close

جوانسازی واژن با تکنیک‌های مؤثر

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن اصطلاحی در دانش پزشکی است که از طریق روش‌های مختلف می‌توانید ظاهر و عملکرد ناحیه تناسلی را تقویت کنید. جوان سازی واژن یکی از راه‌های درمانی فشرده توسط لیزر برای زیبایی تا اصلاح بی‌اختیاری در ادرار را شامل می‌شود. روش‌های جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان می‌تواند به شکل‌های مختلف صورت گیرد و از نظر زیبایی و یا دلایل مربوط به سلامتی برای زنان سودمند باشد. جوان سازی ناحیه تناسلی کمک می‌کند تا موجب سفت شدن و ازبین‌بردن خشکی واژن، توقف بی‌اختیاری در ادرار و موارد دیگر به‌صورت اطمینان‌بخشی شود. جو هیل، پزشک متخصص زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی یوتا می‌گوید: «زایمان واژینال و سن می‌توانند واژن زن را دچار تغییراتی کنند و برخی از زنان علاقه‌مندند که این تغییرات را کند و معکوس کنند».

نکته مهم در اینجا این است که فقط یک روش برای جوان سازی اندام جنسی زنانه وجود ندارد. کرم‌ها و آمپول‌هایی وجود دارند که به‌منظور بهبود کیفیت ارگاسم و همچنین افزایش وضعیت زیبایی واژن مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین روش‌های دیگری از جمله جراحی‌های مختلف یا لیزردرمانی وجود دارد که کمک می‌کند عضلات واژن سفت شده و یا ظاهر آن بهبود یابد. اصطلاح جوان سازی اندام تناسلی اساساً هر چیزی را شامل می‌شود که آناتومی واژن را به‌صورت کارکردی تغییر می‌دهد یا جایگزین می‌کند. این عمل مرتبط با هر دو ساختار داخلی و خارجی واژن است.

جوان سازی واژن: گزینه‌ها کدام‌اند؟

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، امروزه انواع مختلفی از روش‌های جوان‌سازی وجود دارد. لابیاپلاستی و واژینوپلاستی شاید شناخته‌شده‌ترینِ این روش‌ها باشند که در آن‌ها از تکنیک‌های RF جوانسازی واژن نیز استفاده می‌کنند. بااین‌وجود، پوشش‌دهنده برخی از درمان‌های کمتر شناخته‌شده نیز هست که به طور مداوم هرساله توسط جراحان زیبایی پلاستیک در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان بیشتر و بیشتر معروف می‌شوند.

متخصصین زیبایی و جراحان پلاستیک به‌طورکلی این روش‌ها را به سه گروه مختلف تقسیم می‌کنند:

  • جوان سازی داخلی واژن
  • جراحی جوان سازی خارجی واژن
  • سایر روش‌های جوان سازی از طرق غیر جراحی

در اینجا هریک از این دسته‌بندی‌ها و نیز روش‌هایی که وجود دارد، به‌همراه توضیحات مربوط به هرکدام، برای کمک به شما در شناخت گزینه‌های قابل انتخاب که می‌توانید با جراح پلاستیک خود درباره آن‌ها صحبت کنید، آورده شده است.

 

جوانسازی واژن

 

جوان سازی داخلی واژن از طریق جراحی

واژینوپلاستی پرینوپلاستی هایمنوپلاستی یا هایمنورافی

جوان سازی خارجی واژن از طریق جراحی

لابیاپلاستی حجم دادن به لابیا با انتقال چربی تحریک ضربه ارگاسم تحریک (ضربه) موضع جی/ G جوان سازی واژن باانرژی لیزر / فرکانس رادیویی

جوان سازی داخلی واژن از طریق جراحی

بر خلاف جراحی‌هایی که دستگاه تناسلی خارجی (Vulva) یک بیمار زن را اصلاح می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد مانند جراحی غلفه (Clitoral Hood)، لابیا (Labia) و مونس پوبیس (Mons Pubis) جوان سازی داخلی واژن بر بازسازی دهانه داخلی واژن تمرکز می‌کند. متداول‌ترین جراحی‌هایی که روی نواحی داخلی واژن تمرکز دارند، روش‌های واژینوپلاستی، پرینوپلاستی و هایمنوپلاستی هستند.

  1. واژینوپلاستی (زهراهدوزی خلفی – Colporrhaphy)

جراحی واژینوپلاستی روشی است که برای سفت کردن کانال واژن پس از سستی یا شل شدن آن بعد از زایمان یا به‌دلیل افزایش سن که به‌صورت طبیعی اتفاق می‌افتد، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش جراحان پوست مخاط واژن را از بین می‌برند و عضلات را به هم نزدیک‌تر می‌کنند.

