close

پلاسما جت پلک چیست؛ درمان افتادگی و چین و چروک و پف دور چشم

پلاسما جت پلک

 

پلاسما جت پلک روشی است بی‌نیاز از انجام عمل‌های جراحی پلاستیک و تزریق ژل و می‌تواند افتادگی‌های پوستی در ناحیه پلک بالا و پایین را از بین ببرد. همچنین استفاده از پلاسما پلک می‌تواند سبب رفع چین‌وچروک‌های بینی یا نواحی دیگر صورت یا بدن شود. پلاسما جت چشم به‌خاطر کم ‌بودن عوارض جانبی و نیز غیرتهاجمی بودن آن نسبت به سایر روش‌های درمانی بسیار موردتوجه قرارگرفته است. همان‌طور که می‌دانیم پلک‌ها و پوست نواحی اطراف چشم‌ها از نخستین مناطقی در بدن هستند که با بالا رفتن سن اشخاص، دچار افتادگی و چروک می‌شود. این مسأله باعث می‌شود که سن فرد از آنچه هست پیرتر نشان داده شده و طراوت آن کم شود. امروزه روش‌های بسیار متنوعی به‌منظور ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های اطراف پلک انجام می‌شود که جزء روش‌های جوان‌سازی پوست به‌حساب می‌آیند. پلاسما افتادگی پلک از نوین‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی است که هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. در این مقاله کوشش ما بر آن است تا پیرامون پلاسمای دور چشم، روش‌های استفاده از آن در امور پزشکی و زیباسازی پوست و همچنین قیمت دستگاه پلاسما جت چروک دور چشم که بی‌شک یکی از مهم‌ترین موارد برای کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها یا اشخاصی است که قصد تهیه و استفاده از آن را در حوزه درمانی خود دارند، مطالبی را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

پلاسما چیست؟

کاربردها و مزایای پلاسمای پلک

کارهای لازم قبل از جلسه درمانی

مراقبت های بعد از پلاسما جت پلک

عوارض پلاسما جت پلک چیست؟

قیمت دستگاه پلاسما جت چشم؛ تابعی از عوامل مختلف

 

پلاسما جت پلک

 

پلاسما چیست؟

پلاسما ماده‌ی بیش‌ازحد گرم‌شده است؛ آن‌قدر گرم که در آن حالت الکترون‌ها از اتم‌ها جدا شده و یک گاز یونیزه ایجاد می‌کنند. پلاسما بیش از 99٪ جهان مرئی را شامل می‌شود. در آسمان شب، پلاسما به‌شکل ستاره‌ها، سحابی‌ها و حتی شفق‌های قطبی که گاهی بالای قطب‌های شمال و جنوب موج می‌زنند می‌درخشد. از سوی دیگر، شاخه‌های رعدوبرق که آسمان را می‌شکافند نیز از جنس پلاسما هستند. تابلوهای نئون در خیابان‌های شهر نیز بر اساس پلاسما ساخته می‌شوند و از همه مهم‌تر، خورشید منظومه شمسی، ستاره‌ای که زندگی روی زمین را ممکن می‌کند نیز بر اساس پلاسما شکل گرفته و عمل می‌کند.

پلاسما اغلب به‌همراه حالات جامد، مایع و گاز «حالت چهارم ماده» نامیده می‌شود. درست همان‌طور که مایعات می‌جوشند، وقتی انرژی اضافه می‌شود به گاز تبدیل می‌شود. با گرم‌شدن گاز پلاسما ایجاد می‌شود که در واقع ملغمه‌ای از ذرات باردار مثبت (یون‌ها) و ذرات دارای بار منفی (الکترون‌ها) است. ازآنجاکه بسیاری از حجم جهان از پلاسما ساخته‌شده است، رفتار و خصوصیات آن به‌شدت موردتوجه دانشمندان بسیاری از رشته‌ها قرارگرفته است. نکته مهم آن است که در دماهای موردنیاز برای دست‌یابی عملی به انرژی هم‌جوشی، همه مواد به‌شکل پلاسما هستند. پژوهش‌گران از خواص پلاسما به‌عنوان یک گاز باردار برای محدودکردن آن در میدان‌های مغناطیسی و گرم‌کردن آن در دمای گرم‌تر از هسته خورشید استفاده کرده‌اند. همچنین دیگر محققین پژوهش پیرامون پلاسما را برای ساخت تراشه‌های رایانه‌ای، پیشرانه موشکی، تمیزکردن محیط زیست، ازبین‌بردن خطرات زیست‌شناختی، التیام زخم‌ها و سایر کاربردهای جالب‌توجه دنبال می‌کنند.

