close

دستگاه آر اف فرکشنال نتل

دستگاه آر اف فرکشنال نتل

دستگاه آر اف فرکشنال نتل یک تکنولوژی بسیار پیشرفته و جدیدی است که برای درمان افتادگی و شل‌شدگی پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش جوان‌سازی به RF فرکشنال نتل نیز معروف است. پیرامون استفاده از امواج رادیو فرکانس (RadioFrequency) که به‌صورت خلاصه به آن RF گفته می‌شود، مطالب بسیاری نوشته شده است. این روش در بسیاری از زمینه‌های درمانی پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دستگاه آر اف نتل یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که امروزه موردتوجه مخاطبان قرار گرفته و بسیار پرطرفدار شده است.

قصد داریم تا بررسی کنیم که آیا تأثیراتی که برای این روش جوان‌سازی بیان می‌شود حقیقت دارد یا خیر. این‌که چه چیزی بیان می‌شود و برای جذب مخاطب حائز اهمیت است. بسیاری از افراد برای رفع برخی مسائل پوستی خود به پزشک مراجعه می‌کنند و به طور صحیح مورد درمان قرار می‌گیرند، اما با مواجه شدن با تبلیغات نادرست برخی افراد و یا مؤسسات، روند صحیح خود را رها کرده و به سمت بهره‌مندی از روش‌های نادرست و بعضاً مبنی بر تشخیص اشتباه می‌روند. rf نتل روشی است که در صورت تشخیص درست کارایی ویژه داشته و نتایج مثبت ارائه می‌دهد، اما این موضوع باید توسط پزشک متخصص انجام بپذیرد.

 

 

دستگاه آر اف فرکشنال نتل ؛ حقایق و مراقبت‌ها

نکته بسیار مهم این است که نتایج به‌دست‌آمده در روش آر اف نتل همیشگی نبوده و ماندگاری طولانی‌مدت ندارد، زیرا روند بالارفتن سن و پیری متوقف نمی‌گردد. ازاین‌رو لازم است تا مراجعین محترم در این باره به‌خوبی آگاه شده و مطالب مفید و شفاف‌سازی شده را در این باره مطالعه نمایند. شرکت نیک لیزر مرجع فروش و اجاره دستگاه‌های مختلف در زمینه اراده خدمات مراقبت و زیبایی پوست در ایران است. این شرکت با تمرکز در زمینه اجاره دستگاه‌ها، به کمک مجموعه‌های نو پا و تازه بنیان آمده و در ابتدا برای کم کردن حجم سرمایه‌گذاری به آن‌ها کمک می‌نماید. درصورتی‌که مخاطب مجموعه ما قرار بگیرید، همواره از مشاوره رایگان متخصصین نیک لیزر بهره‌مند خواهید شد. این مشورت‌ها در زمینه خریدوفروش دستگاه rf فرکشنال، خریدوفروش دستگاه آر اف زنان، خریدوفروش انواع دستگاه لیزر و به‌طورکلی، کلیه دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات جوان‌سازی و مراقبت و زیبایی خواهد بود. در ادامه با نیک لیزر همراه باشید.

دستگاه آر اف فرکشنال نتل چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه آر اف فرکشنال باعث رفع شلی و افتادگی پوست و بستن منافذ باز و کاهش ترشح زیاد چربی‌ها می‌شود. کلاژن‌سازی و به‌تبع آن جوان‌سازی پوست، بهبود آکنه فعال و روزانه، رفع کردن اسکارها، بریدگی و سوختگی نیز از دیگر مزایای استفاده از دستگاه لیزر نتل است.

این دستگاه با استفاده از سوزن‌های مخصوص به عمق پوست نفوذ کرده و با اثرگذاری در آن باعث جوان‌سازی و سفت شدن پوست می‌شود. آر اف فرکشنال نتل دارای حداکثر توان خروجی ۳۰ وات بوده و حداکثر ورودی آن نیز ۵۵ ولت آمپر است. وزن این دستگاه هم ۴ کیلوگرم است.

قابلیت فرکانس ۴ مگاهرتزی که در این دستگاه وجود دارد باعث شده که عمق نفوذ آن افزایش پیدا کند. همچنین نتل امکان تغییر در تنظیمات را نیز دارا بوده و می‌توان توان و میزان ارسال پالس‌های آن را به‌صورت دیجیتال تغییر داد. در ضمن برای سوزن‌های این دستگاه نیز می‌توان عمق نفوذ تعیین کرد. بازه عمق نفوذ سوزن‌ها از ۰ تا ۴ میلی‌متر را شامل می‌شود. همچنین می‌توان ارسال پالس‌ها را با تأخیر انجام داد و این ویژگی نیز قابلیت تنظیم را دارد. علاوه‌بر‌این، امکان شات مجدد خودکار یا شات به‌صورت رگباری نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که امکان تعیین زمان شات مجدد نیز در تنظیمات این دستگاه تعبیه شده است.

