار در ارووپا و آمریکا) یکی از دلایلی است که افراد از سایر کشورها ترجیح می‌دهند برای انجام این عمل‌ها به ایران بیایند.

در این مقاله سعی ما بر آن بود تا شما را با نکات علمی مرتبط با دستگاه هیگز و ویژگی‌های اختصاصی آن و نیز ویژگی‌های عمومی دستگاه‌های آر اف که در اعمال زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا سازیم و گریزی به مبحث هزینه‌های تهیه و استفاده از دستگاه‌های آر اف واژن بزنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه کار و ویژگی‌های دستگاه‌های آر اف زنان می‌توانید به وب‌سایت med-results مراجعه کنید.

 

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه خرید یا اجاره دستگاه‌های آر اف زیبایی به لینک ارتباطی ما در همین وب‌سایت سر بزنید. همچنین از طریق راه ارتباطی زیر این امکان فراهم است که نظرات و پیشنهادهای خود درباره این مقاله و سایر مطالب را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=1535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com