آیا پلاسما جت پلک تاثیر دارد؟

یاخته‌های بدن ما دارای پتانسیل غشایی مخصوص خود هستند. این اختلاف‌پتانسیل در واقع اختلاف در میزان ولتاژ دو سوی غشای پوستی است. قسمت درونی غشای یاخته‌ای دارای بار منفی و قسمت بیرونی آن دارای بار مثبت است. عامل اساسی در حفظ جوانی پوست همان تعادل الکتریکی اطراف غشای سلولی است. اگر توازن در مقدار و نحوه پخش‌شدگی بارهای الکتریکی در اطراف غشا تغییر کند (بر اثر بالارفتن سن‌وسال یا مسائل دیگر)، تخلیه بارهای الکتریکی سبب تغییر وضعیت مقدار غلظت یون‌های پتاسیم و سدیم می‌شود و این سبب افتادگی و ایجاد چین‌وچروک در پوست آن می‌گردد. تخلیه بارهای الکتریکی موجود در پلاسما جت افتادگی پلک می‌تواند باعث ایجاد دوباره توازن بارهای الکتریکی در پوست شده و پلاسما افتادگی پلک یکی از دلایل جوان‌سازی پوست است. جوان‌سازی پوست با پلاسما زیر چشم بدون استفاده از هرگونه ماده شیمیایی خارجی بر روی پوست صورت می‌گیرد.

 

پلاسما جت چشم

 

کاربردها و مزایای پلاسمای پلک

پلاسماجت یکی از جدیدترین فناوری‌های به‌کاررفته در حوزه سلامت و زیبایی است که کاربردهای بسیاری در زمینه جوان‌سازی پوست دارد. قدرت اثرگذاری آن بر روی نواحی مختلف پوست است. استفاده از پلاسماجت نیازمند جراحی یا برداشتن بخش‌های مختلف و بافت‌های اُرگان پوست نیست. اساس عمل پلاسماجت این است که لایه سطحی پوست که اپیدرم نامیده می‌شود از حالت جامد به گاز تبدیل می‌شود و این فرایند به‌نوبه خود سبب جمع‌شدن لایه‌های تحتانی پوست می‌گردد. این احتمال وجود دارد که پس از استفاده از پلاسما جت زیر چشم ریزش‌هایی سطحی در پوست نواحی تحت عمل با پلاسما پلک اتفاق افتد که در مدت‌زمان بسیار کوتاهی از بین خواهد رفت. بیشترین کاربرد پلاسماتراپی در عمل لیفتینگ پلک است. در واقع می‌توان این‌طور گفت که بهترین جایگزین عمل جراحی بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) استفاده از کشیدن پلک با پلاسماجت چشم است که در سطح بین‌المللی به‌عنوان نوع روش بلفاروپلاستی بدون جراحی شناخته می‌شود. ازآنجاکه این روش هیچ‌گونه ایجاد زخم یا اسکار (Scar) بعد از عمل نخواهد داشت و نیز برای انجام آن نیازی به بی‌هوش‌کردن فرد نیست، می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد خواهان این ویژگی‌ها باشد.

شاید با جستجو در اینترنت نقاط ریزی را که کنار یکدیگر بر روی صورت قرارگرفته‌اند دیده باشید. این نقاط ریز توسط پلاسماجت سوزانده می‌شوند و در آن تنها بیرونی‌ترین لایه پوست سوزانده شده و به لایه‌های دیگر پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌شود و بنابراین جای زخمی از خود بر جای نمی‌گذارد. در این روش به‌دلیل تبخیر بخش‌هایی از لایه‌های عمقی، پوست در ناحیه موردنظر جمع شده و حدود ۷ روز پس از انجام عمل لیفتینگ پلک با پلاسماتراپی، عمق خطوط کمتر شده و روزنه‌های پوستی کوچک‌تر می‌شود و همین امر هنگامی‌که به‌صورت دیداری مورد رؤیت قرار می‌گیرد، نشان از جمع‌شدگی پوست دارد. پلاسما با منتقل‌کردن حرارت متمرکز و کانونی‌شده به لایه‌های پایینی پوست و برانگیختن آن‌ها سبب می‌شود تا بافت‌های موجود در این لایه‌ها تحریک شده و سرعت ساختن سلول‌ها و رشته‌های منعطف الاستین و محکم کلاژن بیشتر از قبل شود و اثر آن نیز جوان‌سازی پوست خواهد بود. از مهم‌ترین نکات استفاده از پلاسماتراپی با دستگاه فرکشنال پلاسماجت این است که در این روش حرارت و گرمای منتقل‌شده به‌صورت کاملاً متمرکز به بافت‌ها می‌رسد و به بافت‌های کناری منتقل نمی‌شود و بنابراین این حساسیت و دقت بالای سامانه پلاسماجت این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن برای اثرگذاری بر نقاط بسیار حساس و دارای ظرافت پوست نیز بهره برد. از سوی دیگر، پلاسماتراپی با پلاسما جت پلک بالا یا پایین عارضه مهمی نداشته و تنها می‌توان از عوارض آن به مقداری «تورّم» و «سوختگی‌های کوچک» اشاره کرد که به‌خاطر تصعید پوست ایجاد می‌شوند و آن‌ها نیز نهایتاً پس از گذشت یک هفته برطرف خواهند شد.

