close

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس چیست و مزایای آن

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس یکی از دستگاه‌های مناسب و کارآمد برای جوانسازی پوست بوده و این دستگاه نسل پیشرفته‌تر دستگاه‌های پلاسما است. به‌علاوه این دستگاه نوعی از دستگاه پلاسمای گرم بوده که این دستگاه از جمله جدیدترین تکنولوژی‌های معرفی شده در صنعت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی زیبایی به‌حساب می‌آید.

همچنین دستگاه پلاسما فایربولت پلاس برای درمان مشکلات و ضایعات پوستی مانند خال، آکنه و بلفاروپلاستی‌ها بیشتر کاربرد دارد و همچنین نتایج مربوط به آن در ارتباط با ازبین‌بردن این ضایعات پوستی بسیار مؤثر و رضایت‌بخش بوده است.

البته لازم به ذکر است در حال حاضر جوانی و زیبایی امری مهم برای افراد بسیاری است. ازاین‌رو شرکت‌های مختلفی به دنبال کشف راهکارها و راه‌حل‌هایی هستند تا به این افراد کمک کنند زیبایی و جوانی ازدست‌رفته خود را بازگردانند.

به‌علاوه روش‌هایی که چنین شرکت‌هایی معمولاً از آن‌ها برای زیبا و جوانسازی پوست استفاده می‌کنند به دودسته کلی تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم شده و در روش‌های تهاجمی مربوط به زیبا و جوانسازی پوست، دستگاه‌ها و تجهیزات بر پایه لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از جمله شناخته‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به جراحی پلاستیک اشاره کرد.

همچنین استفاده از روش‌های تهاجمی برای زیبا و جوانسازی پوست دروان نقاهت طولانی دارد و احتمال ابتلای فرد بیمار به عوارض و خطرات ناشی از آن‌ها بسیار زیاد است.

اما در روش‌های غیرتهاجمی مربوط به زیبا و جوانسازی پوست، فرد بیمار عوارض و خطرات ناشی از روش‌های تهاجمی زیبا و جوانسازی پوست را تجربه نمی‌کند و فرد بیمار دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین و گذراندن دوران نقاهت طولانی مربوط به روش‌های تهاجمی زیبا و جوانسازی پوست را ندارد.

ولی نکته‌ای که باید در مورد روش‌های غیرتهاجمی زیبا و جوانسازی پوست به آن توجه داشته باشید، دائمی نبودن میزان ماندگاری آن‌ها است.

ازاین‌رو امروزه صاحبان کلینیک‌ها، مراکز و مطب‌های پزشکی – زیبایی بسیاری به دنبال تهیه دستگاه‌ها و تجهیزاتی هستند که از جمله روش‌های تهاجمی برای زیبا و جوانسازی بوده و قصد دارند تا ضمن تجهیز مرکز پزشکی زیبایی خود، افراد زیادی را نیز جلب مرکز درمانی خود کنند.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از دستگاه و تجهیزاتی را مورد بررسی قرار دهیم که در حال حاضر برای زیبا و جوانسازی پوست کاربردهای فراوانی داشته و همچنین با ارائه اطلاعاتی در خصوص کارکرد، مزایا و معایب مربوط به دستگاه پلاسما فایربولت پلاس، به صاحبان کلینیک‌های زیبایی کمک کنیم تا با علم به اطلاعات مذکور، با آگاهی بیشتر محصول موردنظر خود را خریداری کنند.

 

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس

 

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس چیست؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، دستگاه پلاسما فایربولت پلاس یکی از جدیدترین و به‌نوعی نسل پیشرفته دستگاه‌های پلاسما است. درواقع این دستگاه با یونیزه کردن گاز میان اپلیکاتور و پوست، شار الکترونی ایجاد می‌کند و با اثرگذاری روی غشای پوست، سبب تحریک سلول‌ها شده و بهبود بافت‌های آسیب‌دیده را در پی دارد.

