close

جوانسازی واژن با RF ؛ تکنیکی جدید برای زیباتر شدن

جوانسازی واژن با RF

جوانسازی واژن با RF به معنای ترمیم بافت‌های آن است. جوانسازی واژن با آر اف اصطلاحی است که براساس فناوری‌های مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی عمل می‌کند. فرکانس‌های رادیویی نوعی از انرژی الکترومغناطیسی است که با بهره‌گیری از انرژی گرمایی و امواج طیف رادیوفرکانسی در لایه‌های عمیق پوست، سبب انجام عمل کلاژن‌سازی شده و جوان‌سازی در بخش‌های داخلی و بیرونی ناحیه تناسلی بانوان می‌گردد. یکی از مزایای استفاده از RF جوانسازی واژن ، رفع شلی ناحیه تناسلی در بانوان است. برخی از روش‌ها می‌توانند سبب ترمیم واژن شده و با بازسازی سلول‌ها، آثار منفی ناشی از بالارفتن سن را در دستگاه تناسلی زنانه برطرف کنند. نکته مهم در این میان آن است که باید بین جوان‌سازی که با لیزر صورت می‌گیرد با زیباسازی واژن تمایز قائل شد. یکی از اهداف مهم در جوان‌سازی واژن، رفع شلی آن به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش میل جنسی است که سبب تنگی دستگاه تناسلی و به‌تبع افزایش کیفیت قابل‌ملاحظه در روابط جنسی خواهد شد.

شل‌شدگی واژن به‌غیراز کاهش میل جنسی، گاهی سبب بی‌اختیاری و کاهش کنترل فرد در ادرار می‌شود. با رفع آن می‌توان امیدوار بود که این مشکل نیز در افراد به‌واسطه ایجاد یاخته‌های جدید کاهش یابد. از دیگر مواردی که جوانسازی می‌تواند در آن‌ها اثر بگذارد، تقویت نقطه جی، نهان‌سازی غلفه، هایمنوپلاستی، واژینوپلاستی و لابیاپلاستی است. براساس مطالعات و بررسی‌های آماری، استقبال از روش‌های جوانسازی واژن به طور چشم‌گیری افزایش‌یافته است. برای انجام این عمل روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های این کار که با کم‌ترین میزان آسیب‌های بافتی همراه بوده و میزان درد و احتمال خون‌ریزی در آن بسیار پایین است، روش آر اف واژینال هست.

جوانسازی واژن با RF و کاربردها و اثرات آن

روش‌ها و فرایندهای بسیار زیادی را می‌توان به‌عنوان راهکارهایی برای جوانسازی واژن در نظر گرفت. فرایندهای ترمیمی این امکان را دارند تا مشکلات و مسائل ایجاد شده بر اثر افزایش سن و زایمان را حل کنند. روش‌های جوانسازی واژن به‌صورت غیرمستقیم بر عملکرد جنسی افراد اثر می‌گذارند؛ آن‌ها سعی می‌کنند تا وضعیت جسمی افراد را تا حد ممکن به حالت جوانی خود بازگردانند و از طریق همین کار به آن‌ها کمک کنند تا بازخوردهای بهتری نیز در فعالیت‌های جنسی افراد رخ دهد. کاهش میل جنسی در بانوان پس از شل‌شدگی واژن یکی از مواردی است که عموماً پس از انجام عمل زایمان واژینال اتفاق می‌افتد و روی کیفیت زندگی فرد اثر سوئی می‌گذارد. جوانسازی واژن با آر اف در این مورد به تنگ کردن آلت تناسلی زنانه کمک کرده و سبب بهبود رابطه جنسی می‌شود.

همچنین بهبود کیفیت رابطه جنسی و درمان بی‌اختیاری ادرار در افراد، تنگ کردن، رفع شل‌شدگی ناحیه تناسلی و نیز برانگیختن دستگاه تناسلی زنانه برای ایجاد سلول‌های جدید نیز از جمله مواردی است که جوانسازی واژن به بروز آن‌ها کمک می‌کند. روش‌های جوانسازی واژن را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • جوان‌سازی‌های داخلی واژن
  • جوان‌سازی‌های خارجی واژن
  • سایر روش‌های جوان‌سازی که از طرق روش‌های غیرتهاجمی صورت می‌گیرند.