کاربردها

از کاربردهای پلاسما جت چروک دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمیم و بهبود خطوط ایجادشده بر روی پوست پلک درمان و بهبود خط خنده و خط اخم پیشانی
درمان و بهبود جای زخم و اسکار و سوختگی حذف خال‌های مویرگی و کلوئید و فیبروم و زگیل
ترمیم و بهبود دادن آکنه‌های فعال و غیرفعال و نیز روزنه‌های باز پوستی بلفاروپلاستی پلک فوقانی یا تحتانی (پلاسما جت پف بالای چشم یا پلاسما جت برای پف زیر چشم)
لیفت پوست بدن یا درمان با پلاسما جت چروک زیر چشم لیفتینگ صورت و بینی گوشتی و غبغب
درمان بهبودبخشی به مسائل ملانینی پوست مثل لَک و کَک و مَک درمان یا بهبودبخشی به تَرَک‌های پوستی منشأ گرفته از بارداری

 

پلاسما جت پلک

مزایا

برخی از مزایای استفاده از پلاسما برای افتادگی پلک در زیر آورده شده‌اند:

  • نیازی به بی‌هوشی عمومی برای این عمل نیست.
  • آسیب‌های آن نسبت به سایر روش‌های پیش از خود کمتر است.
  • این روش خطر کمتری از جهت آسیب‌دیدن ماهیچه‌ها یا بافت‌های زیرین ایجاد می‌کند.
  • این روش خطر کمتری از نظر ایجاد زخم دارد.
  • بعد از انجام پلاسماتراپی، هیچ مشکلی در بستن چشم به‌وجود نخواهد آمد.
  • در این روش هیچ‌گونه نگرانی از جهت آسیب‌زدن به چشم وجود ندارد.
  • این روش نسبت به روش‌های جراحی برای مراجعه‌کنندگان مقرون‌ به‌صرفه‌تر است.
  • تعداد جلسات درمانی کمتر نسبت به روش‌های پیشین
  • نتیجه‌بخشی سریع این روش به‌نحوی‌که نتایج عمومی آن از جلسه اول قابل‌مشاهده است.

برخی از مواردی که در پلاسماتراپی با دستگاه فرکشنال پلاسما جت چشم و نیز پلاسما افتادگی پلک باید به آن‌ها توجه و دقت بیشتری داشت و پزشک به آن‌ها توجه بیشتری می‌کند در ذیل آمده‌اند:

درصورتی‌که میزان زیادی پوست اضافی بر روی پلک‌ها به‌ویژه پلک فوقانی وجود باشد.
درصورتی‌که پف‌کردگی پلک‌ها به‌ویژه پلک فوقانی در قسمت‌های داخلی یا وسطی بیش‌ازحد معمول باشد.
در صورت فروافتادگی (Prolapse) غدد اشکی (Lacrimal Gland) که در بخش خارجی پلک فوقانی قرار دارد.
فروافتادگی هم‌زمان پلک فوقانی به‌دلیل کوچک‌تر بودن شکاف پلکی
فروافتادگی هم‌زمان ابروها
افرادی که دارای پوست تیره‌رنگ هستند نیاز به بررسی بیشتری برای انجام عمل پلاسماتراپی دارند.
انقباض و به داخل کشیده‌شدن هم‌زمان پلک فوقانی (زل‌زدگی و باز بودن آن)

برخی افراد نباید از روش درمانی یا زیباسازی پلاسماتراپی استفاده کنند. از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشخاصی که دچار التهاب‌های همیشگی پوستی هستند.
  • کسانی که دچار ناراحتی‌های استخوانی هستند.
  • کسانی که در بدن‌شان دارای ایمپلنت‌های فلزی هستند (مانند پلاتین).
  • افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند سرطان یا صرع هستند.
  • افرادی که دچار واریس هستند.
  • بانوانی که در دوران بارداری خود هستند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی بوده و از باتری قلب استفاده می‌کنند.