  1. پرینوپلاستی (Perineoplasty)

پرینه، ناحیه‌ای از بافت پوست است که از واژن تا مقعد گسترش می‌یابد. این قسمت از بدن اغلب از طریق اپیزیتومی یا پارگی که هنگام زایمان رخ می‌دهد، آسیب می‌بیند. این روش گاهی اوقات با واژینوپلاستی همراه بوده و اساساً برای سفت شدن عضلات خلفی و ازبین‌بردن پوست اضافی پرینه و مخاط دیستال واژن طراحی شده است. همچنین برای ازبین‌بردن یا کاهش احساس شل‌شدگی ناحیه مربوطه و در عین بهبود ظاهر و عملکرد دستگاه تناسلی استفاده می‌شود. این گزینه برای بیمارانی که افتادگی یا شل‌شدگی واژن ندارند، اما مایل به اصلاح و بهبود عملکرد جنسی و زیبایی ظاهری پرینه پس از زایمان هستند، پیشنهاد می‌شود. در این روش از لیزر جوانسازی واژن به شکل مؤثری استفاده می‌شود.

  1. هایمنوپلاستی (Hymenoplasty) یا هایمنورافی (Hymenorraphy)

این روش به «عمل ترمیم پرده بکارت» نیز معروف است. این روشِ جراحی برای بازسازی پرده بکارت طراحی شده است. در بسیاری از مواقع، این روش برای زنان از فرهنگ‌هایی انجام می‌شود که ارزش زیادی برای باکره بودن زن قبل از ازدواج قائل هستند. برای زنان در ایالات متحده آمریکا، تمایل به تجربه دوباره «بکارت» می‌تواند برای برخی از زنان غیر باکره جذاب باشد. خواه این زنان در این مورد مشخص، با فشارهای اجتماعی روبه‌رو بوده‌اند تا مجبور شوند که سابقه جنسی خود را پاک کنند، یا این‌که مایل به تجربه‌کردن مجدد احساس خوشایندِ «باکرگی» داشته باشند!

 

جوانسازی واژن

 

جوان سازی خارجی واژن از طریق جراحی

در این بخش، تمرکز تکنیک‌های جراحی خارجی بر قسمت‌های بیرونی و خارجی واژن است. محبوب‌ترینِ روش‌ها در این بخش لابیاپلاستی یا همان افزایش لابیا با انتقال چربی، کاهش غلفه (Clitoral Hood Reduction)  و مونس‌پلاستی (Monsplasty) است.

  1. لابیاپلاستی (Labiaplasty)

لب‌های بیرونی و داخلی مهبل به ترتیب با نام‌های لب بزرگ و لب کوچک شناخته می‌شوند. در لابیاپلاستی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان سازی اندام جنسی زنانه، بافت اضافی لابیای ماژور و مینور بریده می‌شود. این نتایج به‌منظور ازبین‌بردن ناراحتی لب‌های بلندتر، کاهش طول آن‌ها برای جلوگیری از کشیده شدن و یا کشیدن یا بهبود وضعیت دستگاه جنسی است.

  1. حجم دادن به لابیا با انتقال چربی (Labia Augmentation with Fat Transfer)

هدف از افزایش لابیا ایجاد یک واژن با ظاهری شاداب و جوان از طریق تزاید لابیای ماژور است. برای پف کردن لب‌ها دو روش وجود دارد که عبارت‌‌اند از: افزایش لابیا با انتقال چربی و بیشتر شدن لابیا با پرکننده هایالورونیک. معمولاً در افزایش لابیا با انتقال چربی، چربی از ناحیه دیگری از بدن، معده یا ران، از طریق لیپوساکشن برداشته شده و سپس به طور مساوی در لابیا تزریق می‌شود تا با افتادگی پوست و چروک شدن آن مقابله کند.

  1. تحریک (ضربه‌) ارگاسم (O-Shot)

یک تحریک یا شوک برای به جریان انداختن خون در قسمت‌های کلیتوریس و دیواره واژن بوده که برای افزایش حساسیت‌پذیری جنسی ساخته شده است. به بیمار پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP تزریق می‌شود که برای تحریک رشد سلول‌ها در ناحیه واژن نیز مفید است.