 

جوانسازی واژن با RF

 

روش‌های جوان سازی واژن

درمان با لیزر CO₂

لیزر به زبان انگلیسی مخفف عبارت «تقویت نور ناشی از گسیل القایی» است. لیزر وسیله‌ای است که نور را به‌شکل پرتوهای موازی بسیار نازکی که فرکانس مشخصی دارند، ساطع می‌کند. این ابزار از دستگاه‌های جمع‌کننده (Collector) یا فعال‌ساز (Activator) نور استفاده می‌کند که درون بخش تقویت‌کننده نور قرار دارند. این ماده که نقش واسطه را دارد، پرتو نور را که از طریق یک منبع انرژی بیرونی ایجاد شده، تقویت می‌کند. لیزر دی‌اکسیدکربن از حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این گاز، ۱۰ تا ۲۰ درصد گاز نیتروژن و ۶۰ تا ۸۰ درصد گاز هلیوم تشکیل شده است. لیزر دی‌اکسیدکربن طول موج خاصی از نور در طیف مادون‌قرمز (10600 نانومتر) را تولید می‌کند. لیزر CO₂ با تأثیر سطحی بر لایه خارجی بافت کار می‌کند. این روش درمانی از اپلیکاتورهای لیزری استفاده می‌کند که انرژی گرما را به لایه سطحی پوششی واژن منتقل کرده و منجر به تولید کلاژن بیشتر به‌عنوان واکنش طبیعی بدن می‌شود. درپوشش داخلی واژن منبع عصبی قابل‌توجهی وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان از لیزر CO₂ به‌صورت داخلی استفاده کرد و این کار نسبتاً بدون درد است. بااین‌وجود، برای درمان ناحیه خارجی واژن قبل از عمل باید از بی‌حسی موضعی استفاده شود.

 

RF جوانسازی واژن

در این نوع از درمان‌ها، انرژی RF باانرژی حرارتی به بافت نفوذ کرده و تولید کلاژن و الاستین جدید را تحریک می‌کند. علاوه‌براین، گرم‌کردن بافت باانرژی RF باعث انقباض (کوچک‌شدن و سفت‌شدن) الیاف کلاژن و الاستین می‌شود. این امر به سفت‌شدن هایپرتروفی لابیا (پُرسازی یا افزایش حجم و ابعاد یاخته‌های لابیا) و همچنین درمان شل‌شدگی واژن کمک می‌کند. همین‌طور می‌توان گفت سفت‌شدن، کلاژن‌سازی‌های جدید رنگ و بافت پوست را دوباره در معرض دید قرار می‌دهد. در این صورت شکل ظاهری آن محکم‌تر، نرم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

درمان‌‌های مبتنی بر امواج فرکانس رادیویی راه‌حلی جامع برای نگرانی‌های موجود در مورد سلامت زنان هستند که اغلب پس از زایمان، پیری یا برای درمان سرطان رخ می‌دهند. سفت‌شدن لابیا و سایر بافت‌های خارجی، امواج الکترومغناطیسی، طیف وسیعی از شرایط مرتبط با آتروفی واژن را بهبود می‌بخشند. از جمله مواردی که این روش به بهبود آن‌ها کمک می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از دستگاه جوانسازی واژن با آر اف مبتنی بر امواج فرکانس رادیویی
درمان بی‌اختیاری ادرار خفیف درمان کاهش حساسیت در هنگام رابطه جنسی
درمان عفونت‌های مکرر واژن درمان سوزش و خارش واژن
بی‌نظمی‌های بافتی Vulva درمان خشکی واژن
افزایش خاصیت الاستیکی و سفتی واژن درمان واژینیسموس و دردهای مقاربتی
تنگ کردن و رفع شلی واژن درمان کاهش جریان خون در ناحیه تناسلی
بهبود ماهیچه‌های داخلی واژن و رفع سستی داخلی و خارجی رفع چین‌وچروک

 

جوانسازی واژن با RF

فرایند انجام جوانسازی واژن با دستگاه آر اف

فرایند انجام آر اف واژینال به این صورت است که دستگاه از طریق امواج الکترومغناطیس و تولید انرژی گرمایی، باعث ایجاد بافت‌های جدید در واژن شده و میزان کلاژن‌سازی پوست را به طور قابل‌توجهی بیشتر می‌کند. جوانسازی واژن با RF یک روش کاملاً غیرتهاجمی محسوب می‌شود و گردش خون داخل پوست را افزایش می‌دهد. برای این کار سر دستگاه آر اف واژینال را داخل واژن قرار می‌دهند تا امواج آن به عمق بافت‌های ناحیه تناسلی نفوذ کند. در واقع این روش به این صورت است که آر اف واژینال با ایجاد حرارت درون واژن، باعث ایجاد سوختگی شده و بلافاصله اقدام به بازسازی و جوان سازی پوست می‌کند. به‌دلیل استفاده از این نوع روش، میزان رطوبت داخل واژن بیشتر شده و بافت آن به‌خوبی لیفت می‌شود.

