close

آر اف فرکشنال اسکارلت ؛ نسل جدید دستگاه‌های جوان‌سازی پوست

آر اف فرکشنال اسکارلت

آر اف فرکشنال اسکارلت یکی از جدیدترین نسل‌های دستگاه‌های جوان‌سازی پوست است. این دستگاه مانند بسیاری از ابزارهای دیگر مهندسی پزشکی دارای انواع مختلفی بوده و برندهای گوناگونی به طراحی و تولید آن می‌پردازند. یکی از این انواع، RF اسکارلت است که از آن با عنوان بهترین دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی نیز یاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم پیرامون تکنولوژي این دستگاه مطالبی را با شما به‌اشتراک بگذاریم. می‌توان گفت که تمامی دستگاه‌های RF دارای اساس یکسانی در مبانی علمی ساخت خود هستند و آن به این شکل است که امواجی که در طول موج‌های رادیوفرکانسی هستند انرژی معینی را تولید و از طریق سوزن‌هایی که در ابعاد میکرومتر طراحی شده‌اند به لایه‌های بالایی پوست وارد می‌کنند. در اثر این تحریک‌های بافتی، پوست مراحل ساخت کلاژن و الاستین را با سرعت بیشتری آغاز می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا فرایند جوان‌سازی در آن شروع شود. کیفیت بالاتر قطعات، به‌کاررفتن جدیدترین فناوری‌ها و سادگی کار با دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه در بازار، استفاده از آن را در بازار به‌شدت افزایش داده است.

 

 

نحوه عملکرد دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی اسکارلت دقیقا مشابه روش درمانی میکرونیدلینگ سنتی پوست می‌باشد. با این تفاوت که در دستگاه RF سوزن‌ها بصورت اتوماتیک و غیر دستی وارد لایه‌های درم و اپیدرم پوست می‌شوند. در نتیجه جلسه‌های درمانی خیلی دقیق‌تر و نتیجه‌بخش‌تر خواهند بود. علاوه بر آن در حین ورود سوزن‌ها به پوست امواج RF نیز از آن‌ها ساطع می‌شود. این امر باعث می‌شود تا بیماران سریع‌تر و بیشتر به نتایج مورد انتظار خود برسند.

 

آر اف فرکشنال اسکارلت

 

ساختار ماتریسی نیدل‌ها و عملکرد دستگاه اسکارلت

عمل‌کرد دستگاه فرکشنال سوزنی اسکارلت شباهت بسیار زیادی به روش درمانی-زیباسازی معروف به میکرونیدِلینگ (Microneedling) دارد و تفاوت اساسی آن‌ها در این است که برخلاف روش میکرونیدلینگ، در دستگاه آر اف، سوزن‌ها به‌صورت اتوماتیک و غیردستی وارد لایه‌های پوستی مانند درم (Dermis) و اوی‌درم (Epidermis) شده و همین امر سبب بالاتررفتن نتیجه‌بخشی جلسات درمانی می‌شود. از طرف دیگر، در روش فرکشنال، وجود و تابش امواج رادیوفرکانسی بر سلول‌ها عامل اصلی اثرگذاری بهتر این روش نسبت به سایر روش‌هاست.

دستگاه آر اف اسکارلت دارای ۲۵ عدد سوزن با پوشش طلا در ابعاد میکرومتر است که این سوزن‌ها همگی با یکدیگر هم‌سطح هستند و در یک زمان مشخص به ژرفای معینی از پوست وارد می‌شوند. این عمق نفوذ در دستگاه قابل‌تنظیم است و عموماً محدوده عمقی ورود سوزن‌ها بین ۵/۰ تا ۵/۳ میلی‌متر است. ساختار سوزن‌ها در دستگاه اسکارلت به شکل ماتریس مربعی و با استفاده از فناوری برتر روز (اصطلاحاً روش دوقطبی) صورت می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد، عامل زیستی افزایش جوانی پوست، افزایش مقدار کلاژن و الاستین در پوست است. سوخت‌وساز سلولی توسط حرارت تولیدشده امواج آر اف افزایش می‌یابد. در کنار بالارفتن حرارت و میزان کلاژن‌سازی، زخم‌های پوستی نیز بر اثر سوزن‌های واردشده به پوست بهبود می‌یابند و این نکته نیز از دلایل دیگر جوان‌سازی پوست در این روش است.