  1. تحریک (ضربه‌) گرافنبرگ (G-Shot)

تزریق در نقطه یا موضع G، باهدف افزایش لذت جنسی و نیز افزودن میزان حساسیت واژن در موضع گرافنبرگ (به‌اختصار G) که به آن جی‌اسپات نیز گفته می‌شود، طراحی شده است. در این روش، تزریقی مبتنی بر اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) به موضع  G فرد متقاضی صورت می‌گیرد که باعث افزایش حساسیت‌پذیری و رضایت جنسی در آن‌ها در حین رابطه جنسی می‌شود.

  1. جوانسازی واژن باانرژی لیزر و امواج فرکانس رادیویی

در طی روند پیری طبیعی، ناحیه واژن می‌تواند شل و افتاده شود. همچنین می‌تواند دچار بی‌اختیاری در ادرار، کاهش لذت جنسی، خشکی واژن در هنگام فعالیت جنسی و سایر موارد شود. جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان باانرژی لیزر یا با فرکانس رادیویی یک روش غیرتهاجمی بوده که باهدف افزایش رطوبت، کنترل مثانه و سایر عملکردهای مهم دستگاه تناسلی داخلی و خارجی و به‌منظور افزایش کیفیت ظاهر واژن طراحی شده است.

ماندگاری جوان سازی ناحیه تناسلی

ماندگاری هرکدام از روش‌های جوان سازی ناحیه تناسلی به پارامترهای مختلفی بستگی دارند. جوان سازی ناحیه تناسلی با جراحی مانند لابیاپلاستنی دارای ماندگاری دائمی و بازگشت‌ناپذیر است. ازآنجایی‌که بافت واژن در معرض فرسودگی قرار دارد؛ بنابراین برای جوان سازی با لیزر نیاز به تکرار دوباره داشته و یک روش دائمی محسوب نمی‌شود. ماندگاری تزریق چربی بین 40 تا 50 درصد است و این میزان باقی‌مانده دائمی خواهد بود. میزان ماندگاری تزریق ژل واژن با توجه به نوع آن بین 3 ماه تا 2 سال متغیر خواهد بود. سفیدکردن واژن دارای ماندگاری دائمی است، اما به‌دلیل قرارگیری در معرض عواملی مانند تماس جنسی، افزایش سن و اصطحکاک به تکرار دوباره نیاز دارد.

مراقبت‌های قبل و بعد از جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان

به‌طورکلی، مراقبت‌های قبل و بعد هرکدام از متدهای زیبایی با یکدیگر فرق دارد. متدهای کم تهاجمی نیازی به مراقبت‌های سخت‌گیرانه ندارد. همچنین در شیوه‌های غیر جراحی 30 دقیقه پیش از انجام هرکدام از متدهای ناحیه تناسلی از طریق پمادهای بی‌حسی اقدام به بی‌حسی نواحی موردنظر می‌کنند تا فرد در هنگام استفاده از این روش دچار هیچ‌گونه درد و ناراحتی نشود. پیش از جراحی و استفاده از متدهای جوانسازی بدون جراحی نیاز به دریافت مشاوره از طریق پزشک متخصص خود دارد، چراکه این جلسات کمک می‎کند انتظارات خود را بیان کرده و تمام سوابق پزشکی را به جراح اطلاع دهید. برقراری رابطه جنسی و فعالیت‌های ورزشی بعد از استفاده از این روش زیبایی در بین افراد و براساس روش آن متفاوت است. اگر از لیزر واژینال استفاده کرده‌اید، باید 7 روز از داشتن رابطه جنسی و فعالیت سنگین خودداری نمایید. استفاده از لیزر پوستی بین 1 تا 2 روز، تزریق چربی 3 هفته و اگر جراحی زیبایی نظیر لابیاپلاستی انجام داده‌اید، باید تا 2 ماه فعالیت سنگین و رابطه جنسی نداشته باشید. با توجه به روش جوان سازی مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی متفاوت است. برای رسیدن به نتایج ایده‌آل به توصیه‌های پزشک جراح خود توجه نمایید.

در این مقاله سعی شد در مورد جوانسازی واژن بحث کنیم. جوان سازی واژن یکی از روش‌های زیبایی برای سفت کردن، ازبین‌بردن خشکی ناحیه تناسلی، ارگاسم بهتر، تحریک بیشتر کلیتوریس، افزایش اعتمادبه‌نفس و جلوگیری از بی‌اختیاری ادراری استفاده می‌شود. برای استفاده از هریک از روش‌های جوان سازی شما می‌توانید با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://niklaser.com/?p=1144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس
  • نشانی :
    تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به دوراهی قلهک – جنب بیمارستان ایرانمهر
  • شماره تماس :
    09380118810 - 021-22004102
    021-22610240 - 021-22610350
    021-22004103 - 09129640360
  • ایمیل :
    info@niklaser.com