همچنین دستگاه پلاسما فایربولت پلاس با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز، باهدف درمان انواع بلفاروپلاستی‌های پوستی، درمان جای آکنه و اسکار، به بازار عرضه شده است. به‌علاوه این دستگاه ابعاد مناسبی داشته و همچنین بسیار سبک است.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه به توان بالای آن به‌منظور درمان مشکلاتی مانند افتادگی پلک‌ها، چین‌وچروک‌های ریز ایجاد شده در اطراف چشم بدون هیچ‌گونه عوارض، مشکل یا اثر اضافه‌ای اشاره کرد.

منظور از پلاسما در دستگاه پلاسما فایربولت پلاس چیست؟

پلاسما ماده‌ای بسیار شبیه به گاز بوده اما با این تفاوت که گازها رسانا نیستند ولی پلاسما رسانای خوبی به‌حساب می‌آید. چراکه در اثر تماس با سایر مواد پلاسما می‌تواند به‌سرعت انرژی را جابه‌جا کند. البته این ویژگی به دلیل قابلیت یونیزه شدن پلاسما است.

بنابراین باوجود موارد گفته شده، پلاسما را می‌توان گازی دانست که اتم‌های آن با ازدست‌دادن یک یا چند الکترون به یون مثبت تبدیل شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند انرژی الکتریسیته را جابه‌جا کنند.

ازاین‌رو دستگاه پلاسما فایربولت پلاس از همین روش استفاده می‌کند. درواقع این دستگاه به یونیزه کردن پلاسما آن را از میان اپلیکاتور و پوست عبور می‌دهد که این امر باعث می‌شود روی پوست یک شار الکترونی ایجاد شود.

بنابراین با ایجاد این شار الکترونی روی پوست، سلول‌ها تحریک شده و می‌توان گفت که در چنین شرایطی عمل جوانسازی پوست آغاز شده است. همچنین همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم دستگاه پلاسما فایربولت پلاس برای درمان مواردی مانند افتادگی پلک، رفع آکنه، جای جوش و اسکارها نیز کاربرد دارد.

ازاین‌رو صاحبان مراکز، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی – زیبایی می‌توانند با اقدام به خرید یا اجاره این دستگاه، از قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد مربوط به این دستگاه به‌راحتی استفاده کنند و همچنین به دلیل وزن سبک و ابعاد مناسب این دستگاه در هنگام جابه‌جایی یا نقل‌مکان، هرگز به مشکلی برنخورند.

درنهایت هم پلاسمای تولید شده توسط دستگاه پلاسما فایربولت پلاس، انرژی خود را در سطح پوست به‌سرعت آزاد می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا این انرژی به عمق پوست نفوذ نکند. به‌علاوه این ویژگی در کنار ایجاد قوس الکتریکی کنترل شده حتی در جوانسازی پوست کاملاً ایمن بوده و به شکل مطلوبی می‌تواند مشکلات مربوط به این نواحی را رفع کند.

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس برای درمان چه آسیب‌های کاربرد دارد؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، دستگاه پلاسما فایربولت پلاس برای درمان و ازبین‌بردن مشکلات و ضایعات پوستی متنوعی کاربرد دارد و به‌علاوه استفاده از آن به‌عنوان روشی غیرتهاجمی به‌منظور تقویت کلاژن‌ سازی در پوست، چندین سال است که موردتوجه پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی بسیاری قرار گرفته است.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که کلاژن‌ سازی ایجاد شده توسط دستگاه پلاسما فایربولت پلاس تا حدود یک سال ادامه پیدا خواهد کرد.

پس اگر بخواهیم به طور خلاصه کاربردهای مربوط به دستگاه پلاسما فایربولت پلاس را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم از جمله مهم‌ترین آن‌ها به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درمان افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی اطراف چشم‌ها
  • ازبین‌بردن اسکار آکنه و تلانژکتازی‌ها
  • پاکسازی منافذ پوست
  • برداشتن انواع ضایعات پوستی و خال
  • ازبین‌بردن چین‌وچروک
  • برطرف‌کردن خط خنده
  • لیفت و کشیدگی صورت
  • رفع آکنه و جوش

 

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس

 

استفاده از دستگاه پلاسما فایربولت پلاس چه مزایایی دارد؟

باوجود مواردی که قبلاً به آن‌ها اشاره کردیم، به دلیل اینکه پلاسمای تولید شده توسط دستگاه پلاسما فایربولت پلاس انرژی خود را سریعاً روی سطح پوست آزاد می‌کند، انرژی پلاسما دیگر به عمق پوست نفوذ نمی‌کند.