درمان جوان سازی واژن با دستگاه آر اف

به‌طورکلی هدف از جوان سازی واژن، تحریک کلاژن‌سازی و بازسازی بافت جدید در دیواره‌های ناحیه تناسلی است. در این صورت حالت سفتی و ارتجاعی قبلی واژن برگشت داده می‌شود. جوان سازی واژن از طریق متدهای متفاوتی و با دستگاه‌های مختلفی مانند لیزر مونالیزا تاچ و آر اف فرکشنال صورت می‌گیرد. RF جوانسازی واژن از انرژی گرمایشی برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌کند. در این روش از طریق دستگاه کوچکی به نام پروب وارد واژینال شده و امواج کم‌انرژی رادیو فرکانسی از آن خارج می‌گردد. در این صورت بافت واژن به‌آرامی گرم می‌شود. بعد از رسیدن دمای بافت به 40 درجه سانتی‌گراد پزشک آن را چند دقیقه در ناحیه موردنظر نگه می‌دارد. همین‌طور می‌توان گفت برای بهبود ارگاسم، پروب واژینال در بیرون واژن و در اطراف کلیتوریس و کلاهک آن قرار می‌گیرد و به این منطقه گرما داده می‌شود. اغلب خانم‌ها به‌دلیل سرعت بهبود آن، نداشتن دوره نقاهت و نتایج سریع برای درمان از دستگاه آر اف واژینال استفاده می‌کنند.

نکات مهم قبل و بعد از جوانسازی واژن با RF

  • انجام تست پاپ‌اسمیر پیش از استفاده از آر اف واژینال
  • انجام عمل RF بعد از دوره عادت ماهانه
  • متفاوت بودن تعداد جلسات موردنیاز برای هر فرد
  • اجتناب از برقراری رابطه جنسی به مدت 30 روز
  • خودداری از استحمام تا 24 ساعت
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین
  • مصرف منظم دارو و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از رفتن به استخر و جکوزی به مدت 30 روز
  • طبیعی بودن احساس سوزش در واژن و به‌مرورزمان ازبین‌رفتن آن

 

جوانسازی واژن با RF

 

رادیوفرکانسی یا RF جوانسازی واژن در چه مواردی کاربرد دارد؟

از کاربردهای رادیوفرکانسی می‌توان به مواردی از جمله تنگ کردن واژن، برطرف‌کردن و درمان شلی، رفع خشکی ناحیه تناسلی، ازبین‌بردن سوزش، خارش و عفونت‌های مقاوم به درمان و در رابطه با خانم‌هایی که یائسه شده‌اند و دچار بی‌اختیاری ادرار هستند، اشاره کرد. این جوان سازی واژن از طریق انرژی گرمایشی صورت می‌گیرد و در حالت کلی سلول‌های میوزین اندام تناسلی کوتاه‌تر و منقبض‌تر می‌شوند. در این روش، تنگ کردن واژن دارای ماندگاری بالا و دائمی است و مدت‌زمان طولانی تنگ می‌ماند. همین‌طور می‌توان گفت RF (رادیوفرکانسی واژن) PH طبیعی واژن حفظ شده و مانع رشد لاکتوباسیل‌های طبیعی ناحیه تناسلی نمی‌شود و این اجازه داده می‌شود که به عملکرد خود ادامه دهند و از ایجاد عفونت‌ها ممانعت کنند.

در این مقاله سعی شد در مورد جوانسازی واژن با RF بحث کنیم. جوانسازی واژن با آر اف دارای مزایای بسیار زیادی است که اغلب خانم‌هایی که بین 20 تا 70 سال سن دارند، می‌توانند از آن استفاده نمایند. برای جوان سازی واژن شما می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی، پزشک موردنظر خود را انتخاب نمایید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=3826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com