 

پلاسما جت پلک

 

کارهای لازم قبل از جلسه درمانی

افرادی که اقدام به خرید و فروش دستگاه پلاسما جت پلک چشم می‌کنند و مدیران و صاحبان کلینیک‌های زیبایی باید بدانند که انجام برخی کارها قبل از جلسه درمانی، می‌تواند در نتیجه‌ کار تأثیر منفی بگذارد و رضایت از درمان را کاهش دهد. به همین دلیل باید به افراد در این خصوص هشدار داد تا اقدامات لازم را انجام دهند و به مواردی که باید رعایت کرد بیشتر توجه داشته باشند.

اولین نکته‌ای که قبل از استفاده از دستگاه پلاسما فرکشنال باید به آن توجه داشت، عدم برنزه کردن، استفاده از سولاریوم و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید است. این موارد باید حداقل ۳ هفته قبل از جلسه درمانی رعایت شود. همچنین در این مدت باید از کرم ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست استفاده کرد.

از دیگر مواردی که انجام آن تأثیر منفی در نتیجه کار می‌گذارد استفاده از لیزر درمانی، لایه‌برداری شیمیایی، تزریق بوتاکس و ژل در محل تحت درمان است. استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های اسیدی از دیگر مواردی است که باید حداقل سه هفته قبل از جلسه درمانی قطع شود. همچنین افرادی که قصد دارند از مزایای دستگاه پلاسما پلک استفاده کنند نباید در ۲۱ روز قبل از جلسه درمانی، از انواع دستگاه‌های میکرونیدلینگ استفاده کنند. همچنین از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین در ۴ روز مانده به جلسه درمانی باید پرهیز کرد.

مراقبت های بعد از پلاسما جت پلک

برخی از مراقبت‌هایی که باید پس از پلاسما جت چروک دور چشم و موارد دیگر لحاظ گردد به شرح زیر هستند:

  • این امکان وجود دارد که بعد از انجام لیزرتراپی مقداری احساس سوزش در مناطقی که عمل در آن‌ها انجام‌شده است به وجود آید که باید این را یک مسأله طبیعی پنداشت و این مدت بسیار کوتاهی به طول خواهد انجامید. در اینجا به برخی از مراقبت‌های لازم بعد از پلاسماتراپی اشاره می‌کنیم:
  • در صورت تورم ناحیه تحت درمان می‌توان از بسته یخ پوشیده‌شده در پارچه خشک بر روی محل متورم استفاده کرد. یخ نباید هرگز به‌صورت مستقیم بر روی پوست قرار بگیرد؛ زیرا سرمای آن ممکن است بافت را از بین ببرد.
  • استفاده از داروهای ضدالتهابی یا ضداستروئیدی مانند آسپرین یا ایبوپروفن توصیه نمی‌شود.
  • برای کم‌کردن تورم نیاز است که فرد به پشت بخوابد و سطح سرش نیز بالاتر از سطح بدنش قرار بگیرد.
  • باید توجه داشت که فرد نباید تا دو روز پس از درمان با این روش فعالیت‌های شدید بدنی داشته باشد.
  • از حمام کردن و سایر فعالیت‌هایی که ممکن است فرد را در معرض گرما، بخار و یا عرق‌کردن قرار دهد باید پرهیز شود. علت این امر آن است که ممکن است التهاب پوست فرد تشدید شود.
  • استفاده کردن از پانسمان، کرم‌های ضد آفتاب و مواد آرایشی و بهداشتی یا مواد دیگر تا پیش از بهبودی کامل بر روی ناحیه تحت درمان ممنوع است. علت این امر نیز آن است که مواد به‌کاررفته در این محصولات سبب تحریک پوست می‌شود و حساسیت ایجادشده ممکن است درمان را مختل سازد.
  • احتمال پدیدآمدن عفونت پس از انجام پلاسماتراپی بسیار اندک است زیرا این روش بر روی پوست زخمی ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال، برای اینکه از این مورد تا جای ممکن جلوگیری شود، بهتر است تا چند ساعت از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است فرد را در معرض مواد آلوده قرار دهد پرهیز شود.
  • یک روز بعد از درمان می‌توان به محل کار بازگشت. بااین‌وجود، نتایج نهایی این روش حدود یک هفته پس از عمل مشخص خواهد شد.
  • هرگز پوسته‌هایی که ممکن است بر روی ناحیه تحت درمان تشکیل شوند را نباید کند زیرا این مسأله درمان با تأخیر روبرو می‌کند و سبب می‌شود اسکارهای پوستی یا لک بر روی آن ایجاد شود یا پوست به‌شدت رنگی شود.
  • برای تمیزکردن ناحیه تحت درمان می‌توان هر روز با استفاده از آب ولرم هم‌دما با دمای اتاق تنها به برداشتن چربی‌های روی پوست بسنده کرده و آن را تمیز سازید. نیازی به تمیزکردن کامل پوست نیست و هرگز نباید ناحیه تحت درمان را خاراند یا دست‌کاری کرد. قرار دادن یک دستمال تمیز روی پوست خیس برای خشک‌کردن آن منطقی‌ترین کار ممکن است.
  • برای چند روز اول پس از درمان نباید به‌نحوی زیر آب گرم قرار گرفت که آب روی ناحیه تحت درمان بریزد زیرا ممکن است به تورم آن بینجامد.
  • در صورت برخورد مواد شوینده یا ضدعفونی‌کننده با پوست باید آن منطقه را با آب ولرم به‌طور کامل شست و با استفاده از دستمال نرم و خشک و قرار دادن آرام آن بر روی پوست آن را خشک کرد.
  • از برخورد آب حاوی کلر با پوست باید جداً جلوگیری شود زیرا این کار سبب تحریک بیشتر پوست می‌شود.
  • بعد از پلاسماتراپی محصولات مراقبتی خاصی برای فرد تجویز می‌شود که باید با استفاده از این محصولات در حدی که ناحیه تحت درمان مرطوب شود از آن‌ها استفاده کرد.
  • یک هفته پس از درمان که پوست کمی به رنگ صورتی درآمد می‌توان از کرِم‌های آرایشی یا ضد آفتاب بر روی پوست استفاده کرد اما دست‌کم باید تا سه هفته پس از درمان از محصولاتی که دارای موادی همچون گلیکولیک اسید، سالیسیلیک اسید، رتینوئیک اسید و آلفاهیدروکسی هستند و همچنین وسایلی که امکان لایه‌برداری از روی پوست هستند جداً پرهیز شود زیرا ممکن است سبب تحریک پوستی گردد.
  • بعد از عمل باید از هرگونه قرارگیری در زیر آفتاب جلوگیری شود. پس از ریختن پوسته‌ها می‌توان بر روی محل درمان از کرم‌های روی و تیتانیوم استفاده کرد.
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید تا سه ماه پس از عمل ادامه یابند تا مانع از ایجاد رنگین‌شدگی شدید در پوست گردند.
  • در تمام مدت درمان تا مرحله نهایی یعنی دست‌کم سه ماه نباید از هیچ درمان پوستی دیگری در ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

 

پلاسما جت پلک

 

عوارض پلاسما جت پلک چیست؟

از عوارض پلاسما جت دور چشم در ناحیه درمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متورم‌شدگی ناحیه تحت درمان
ایجاد دَلَمه‌های پوستی روی پلک که نهایتاً در اغلب موارد یک هفته دوام خواهند داشت.
تغییر رنگ پوست یا هایپرپیگمنتیشن که معمولاً امری موقتی است.

 

یکی از مسائل بسیار مهم به‌ویژه در زمینه پلاسما جت چشم و روش‌های زیبایی این است که این روش‌ها به‌خصوص زمانی که در ناحیه‌های حساس بدن انجام می‌شوند باید حتماً توسط یک فرد متخصص صورت گرفته و در کلینیک‌ها یا مطب‌هایی باشند که از امکانات باکیفیتی برای انجام اَعمال خود بهره می‌برند.