برخی از لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای که بعد از رفع شدن جوش روی پوست باقی می‌مانند به‌همراه رفع کردن اسکارهای ناشی از آکنه و کاهش دادن عمق اسکارهای فرورفته نیز از قابلیت‌های این دستگاه است. درمان کردن ترک‌های ناشی از افزایش یا کاهش وزن که به استرچ مارک معروف هستند، از مزایای دیگرِ استفاده از این دستگاه به‌شمار می‌رود. لیفت کردن صورت، سفت کردن پوست و سایر نقاط بدن نیز در شمار مزایای این دستگاه به‌حساب می‌آید. دستگاه آر اف نتل از محصولات پرطرفدار نیک لیزر محسوب می‌شود.

 

دستگاه آر اف فرکشنال نتل

 

دستگاه آر اف فرکشنال نتل و حقایقی در مورد آن

rf نتل جذاب است و برای این موضوع دلایل خوبی دارد، اما بیایید چندین باور غلط را پاک نماییم.

انجام این روند در خانه همان تأثیر انجام نزد متخصص را ندارد

تولیدکنندگان غلتک میکرونیدل در خانه، اغلب ادعا می‌کنند که دستگاه‌های آن‌ها به همان اندازه نسخه‌های پیشرفته‌ای که توسط متخصصان پوست استفاده می‌شوند، کارآمد هستند.

گرفتارش نشو، مجموعه نیک لیزر با کادر آموزش‌دیده و دارای مجوز، از نسخه‌های درجه یک پزشکی استفاده می‌کنند که در دست یک پزشک آموزش‌دیده (چه در خانه و چه در مطب پزشک) ایمن و قابل‌قبول هستند. بعلاوه، ازآنجاکه در روش میکرونیدلینگ در خانه از دستگاهی باکیفیت کمتر استفاده می‌شود، شما نتایج زیبایی یکسانی را کسب نمی‌کنید.

دستگاه فرکانس امواج رادیویی در پوست شما سوراخ ایجاد نمی‌کند

روش جوان‌سازی rf فرکشنال آسیب‌های کنترل شده‌ای در پوست ایجاد می‌کند، سوراخ شدن پوست به‌وسیله سوزن به‌قدری کم است که بدون کمک، کسی نمی‌تواند آن‌ها را ببیند، حتی از نزدیک. بااین‌حال، تأثیر سوزن‌ها این است که امکان دارد پوست شما سرخ به نظر برسد، اما این به‌زودی از بین می‌رود. هدف از ایجاد این سوراخ‌های میکروسکوپی تحریک رشد کلاژن است تا پوست شما سریع‌تر بهبود پیدا کند و جوان‌تر به نظر برسید، به‌همین دلیل است که در مرحله اول نگران روش انجام کار این دستگاه هستید.

تنها مزایای جوان‌سازی ندارد

درست است که اکثر متقاضیان به‌دلیل مزایای جوان‌سازی مانند پوست صاف و کشیده و ظاهر کم چین‌وچروک برای درمان از طریق دستگاه آر اف نتل اقدام می‌کنند، اما جای زخم ناشی از آکنه را نیز اصلاح می‌کند. کلاژن ایجاد شده در این روش کمک می‌کند تا جای زخم شما کم شود. نتیجه ترمیم، پوست بی‌عیب شماست.

عوارض جانبی به دردهای موضعی موقت، آریتما، خشکی و احتمال کم PIH (Post-Inflammatory Hyperpigmentation) محدود می‌شود. در نتیجه درمان با rf فرکشنال برای اسکارهای آکنه در افراد آسیایی بی‌خطر و مؤثر است. عوارض جانبی شایع مانند PIH ، اثر زخم بسیار کمتر از لیزر است. در توضیح اینکه PIH چیست، باید بگوییم هایپرپیگمانتاسیون (رنگ‌آمیزی) پس از التهاب هنگامی رخ می‌دهد که پوست در پاسخ به التهاب یا آسیب، بیش از حد ملانین تولید می‌کند، یا رنگ‎دانه را به طور نامنظم پخش می‌کند. PIH واکنش طبیعی پوست یا دفاع در برابر التهاب است که امکان دارد محصول آکنه، عفونت، ماده تحریک‌کننده، سوختگی یا یک عمل زیبایی باشد. این منجر به ایجاد لکه‌های مسطح و بی‌رنگ روی پوست می‌شود که رنگ پوست ناهموار ایجاد می‌کند.

چند بار به جلسات رادیو فرکانسی نیاز دارید؟

به طور معمول در فواصل منظم مانند چهار هفته به حدود شش جلسه آر اف نتل نیاز خواهید داشت. بعضی از پزشکان جلسات بیشتری را توصیه می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال، هشت یا 10 مرحله اجرایی، ولی این موضوع متناسب با بدن فرد متقاضی تعیین می‌شود؛ لذا به طور دقیق نمی‌توان برای عموم افراد نظر جامع و یا قاطعی صادر کرد.