کاربردها و مزایای دستگاه اسکارلت

دستگاه RF اسکارلت دقیقاً در محلی از پوست‌تان که شما برای جوان‌سازی و سفت‌شدن به آن نیاز دارید بدون آسیب‌رساندن به سطح پوست، انرژی را در زیر پوست تخلیه می‌کند. بنابراین طبیعی خواهد بود که شما انتظار داشته باشید زمان اثرگذاری آن نسبت به روش‌های قدیمی‌تر که گاه به چند روز برای نشان‌دادن تأثیر خود نیاز داشتند، تنها به چند ساعت کاهش یافته باشد. علاوه‌براین، دستگاه اسکارلت نسبت به پوست به‌شکل لطیف‌تری برخورد می‌کند (لیزر با شدت بیشتری به پوست برخورد می‌کند)؛ بنابراین احتمال ایجاد زخم یا سوختگی در این روش کمتر است. اسکارلت برخلاف لیزر با ملانین موجود در پوست تماسی برقرار نمی‌کند، بنابراین برای انواع پوست با حداقل اثرات جانبی هایپر یا هایپوپیگمانتیشن نسبتاً ایمن است. از کاربردهای دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جوان‌سازی پوست کلاژن‌سازی پوست
افزایش نوازه (Tonicity) پوست رفع شل‌شدگی و افتادگی پوست
کاهش منفذهای باز پوست کاهش چین‌وچروک‌های پوستی حتی در نواحی نزدیک به چشم
ازبین‌بردن خطوط سطحی خنده و اخم لیفتینگ صورت و کشیدگی بیشتر پوست
لایه‌برداری و Pilling بدون ایجاد آسیب پوستی شفاف‌کردن و روشن‌شدگی پوست
رفع اسکارهای پوست و کمک به درمان آکنه‌های فعال کاهش ترشح بیش از حد چربی
درمان ضایعات رگ‌های زیرپوستی ازبین‌بردن لکه‌های قرمز و قهوه‌ای پوست بهتر از سایر روش‌ها
ازبین‌بردن سلولیت (Cellulite) کاهش نمایه تعریق بدنی
درمان ترک‌های پوستی (Stretch Marks) در نواحی مختلف رفع اسکارهای (Scar) ایجادشده بر اثر زخم و …
ترمیم آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب بر روی پوست قابلیت تنظیم سرعت جریان امواج به داخل پوست

 

در مورد مزایای دستگاه اسکارلت، قبل از هر چیز دیگری باید اشاره کرد که این دستگاه از فرکانس رادیویی دوقطبی استفاده می‌کند که انرژی متمرکزتری را نسبت به فرکانس‌های رادیویی تک‌قطبی ایجاد کرده و بنابراین نتایج بهتری ارائه می‌دهد. نکته دوم این است که اسکارلت از سوزن‌های طلایی استفاده می‌کند که توزیع بهتر انرژی و در نتیجه جوان‌سازی بیشتری را  نسبت به سوزن‌های معمولی به‌همراه دارد. علاوه ‌براین، آر اف فرکشنال اسکارلت از فرکانس ۲ مگاهرتز استفاده می‌کند که این باعث می‌شود تا در پوست مرطوب و خشک بهتر نفوذ کند. به‌طورخلاصه‌، می‌توان چنین گفت که بهترین مشخصات فنی در Scarlet MFR ارائه شده‌است. از سایر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌بردن از فرکانس ۲ مگاهرتزی برای افزایش کارایی
  • قابلیت بازگشت سریع به کارهای روزمره
  • عدم وجود خون‌ریزی و زخم
  • استفاده از روکش طلایی برای نیدل‌های سوزنی
  • قابلیت انجام پنج‌هزار شات و کیفیت بالای نیدل‌ها و حفظ برندگی در طول زمان
  • قابلیت ورود نیدل‌ها به‌صورت کاملاً تنظیم‌شده و بدون ایجاد التهاب در پوست
  • دقت بالای تنظیم یک‌دهم میلی‌متری برای ورود نیدل‌ها به پوست
  • دقت بالای تنظیم پالس‌ها در محدوده‌ی ۱۰۰ میلی‌ثانیه‌ای
  • تحت پوشش قراردادن تمام بدن به‌عنوان محل مورد استفاده
  • عدم اهمیت ضخامت پوست برای به‌دست‌آوردن کاربری بهینه از دستگاه
  • امکان استفاده از دستگاه اسکارلت در انواع شش‌گانه‌ تیپ‌های پوستی در تمام فصول
  • امکان ترکیب‌کردن این روش درمانی-زیباسازی با بسیاری از روش‌های دیگر از جمله فرکشنال کربن دی‌اکسید، مزوتراپی، پی‌آرپی و میکرودرم ابریژن
  • امکان استفاده از آن در افرادی که مستعد داشتن لک صورت و بدن هستند
  • دوره درمان کوتاه با فواصل ماهی یک بار