ورم بعد از پلاسما جت پلک

این مورد از موارد بسیار شایع درباره درمان‌های افتادگی پلک با پلاسما پشت پلک است. سوختگی‌های سطحی‌ای که در بافت‌های آن ناحیه ایجاد می‌شود و سبب جمع‌شدن و لیفت‌شدگی آن می‌گردد، ممکن است باعث ایجاد علائمی همچون تورم، التهاب پوست شود. درمان ورم چشم بعد از پلاسما جت بسیار ساده است چراکه این مورد معمولاً موقت بوده و در مدتی کوتاه از بین می‌رود. همچنین می‌توان از یخ برای کاهش تورم و التهاب پس از پلاسماتراپی استفاده کرد.

ایجاد دَلَمه‌های پوستی

زخم‌های ایجادشده بر روی پوست که از مهم‌ترین بخش‌های عمل پلاسماتراپی است بعد از اتمام عمل تبدیل به دَلَمه‌هایی می‌شوند. اغلب این دلمه‌ها بعد از چند وقت از پوست جدا می‌شود و می‌ریزد اما گاهی برخی از این بخش‌های پوستی ممکن است بر روی پوست باقی بمانند. این مسأله ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مهارت و تجربه پزشک در این زمینه کم باشد یا اساساً از فرد غیرمتخصص در این زمینه استفاده شده باشد.

هایپرپیگمنتیشن

تغییر رنگ پوست یا هایپرپیگمنتیشن از عوارض شایع این روش است. این عارضه در بیشتر مواقع موقتی بوده و بعد از مدت کمی خودبه‌خود رفع می‌شود. در مورد این عارضه نیز باید گفت که هرچه مهارت فرد انجام‌دهنده این روش بالاتر باشد عوارض این روش درمانی نیز کمتر خواهد بود.

 

پلاسما جت پلک

 

ماندگاری پلاسما جت افتادگی پلک

این را باید در ابتدا به‌شکل قطعی و شفاف بیان کرد که ماندگاری پلاسما پلک بالا و پایین از روش‌های جراحی کمتر خواهد بود. علت این امر آن است که با انجام این روش تغییراتی اساسی در پوست فرد یا اساس زیست‌شناختی و مورفولوژیک پلک‌های او به وجود نخواهد آمد بنابراین تنها به امور سطحی و ظاهری بسنده خواهد شد اما بااین‌وجود، ماندگاری روش پلاسماتراپی قطعاً از روش‌هایی مانند بوتاکس یا تزریق چربی و ژل بیشتر خواهد بود. همچنین باید توجه داشت که ناحیه‌ای که این روش در آن به کار گرفته می‌شود در میزان ماندگاری آن اثرگذار است. مدت‌زمان ماندگاری این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد و چیزی بین یک تا سه سال خواهد بود. این اعداد در دنیای عمل‌ها و روش‌های مرتبط با زیبایی اعدادی بزرگ محسوب می‌شوند و معنای بلندمدت بودن را با خود به همراه دارند.

قیمت دستگاه پلاسما جت چشم ؛ تابعی از عوامل مختلف

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که افراد برای خرید دستگاه پلاسما جت پلک مدنظر قرار می‌دهند همچون سایر ابزارها، میزان هزینه‌ای است که برای تهیه آن باید بکنند. همین امر از جمله مواردی است که افراد مراجعه‌کننده به کلینیک‌های درمانی و زیباسازی مشتاق‌اند در مورد آن بیشتر بدانند.

هزینه پلاسما جت دور چشم برای به عوامل گوناگون و متعددی وابسته است و نمی‌توان یک قیمت پایه و ثابت را برای همه افراد یا کلینیک‌ها عنوان کرد. از مجموعه عواملی که می‌تواند بر روی هزینه پلاسما جت برای افراد مراجعه‌کننده تأثیرگذار باشد می‌توان به منطقه جغرافیایی و شهر و حتی ناحیه‌ای از شهر که عمل پلاسماتراپی در آن انجام می‌شود، مهارت و تخصص پزشک و تیم درمانی، تعداد جلسات موردنیاز برای درمان یا زیباسازی و نیز مقدار و گستردگی سطحی از کار که شخص مراجعه‌کننده به آن احتیاج دارد اشاره کرد.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دستگاه پلاسما پلک و مقدار هزینه‌ها و مسائل جنبی آن می‌توانید با کارشناسان شرکت تجهیزات پزشکی نیک لیزر تماس حاصل کنید. در این مقاله سعی آن بر ما بود تا به‌اختصار مواردی را درباره ماهیت پلاسما جت چروک دور چشم و پلاسماتراپی با تمرکز بر پلاسماجت پلک با شما در میان بگذاریم.

همچنین از طریق راه ارتباطی زیر این امکان وجود دارد تا نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=2439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com