close

عوارض لیزر دایود و نکات و مزایای آن که باید بدانید

عوارض لیزر دایود

عوارض لیزر دایود و دانستن معایب این دستگاه می‌تواند به کسانی که قصد استفاده یا خرید دستگاه را دارند کمک کند. هر دستگاهی در کنار فواید و مزایایی که دارد ممکن است مضراتی داشته باشد. دانستن این عوارض، مضرات و معایب لیزر دایود می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند مراجعین را بهتر راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که تعداد بسیار محدودی از افراد (کمتر از ۵ درصد) دچار عوارض لیزر دایود می‌شوند. دستگاه لیزر دایود به عنوان یکی از انواع دستگاه‌های لیزری که این روزها در کلینیک‌های زیبایی مورد بسیار استفاده قرار می‌گیرد، برای هر کلینیک و مرکز زیبایی‌ای لازم است. محبوبیت این دستگاه به اندازه‌ای رشد داشته است که خرید یا اجاره این دستگاه رفع موهای زائد، یکی از اولین اقداماتی است که هر مرکز یا کلینیک زیبایی در بدو تاسیس انجام می‌دهد.

دستگاه دایود به دلیل سبک‌تر و جامع‌تر بودن نسبت به سایر دستگاه‌های لیزری که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می‌کنند، برای استفاده در کلینیک‌های زیبایی مناسب‌تر است. کسانی که قصد خرید این دستگاه را دارند با خواندن این مطلب می‌توانند اطلاعاتی در خصوص نحوه کار، مزایای لیزر دایود و معایب آن کسب کنند تا با آگاهی کافی و اطلاعات بیشتر نسبت به اجاره یا خرید آن اقدام کنند. با نیک لیزر همراه باشید.

دستگاه لیزر دایود چگونه کار می‌کند؟

دستگاه لیزر دایود از گروه لیزرهای جامد و نیمه‌هادی محسوب می‌شود که طول‌موجی در حدود ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر دارد. معمولاً طول‌موج استاندارد این دستگاه‌ها ۸۰۸ نانومتر است. لیزر دایود به دلیل طول‌موج بلندتر نسبت به بسیاری از لیزرهای دیگر، می‌تواند به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و این دستگاه رفع موهای زائد می‌تواند به راحتی موهای آن نواحی را از بین ببرد.

میزان نفوذ بیشتر این دستگاه باعث شده است تا تأثیر بهتری روی موهای ضخیم و تیره بگذارد. همچنین دستگاه دایود نقطه هدف بزرگ‌تری نسبت به بسیاری از دستگاه‌های لیزر دیگر دارد و می‌تواند مناطق وسیع‌تری را به راحتی پوشش دهد به همین دلیل این دستگاه رفع موهای زائد نسبت به دستگاه‌های مشابه خود کارایی بهتری داشته و می‌تواند راحت‌تر و زودتر موهای زائد را از بین ببرد. به همین دلایل از آن به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن موهای زائد پشت و بیکینی یاد می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث شده است که نیاز به این دستگاه برای مراکز و کلینیک‌های زیبایی یک ضرورت باشد.

این دستگاه که به صورت مالتی پالس است، لیزر را به سمت ریشه که ملانین در آنجا انبار شده هدایت می‌کند.  لیزر هدایت شده به ریشه مو توسط رنگ‌دانه‌ها یا ملانین جذب شده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کار باعث ضعیف یا نابود شدن مو می‌شود.

 

عوارض لیزر دایود

عوارض دستگاه لیزر دایود

هر دستگاهی در کنار مزایایی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد. دانستن معایب این دستگاه می‌تواند به افرادی که نیاز به آن دارند کمک کند تا بتوانند مراجعین را بهتر راهنمایی کنند. توجه داشته باشید که تعداد بسیار کمی از افراد (کمتر از ۵ درصد) با عوارض لیزر دایود مواجه می‌شوند اما باز هم نیاز است تا در خصوص عوارض آن اطلاعاتی کسب کرد. مهم‌ترین معایب لیزر دایود به عنوان یک دستگاه رفع موهای زائد در برگیرنده‌ی موارد ذیل است:

  1. خارش

زمانی که دستگاه لیزر فولیکول مو را از بین می‌برد، خالی شدن جای آن‌ها باعث ایجاد خارش در پوست می‌شود. توجه داشته باشید که از خاراندن جای درمان شده توسط لیزر جدا خودداری کنید زیرا این کار ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود.

  1. التهابات پوستی

افرادی که پوستی حساس دارند پس از لیزر موهای زائد ممکن است به التهابات پوستی دچار شوند. البته بنا به میزان حساسیت پوست زمان بهبود این التهابات متغیر بوده و ممکن است از چند ساعت تا چند روز این مدت زمان تغییر داشته باشد.