همچنین در اثر ایجاد یک قوس الکتریکی کنترل شده، استفاده از این دستگاه به‌منظور جوانسازی پوست نواحی اطراف چشم‌ها کاملاً امن و ایمن خواهد بود. به‌علاوه در دستگاه پلاسما فایربولت پلاس، گرمای ایجاد شده سبب تحریک فیبروبلاستی شده و منجر به ساخت کلاژن‌های جدید در پوست می‌شود.

اما به‌طورکلی مزایای دستگاه پلاسما فایربولت پلاس را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • فرکانس بالا و بدون حس برق‌گرفتگی
  • داشتن سنسور محافظت از جریان اضافه
  • داشتن سنسور محافظت از عبور جریان با فرکانس پایین
  • داشتن سنسور و فیدبک دما و ولتاژ
  • عبور بسیار ناچیز جریان هنگام تماس مستقیم سوزن به بدن
  • دارای هندپیس سبک و ارگونومیک
  • کنترل توان تمام دیجیتال
  • مجهز به LCD لمسی رنگی 7 اینچی همراه با قلم
  • قابلیت تغییر توان از 5 تا 100 درصد
  • طول برقراری قوس 3 میلی‌متر و طول پایداری قوس 2 / 1 سانتی‌متر

ویژگی‌های مربوط به دستگاه پلاسما فایربولت پلاس

  • جراحی نرم و بدون برش و خون‌ریزی
  • بلفاروپلاستی دینامیک
  • تحریک فیبروبلاستی بدون تخریب سطحی
  • به دلیل عدم تخریب عمقی درم امکان ایجاد کلوئید وجود ندارد
  • کلاژن‌ سازی بلافاصله پس از درمان شروع شده و تا یک‌سال ادامه پیدا می‌کند
  • هیچ‌گونه جریان الکتریسیته در بدن انتشار نیافته و کاملاً برای بدن ایمن است
  • به دلیل وسعت کم تخریب و تمرکز آزادکردن انرژی، به‌منظور برداشتن ضایعات پوستی
  • به بافت‌های مجاور ناحیه درمان آسیبی وارد نمی‌شود

معایب مربوط به دستگاه پلاسما فایربولت پلاس

دستگاه پلاسما فایربولت پلاس مانند هر دستگاه دیگری در کنار مزایا و ویژگی‌های فراوان معایبی نیز دارد. ازاین‌رو آشنایی با معایب مربوط به این دستگاه خالی‌ازلطف نیست. البته لازم به ذکر است که آشنایی با معایب مربوط به این دستگاه به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلاتی اقدامات لازم را انجام بدهید.

مهم‌ترین عیب استفاده از دستگاه پلاسما فایربولت پلاس میزان درمان آن است. این دستگاه برای افرادی که افتادگی پلک و پوست آن‌ها در حد متوسط است مناسب است و نمی‌تواند افتادگی‌های زیاد را به‌خوبی درمان کند.

همچنین این روش نمی‌تواند چربی‌ها را از بین ببرد. همچنین بنا به میزان افتادگی و شلی پوست ممکن است به بیش از یک یا دو جلسه درمان نیاز باشد.

در آخر

به‌عنوان نتیجه‌گیری و کلام پایانی، مجدداً باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دستگاه پلاسما فایربولت پلاس یکی از دستگاه‌های مناسب و کارآمد برای جوانسازی پوست بوده و این دستگاه نسل پیشرفته‌تر دستگاه‌های پلاسما است.

درواقع این دستگاه با یونیزه کردن گاز میان اپلیکاتور و پوست، شار الکترونی ایجاد می‌کند و با اثرگذاری روی غشای پوست، سبب تحریک سلول‌ها شده و بهبود بافت‌های آسیب‌دیده را در پی دارد. به‌علاوه برای صاحبان کلینیک‌های زیبایی که قصد خرید و اجاره دستگاه پلاسما فایربولت پلاس را دارند دانستن مواردی که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بسیار لازم و ضروری است.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=5150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com