 

دستگاه آر اف فرکشنال نتل

 

مراقبت‌های بعد از انجام RF فرکشنال نتل

مراقبت‌های پس از جلسه انجام جوان‌سازی تا حدود 3 تا 7 روز بعد از جلسات اجرایی باید مراعات گردد. درصورتی‌که موفق به رعایت این موارد نشوید، به‌احتمال‌قوی نتیجه مطلوب را دریافت نخواهید کرد. مراقبت از بدن در این مدت بسیار به شما کمک می‌کند تا از تمامی مراحل نتیجه مطلوب را به‌دست آورید. در ادامه به بیان و توضیح کوتاهی پیرامون موارد زیر پرداخته‌ایم:

  • روزانه 6-8 فنجان آب بنوشید

این موضوع به این خاطر است که رطوبت موردنیاز بدن تأمین شود بخصوص که در این بازه زمانی که ممکن است پوست به دلیل تحریک به تولید کلاژن بیشتر، نیاز به آب‌رسانی و تأمین رطوبت داخلی بدن داشته باشد. ازاین‌رو اهمیت این موضوع بیش‌ازپیش برای ما مشهود و مشخص است. درصورتی‌که امکان تأمین آب لازم برای بدن ما فراهم نباشد، ممکن است به مشکلات دیگری برخورد نماییم و مجبور به پرداخت هزینه بیشتر در رفع آن موارد پیش‌آمده بشویم؛ لذا در دوره نقاهت rf فرکشنال باید حتماً بیش از دیگر زمان‌ها آب بنوشید.

  • آفتاب نگیرید، حمام و سونا نروید

در این دوره باید بسیار مراقب پوست خود باشید. بیش از زمان‌های دیگر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. چون پوست به‌واسطه یک عامل خارجی تحریک به تولید کلاژن شده است، ازاین‌رو نباید در زمینه‌های دیگر تحت‌فشار قرار بگیرد و وادار به تغییر دیگری شود. همچنین نباید از نظر فیزیکی تحت‌فشار قرار بگیرد؛ لذا در این بازه نباید در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید. استخر نروید، آفتاب نگیرید، از هر نوع سونا (خشک یا بخار) استفاده نکنید. در ای بازه چندروزه، حمام هم نروید. به بدن اجازه بدهید به‌خوبی تأثیر دستگاه آر اف فرکشنال را در خود بپذیرد و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد.

  • نوشیدنی الکی مصرف نکنید (حداقل به مدت 2 روز)

دیگر نکته بسیار مهمی که در این دوره باید موردتوجه قرار گرفته و رعایت شود این است که بدن به‌هیچ‌عنوان نباید در معرض استفاده از نوشیدنی الکی قرار بگیرد، چون الکل باعث می‌شود بدن بی‌آب شود. الکل تمام آب موجود در بدن را خشک می‌کند و در بعضی مواقع باعث خشکی پوست نیز می‌شود. از اثرات جانبی مصرف نوشیدنی الکلی تشنگی مفرط است. ازاین‌رو باید مراقبت کنید که هیچ نوع نوشیدنی الکی مصرف نکنید. از طرفی الکل باعث کاهش اسیدفولیک و روی در بدن می‌شود. همچنین سطح ویتامین B و C را نیز تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همه این‌ها باعث می‌شود تا اثر نهایی دستگاه آر اف فرکشنال نتل تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

مراقبت از پوست در مقابل تابش مستقیم نور خورشید در این دوره یکی از الزامات است. به‌طورکلی عارضه Photoaging (پیری پوست ناشی از تابش آفتاب) به‌واسطه قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. این موضوع باعث بیش از 80% عوارض پوستی است. اشعه فرابنفش نور خورشید به دودسته UVA و UVB تقسیم می‌شوند. هر چه طول موج یک اشعه بیشتر باشد، انرژی آن کمتر ولی قدرت نفوذ آن بیشتر است UVB طول موج کمتری دارد، لذا فقط باعث آفتاب‌سوختگی سطح پوست می‌شود و در لایه‌های زیرین پوست نفوذ نمی‌کند، اما اشعه UVA که طول موج کوتاه‌تری دارد، از طرح پوست عبور کرده و باعث ایجاد مشکل برای لایه‌های زیرین پوست می‌شود. این عامل می‌تواند باعث اختلال در تولید کلاژن گردد. به‌همین دلیل استفاده‌کنندگان از دستگاه آر اف نتل باید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایند.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مناسبی پیرامون روش جوان‌سازی دستگاه آر اف فرکشنال نتل به شما ارائه نماییم. این اطلاعات باعث می‌شود تا ضمن شناخت بهتر این روش، از مزایا و شرایط بهره‌مندی آن اطلاع داشته باشید. این شناخت به شما در انتخاب کمک شایانی خواهد نمود. در این زمینه می‌توانید از مشاوره رایگان مشاورین نیک لیزر بهره ببرید. در مورد خرید دستگاه و یا هر مشاوره دیگری در این زمینه به‌سادگی می‌توانید در صفحه تماس با ما با متخصصین ما در تماس باشید.

 

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com