همچنین باید اشاره کرد که در استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت موارد زیر اهمیت دارند:

  • افزایش کلاژن و الاستین پوست به‌صورت کاملاً تنظیم‌شده صورت می‌گیرد.
  • یک روش درمانی غیرتهاجمی محسوب می‌شود.
  • جلسات درمانی عارضه خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند.
  • نتایج درمانی حاصل از استفاده از این دستگاه از همان روز اول قابل‌مشاهده خواهد بود.
  • از دستگاه اسکارلت می‌توان در نواحی از بدن که پیش‌تر در آن‌ها از بوتاکس یا ژل استفاده شده‌است استفاده کرد اما بهتر است که استفاده از امواج رادیوفرکانسی قبل از ژل یا بوتاکس مورد استفاده قرار بگیرند.

برخلاف لیزر، اسکارلت نیاز به آماده‌سازی خاصی ندارد. برای به‌کار بردن آن به‌سادگی قبل از انجام جلسه درمانی باید پوست را تمیز کرده و به مدت 30 دقیقه یک لایه از کرم بی‌حس‌کننده در موضع عمل استفاده شود.

 

RF اسکارلت

 

عوارض احتمالی و نادر بعد از مصرف

به‌طور کلی از آنجا که روش درمانی-زیباسازی که با استفاده از دستگاه اسکارلت صورت می‌گیرد غیرتهاجمی است، عوارض چندانی بعد از عمل با آن وجود نخواهد داشت اما نهایتاً این امکان وجود دارد که در افراد بسیار کمی عوارض کوچکی پدیدار شود و البته تمامی عوارض به‌وجودآمده نهایتاً طی حداکثر یک هفته از بین خواهند رفت. همچنین این عوارض احتمالی را می‌توان با کِرِم‌های طبی پوشاند. برخی از عارضه‌هایی که ممکن است بعد از استفاده از این دستگاه دیده شوند، عبارتند از:

متورم‌شدن بسیار کم پوست سرخ‌شدن رنگ پوست
ملتهب‌شدن اندک پوست پوسته‌پوسته شدن محل عمل‌شده
کبودشدگی بسیار اندک در ناحیه عمل‌شده پدیدارشدن زخم‌های بسیار کوچک در پوست

موارد منع مصرف

همچنین در برخی موارد نیاز است که دستگاه RF اسکارلت مورد استفاده قرار نگیرد. در این باره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که به طلا حساسیت پوستی دارند افرادی که فشار خون زیادی دارند
افرادی که سابقه ایجاد کلوئید دارند افرادی که دیابت کنترل‌نشده دارند
افرادی که دارای دستگاه Pace Maker هستند افرادی که دارای مشکلات انعقاد خون هستند
افرادی که در محل دارای عفونت یا التهاب هستند افرادی که باردار هستند

 

در این مقاله سعی شد تا شما را به‌شکل مختصر با برخی از ویژگی‌های دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت آشنا سازیم. اگر تمایل داشته باشید تا پیرامون مشخصات و موارد مرتبط با این دستگاه مطالعه بیشتری داشته باشید، می‌توانید به مقاله درج‌شده در مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری (National Center for Biotechnology Information) مراجعه فرمایید.

شما همچنین می‌توانید در صورت تمایل، از طریق راه ارتباطی زیر نظرات و پیشنهادهای خود را با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=1271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com