  1. خونریزی زیر جلدی

برخی مناطق بدن پوست نازک‌تری دارند به همین دلیل این مناطق زودتر آسیب می‌بینند و اگر این دستگاه برای مدت زیادی بر روی پوست این نواحی قرار داده شود ممکن است باعث خونریزی زیر جلدی یا خونریزی زیر پوست شود.

  1. تغییر رنگ‌دانه‌ها

برخی افراد پس از سپری کردن جلسات درمانی با این دستگاه رفع موهای زائد دچار مشکل تغییر رنگ‌دانه‌های پوست شده‌اند. بسته به پوست و واکنش بدن فرد، این لکه‌ها ممکن است دائمی یا موقت باشند.

مزایای لیزر دایود

نکاتی در خصوص دستگاه رفع موهای زائد دایود

دانستن برخی نکات کلیدی و مهم در خصوص این دستگاه می‌تواند خیال افرادی که قصد خرید دارند را راحت کند. این نکات عبارت‌اند از:

  • جذب نور ساطع شده از لیزر دایود در ملانین مو بسیار بیشتر از دستگاه‌های IPL و YAG ND است.
  • ریسک تغییرات پیگمانته پس از انجام درمان با لیزر دایود بسیار کمتر از دستگاه‌های دیگر است. میزان این ریسک را با پالس یکنواخت و خنک‌کنندگی مناسب می‌توان بیشتر کاهش داد که این ویژگی‌ها در دایود وجود دارد.
  • همان‌طور که گفتیم در ساخت این دستگاه از تکنولوژی نیمه‌هادی استفاده شده است و به همین دلیل از قابلیت حمل بهتری برخوردار بوده و در برابر ضربه و تغییرات نسبت به دستگاه‌های دارای لامپ، مقاوم‌تر است.
  • هزینه خرید این دستگاه لیزر از بسیاری از دستگاه‌های دیگر کمتر است.
  • این دستگاه لیزر در مقایسه با اکثر دستگاه‌های مشابه عمر بیشتری دارد. همچنین این دستگاه هزینه تعمیر و نگهداری کمتری در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌های دیگر دارد.

محدوده پالس دستگاه‌های لیزر دایود وسیع است و همین طولِ پالس و انرژی، می‌تواند باعث شود تا از این دستگاه برای کاربردهای بسیاری استفاده شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه رفع موهای زائد افرادی است که پوست تیره‌ای دارند.

 

عوارض لیزر دایود

 

مزایای دستگاه لیزر دایود

افرادی که نیاز به دستگاه لیزر دایود دارند باید در خصوص آن اطلاعات دیگری نیز داشته باشند. از جمله این اطلاعات آگاهی کامل از مزایا و معایب این دستگاه است. افرادی که کار فروش لیزر دایود را انجام می‌دهند با کمک این اطلاعات می‌توانند مراجعین و مشتریان خود را به خوبی راهنمایی کنند. از مهم‌ترین مزایای لیزر دایود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت استفاده برای آقایان و بانوان

همان‌طور که گفتیم این لیزر ساختاری با طول‌موج بلندتر نسبت به بسیاری از دستگاه‌های دیگر دارد. این طول‌موج باعث شده تا موهای ضخیم و تیره را نیز بتواند به راحتی از بین ببرد. این دستگاه رفع موهای زائد موهای بدن آقایان را که ضخیم‌ و تیره‌تر است را به راحتی از بین می‌برد. این دستگاه لیزر برای برطرف کردن موهای زائد بانوان توصیه می‌َشود. صاحبان کلینیک‌ها و مراکز زیبایی باید به این ویژگی دقت زیادی داشته باشند.

  • کولینگ قوی

کولینگ یا سیستم خنک‌کننده این دستگاه بسیار قوی است. کولینگِ لیزر دایود می‌تواند به صورت یکنواخت و مناسب دمای درم و اپیدرم را کاهش دهد. این کاهش مناسب و یکنواختِ دما تأثیر بسیار زیادی در کاهش عوارض لیزر دایود همچون درد و سوزش در حین انجام عمل لیزر دارد.

  • نیاز به جلسات کمتر

همان‌طور که گفتیم این دستگاه تأثیر بیشتری بر روی موهای ضخیم و تیره دارد و همین امر باعث می‌شود تا در هر جلسه میزان بیشتری از تارهای موهای زائد از بین بروند و همین امر موجب کاهش تعداد جلسات می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز با جنس و ضخامت مو و رنگ پوست ناحیه مورد نظر ارتباط مستقیم دارد.

  • سرعت بالا

استفاده از لیزر را می‌توان سریع‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن دانست. برخی از دستگاه‌ها مانند لیزر دایود سرعت شات بالایی دارند و همین امر باعث شده تا منطقه وسیع‌تری را با سرعت مناسبی از موهای زائد پاک کنند.

اگر تجربه استفاده از این دستگاه را دارید نظرتان در مورد مزایا  و عوارض لیزر دایود را در بخش‌ها کامنت‌ها برای ما بنویسید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=828

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com